Mondeo 2.0 TDCI 130 hv vauhtipörän "asentohampaat"

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
corvette98

Mondeo 2.0 TDCI 130 hv vauhtipörän "asentohampaat"

Viesti Kirjoittaja corvette98 »

Moro fordilaiset ! :thumbup:

Tuli taas ostettu Fordi, eli Mondeo diesel TDCi 130, vm. 2002.

Vauhtipyörä rikki ja vaihto meneillä.

Löysin miltei uusi korvaava ,mutta sitten kysymyykseen .

Vauhtipyörän " takapuolella" olevaa kampiakselin asentohampaat/siivekkeet ovat eri lailla vaikka piti olla yhteensopivaa tavaraa , eli toisessa 58 siipiä ja n. 40 mm tyjää ja toisessa ( mikä oli autossa kiinni ) 16 + 16 ja välissä n. 40 mm leveää siipi 2 kpl tasaisesti vastakkain " puolessa varvissa .
Toivottavasti osasin selittää että joku Teistä ymmätätä mitä tarkoitan ja vielä parempi vastata käykö nämä ristiin, vai tuliko ostettu " sopimaton sika säkissä ".

Olen yrittänyt selvittää varaosailmoituksista mutta mielestäni ei siellä manita näistä mistään toimittajasta .

Vai onko edessä joku ECU:n ohjelmointijuttu :ugeek:
corvette98

Re: Mondeo 2.0 TDCI 130 hv vauhtipörän "asentohampaat"

Eli korjaan, 58 siipinen oli autossani kiinni ( Motorcraft ) ja 32 +2 ( LUK ).
Muut osat samat molemmissa, lamelli, paineasetelma, jne.

Osaako ECU lukea molemmat pulssisarjat vaikka ne ilmeisesti poikkeaa aika reilustikin ?
yritäedes

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Tuolta voi ainakin katsella LuK:n kataloogia: http://webcat.schaeffler-aftermarket.co ... rch.xhtml? (vauhtipyöristä on kuvat)
En ole varma, mutta olikohan se 16+16 hampainen pienempitehoisia TDDi-koneita varten?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
corvette98

Joo, mitä olen itsekin "interwebin" kautta tutkinut pitäisi olla 115hv:n kiekko mitä minä olen saanut , eli kallis ankkuripaino minulle.

Nyt tutkimus on saanut uuden käänteen , pitäisi selvittä miten 2S 71 6477 FD ja 3S 71 6477 FA eroaavat toisistaan , 58 siipiä molemmissa , kuvien perusteella samat , siinä on se maaginen käännekohta 02 2003 vm. välissä , mitä silloin muuttui ?

Onko muutettu anturia tms. ?

Olisi pitänyt ilmeisesti hommata Model T ettei olisi valmistuspäivästä kiiinni mikä "trissaa" siinä kytkimen takana hyrrää , :ford:

Mielenkiitonen mutta rasittava tilanne kun auto paloina tallissa ja ei löydy kuin 400€ orkkiskiekkö ja takataskussa ohut nahkapala .... :thumbup:

Tilanteessa autta hetkellisesti itkeä, kiroa tai laulaa , mutta kumpikaan ei vie asia eteenpäin ....

Kiitos muuten vastauksesta .
Vastaa Viestiin