Ennustan ongelmia.-KP- kirjoitti: - Akkuvahti 4A
Focus 2015
Re: Focus 2015
Re: Focus 2015
Onkohan jossain faktaa että sama "Mondeo tarvii 10A Defan" on validi myös Fokukselle?EeroH kirjoitti: Ennustan ongelmia.
Meinaan meillä myös 4A laturi ja mitkään 4-5h latailut ei riittänyt vaan töpö sai olla koko yön seinässä että pelaa kun ajoja on 4km suunta ja webastoa hitsataan se 20min ennen starttia pakkasilla.
Re: Focus 2015
Omaani kun ostin niin sanottiin ettei laturia voi laittaa kun sotkee auton oman laturin toimintaa.Simprider kirjoitti: Onkohan jossain faktaa että sama "Mondeo tarvii 10A Defan" on validi myös Fokukselle?
No jää nähtäväksi tuleeko ongelmia

EDIT: Sun PA kulutukset on komeat

Re: Focus 2015
Jeps
Itse vaan maksoin kaukosäätimestä lohkon ja sisähaaran verran kun luulin että kampetta ei tarvisi aina töpselin nokassa seisottaa, väärässä olin ja siksi kyselen
Ja kun 4A laturi pakallisesta myytiin hymyssä suin ja kun Mondeoon ilmeisesti on 10A latureita vaihdettu ilmaiseksi niin niin
Itse vaan maksoin kaukosäätimestä lohkon ja sisähaaran verran kun luulin että kampetta ei tarvisi aina töpselin nokassa seisottaa, väärässä olin ja siksi kyselen

Ja kun 4A laturi pakallisesta myytiin hymyssä suin ja kun Mondeoon ilmeisesti on 10A latureita vaihdettu ilmaiseksi niin niin

Re: Focus 2015
4A laturi oli edellisessäkin fokkerissa ja akku kesti sen 4 vuotta, eikä ongelmia ollut, enkä edes kovin aktiivisesti akkua lataillut. Laturi on kuulemma tutun huoltomiehen mukaan riittävä, jos on asennettu oikein. Pätkittäinen lataaminen on kuulemma parempi auton sekä lisälämmittimen sähköjärjestelmälle kuin jatkuva esim. yön yli tapahtuva lataus, koska auto kuulemma tarvitsee 6h aikaa tutkiakseen virrankulutuksia, sekä lataustarpeita.
Nythän autoon otin mukaan myös vesikiertoisen lohkoläppärin, niin eeberiä eikä akkua tarvitse rasittaa lyhyitä ajoja varten.
Nythän autoon otin mukaan myös vesikiertoisen lohkoläppärin, niin eeberiä eikä akkua tarvitse rasittaa lyhyitä ajoja varten.
Foortti ei oo auto, eikä piika ihminen.
Re: Focus 2015
omaan kokemukseen perustuen peruutuskamera sekä lämmitettävä ratti
ovat oikein mukavia
ja onnea uuteen autoon
ovat oikein mukavia
ja onnea uuteen autoon
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Re: Focus 2015
Kyllä samaa mieltä. Mulla on myös avaimeton keskuslukko ja sekin on loistava. Nyt äsyttää kun kotiovi ei aukea ilman avainta.6007 kirjoitti:omaan kokemukseen perustuen peruutuskamera sekä lämmitettävä ratti
ovat oikein mukavia
ja onnea uuteen autoon
Re: Focus 2015
Tuli päivitettyä
Focus uudempaan: -15vm ,1.5l ecoboost (150hv), automaatti. Onko kukaan ohjelmoinut moottoria? Saako autoon tuon 182hv ohjelman? 


Re: Focus 2015
Testasin tänään ja tosiaa, vaikka ottaa autostopin valikosta pois niin moottori pysähtyy kuitenkin? Napista toimii kuitenkin, mutta asetus unohtuu kun käynnistää auton normaalisti.Newman kirjoitti:Kun ei vaan toimi vaikka täpän ottaakin poisSammuu edelleen kun pysähtyy.

Saakohan tuon äänimerkin pois kun painaa lukituksen nappia kahdesti? Murtohälyttimen aktivoimisesta se ilmoittaa, mutta kun sellaista ei ole.

Samoin kääntyvät peilitkin vois olla hyvä saada toimimaan vain tarvittaessa napista, pois turha automatiikka.
Auto on ollut kuukauden ajossa ja vielä löytyy jotakin ihmeteltävää!
Focus 1.5 EcoBoost M6 Titanium -16
Re: Focus 2015
Älä paina lukitusta kahdesti. Vai mikä ilo siitä on?
Re: Focus 2015
Joskus vaan tulee ns. "hanskahäiriö" ja turha töräys harmittaaEeroH kirjoitti:Älä paina lukitusta kahdesti. Vai mikä ilo siitä on?

Olis ihan mukava kun sen sais pois niin ei tarvis töräytellä!

Focus 1.5 EcoBoost M6 Titanium -16
Re: Focus 2015
Koskakohan Mountunelta mahtaa tulla 1.5 Ecoboostiin viritys-sarja? Nyt tarjolla vain edelliseen 1.6.. Mountunessa takuut säilyy muissa ilmeisesti ei. Muilta kyllä löytyy 1.5:een ohjelmia n. 200hv viriasteella.wezzu kirjoitti:Tuli päivitettyäFocus uudempaan: -15vm ,1.5l ecoboost (150hv), automaatti. Onko kukaan ohjelmoinut moottoria? Saako autoon tuon 182hv ohjelman?
Tuli vaihdettua kesärenkaat alle. Meillä auto tuli tehtaalta Conti Premiun Contact 2 -renkailla. Paistettu 2015 loppuvuodesta mutta mallinahan tämä on jokusen vuoden vanha.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Yhtälailla voisi sanoa Focuksesta, että mallina vanha (esitelty -90 luvulla) mutta valmistettu viime vuonna. Se että renkaan nimi on pysynyt samana ei tarkoita että rengas olisi sama. CPC2:sta edelleen kehitetään ja löytyy Contin mallistosta. Meille tuli samoilla renkailla. Mielestäni järkevämpi olisi Conti Eco Contact jossa olisi pienempi vierintävastus ja etenkin litraseen olisi riittänyt H nopeusluokka.Focus_2.0 kirjoitti: Meillä auto tuli tehtaalta Conti Premiun Contact 2 -renkailla. Paistettu 2015 loppuvuodesta mutta mallinahan tämä on jokusen vuoden vanha.
Re: Focus 2015
Itse kyselin asiaa suoraan Mountunelta viime vuoden loppupuolella ja ainakin silloin oli vastaus, ettei olisi tulossa. Takuun takia ei nuo Superchipit yms. oikein houkuta...Focus_2.0 kirjoitti: Koskakohan Mountunelta mahtaa tulla 1.5 Ecoboostiin viritys-sarja? Nyt tarjolla vain edelliseen 1.6.. Mountunessa takuut säilyy muissa ilmeisesti ei. Muilta kyllä löytyy 1.5:een ohjelmia n. 200hv viriasteella.
Tuli vaihdettua kesärenkaat alle. Meillä auto tuli tehtaalta Conti Premiun Contact 2 -renkailla. Paistettu 2015 loppuvuodesta mutta mallinahan tämä on jokusen vuoden vanha.
Re: Focus 2015
habbe kirjoitti:Käytin autoa tänään huollossa. Olivat tsekanneet asetukset ja laskeneet talvirenkaiden ja kesärenkaiden mittojen erotuksen. Kuulemma talvirenkaat (16") lisäävät heittoa nyt yläkanttiin noin 2,5%. Omat mittaukseni näyttivät noin 3,5 - 4% virhettä, mutta varmasti matkamittarissa on muutoinkin hieman marginaalia, joka selittää tuon. Kesärenkailla (17") pitäisi sitten tulla tarkempia tuloksia, koska asetukset ovat niiden mukaisesti.
Pitäjänmäen Vehossa kertoivat, että heittoa matkamittarissa saisi olla max. 5%. Ei siis aiheuta toimenpiteitä. Mutta eipähän tuotakaan ole tullut aiemmin pantua merkille. Ja pienemmillä matkoilla huonommin huomaakaan.
Täytynee varmaan seuraavaan autoon tilata saman kokoiset talvirenkaat kuin mitä kesäkumit ovat, niin pääsee tuostakin.
Ainiin, tuo matkan yläkanttiin näyttäminenhän vääristää saman verran myös keskikulutuslukemia, kun todellisuudessa onkin edetty vähemmän. Esim. 4.9l/100km keskikulutus 4% virheellä onkin oikeasti 5.1l/100 km jne... Ei toki maailman suurin ongelma.
Tuli eilen vaihdettu kesärenkaat (215/50 17") alle ja tänään testailin navilla mittarivirhettä. Mittari näyttää +3 km/h yläkanttiin, se on mielestäni hyvin kohtuullinen heitto. Talvirenkailla (205/55 16") tuo heitto siis oli n. +6 km/h, joten parempaan suuntaan meni. Auto siis tilattiin tehtaalta noilla 17" kesärenkailla, saattaa vaikuttaa mittarin tarkkuutenne. Muutenkin ajo tuntuma parani ja uraherkkyys pieneni.

Focus 1.5 EcoBoost M6 Titanium -16
Re: Focus 2015
-KP- kirjoitti: - Akkuvahti 4A
Kysyin sitten tätä mikä laturi diesel Focukseen Fordin asiakaspalvelusta ja vastaus oli tämä:
Hei,
Kiitos yhteydenotosta Ford Asiakaspalveluun.
Mikäli halutaan käyttää aukkulaturia, suosittelemme Diesel malleihin 10A laturia.
Mukavaa alkanutta viikkoa!
Re: Focus 2015
Uusia harmistuksen aiheita tässä uudessa Focuksessa.
1)
Kuljettajan sähkösäätöinen penkki on ruvennut joku aika sitten nitisemään kuin vanha heteka. Ei siis vain niin, että siinä istuessaan heivaisi itseään puolelta toiselle vaan ihan normaalissa ajossa. Mutkissa, töyssyissä jne. Ja sama onnistuu myös penkkiä hieman sivusta painamalla.
Muilla vastaavaa havaintoa? Pelkääjän penkki ei nitise, mutta se ei olekaan sähkösäätöinen.
2)
Auto on ruvennut (talvirenkailla) jarruttamaan hieman epätasaisesti. Se ei siis varsinaisesti nypytä eikä paukuta rattia, mutta jarrutettaessa huomaa sellaista epämiellyttävää pumppausta. Kuin auto jarruttaisi välillä enemmän, välillä vähemmän. Kun olin viimeksi huollossa muusta syystä, niin sen tsekkasivat, etteivät jarrulevyt olleet vääntyneet. Tosin se olisikin ollut aika ihme vain noin 7000 km ajolla. Muutoin eivät sitä ehtineet tutkia, kun ilmoitin vasta autoa tuodessa ja oli kuulemma iso osa asentajista poissa.
Tuon huomaa kuitenkin myös muut, jotka istuvat kyydissä, joten ei liene pelkkä kuvitelma. Ajattelin nyt odottaa, että saa kesäkumit alle ensi maanantaina ja tsekkaan sit vielä tilanteen. Jospa korjaantuisikin renkaiden vaihdolla.
Jännä vain, ettei tuota ollut heti alusta alkaen...
1)
Kuljettajan sähkösäätöinen penkki on ruvennut joku aika sitten nitisemään kuin vanha heteka. Ei siis vain niin, että siinä istuessaan heivaisi itseään puolelta toiselle vaan ihan normaalissa ajossa. Mutkissa, töyssyissä jne. Ja sama onnistuu myös penkkiä hieman sivusta painamalla.
Muilla vastaavaa havaintoa? Pelkääjän penkki ei nitise, mutta se ei olekaan sähkösäätöinen.
2)
Auto on ruvennut (talvirenkailla) jarruttamaan hieman epätasaisesti. Se ei siis varsinaisesti nypytä eikä paukuta rattia, mutta jarrutettaessa huomaa sellaista epämiellyttävää pumppausta. Kuin auto jarruttaisi välillä enemmän, välillä vähemmän. Kun olin viimeksi huollossa muusta syystä, niin sen tsekkasivat, etteivät jarrulevyt olleet vääntyneet. Tosin se olisikin ollut aika ihme vain noin 7000 km ajolla. Muutoin eivät sitä ehtineet tutkia, kun ilmoitin vasta autoa tuodessa ja oli kuulemma iso osa asentajista poissa.
Tuon huomaa kuitenkin myös muut, jotka istuvat kyydissä, joten ei liene pelkkä kuvitelma. Ajattelin nyt odottaa, että saa kesäkumit alle ensi maanantaina ja tsekkaan sit vielä tilanteen. Jospa korjaantuisikin renkaiden vaihdolla.
Jännä vain, ettei tuota ollut heti alusta alkaen...
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
Onko nykyautoissa jotenkin heikompi tuulilasi.. Kolme kuukautta auto ollut käytössä ja ajettu vajaa kolme tuhatta lähinnä taajama-ajoa. Lasissa jo kaksi selvää kiven/nastan iskemää. Onneksi pieniä mutta näkyy selvästi vasta valossa ja tuntuu sormenpäissä. Tuntuu siltä, että edellisissä Fordeissa tuulilasi kesti huomattavasti paremmin..
Lisäksi maskissa pari kohtaa josta paistaa pohjamaali läpi iskemän jälkeen.
Lisäksi maskissa pari kohtaa josta paistaa pohjamaali läpi iskemän jälkeen.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Jossain välissä lyijyn käyttö lasissa kielettiin mikä teki niistä helpommin naarmuuntuvia eli pehmeämpiä.Focus_2.0 kirjoitti:Onko nykyautoissa jotenkin heikompi tuulilasi.. .
Re: Focus 2015
Sama vaimon Focuksessa, sai auton helmikuussa. Viikko siitä ensimmäinen kivenisku, joka korjattiin. Siitä pari-kolme viikkoa niin viereen tuli uusi kivenisku. Odotetaan nyt kolmatta, joka olisi sen verran iso että menisi vaihtoon. Viimeisimmän sanoi olleen ihan pieni napsaus ja tuli jommoinenkin iskeytymä.Focus_2.0 kirjoitti:Onko nykyautoissa jotenkin heikompi tuulilasi.. Kolme kuukautta auto ollut käytössä ja ajettu vajaa kolme tuhatta lähinnä taajama-ajoa. Lasissa jo kaksi selvää kiven/nastan iskemää.
Re: Focus 2015
On. 2000 Focuksen lasi kesti tähän saakka, nyt laitettiin uusi lasi. Tavaraa paukkui lasiin kokoajan, mutta hyvin kesti. Uuden Focuksen lasia jo korjattu ja pienenpientä kraateria selvästi näkyy.Focus_2.0 kirjoitti:Onko nykyautoissa jotenkin heikompi tuulilasi.
Re: Focus 2015
Tuntuu myös, että pienistä napsuista jää lasiin jälki. Ilmeisesti laseistakin haetaan säästöä kun eivät kestä. Luulisi, että tietotaitoa olisi tehdä kestävämpiä. Tulee vaan auton omistajalle (tai vakuutusyhtiölle) kalliiksi lasien vaihdot.
Aikoinaan Sierrassa mentiin reilut 20v samalla lasilla. Oli samea mutta ehjä. Focuksessa -00 vaihdettiin lasi kertaalleen 15v aikana.. Eli perstuntuma lasien kestävyydestä on oikean suuntainen.
Aikoinaan Sierrassa mentiin reilut 20v samalla lasilla. Oli samea mutta ehjä. Focuksessa -00 vaihdettiin lasi kertaalleen 15v aikana.. Eli perstuntuma lasien kestävyydestä on oikean suuntainen.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Mulle tuli 23.1.2016 luultavasti nasta edellä ajavasta BMW:stä(luultavasti oli kosto koska itse olin 22.1.2016 saanut uuden Kugan ja meni pari vuotta vanha BMW X1 vaihdossa). Ensin ihan pieni piste vaan, muutaman kilometrin jälkeen 5cm viiru ja kohta 50cm viiru näkökentässä. Mittarissa oli osuman tullessa 132km. Sain uuden lasin 31.3.2016. Kaikki on nykyään sitä mieltä että lasit on huonontuneet.
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm