Focus MK1 pats/pcm ongelma, ei käynnisty
Focus MK1 pats/pcm ongelma, ei käynnisty
Terve.
Osaisko joku täällä valaista asiaa lisää, eli tapahtunut seuraavaa:
Ostin pari diiseli focusta kun halavalla sain. Toinen varaosiksi kaupanpäälle.
Ajokuntoiseen piti tehdä kytkinremppa, oli tiedossa mutta ajamalla kotiin.
Varaosavehkeestä vaihdoin virtalukon sylinterin sekä avaimenterän koska virtalukko oli niin kulunut että piti runkkia ihan hulluna että sai käännettyä avainta. Siru ja tunnistinrengas pysyi koskemattomina.
Kytkin vaihdettu, vehkeet kasaan ja ei mihinkään. Käynnistyksenesto päällä.
PCM moduuli antaa koodeja:
===PCM DTC P0409===
Koodi: P0409 - EGR-venttiilin asentoanturi
Moduuli: Voimansiirron ohjausmoduli
Vikakoodin tiedot
EGR-venttiilin asentoanturi
Avoin virtapiiri
Oikosulku akkuun tai maattoon
Vaurioitunut tai kulunut alipaineputki
EGR-venttiili
Tämän koodin voi aiheuttaa :
===END PCM DTC P0409===
===PCM DTC B2139===
Koodi: B2139 - PATS-moduli ei tunnistanut PCM:n tunnistetta.
Moduuli: Voimansiirron ohjausmoduli
Vikakoodin tiedot
PATS-moduli ei tunnistanut PCM:n tunnistetta.
HUOM: PATS-modulin toiminta voidaan integroida eri moduleihin. (Katso DTC:n mukana tuleva modulin tunniste.)
--- Possible Causes --------
SCP not configured, PCM ID does not match PATS
-Suspect Mismatch between PATS and PCM Module/Transceiver PCM
===END PCM DTC B2139===
===CSM DTC B2159===
Koodi: B2159 - Kauko-ohjaimen ulostulopiirin oikosulku maahan
Moduuli: Turvamoduli
Vikakoodin tiedot
Kauko-ohjaimen ulostulopiirin oikosulku maahan
===END CSM DTC B2159===
Osaisko joku täällä valaista asiaa lisää, eli tapahtunut seuraavaa:
Ostin pari diiseli focusta kun halavalla sain. Toinen varaosiksi kaupanpäälle.
Ajokuntoiseen piti tehdä kytkinremppa, oli tiedossa mutta ajamalla kotiin.
Varaosavehkeestä vaihdoin virtalukon sylinterin sekä avaimenterän koska virtalukko oli niin kulunut että piti runkkia ihan hulluna että sai käännettyä avainta. Siru ja tunnistinrengas pysyi koskemattomina.
Kytkin vaihdettu, vehkeet kasaan ja ei mihinkään. Käynnistyksenesto päällä.
PCM moduuli antaa koodeja:
===PCM DTC P0409===
Koodi: P0409 - EGR-venttiilin asentoanturi
Moduuli: Voimansiirron ohjausmoduli
Vikakoodin tiedot
EGR-venttiilin asentoanturi
Avoin virtapiiri
Oikosulku akkuun tai maattoon
Vaurioitunut tai kulunut alipaineputki
EGR-venttiili
Tämän koodin voi aiheuttaa :
===END PCM DTC P0409===
===PCM DTC B2139===
Koodi: B2139 - PATS-moduli ei tunnistanut PCM:n tunnistetta.
Moduuli: Voimansiirron ohjausmoduli
Vikakoodin tiedot
PATS-moduli ei tunnistanut PCM:n tunnistetta.
HUOM: PATS-modulin toiminta voidaan integroida eri moduleihin. (Katso DTC:n mukana tuleva modulin tunniste.)
--- Possible Causes --------
SCP not configured, PCM ID does not match PATS
-Suspect Mismatch between PATS and PCM Module/Transceiver PCM
===END PCM DTC B2139===
===CSM DTC B2159===
Koodi: B2159 - Kauko-ohjaimen ulostulopiirin oikosulku maahan
Moduuli: Turvamoduli
Vikakoodin tiedot
Kauko-ohjaimen ulostulopiirin oikosulku maahan
===END CSM DTC B2159===
Re: Focus MK1 pats/pcm ongelma, ei käynnisty
Oletko jo tsekannut Murphyn lain pohjalta, vaihdoitko tosiaan avainten elektroniikat keskenään, vai menivätkö osat sekaisin pöydällä? Mulle ainakin kävisi varmasti niin...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus MK1 pats/pcm ongelma, ei käynnisty
Juu kyllä ihan oikeilla osilla kokeilin.
Mutta miten tuo pcm moduuli nyt herjaa sit?
Ja tietenkään ei oo kummassakaan autossa kuin yksi avain.
Jos vaihdan purkuautosta vielä varmuuden vuoksi pcm boksin, tilaan virtalukon missä on pari avainta siruineen sekä patsin tunnistinrengas, niin eikös sen sit saa forscanilla naitettua takasin nippuun?
Ei oo kymmeneen vuoteen ollu foordia ni vähän taas kujalla näiden sielunelämästä..
Mutta miten tuo pcm moduuli nyt herjaa sit?
Ja tietenkään ei oo kummassakaan autossa kuin yksi avain.
Jos vaihdan purkuautosta vielä varmuuden vuoksi pcm boksin, tilaan virtalukon missä on pari avainta siruineen sekä patsin tunnistinrengas, niin eikös sen sit saa forscanilla naitettua takasin nippuun?
Ei oo kymmeneen vuoteen ollu foordia ni vähän taas kujalla näiden sielunelämästä..
Re: Focus MK1 pats/pcm ongelma, ei käynnisty
Pumpun ohjusyksikköhän on koodattu yhteen PCM/PATS kanssa. Olisko sieltä jäänyt johto irti tai kärsinyt kytkimen vaihdon yhteydessä?
Onko avaimet yhtä pitkät - eli joutuuko siru liian kauas tunnisterenkaasta? Jos ottaa avaimen pään irti ja tuo lähemmäs virtalukkoa samalla kun kiertää karaa lukossa, niin toimiiko?
Mitä se ledi siinä kellon yläpuolella tekee?
Onko avaimet yhtä pitkät - eli joutuuko siru liian kauas tunnisterenkaasta? Jos ottaa avaimen pään irti ja tuo lähemmäs virtalukkoa samalla kun kiertää karaa lukossa, niin toimiiko?
Mitä se ledi siinä kellon yläpuolella tekee?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus MK1 pats/pcm ongelma, ei käynnisty
Ledi vilkkuu nopeeseen tahtiin.yritäedes kirjoitti:Pumpun ohjusyksikköhän on koodattu yhteen PCM/PATS kanssa. Olisko sieltä jäänyt johto irti tai kärsinyt kytkimen vaihdon yhteydessä?
Onko avaimet yhtä pitkät - eli joutuuko siru liian kauas tunnisterenkaasta? Jos ottaa avaimen pään irti ja tuo lähemmäs virtalukkoa samalla kun kiertää karaa lukossa, niin toimiiko?
Mitä se ledi siinä kellon yläpuolella tekee?
Siru on ollu renkaassa kiinni asti jo välillä kun epätoivosesti veivannu avainta.
Mitkäs johdot on kytkyksissä pcmmään laatikon lähellä? Laatikon alhaalla iso neliskanttinen liitin?
Re: Focus MK1 pats/pcm ongelma, ei käynnisty
Nyt on toisesta autosta vaihdettu boksit, avaimet, virtalukot, rinkulat mutta ei vaan toimi 
Kohta vois olla 2 focusta purettavana jos niistä jotain sais.

Kohta vois olla 2 focusta purettavana jos niistä jotain sais.
Re: Focus MK1 pats/pcm ongelma, ei käynnisty
Boksit - vaihdoit siis myös ruiskutuspumpun ohjausboksin? Ja silti ei toimi?ripiplu kirjoitti:Nyt on toisesta autosta vaihdettu boksit, avaimet, virtalukot, rinkulat mutta ei vaan toimi
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus MK1 pats/pcm ongelma, ei käynnisty
Ecu ja keskuslukituksen boksit. Juu ei toimi.yritäedes kirjoitti: Boksit - vaihdoit siis myös ruiskutuspumpun ohjausboksin? Ja silti ei toimi?
Voiko joku johto vaikuttaa tähän? Tuolta vaihteiston luota?
Silmämääräisesti ovat ehjiä ja liittimet kiinni.
Re: Focus MK1 pats/pcm ongelma, ei käynnisty
Onkos nämä niitä tddi (ei tdci) koneita. Muistaakseni pumppu (eli se kyljessä oleva boksi) on myös koodattu ajonestoon, kuten ylempänä yritin esittää. Eli ei pitäisikään lähteä... Vanhalla foorumilla oli paljonkin juttua näistä.
Mutta eihän se selitä, miksi myös pelkän virtalukon vaihdon jälkeen oli jo ajonesto päällä. Ei ymmärrä.
Mutta eihän se selitä, miksi myös pelkän virtalukon vaihdon jälkeen oli jo ajonesto päällä. Ei ymmärrä.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus MK1 pats/pcm ongelma, ei käynnisty
Juu ymmärrys käy vähiin. Vähän jurppii kun muuten niin hyväkuntonen vehje ja just vaihdoin eteenkin kaikki nivelet ja jarrukilkkeet yms.yritäedes kirjoitti:Onkos nämä niitä tddi (ei tdci) koneita. Muistaakseni pumppu (eli se kyljessä oleva boksi) on myös koodattu ajonestoon, kuten ylempänä yritin esittää. Eli ei pitäisikään lähteä... Vanhalla foorumilla oli paljonkin juttua näistä.
Mutta eihän se selitä, miksi myös pelkän virtalukon vaihdon jälkeen oli jo ajonesto päällä. Ei ymmärrä.
Ja se että joutuu corsalla ajamaan kun tuo on pukeilla
