Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
elikkäs osaiskohan joku viisaampi kertoo mistä kyse?
auto siis 2006 s-max. ilmastointi siis toimii alkuun ihan hyvin mut sitku koneen lämmöt rupee nousee niin alkaa puhallin pätkii ja heikkenee pikku hiljaa ennenkun sit sammuu puhallin kokonaan. ehket jotain pientä pärinä ääntä kuuluu silloin jostain. ???
Taitas vika olla enemmän just manuaali puolella kun täs tutustuin enemmän, itse olen aika käsi näissä auto asioissa ilmastoinnista sain tosi viileää puhaltamaan. Nyt taas ei sit meinaa puhaltaa oikein mitään, tasanen raksutus kuuluu vaan tietys asennos. Kompura kyl taitas hörähtää käyntiin. Taitaapahan olla sit epäselvää selvennystä ainaskin
Vielä tarkennus/selvennys kaikki taitas toimia normaalisti niin kauan kunnes moottorin lämpötila on noussut about 70 niin sen jälkeen rupee aluksi pätkii ja sit loppuu puhallus kokonaan sit taas toimii kun koneen lämmöt alhaalla.
Kysytään nyt vielä kerran varmuuden vuoksi että puhutko Tattis nyt SISÄTILAN tuulettimesta jossa kenties 1-4 nopeuksinen säätö ja moottorin lämmetessä tuuletin alkaa hiljakseen tiputtamaan kierroksia eikä puhalli sisälle ilmaa enään... ei kylmää eikä kuumaa? Ei jaloille, käsille eikä tuulilasille? Siis itse tuuletin? Jos tarkoitit todellakin tuuletinta, niin ehkä hieman hapettunut sähköliitos jossakin ja lämmetessä (ampeereita mennessä läpi) tuleekin jotain minimaalista välystä eikä sähköistä kontaktia ole kunnolla enään ja kenties jopa kipinöi pitäen tuulettimesta outoa ääntä?
VAI puhutko nyt ilmastoinnin kompuran magneettikytkimestä konehuoneesta, jolloin ilmastointi (pakkaskone) pätkii kun ei kytkeydy enään päälle kone lämpimänä? Nimittäin aika yleinen vaiva (eri autoissa) on kun kompuran magneettikela lämpenee tarpeeksi ja on tullut liian iso välys, niin magneettikela jaksaa vetää kiinni kun on vielä kylmä, mutta kun kela lämpenee luoden sisäistä vastusta niin magneettikenttä heikkenee eikä jaksa vetää enään liian kaukana olevaa "hihnapyörää". En nyt tiedä ihan tarkkaan että miten säätö pitäisi tehdä, mutta jotenkin vuosien varrella tulee liikaa välystä (kuluu) ja temppuilu alkaa pakkaskoneen osalta. Toimii siis hetken kunnes magneettikela lämpenee, mutta nappaa taas kiinni kun kela kylmenee. Näin siis olen kuullut eräältä jannulta joka jonkin verran pulaa ilmastointilaitteiden kanssa.
Joo tarkoitan juuri sisäilman puhallinta, se aluks pätkii ja sit loppuu kokonaan puhaltamasta minnekkään. Kyseessä sellanen napin painalluksella voimistuva säätö. Toi eka vika vaihtoehto vois kyl ollakkiin. Toi kompura vika varmaan muuten vois olla kans mut onkose mahdollista kun vika ilmenee vaikka ilmastointi ei ole päällä?