Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Moro.
Katsellut uutta 2 autoa ja 1.8/110hv b-koneella varustettua +200tkm ajettua saa "edullisesti" mutta näissähän on lähes kaikissa ongelmana tuo öljyn kulutus, päästöt ja hylsy katsastuksessa
Onko tuolle öljyn kulutukselle helppoa ratkaisua? auttaako uusia m-renkaat ja ohjurin kumet vai pitääkö suosiolla hankkia vaihtokone?
Mihin muuhun pitää varautua jos alkaa konetta avaamaan... vai meneekö suoraan paaliin/purkuun jos sekaantuu kyseisiin yksilöihin?
Katsellut uutta 2 autoa ja 1.8/110hv b-koneella varustettua +200tkm ajettua saa "edullisesti" mutta näissähän on lähes kaikissa ongelmana tuo öljyn kulutus, päästöt ja hylsy katsastuksessa
Onko tuolle öljyn kulutukselle helppoa ratkaisua? auttaako uusia m-renkaat ja ohjurin kumet vai pitääkö suosiolla hankkia vaihtokone?
Mihin muuhun pitää varautua jos alkaa konetta avaamaan... vai meneekö suoraan paaliin/purkuun jos sekaantuu kyseisiin yksilöihin?
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
No, tässä on 320 000 kilsaa, päästöt ok katsastuksessa, kone ei vie öljyä. Matsan ketjukone pelaa kuin sveisiläinen kello..., älä osta tuolla asenteella..tepi73 kirjoitti:Moro.
Katsellut uutta 2 autoa ja 1.8/110hv b-koneella varustettua +200tkm ajettua saa "edullisesti" mutta näissähän on lähes kaikissa ongelmana tuo öljyn kulutus, päästöt ja hylsy katsastuksessa
Onko tuolle öljyn kulutukselle helppoa ratkaisua? auttaako uusia m-renkaat ja ohjurin kumet vai pitääkö suosiolla hankkia vaihtokone?
Mihin muuhun pitää varautua jos alkaa konetta avaamaan... vai meneekö suoraan paaliin/purkuun jos sekaantuu kyseisiin yksilöihin?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Juu. Siis pihassa +330000 ajettu 1.8/125 ja ei ongelmia päästöissä, pientä öljynkulutusta havaittavissa n.1l/vaihtoväli sekä+200000 ajettu 2.0 ja ei vie öljyä
Ajatushan tässä oli, että kannattaako ostaa jos tiedossa öljynkulutus/päästöt, esim.tämä olis tuossa vieressä http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/8271605
Ajatushan tässä oli, että kannattaako ostaa jos tiedossa öljynkulutus/päästöt, esim.tämä olis tuossa vieressä http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/8271605
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Toi on mielenkiintoinen ja siisti kärry. Pitäisi tietää vaan se miten pielessä ne päästöt on, ja miksi ja miten paljon se öljyn kulutus on..Myyjä tekee asian tosi selväksi, siksi että ei varmasti joudu mihinkään kuluttajansuoja tms. vastuuseen...kävisin koeajolla, testaisin jarrut, kytkimen ja vaihteet...ja tinkisin...tepi73 kirjoitti:Juu. Siis pihassa +330000 ajettu 1.8/125 ja ei ongelmia päästöissä, pientä öljynkulutusta havaittavissa n.1l/vaihtoväli sekä+200000 ajettu 2.0 ja ei vie öljyä
Ajatushan tässä oli, että kannattaako ostaa jos tiedossa öljynkulutus/päästöt, esim.tämä olis tuossa vieressä http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/8271605
Alkuperäinen kysymys on kyllä hyvä ja siihen en osaa vastata..
Edit: Kappas vaan nyt tuota jo huutokaupataan, ei muuta kun tarjouksia kehiin, hieno myyntikuntoon meikattu Mondeo stereoiden hinnalla...
https://huutokaupat.com/fi/v/347228
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Kyselin jo viikonloppuna päästöistä ja myyntihinnasta s-postilla mutta ei ole vastattu
Luultavasti on männänrenkaat jumissa eli kone pitäis avata mutta kannattaako on sitten eri asia... katti luultavasti kans vaihtoon?
Pitäis varmaan kokeilla huutaa jos sattuis saamaan katsois sitten mitä tekee eli varaosia vois olla kohta tarjolla
Luultavasti on männänrenkaat jumissa eli kone pitäis avata mutta kannattaako on sitten eri asia... katti luultavasti kans vaihtoon?
Pitäis varmaan kokeilla huutaa jos sattuis saamaan katsois sitten mitä tekee eli varaosia vois olla kohta tarjolla
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 02 Joulu 2006 15:25
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Uusi katti niin päästöt menee heittämällä läpi. 90% päästöongelmista autoissa on katin aiheuttamia. Tai ei ehkä katin aiheuttamia mutta hyvä ja toimiva uusi katti antaa niin paljon koneen sekoiluja anteeksi että menee päästöistä läpi.
Mondeo -02 1.8i Trend wagon
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Mitäs eroa näissä 1.8 110/125hv koneissa? Oliko kansi sama mutta nokka-akselit erilaiset ?
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Vääntökäyrö on ainakin erinlainen, 165nm/3950rpm ja 170nm/4500rpmtepi73 kirjoitti:Mitäs eroa näissä 1.8 110/125hv koneissa? Oliko kansi sama mutta nokka-akselit erilaiset ?
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
No nyt tuli liikkeestä vastaus kyselyyn päästöistä ei tietoa ja hinta oli pyynti eli 990€ Huutokaupassa hinta tällä hetkellä 604€ Ei kiinnosta niin paljon, että alkaisin korottamaan hintaa,seurataan meneekö kaupaksi.
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Merkillinen vastaus tuokin, koska ovat itse käyttäneet katsastuksessa...tepi73 kirjoitti:No nyt tuli liikkeestä vastaus kyselyyn päästöistä ei tietoa ja hinta oli pyynti eli 990€ Huutokaupassa hinta tällä hetkellä 604€ Ei kiinnosta niin paljon, että alkaisin korottamaan hintaa,seurataan meneekö kaupaksi.
Se huutokauppa näyttäis loppuvan perjantaina 20.50...laatikko keppanaa viereen ja sormi hiirelle...viimeiset viisi minuuttia on jännittäviä toisinaan...
Jos nyt arvata pitäis, niin tuon hinta ei nouse yli 900 €:n. Ja sitten myyjä voi sanoa, että maksa toi 990 niin saat..tai hyväksyä tarjouksen...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Jos nyt ihan välttämättä haluaa risan auton niin sitten tuo on oikea kohde.tursas kirjoitti: Merkillinen vastaus tuokin, koska ovat itse käyttäneet katsastuksessa...
Se huutokauppa näyttäis loppuvan perjantaina 20.50...laatikko keppanaa viereen ja sormi hiirelle...viimeiset viisi minuuttia on jännittäviä toisinaan...
Jos nyt arvata pitäis, niin tuon hinta ei nouse yli 900 €:n. Ja sitten myyjä voi sanoa, että maksa toi 990 niin saat..tai hyväksyä tarjouksen...
Tosin ehjän saa halvemmalla:
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/83 ... eo/8301001
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Siis tämä vai...ei myynnissä, tuulilasi halki, ilmastointi ei toimi..Mk2Cortina kirjoitti: Tosin ehjän saa halvemmalla:
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/83 ... eo/8301001
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/8301001
Näitäkin Mondeoita porukka huutaa reippaasti...
https://huutokaupat.com/fi/v/349419
https://huutokaupat.com/fi/v/348720
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Olen joitakin autoja kunnostanut, mm. yhden Duratec Mondeon ja ihan rehellisesti siinä oli aivan järjetön homma purkaa vaihteisto-/moottoripaketti irti ja kunnostaa moottori.tursas kirjoitti: Siis tämä vai...ei myynnissä, tuulilasi halki, ilmastointi ei toimi..
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/8301001
Näitäkin Mondeoita porukka huutaa reippaasti...
https://huutokaupat.com/fi/v/349419
https://huutokaupat.com/fi/v/348720
Hintaakin pelkille osille kertyi niin paljon että olisi ollut kustannustehokkaampaa laittaa ne rahat ostohinnan päälle ja ostaa suoraan ehjä auto.
Tuosta 800€ Mondeosta, joka meni jokseenkin samantien kun linkin tänne laitoin, niin ilmastoinnin toimimattomuus ei ole oikein sellainen juttu johon voisi puuttua. Kuten ei tuulilasin kuntokaan.
Mutta ajettava kulkuneuvo joksikin aikaa ja jos ei halua entisöidä niin sitten paaliin.
On suuri ongelma jos haluaa noin tonnilla hyvän ja varustelultaan hyvän ja luotettavan kulkuneuvon. Niitä kun ei juuri ole. Eräs inttikaveri osti noin 10 vuotta vanhan auton joka oli hyväkuntoinen, siisti ja kohtuullisesti ajettu. Hintaa tosin oli 12 000€.
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Semmosta se on, jännitetääs nyt tätä helmeä, miten sille käy...
https://huutokaupat.com/fi/v/347228
Tää tarjous hylättiin..tyhmät..
https://huutokaupat.com/fi/v/349419
https://huutokaupat.com/fi/v/347228
Tää tarjous hylättiin..tyhmät..
https://huutokaupat.com/fi/v/349419
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Tuosta syystä huutokauppoihin harvoin kannattaa osallistua. Tuohan on täyttä kusetusta huudattaa ihmisiä ja sitten vetäytyä koko kaupasta.tursas kirjoitti:Semmosta se on, jännitetääs nyt tätä helmeä, miten sille käy...
https://huutokaupat.com/fi/v/347228
Tää tarjous hylättiin..tyhmät..
https://huutokaupat.com/fi/v/349419
Jonkun verran lisää ja suora osto liikkeestä jolloin saa vielä 6kk:n virhevastuun.
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Jakopää, kansi ja öljypohja pois niin männät saa irti autoon päin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Tuollakin tavalla menee jo osia: kannentiiviste (=yläpään sarja), -pultit, männänrenkaat, kk-laakerit, kitkalevyt, kampiakselin pultti ja ajoitustyökalusarja. Sekä akrobaatin notkeus kun hoonaa sylintereitä ja toivoo ettei kivipöly valu mihinkään tärkeään paikkaan.emax kirjoitti:Jakopää, kansi ja öljypohja pois niin männät saa irti autoon päin.
Lähteekö kytkinasetelma , -levy ja painelaakeri sekä kampiakselin takapään tiiviste samaan suuntaan? Ne kun kannattaa vaihtaa jos ei ole varmuudella vaihdettu.
Ainakin minä vaihdoin kun vaihteet eivät menneet kylmänä päälle. Olisi pitänyt vielä vaihtaa kaksimassavauhtipyörä mutta jo nyt osille tuli hintaa aivan liikaa. kilometrejä 2.0 Duratec:lla oli noin 210tkm.
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
Näköjään viimeinen tarjous 804€... itsellä oli kipuraja 600€, olis saanut ainakin kasan varaosia Siis vaatiihan tuo remontti jonkin verran aikaa ja paikan missä tekee... osathan tuohon m-rengas jumppaan sais n. 300€ ja siihen auton hinta päälle niin saahan sillä rahalla jo toimivan leimassa olevan. Lisäksi mahdollinen katti ja kytkin niin
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
No eihän ne lähde. Kannattavampaa on silloin tiputtaa koko kone/laatikko pois, jos kaikki haluaa varmuuden vuoksi uusia.Mk2Cortina kirjoitti: Tuollakin tavalla menee jo osia: kannentiiviste (=yläpään sarja), -pultit, männänrenkaat, kk-laakerit, kitkalevyt, kampiakselin pultti ja ajoitustyökalusarja. Sekä akrobaatin notkeus kun hoonaa sylintereitä ja toivoo ettei kivipöly valu mihinkään tärkeään paikkaan.
Lähteekö kytkinasetelma , -levy ja painelaakeri sekä kampiakselin takapään tiiviste samaan suuntaan? Ne kun kannattaa vaihtaa jos ei ole varmuudella vaihdettu.
Ainakin minä vaihdoin kun vaihteet eivät menneet kylmänä päälle. Olisi pitänyt vielä vaihtaa kaksimassavauhtipyörä mutta jo nyt osille tuli hintaa aivan liikaa. kilometrejä 2.0 Duratec:lla oli noin 210tkm.
Ennen hoonausta pitää kääntää kk-kaulan öljyreikä alaspäin, ja limput niin ettei niihin pöki hoonilla. Ihan alas asti ei tarvi mennä, tärkein alue on ylhäällä, ja se missä renkaat liikkuu.
Jos alumiinilohkon pytyt haluaisi pyöreäksi, se pitäisi hoonata stressilevyn kanssa, mutta jos ei tunnu rappua, eikä näy selvää kulumista/naarmuja, niin kevyt hoonaus riittää niin että saa uudet hoonijäljet uusille renkaille. Hoonijälki/kulma pitää olla tämän näköinen http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... uva135.jpg Hoonauksen jälkeen reipas huuhtelupesu puhtaalla moottoriöljyllä.
Kiertokangen pultit pitää vaihtaa, ja kannenpultit, mahdollisesti myös kampiakselin hihnapyörän pultti. Kk-laakerit vaihtuu siinä samalla, mutta joskus vanhat alkuperäiset on jopa parempia kuin uudet tarvikkeet. jos käyttää vanhoja, ne pitää pitää järjestyksessä.
En tiedä kuinka yksityisellle, mutta ainakin yritykset saa vuokrata ajoitus sarjoja hyvin varustelluista varaosaliikkeistä, eikä ne uudetkaan ny hirveitä ebayssä maksa. Ja tälläkin foorumilla oon nähny mitat sille kampiakselin tapille, nokille riittää lattarauta/viila ja mahdollisesti pari rakotulkkia shimmeiksi, ja hihnapyörälle sopiva pultti.
Kiiloja ei ole missään, joten kun nokan tai kampiakselin pultin löysää, niin jako on heti sen jälkeen sivussa.
Edit: Toki tälläisessä tapauksessa kun on ostamassa autoa joka vie öljyä, niin sielä moottorissa voi olla montakin vikaa. Näissä ei esim. ole tasoanturia öljylle, eli onko öljyn kulutus huomattu vasta kun painevalo on syttyny, ja onko auto sitten heti sammutettu, vai onko sillä vielä sen jälkeen ajettu, jne.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Mondeo mk3, 1.8 bensa päästöt
emax kirjoitti: No eihän ne lähde. Kannattavampaa on silloin tiputtaa koko kone/laatikko pois, jos kaikki haluaa varmuuden vuoksi uusia.
Ennen hoonausta pitää kääntää kk-kaulan öljyreikä alaspäin, ja limput niin ettei niihin pöki hoonilla. Ihan alas asti ei tarvi mennä, tärkein alue on ylhäällä, ja se missä renkaat liikkuu.
Jos alumiinilohkon pytyt haluaisi pyöreäksi, se pitäisi hoonata stressilevyn kanssa, mutta jos ei tunnu rappua, eikä näy selvää kulumista/naarmuja, niin kevyt hoonaus riittää niin että saa uudet hoonijäljet uusille renkaille. Hoonijälki/kulma pitää olla tämän näköinen http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... uva135.jpg Hoonauksen jälkeen reipas huuhtelupesu puhtaalla moottoriöljyllä.
Kiertokangen pultit pitää vaihtaa, ja kannenpultit, mahdollisesti myös kampiakselin hihnapyörän pultti. Kk-laakerit vaihtuu siinä samalla, mutta joskus vanhat alkuperäiset on jopa parempia kuin uudet tarvikkeet. jos käyttää vanhoja, ne pitää pitää järjestyksessä.
En tiedä kuinka yksityisellle, mutta ainakin yritykset saa vuokrata ajoitus sarjoja hyvin varustelluista varaosaliikkeistä, eikä ne uudetkaan ny hirveitä ebayssä maksa. Ja tälläkin foorumilla oon nähny mitat sille kampiakselin tapille, nokille riittää lattarauta/viila ja mahdollisesti pari rakotulkkia shimmeiksi, ja hihnapyörälle sopiva pultti.
Kiiloja ei ole missään, joten kun nokan tai kampiakselin pultin löysää, niin jako on heti sen jälkeen sivussa.
Edit: Toki tälläisessä tapauksessa kun on ostamassa autoa joka vie öljyä, niin sielä moottorissa voi olla montakin vikaa. Näissä ei esim. ole tasoanturia öljylle, eli onko öljyn kulutus huomattu vasta kun painevalo on syttyny, ja onko auto sitten heti sammutettu, vai onko sillä vielä sen jälkeen ajettu, jne.
Vielä lisään, että tuon ajoitussarjan tappeihin ei voi oikein luottaa vaan on parasta mitata sylinterikannen ollessa irti heittokellolla yläkuolokohta. Omassa autossa heittoa oli jokunen aste. Lattaraudan paksuus nokkien taakse muistaakseni 5 millimetriä.
Samassa yhteydessä voi sitten tarvittaessa säätää venttiilinvälykset ja vaihtaa venttiiliohjurien kumit.
Säätöholkit maksavat noin 9€ per kappale.
Kampiakselin pultti pitää ehdottomasti vaihtaa, samoin pultin taakse tulevat kaksi mikroskooppisen ohutta kitkalevyä koska paikallaan pysyminen riippuu niistä ja niiden sisältämästä teräväsärmäisesti aineesta.