Fiesta 1.2 -09 täristää kiihdyttäessä.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 10 Kesä 2016 12:07
Fiesta 1.2 -09 täristää kiihdyttäessä.
Eli -09 vuoden 1.2l koneella varustettu fiesta täristää/pompottaa suhteellisen reippaasti 80-120km/h nopeudessa, etenkin kiihdyttäessä tuntuu pompottavan erityisen paljon. Onko mahdollisesti jotain ongelmaa enemmänkin ollut tiedossa, tai jollakulla hyviä arvauksia/tietoa, että mikähän mahtaisi moisen aiheuttaa?
Re: Fiesta 1.2 -09 täristää kiihdyttäessä.
Tuo on tyypillinen väljän vetoakselin oireilu. Tarkasta/tarkastuta vetoakselit, onko pölysuojat ehjät ja tuntuuko klappia. Noinkin uudessa autossa tuskin kannattaa molempia puolia vaihtaa tutkimatta...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Fiesta 1.2 -09 täristää kiihdyttäessä.
Vasen tai oikea vetoakselin sisempi nivel väljä.
Re: Fiesta 1.2 -09 täristää kiihdyttäessä.
Omassa vuosimallin 2012 1,25:ssa Fiestassa tekee samaa (80k ajettu). Välystä löytyy vasemmalta sisemmästä murroksesta. Kumi on alkanut vuotamaan samalla tavalla kuin näissä Fordin räpellyksissä yleensä epätiiviin sauman kautta.
Merkkihuollossa ollaan sitä mieltä, että tätä ongelmaa ei enään juuri ilmene näissä uudemmissa, vaan epäilevät kumin rikkoutumista syyksi. Noh, ostin sitten AVK:lta 18k ajetusta kolariautosta vetarin rahansäästön toivossa (A1 luokiteltu osa). Tässäkin osassa on jo alkavaa vuotoa saumasta. Eli ilmeisesti näitä pitäisi edelleen alkaa liimailemaan...
Osaa ei juuri muualta uuteena saa kuin suoraan Fordilta, jolloin hinta 300 euroa. Pelkkä murros maksoi noin 400 euroa
On se kumma kun 15 vuodessa ei saada korjattua omia suunnitteluvirheitä. Onneksi maailmassa on vielä muitakin merkkejä, niin voin unohtaa tämän yhtiön röttelöt jatkossa.
Merkkihuollossa ollaan sitä mieltä, että tätä ongelmaa ei enään juuri ilmene näissä uudemmissa, vaan epäilevät kumin rikkoutumista syyksi. Noh, ostin sitten AVK:lta 18k ajetusta kolariautosta vetarin rahansäästön toivossa (A1 luokiteltu osa). Tässäkin osassa on jo alkavaa vuotoa saumasta. Eli ilmeisesti näitä pitäisi edelleen alkaa liimailemaan...
Osaa ei juuri muualta uuteena saa kuin suoraan Fordilta, jolloin hinta 300 euroa. Pelkkä murros maksoi noin 400 euroa

On se kumma kun 15 vuodessa ei saada korjattua omia suunnitteluvirheitä. Onneksi maailmassa on vielä muitakin merkkejä, niin voin unohtaa tämän yhtiön röttelöt jatkossa.