Kaasupolkimen jumitus aivan kaasua painettaessa
Kaasupolkimen jumitus aivan kaasua painettaessa
Kaasupoljin siis jumittaa kaasua painettaessa aivan alussa ja kun tarpeeksi painaa ja poljin liikahtaa "pykälän" yli toimii poljin kuten pitääkin. Sinänsä omituista että poljin toimii aivan jouhevasti kun auto ei ole käynnissä.
Kulkupelinä on -00 Mondeo. Taitaapi olla sähköpoljin tuossa mallissa.
Vaiva on todella ärsyttävä matka-ajossa kun nostaa jalan kaasulta ja yrittää ajaa pintakaasulla joutuu käyttämään enemmän voimaa että polkimen saa liikkeelle ja seuraa nykäisy.
Onko moista tullut vastaan kellään?
Kulkupelinä on -00 Mondeo. Taitaapi olla sähköpoljin tuossa mallissa.
Vaiva on todella ärsyttävä matka-ajossa kun nostaa jalan kaasulta ja yrittää ajaa pintakaasulla joutuu käyttämään enemmän voimaa että polkimen saa liikkeelle ja seuraa nykäisy.
Onko moista tullut vastaan kellään?
Satunnaisesti olen huomannut saman ilmiön, mutta vain silloin kun liikkeelle lähdettäessä ensimmäisen kerran painaa kaasua. Ei toistu välttämättä samana päivänä toista kertaa. Pitääkin testata jalkaa kaasulle ennen kuin starttaa. Olen siinä uskossa, että kaasupolimelta menee kaasuläpälle vaijeri, mutta saatan olla väärässä. Enpä ole tarkistanut asiaa kun on tullut pellin alle kurkittua niin vähän.
--
Mondeo STW -01
Mondeo STW -01
Jaa'a. Kun kone on käynnissä imusarjan puolella on melkoinen alipaine mikä vetää läppää ja akselia siihen suuntaan. Jos akselin laakeroinnissa on yhtään väljää niin läppä saattaa olla hiukka eri asennossa koneen käynnistyksen jälkeen. Ei siihen varmaan muuta mystiikkaa liity.
En tiedä miten sen läpän saisi ohjelmoimalla eri asentoon vaikka pistäis siihen 2ke kiinni. Läpän akselilla on kyllä asentoanturi mikä kertoo mustalle lootalle mitä kuski haluaa, mutta se toimii vain yhteen suuntaan eli ei se ohjelmaa muuttamalla mihinkään muutu.
En tiedä miten sen läpän saisi ohjelmoimalla eri asentoon vaikka pistäis siihen 2ke kiinni. Läpän akselilla on kyllä asentoanturi mikä kertoo mustalle lootalle mitä kuski haluaa, mutta se toimii vain yhteen suuntaan eli ei se ohjelmaa muuttamalla mihinkään muutu.
--
Mondeo STW -01
Mondeo STW -01
Mulla on vaan oikeita nappeja tässä selaimessa :plapazu kirjoitti:...väärä nappi ja tuloksena täysin turha postaus....
Mutta joo, parina aamuna kaasupoljin ollut todella jäykkä liikkeelle lähdettäessä. Startatessa kaasua ei tarvi, eikä parkkiruudusta pois peruutettaessa, mutta sitten kun iskee ykköstä silmään ja pitäisi lähteä liikenteeseen tulee hämmästys, että tähänkö tämä jää. Vaikea arvioida montako newtonia pitää tallata ennen kuin poljin lähtee painumaan, mutta ensin pitää liikutella monoa polkimen päällä kun on epäilys, että tulee tallanneeksi jonkin kiinteän kantin päälle ja siksi talla ei painu. Pari kertaa kun on saanut kynnyksen ylitettyä niin se katoaa. Joskun alamäessä kun on höllännyt kaasun edessä menijöiden hidastelun takia niin tuntuu pieni kynnys, mutta ei häiriöksi asti. Onkos Larppa667 edennyt asiassa vai onko ratkennut mistä kenkä puristaa?
--
Mondeo STW -01
Mondeo STW -01
Re: Kaasupolkimen jumitus aivan kaasua painettaessa
Jatkan tätä kenties erilaisella ongelmalla, mutta kaasupoljin jumitus kuitenkin.
Kyseessä siis on Mondeo -01, 1.8 kolmoskoppanen.
Elikä ennen starttausta, kun pitäs painaa hiukan kaasupoljinta, poljin ei mee mihkään,
vasta kun rykäsee hiukan enempi, menee poljin kuin jonkun pykälän yli ja toimii.
Kunnes taa tuon vapauttaa sama juttu.
Taas kun ajossa ollaan niin ei mitään ongelmaa, mikä ois vikana vai Larpan kertoman mukainen kaasuläpän keräämä lika?
Täytyy kurkata kun kolmivuoro töiltä kerkee, mut kysympähän nyt jos kertyy lisää syitä mokomalle.
Kyseessä siis on Mondeo -01, 1.8 kolmoskoppanen.
Elikä ennen starttausta, kun pitäs painaa hiukan kaasupoljinta, poljin ei mee mihkään,
vasta kun rykäsee hiukan enempi, menee poljin kuin jonkun pykälän yli ja toimii.
Kunnes taa tuon vapauttaa sama juttu.
Taas kun ajossa ollaan niin ei mitään ongelmaa, mikä ois vikana vai Larpan kertoman mukainen kaasuläpän keräämä lika?
Täytyy kurkata kun kolmivuoro töiltä kerkee, mut kysympähän nyt jos kertyy lisää syitä mokomalle.
Re: Kaasupolkimen jumitus aivan kaasua painettaessa
Pitäiskö ensin selvittää onko siellä kaasuvaijeri vai ei ja jos on niin sen kunto.. väittäisin, että vaijeri sieltä löytyy.. 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Kaasupolkimen jumitus aivan kaasua painettaessa
Niinkun sanoin tuosta kolmivuoro töistä ja nyt kun on iltavuoro viikko,
niin ei kerkee kissaa sanoo kun taas töissä ollaan, siks heitin kyssärin mokomasta.
Hyvä ku kerkee koneella käymää....... tietokoneella.
Sen verran voin sanoo seuraavana päivänä ei mokomaa vikaa ollutkaan, joku siä jumittelee aika ajoin siis, kenties.
Viikonloppuna kerkee kurkkaan, sit ehkä ollaan viisaampia.
niin ei kerkee kissaa sanoo kun taas töissä ollaan, siks heitin kyssärin mokomasta.
Hyvä ku kerkee koneella käymää....... tietokoneella.
Sen verran voin sanoo seuraavana päivänä ei mokomaa vikaa ollutkaan, joku siä jumittelee aika ajoin siis, kenties.
Viikonloppuna kerkee kurkkaan, sit ehkä ollaan viisaampia.
Re: Kaasupolkimen jumitus aivan kaasua painettaessa
Koitappas nyt vaan jaksaa siinä kolmivuorotyön ohella avata edes konepelti tai katsoa sinne jalkatilaan, ennen kuin kysyt täältä... 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Kaasupolkimen jumitus aivan kaasua painettaessa
Jos mondeossa on yhtään samanlainen systeemi ku focuksessa, niin..
Mulla jumitti kaasuläppäkotelo. Kun se meni jumiin, jäi kaasu joko pohjaan tai sit jäi polkimeen väljää kun läppäkotelo ei tiukannut vaijeria. Itse läppäkotelo oli semmosta yhtäluuta olevaa mallia, ettei sitä voinut purkaa ja korjata.
Vaihdoin samaan konkurssiin sekä vaijerin että läppäkotelon ja ai että pelas ku unelma sen jälkeen..
Mulla jumitti kaasuläppäkotelo. Kun se meni jumiin, jäi kaasu joko pohjaan tai sit jäi polkimeen väljää kun läppäkotelo ei tiukannut vaijeria. Itse läppäkotelo oli semmosta yhtäluuta olevaa mallia, ettei sitä voinut purkaa ja korjata.
Vaihdoin samaan konkurssiin sekä vaijerin että läppäkotelon ja ai että pelas ku unelma sen jälkeen..
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Kaasupolkimen jumitus aivan kaasua painettaessa
Kuinkas ne blondit saa kysellä, kun ne ei ainakaan IKINÄ kurkkaa konepellin alle 

Re: Kaasupolkimen jumitus aivan kaasua painettaessa
En fordista ole varma mutta ooppeliin sai samanlaisen ongelman jos menit asentamaan kaasuläpän eripäin takasin mitä aikasemmin on ollu. puhdistuksen yhteydessä joskus meni juurikin väärinpäin takasin ja rupesi takerteleen läppä täysin kiinni ja täysin auki asennossa. vaihto takasin oikein päin ja ongelmat poistu
"harder" is not a very good safeword
Re: Kaasupolkimen jumitus aivan kaasua painettaessa
Siinä ajassa kun mä olen kävelly sisälle ja avannu tietsikan ja näpytelly tän foorumin olen kyllä kerenny tutkia oma nauton konepellin aluset ja kontinkin.
Kyllä se kannattaa hetki tutkia kun menopelin hankkii että mitä pellin alla on jospa sinne joskusjoutuu jotain tekeekkin niin selviää nopeammin.
Tiedän kyllä että työt rasittaa mutta jonkun muun kanssa kimpassa vois tsiikata,niin tehtiin naapurin sällinkin kans aikoinaan kun se oli hommissa eikä jaksanu ihmetellä,kahestaa katottiin ja kuntoon laiteltiin sitten kun sillä aikaa oli.
Kyllä se kannattaa hetki tutkia kun menopelin hankkii että mitä pellin alla on jospa sinne joskusjoutuu jotain tekeekkin niin selviää nopeammin.
Tiedän kyllä että työt rasittaa mutta jonkun muun kanssa kimpassa vois tsiikata,niin tehtiin naapurin sällinkin kans aikoinaan kun se oli hommissa eikä jaksanu ihmetellä,kahestaa katottiin ja kuntoon laiteltiin sitten kun sillä aikaa oli.
Re: Kaasupolkimen jumitus aivan kaasua painettaessa
Kaasu ei ole tuon jälkeen jumittanu ja muita vikoja oon kerenny viikonloppuna korjaan.
Vaihdoin takaiskarit, pakkivalojen anturin, raidetangon päät ja tulpat ja johrot ku alko kakoon kiihrytyksessä,
sen verran kerkesin kurkkaan että vaijeri löytyy kaasulta
Noi kolme ekaa asiaa oli pakko tehä että sai kattastusmiehen tyytyväiseks, pohdimpa kaasua kenties nyt viikonloppuna mökillä.
Vaihdoin takaiskarit, pakkivalojen anturin, raidetangon päät ja tulpat ja johrot ku alko kakoon kiihrytyksessä,
sen verran kerkesin kurkkaan että vaijeri löytyy kaasulta

Noi kolme ekaa asiaa oli pakko tehä että sai kattastusmiehen tyytyväiseks, pohdimpa kaasua kenties nyt viikonloppuna mökillä.