Aikani olen etsiskellyt vastaavia ongelmia ja ennen kaikkea ratkaisuja mutta joko silmä ei löydä tai järki ei kulje. Voi olla molemmat.
Ongelma on kuitenkin seuraava. Leimalla käyttö lähestyy ja pitäisi käsijarru saada järkiinsä ennen sitä. Ongelmana on, että käsijarru pitää kyllä, mutta on tehoton. Kiristäminen ei auta kuin korkeintaan hetkeksi. Ja tässä mallissahan on levyt takana, ne on vaihdettu noin 2 vuotta sitten ja ovat ihan järjissään vielä. Paloissa yli puolet jäljellä ja levyissä vain hyvin kevyttä kulumista. Kontakti kahvalta jarruille tuntuisi pelaavan tosi hyvin, mutta pitoja ei saa tarpeeksi. Kiristämällä (reilusti) pääsen tilanteeseen, että pitää kun käsivoimin kääntää - liikkeelle lähtiessä huomaa mutta ei juurikaan ahdista liikettä.
Auto on ollut minulla vajaa 5 vuotta eikä käkkäri ole toiminut kunnolla oikein ikinä, olen aina leimalle viritellyt sen verran että juuri ja juuri läpi menee. Viimeksi päästi kolmannella kerralla säälistä

Kiitokset kaikille asiantuntijoille ja ylläpitäjille, fokkeri olis todennäköisesti jo romuttamolla ilman tätä palstaa! 316T km takana ja tavoitteena ainakin 400, menee rapiat kolme vuotta tuohon.