Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
zehow2025 kirjoitti:Kyllä tosta tulee varmaan aika hintava ja jos tän nykyisen mallin toimitus on ollut hidasta, niin mahtaa olla pitkät jonotukset sitten tossa RS500?
Heitän hintahaitariksi plus 10-15ke nykyisen hinnat alkaen malliin.
Saatavuus on varmaan, että niitä ei tehdä, kuin muutama sata.
Flat Foot shifting onnistuu 1->2 vaihteelle, näin pääsee lähemmäksi luvattua 4,7s 0-100km/h
Joku Youtube video tuon termin mainitsi ja siihen sitten piti tutustua ja ottaa selvää. Manuaaleista tätä ei löytynyt, mutta yksi koeajoraportti mainitsi Fordin suositelleen FFS:ää yköselt kakosel.
Jaa mikä se sit on, lähde liikkeelle launch controllilla ja pidä edelleen kaasupedaali pohjassa kun painat kytkintä ja vaihdat 1->2:lle ja nosta kytkin. Kierrokset pysyvät 'aisoissa' ja matka etenee.
Mielenkiintoista jos tätä ei manuaalista löydy.
Rev Matchinkiä ei taida olla? Eli alaspäin vaihtaessa sovittaisi kierrokset automaattisesti kohdalleen?
Miekii kävin jokunen vuosi sitten tuolla LPR:nnan kiihdytyksissä ST Focuksellani.
Ilmastoinnin muistin ottaa pois päältä (ei ehkä ois ees tarvinnu), mutta ESP jäi päälle
Onneks en oo löytäny siitä videota vaikka kaveri väitti sellaisen olevan olemassa.
Jos sattuu ensi kesänä olemaan jo RS alla ja tuohon aikaan sukuloimassa niin pitänee käydä testaamassa 'taas'
S-P-H kirjoitti:
Tähän on helppo vastata. Aina kannattaa suojauttaa. Ei siellä ole tehtaan puolesta, kuin pikkaset ruiskasut pohjalevyssä. Alustan osat on tottakai maalattu, mutta ruostesuojaamattomana ne on parin vuoden päästä ruosteessa.
Höpö höpö, ei kannata. Kannattaa varmistaa koritakuusta miten sen käy jos jotain mene sumuttelemaan pohjaan ja koteloihin.
Jepjep. Mielipiteenvapaus. Aina kannattaa tarkistaa takuuehdot, se on totta. Oman auton ehdoista ei löydy asiasta mitään. En tiedä Focus mk3:sta. Verkosta löytyy aika hyvin tietoa tästä asiasta. Löytyvistä tiedoista voi päätellä, että autonsa saa suojauttaa, kunhan koriin ei porata reikiä. Varmimman ja ajantasaisen tiedon saa tietenkin Fordilta.
Lisäruostesuojaus ei tietenkään tuo lisäetua ihmisille, jotka vaihtavat autoa muutaman vuoden välein. Tästä näkökulmasta uutta autoa ei kannata suojata. Seuraava ostaja kiittää.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Mielipide asia tämä ei ole. Meillä on pihassa 16v vanha suojaamaton Focus. Ollut ympärivuotisena käyttöautona. Pohjassa on ruskeita alueita mutta mitä sitten? Kertaakaan ei ole hitsattu eikä mitään hajonnut ruosteen takia. Ennemmin niitä ruskeita täpliä kuin bitumilla sotkettu joka paikka, kiva vaihtaa osia kun työkalutkin saa pestä liuottimella puhtaaksi. Koteloihin ja oviin jos sumutellaan mönjiä on tuuletus aukot tukossa ja kosteus jää rakenteisiin, siitä ne ongelmat alkaa.
Mutta jos rahaa on ja haluaa sotkea niin antaa mennä vaan Paremman ja halvemman saa kun keväisin pesee pohjan ja tarkistaa onko mitään osumia tullut.
eiköhän tämä keskustelu ruostesuojauksesta ollut tässä. Minullakin oli vanha Focus, josta meni monesta kohtaa pohjaa työkalut läpi ja piti hitsata sieltä täältä, jotta pääsi katsastuksesta läpi. Olet onnekas mk1 omistaja.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Hinnastopäivitys tulossa 3000€ nousulla....sekä huhtikuussa tilaamani RS sai tuotantopaikan vasta 11/2016, mutta tulee uudella Ford Sync3 järjestelmällä...kauhea odotusaika joka lykkääntyy jatkuvasti
RS jopomies kirjoitti:Hinnastopäivitys tulossa 3000€ nousulla....sekä huhtikuussa tilaamani RS sai tuotantopaikan vasta 11/2016, mutta tulee uudella Ford Sync3 järjestelmällä...kauhea odotusaika joka lykkääntyy jatkuvasti
Sulla on nyt siis se ihan virallinen tuotantopaikka, eikä arvio?
Minulla(kin) oli toukokuussa tilatulle arvio marraskuulle. En ole hetkeen saanut/kysynyt päivitystä tilanteeseen.
Kivahan se on näinkin "säästää" 3000€
Ja touko-kesäkuulle RS miitti Lappeenrantaan saa kannatusta