Hyvät uutiset ensin: pakkasia, ainakaan kovia, ei enää tänä talvena tule
Sitten huonommat: kävin tänään akun vaihdossa, ja joidenkin vikakoodien (jännitteen tunnistin ?) nollauksessa.
Huoltonäyttö näytti kotipihassa 11,9 V jännitteeksi, ja uskon että akku oli täysi latingissa. Jos tuo pitää edes suunnilleen paikkaansa, näyttö näyttää (ja auto luulee ?) ainakin 0,5 V todellista alempaa jännitettä. Ei ihme että ohjelmisto on sekaisin, jos ja kun siihen on joku raja-arvo laitettu "alhaiselle akkujännite"-toiminnolle. Ohjelmistosta puheen ollen ongelmasta ollaan tietoisia, mutta mitään tietoa ei ole milloin päivitys asiaan tulee. Kuulin myös vielä huono-onnisemmasta taksikuskista, jonka auto on paria kuukautta omaani nuorempi: webasto on käynnistynyt kaukona tasan kerran ja silloinkin oli lämmintä +2
Kun vielä lisää että samantapaisia ongelmia on ollut jo edellisen polven mondeossa, ei voi kun ihmetellä, ja seuraavan kerran valita auto eri leiristä.