Mitäänhän ei vois pois sulkea, mutta jos nyt kelit lämpenis, niin ollaan taas viisaampiaNiceMan kirjoitti:Riippuu ihan mitä on mennyt... voihan se olla kansikin, tiiviste...

Mitäänhän ei vois pois sulkea, mutta jos nyt kelit lämpenis, niin ollaan taas viisaampiaNiceMan kirjoitti:Riippuu ihan mitä on mennyt... voihan se olla kansikin, tiiviste...
Ykkösessä puristus nousi 9 johonkin 12,5 bariin eli 3,5 nousu. Tarkotatko että jos lopuissa pytyissä nousee öljyn lisäyksellä saman 3,5 bar voidaan vasta todeta että ykkönen pimeä?emax kirjoitti:16 afr kuullostaa siltä, että joku pytty jättää välillä syttymättä, ja pumppaa vain ilmaa, ja bensaa pakosarjaan -> enemmän happea lamdalle = laihempi seos näytöllä, olettaen että pakosarja/putki ei vuoda. Tämä on sitä mikä kuuluu pätkimisenä.
Teit sen öljy testin ykköseen, ja puristus nousi. Niin se tekee aina. Öljyä pitäisi laittaa kaikkiin, ja sitten vertailla että tasoittuuko erot öljyttömään testiin verrattuna. Jos tasoittuu, on männässä, sen renkaissa, tai sylinterissä vikaa. Jos ei, niin vika on muualla, tai kanki on mutkalla.
Oon irrottanu kannen ainakin viisi kertaa oharista, joten on mulla jonkin sortin kuva kauan sihen menee, ja aion niin tehdäkin.NiceMan kirjoitti:Miksi miettiä, tunti niin kansi on irti... voi päästä helpollakin...
Sen olen jo päättänyt että mikäli tuosta kannessa on yhtään ongelmaa esim. palanut venttiili, halki tms, niin teetän joskus uuden toisesta 2.0 kannesta.duckworth kirjoitti:Mittailtu; ilman öljyä -> öljyn kanssa
Ykkönen 9,5->10,5
Kakkonen (hihihi) 14->15
Kolmonen 15->16
Nelonen 14->15
Kyllä kannen purkamisella ja puristuspainetestillä ainakin ongelman osittainen syy selvisi yhteen sylinteriin. Venttiilin väristä päätellen se on käynyt laihalla.duckworth kirjoitti: Kai noista kuvista nyt jotain osviittaa joku saa?
Ja miksi mua sitten neuvottiin tekemään tuo öljytesti jos sen pohjalta ei voidakaan mitään sanoa?![]()
Totta kai koko koneen osiksi purkamalla varmaan selviää yhtä ja toista, tai jos vaikka tekee uuden niin ei tarvii purkaa vanhaa ollenkaan, mutta eikö tällä tutkimisella jo jotain pitäisi selvitä?
Hyvä muuten kun tuil puheeksi, itse ajattelin rälläköidä muutamasta vanhasta pultista kannat ja tehdä pulteista "ohjurit" joihin ajan toki loven että saa meisselillä kierrettyä pois kun kansi paikallansa. Pitäisi ainakin tiivisteen asettua oikeinNiceMan kirjoitti:Arp pultit kanssa kivat, ei tarvi arpoa reikien sijaintia =)
duckworth kirjoitti: Hyvä muuten kun tuil puheeksi, itse ajattelin rälläköidä muutamasta vanhasta pultista kannat ja tehdä pulteista "ohjurit" joihin ajan toki loven että saa meisselillä kierrettyä pois kun kansi paikallansa. Pitäisi ainakin tiivisteen asettua oikein