Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
lalli69 kirjoitti:RS2000 = Käy (pitää vaihtaa muutakin)
Mitä menisi vaihtoon? Koko konetta ei viitsisi ruveta vaihtamaan, vaikka netistä eikä Keltaisesta Pörssistä tahdo löytyä kantta. Yksi Mussen 5-litranen HO V-8 kyllä löytyi...
Jess! Löytyihän kansi, kun kissojen ja koirien kanssa metsästin. Pirun vaikea löytää, vaikka luulisi että näitä olisi enemmänkin tarjolla ja kalliita. Noh, 400 euroa 3kk takuudella versus Fordin hinnaston n.2000 euroa, niin päätöksen teko oli helppoa.
Näin tänään vanhan kannenkin, ihmeellisesti oli syöpynyt 3- ja 4-sylinterin välisestä kohdasta korjauskelvottomaksi, joten ei ollut mikään ihme, että auto kävi välillä kahdella pytyllä...
Zaarin kirjoitti:
Mitä menisi vaihtoon? Koko konetta ei viitsisi ruveta vaihtamaan, vaikka netistä eikä Keltaisesta Pörssistä tahdo löytyä kantta. Yksi Mussen 5-litranen HO V-8 kyllä löytyi...
sama viesti ku alempana.
Viimeksi muokannut Jaakko85, 24 Elo 2005 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zaarin kirjoitti:
Mitä menisi vaihtoon? Koko konetta ei viitsisi ruveta vaihtamaan, vaikka netistä eikä Keltaisesta Pörssistä tahdo löytyä kantta. Yksi Mussen 5-litranen HO V-8 kyllä löytyi...
Eipä ollut kansi tyhjä, ainakin nokka-akselit oli paikoillaan ja jotain muuta kilkettä mitä en tunnistanut. Toivottavasti kohta pääsisi puikottelemaan taas Scorpparilla, alkaa faijan Citroën CX tympimään jälleen.
jos joku nyt vielä sattuu tätä aihetta vilkasemaan, niin sanottakoon että nuo kansionkelmat on 8vDOHC koneen tyyppivika
vaik se on sellanen hitonmoinen möhkäle ni mee pahki/halki jotta pärähtää.
kyllä sen vanhankin kannen ois varmaan saanu kuntoon. jyrsii syöpyneen kohdan puhtaaksi, pyytää hitsaria tuikkaamaan reiän umpeen, jyrsii hitsaus jälkeä palotilanpuolelta siistimmäksi ja plaanauttaa koko verkkopainon suoraks.
tuo 400 egee kuulostaa kohtuuttomalta kun itte ostin koko teuraan (kone apulaitteineen) 350e. vanhan myin pois 150e (muistaakseni)
...on alumiini vanteet ja rasvassa ranteet... eikä oo ku on myynnissä.
kyl nuo seetit pitäs kiinni pysyä! vaurion määrävois olla KOHTUULLINEN jos ne pääsis tippuu
venanohjurit kyl saattaa tipahdella kun purkaa naulaston ja pyörittelee kantta. jotkut ovat liimailleet niitä paikoilleen.
jos et oo asentanu sitä kantta vielä niin kannattaa tyhjentää ja mahd. putsata ne venanpainimet.
painimen saa avattua laittamalla sen ruuvipenkkiin kiinni niin et on jotain rättiä välis (ettei seinät naarmutu) ja raa`asti vetämäl se nasta pois siitä keskeltä.
pidä myös huoli laakeripukkien oikeasta järjestyksestä!
...on alumiini vanteet ja rasvassa ranteet... eikä oo ku on myynnissä.
sLan kirjoitti:kyllä sen vanhankin kannen ois varmaan saanu kuntoon.
Kansihuollon heput tutkivat ja kokeilivat, ei siitä vanhasta kannesta kalua tullut. Miksi luulit minun uuden hommanneen?
tuo 400 egee kuulostaa kohtuuttomalta kun itte ostin koko teuraan (kone apulaitteineen) 350e. vanhan myin pois 150e (muistaakseni)
3kk takuulla 400 ei ollut kohtuuton, kun muut tarjokkaat halusivat 300 euroa ilman mitään takuita kannen kunnosta.
Toisaalta jos auto olisi seissyt omalla pihalla, niin olisin etsinyt halvemman, mutta nyt kun auto on huoltopuljussa, niin se on parempi saada kuntoon, kuin antaa sen olla niiden tiellä siellä hallissa.
jaa juu jos se pajal seiso ni hyvin ymmärrettävää et haluu nopeesti.
itte tottunu tekee kaiken ite niin ei yleensä oo ollu hoppu noitten osien kanssa.
merkki liikkeisiin ei oo varaa, enkä pikku puljuihin luota helposti.
vaihdatin kerran kykän ja asetelman jossain nyrkki pajalla ja siitä seurauksena oli vedetty hälyjen sisätutkan piuhat siististi sivareilla poikki
...on alumiini vanteet ja rasvassa ranteet... eikä oo ku on myynnissä.
joo kyllä sitä pitäs melkeen ite olla kyttäämässä vieressä että mitä tapahtuu. yhden kerran oon käyttänyt autoa korjaamolla. se oli vaihdelaatikon irrotus. konerempat ja kaikki oon tehny muuten ite.