KA:n -00 vasen etuoven lukko ei aukea avaimella

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Ford KA
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Helmi 2016 13:28
Paikkakunta: Kotka

KA:n -00 vasen etuoven lukko ei aukea avaimella

Viesti Kirjoittaja Ford KA »

Moron vaan tänne. Oon olosuhteiden pakosta uusi Ford käyttäjä, ja kohtapianosu kohalle ensimmäinen ihmetyksen aihe. Kuskin ovi meni avaimella lukkoon kuten pitääkin, vieläpä herkän tuntuisesti, mutta mitä kummaa - ovi ei aukeakkaan. vm 2000 KA:ssa ei keskuslukkoa taida olla. Jospa kokeneemmat auttaisi ja kertoisi miten moinen korjataan, oon senverran iäkäs ja kankea, ettei toisista ovista konttaaminen oikeen innosta. Oon ymmärtänyt et ovien lukkojen pitää aueta avaimella eikä...
tersa
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:35

Re: KA:n -00 vasen etuoven lukko ei aukea avaimella

Viesti Kirjoittaja tersa »

En KA:ta tunne, mutta pikkupakkasillakin voi jo tehdä tuollaista ellei ole muuten jumissa. Jos ei ole lämmöt plussan puolella olleet, niin koita lämmittää tai ohutta aseöljyä laittaa? Keskuslukituksen luulisi olevan. Jos on samaa lukkomoottoria käytetty kuin mk2 Mondeossa pl. alkupään autot niin ne tuppaa hajoamaan ainakin keskuslukituksen osalta (ilmeisesti mikrokytkimet ei enää toimi -> uuden lukkomoottorin ~100e osto ja vaihto).
Fordit menee lukkoon millä tahansa samannäköisellä Fordin avaimella..
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
Ford KA
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Helmi 2016 13:28
Paikkakunta: Kotka

Re: KA:n -00 vasen etuoven lukko ei aukea avaimella

Viesti Kirjoittaja Ford KA »

Kiitti vastauksestasi, täytynee sitten yrittää suihkutella anticorrolia tms. ja ootella lämpimiä kelejä. Voihan... 100€/lukko, aikas hintavia moiset vermeet. ellei korjaannu niin ehkäpä tarvike kauko-ohjattava keskuslukko sydeemi hoitaa homman.
Tessu
Viestit: 1751
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: KA:n -00 vasen etuoven lukko ei aukea avaimella

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jos siinä on se puikkoavain missä muutamia hinteliä lovia niin sen ominaisuuteen kuuluu kuluneena kuulemma se että ensin kuluu avain ja sen jälkeen alkaa kulua lukko ja on sillä selvä,ainut halvempi konsti on teettää uusiavain ja kokeilla auttoiko mitään,Sierraan kokeilin ja siihen ei auttanu,siinä kun jää ovi lukkoon jos joku koskee lukitunoven kahvaa! sen jälkeen onkin renkattava monia kertoja että lukko jälleen aukeaa.
Vanhemmassa Escossa kävi sama homma kun sulla,laitoin kuskinoven lukkoon niin ei auennu enää koskaan!
Siinä myös se puikkoavain,on kyllä avaimista huonoin mitä oon ikinä nähny
Ford KA
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Helmi 2016 13:28
Paikkakunta: Kotka

Re: KA:n -00 vasen etuoven lukko ei aukea avaimella

Viesti Kirjoittaja Ford KA »

Joo, mun kulkimessa on tuo mainitsemasi puikkoavain. On viisainta rakentaa kauko-ohjaus lukitus. Ei sillä et sekään voroja pidättelis. Itellä on tärkeetä päästä ovista renkkailematta. Toivottavasti ovet aukeevat sitten normaalisti.
Vastaa Viestiin