Viime syksystä asti ollut vikaa moottoritie kiihdytyksissä, nyt vika tuli jo paikoiltaan lähtiessä eli tehot pois ja hehkunvalo vilkkuu. Vikana painehäviö. Seuraavaksi tippatestiin ja 30 sekunnissa 4 pytyn suuttimelta 10ml, 3 pytyltä noin 6ml löpöä, 1 ja 2 pytyissä ei vielä kerennyt purkkiin asti eli uskoisin että ne on vielä OK.
Paikoillaan olevat suuttimet on koodilla 3S7Q-9K546-BB. Proidilla on jäänyt setti uusia suuttimia kouraan koodilla 4S7Q-PK546-BD. Tai itse asiassa tuo fordin koodi oli eri mutta delphin koodi taas vastasi tuohon ford koodiin, joten siitä vedin johtopäätöksen että olisi sama...
Kysymys kuuluukin, fyysisesti jos ja kun on samanlaiset niin kannattaako kokeilla? Vanha on EURO3 ja noi uudet on EURO4 suuttimet. Näkeekö joku koneelta noista enemmän tietoa että voiko laittaa vai pitääkö vaan kokeilla? Päästöt toki pitää tarkistaa että on ok. Tarkoitus on toki vaihtaa sitten kaikki suuttimet, mikään muu syy tässä ei ole kuin raha, koska saan noi 4 suutinta yhden marmoritiskin suuttimen hinnalla.
-Tommi-
Mondeo 2004 2.0L Duratorq DI Suuttimista
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Mondeo 2004 2.0L Duratorq DI Suuttimista
Tällä hetkellä ei ole dieseliä mutta vastaan silti, jossakin harrastajien sivuilla oli seuraava lista:Thomen kirjoitti:Viime syksystä asti ollut vikaa moottoritie kiihdytyksissä, nyt vika tuli jo paikoiltaan lähtiessä eli tehot pois ja hehkunvalo vilkkuu. Vikana painehäviö. Seuraavaksi tippatestiin ja 30 sekunnissa 4 pytyn suuttimelta 10ml, 3 pytyltä noin 6ml löpöä, 1 ja 2 pytyissä ei vielä kerennyt purkkiin asti eli uskoisin että ne on vielä OK.
Paikoillaan olevat suuttimet on koodilla 3S7Q-9K546-BB. Proidilla on jäänyt setti uusia suuttimia kouraan koodilla 4S7Q-PK546-BD. Tai itse asiassa tuo fordin koodi oli eri mutta delphin koodi taas vastasi tuohon ford koodiin, joten siitä vedin johtopäätöksen että olisi sama...
Kysymys kuuluukin, fyysisesti jos ja kun on samanlaiset niin kannattaako kokeilla? Vanha on EURO3 ja noi uudet on EURO4 suuttimet. Näkeekö joku koneelta noista enemmän tietoa että voiko laittaa vai pitääkö vaan kokeilla? Päästöt toki pitää tarkistaa että on ok. Tarkoitus on toki vaihtaa sitten kaikki suuttimet, mikään muu syy tässä ei ole kuin raha, koska saan noi 4 suutinta yhden marmoritiskin suuttimen hinnalla.
-Tommi-
Model Month / Year Ford Part Delphi Part Euro
115hp Sep 02-Nov 02 3S7Q-9K546-AA EJDR00202Z 3
115hp Nov 02-Jun 03 3S7Q-9K546-AB EJDR00402Z 3
115hp Manual Trns Jun 03- 3S7Q-9K546-CB EJDR00502Z 3
115hp Auto Trns & Man repair Jun 03- 3S7Q-9K546-BB EJDR00501Z 3
115hp Sep 03- 4S7Q-PK546-BD EJDR00504Z 4
115hp Feb 06- 6S7Q-9K546-BA EJDR00801D 4
130hp Oct 01-Jan 03 2S7Q-9K546-AJ EJDR00301Z 3
130hp Jan 03-Jun 03 2C1Q-9K546-BA EJDR01001D 3
130hp Jun 03- 3S7Q-9K546-BB EJDR00501Z 3
125hp Sep 03- 4S7Q-PK546-BD EJDR00504Z 4
125hp Feb 06- 6S7Q-9K546-BA EJDR00801D 4
155hp Aug 04- 5S7Q-9K546-AB EJDR00601D 3
152hp Aug 05- 6S7Q-9K546-AA EJDR00701D 4
__________________
Re: Mondeo 2004 2.0L Duratorq DI Suuttimista
Tässä vähän jotain tietoa:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... patibility
Jossain tuolla talkfordissa on cortinan laittamaa vastaava lista, jos ei juuri tuo sama. Mutta vuosimallien osalta ei täysin pitänyt paikkaansa kun munkin autosta löytyi alkuperäisenä(?) pari vuotta vanhemmalla koodilla olevat suuttimet.
Tuolta saa kohtuurahalla kunnostettuja: http://www.eps-turbo.de/index.php/hikas ... ng/73-ford
jä näkee jonkun verran vertailua kans
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... patibility
Jossain tuolla talkfordissa on cortinan laittamaa vastaava lista, jos ei juuri tuo sama. Mutta vuosimallien osalta ei täysin pitänyt paikkaansa kun munkin autosta löytyi alkuperäisenä(?) pari vuotta vanhemmalla koodilla olevat suuttimet.
Tuolta saa kohtuurahalla kunnostettuja: http://www.eps-turbo.de/index.php/hikas ... ng/73-ford
jä näkee jonkun verran vertailua kans
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo 2004 2.0L Duratorq DI Suuttimista
Kiitoksia vastauksista.
Ton saman listauksen löysin kanssa ja samalla sivulla oli myös arvoja miten paljon löpöä tulee läpi, listassa oli alkuperäiset ja myös noi saatavilla olevat. Saatavilla olevat on vaan tosiaan uudempaa päästöluokkaa ja tehoiltaan pienempää. Laitetaan mahdollisesti ens viikolla kiinni ja testaukseen et mitä tapahtuu, savun jälkeen tarkistetaan kytkennät...
-Tommi-
Ton saman listauksen löysin kanssa ja samalla sivulla oli myös arvoja miten paljon löpöä tulee läpi, listassa oli alkuperäiset ja myös noi saatavilla olevat. Saatavilla olevat on vaan tosiaan uudempaa päästöluokkaa ja tehoiltaan pienempää. Laitetaan mahdollisesti ens viikolla kiinni ja testaukseen et mitä tapahtuu, savun jälkeen tarkistetaan kytkennät...
-Tommi-
Re: Mondeo 2004 2.0L Duratorq DI Suuttimista
Joo luulishan noiden toimivan. Nyt sattui silmään tämä eilen hakemani sivu: http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... ctor_Types jossa tosiaan näkyy virtaus ja molemmista tulee täysillä soppaa yhtä paljon läpi, eroa vain ala- ja keskikuormilla. Sitä en tiedä että mitä vaikuttaa jos osa suuttimista on erilaisia, pitäskö ne kaikki vaihtaa samoiksi jos kerran sellaset saatavilla.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo 2004 2.0L Duratorq DI Suuttimista
Kaikki menee tosiaan vaihtoon sitten, ei viitti alkaa leikkii et olis erilaiset parissa pytyssä. Sitten kun olis vaan aikaa siihen vaihtoon, työt ja harrastukset haittaa tätä "autoharrastusta".