
Sierran virittelyä
Sierran virittelyä
On hankittu sierra 1.6 cvh koneella vm-90, ei vähäpäästöinen. Olisi tarkoitus laittaa 2.0 ohc viritetty kone. Vaihteistoksi joku vahva ja välityksiltään sopiva soralle, ehkä volvon välitetty vaihteisto. Peräksi joku lukollinen ja sopivan tiuhalla välityksellä, ehkä bmw 188 tai sitten fordin oma murikka. Takatukivarret, jarrut ja vetoakselit kossusta hankittu.. jarrut edessä taitaa olla jo samat kuin 2.0 koneella. Jos jotain vinkkejä projektiin, tai jopa tietoa..
voi kertoa!

Re: Sierran virittelyä
Onko noita 1.6 CVH Sierroja ei-vähäpäästöisinäkin?
Oon luullu että CVH Sierrat on joko 1.8 kaasarilla tai 1.6 ruiskulla ja katalysaattorilla.
Oon luullu että CVH Sierrat on joko 1.8 kaasarilla tai 1.6 ruiskulla ja katalysaattorilla.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Sierran virittelyä
Kävin tänään katsastus konttorilla muissa asioissa.. piti sitten kysyä mites mun autoon saa laitettua isomman ohc koneen? Ei kuulemma ihan helppo homma kun on kaiken maailman happitunnistimet, kolmitoimikatatalysaattori, lisäilmapulssi, aktiivihiilisuodatin.. huh huh;( Kun ei tällä ole tarkoitus ajaa siviilissä.. Jos sitten punalappuisena sen vähän mitä tarvii 

Re: Sierran virittelyä
Rek. otteessa ei lue vähäpäästöinen! Mutta noi "hienoudet moottorissa" tekee siitä sen! ei vähäpäästöinen.
Re: Sierran virittelyä
Niin tämä tulee ilmeisesti tieliikenteen ulkopuoliseen käyttöön? Sitten kai se sama minkä koneen sinne laittaa kunhan vaan sopii keulalle ja on sellainen johon omat mekaanikon taidot riittääKepa S kirjoitti:Vaihteistoksi joku vahva ja välityksiltään sopiva soralle

Muita vinkkejä; ainakin turvakaaret kabiiniin, mahd. korinvahvistehitsaus, takapäähän camber-säädöt/-korjaukset eteen ja taakse, jarruihin taitaa olla halvin st170-foccerin levyt ja Mk3-monskun satulat, joihin alumiinista adapterit satulan ja olkatuen väliin... Aihe on vähän laaja käydä läpi näin yhdessä viestissä iltasella, mutta...... itsellä ollut ihan liikenteeseen tuleva kilpuri-prokkis meneillä jo pari vuotta:
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra3.htm
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra4.htm
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra5.htm
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra5.htm
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra7.htm
Tuolla kuvia mm. kaarista, turvatankki-asennuksesta ja tekstiäkin jos jaksaa vaan lueskella

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran virittelyä
Sitä ei enää otteessa erikseen mainita.Kepa S kirjoitti:Rek. otteessa ei lue vähäpäästöinen! Mutta noi "hienoudet moottorissa" tekee siitä sen! ei vähäpäästöinen.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala