Ford Mondeo 3 1.8 bensa -01 Ei käynnisty
Ford Mondeo 3 1.8 bensa -01 Ei käynnisty
Mikähän voisi olla ongelmana kun auto ei käynnisty. Startti toimii hyvin ja pyörittää moottoria. Mutta käynnistyksen yhteydessä moottori nytkähtää vaan noin 1 sekunnin ajan, sen jälkeen startti ja hihnat pyörii mutta moottori "ei heilu" kuin tuon 1 sekunnin ajan. Onko kansi menny vai voisiko vika olla puolassa? Kipinä tulee tulppiin. Öljy vuotoja ei näy.
Re: Ford Mondeo 3 1.8 bensa -01 Ei käynnisty
Lainaanpa ketjua kun sattui olemaan lähinnä ja uusin mitä haulla löytyi. Itsellä potilas tosin 2.0, mutta niin, ei käynnisty. Tuntuu olevan kuitenkin jotenkin kiusallisen lähellä, mutta ei ihan voi sanoa, että oikein varsinaisesti yrittäisi silti. Voi sanoa, että "heilahtaa".
Auto huilasi syksystä asti bensapumpun vaihtoa odotellessa ja on sinä aikana siis keksinyt jonkun uuden vian.
Tähän asti tehtyä, ketjun aloittaja ehkä löytää jotain vinkkejä myös
-Vaihdettu se pumppu ja myös uudet bensat
-Ja bensansuodatin
-Ja puola, tulpat ja johdot. Ykkösen vai kakkosen tulpan kaivo kuten myös tulpan alapuoli varmaan noston myötä oli aika öljyinen? Ei ole nyt käynnistysyrityksissä näyttänyt enempää sotkeutuvan.
-Vaihdettu myös nokka-akselin asentotunnistin ihan kokeeksi, kun kone töpselissä näytti CMP LOW. No niin näyttää uudellakin, ohmitkin jokseenkin 440 molemmissa. Muita vikakoodeja tuli joku bensapumppuun liittyvä selvästi aiheeton, joku ABS-juttu ja joku geneerinen "ecu internal fault", mihin en nyt haluaisi uskoa.
-Ilmanputsarin kansi irti ja tarjottu bensaa ja pilotia, lupaa ehkä ihan vähän enemmän pienen hetken, mutta ei.
-Hengitysoireetkin kävi jo mielessä, joten pakoputki on nyt downpipesta irti.
-Bensanpainetta en käsillä olevalla mittarilla, tai siis puuttuvilla adaptereilla saanut mitattua bensatukilta, mutta pumpulta lähtee 15 baria ja siitä tukin venttiilistä aistinvaraisesti arvioiden matkalla ei paine katoa. Pysyy myös ainakin monta päivää ainakin joku paine siinä.
-Puristukset mitattu, kunnossa.
Että mitä seuraavaksi? Bensatukki ja suuttimet irti, että näkee tuleeko sieltä nyt tavaraa? Miksi ei sitten syty edes suoraan hörppyä antamalla jos ei tulisi? Ennen puolan ja tulppien vaihtamista, mutta vanhoilla johdoilla, oli kipinä jossain piuhassa silmällä katsoen aika huono. Uusilla ei. Testattu siis joka tulppa nyt omalla uudella johdollaan. Voiko silti sattua niin paskat uudet tulpat, että paineen alla ei toimi? Johdotkin siis nyt uudet. Ja pitäisihän niitä viallisia nyt vähintään 2 olla, että ei kävisi ollenkaan?
Se nokan asentoanturin tieto "LOW" nyt vähän kiusaa. Jos sovitaan, että suoraan bensaa tarjoamalla seos on liikaa pielessä niin aiheuttaako tuon anturitiedon puute myös suutinten toimimattomuuden täydellisesti? Silloin alkaisi tulla mieleen, että anturin johdot on jostain poikki. Ainakaan kipinään se ei näytä vaikuttavan. Liittimelle eculta tulevista johdoista toinen on maissa ja toinen "ei missään".
Myydäänkö Biltemassa tai Motonetissa tms noid light kittiä jollain nimellä, mitä en suomeksi saa päähäni? Näkisi helpommin tuleeko suuttimille mitään toivettakaan avautua.
Auto huilasi syksystä asti bensapumpun vaihtoa odotellessa ja on sinä aikana siis keksinyt jonkun uuden vian.
Tähän asti tehtyä, ketjun aloittaja ehkä löytää jotain vinkkejä myös

-Vaihdettu se pumppu ja myös uudet bensat
-Ja bensansuodatin
-Ja puola, tulpat ja johdot. Ykkösen vai kakkosen tulpan kaivo kuten myös tulpan alapuoli varmaan noston myötä oli aika öljyinen? Ei ole nyt käynnistysyrityksissä näyttänyt enempää sotkeutuvan.
-Vaihdettu myös nokka-akselin asentotunnistin ihan kokeeksi, kun kone töpselissä näytti CMP LOW. No niin näyttää uudellakin, ohmitkin jokseenkin 440 molemmissa. Muita vikakoodeja tuli joku bensapumppuun liittyvä selvästi aiheeton, joku ABS-juttu ja joku geneerinen "ecu internal fault", mihin en nyt haluaisi uskoa.
-Ilmanputsarin kansi irti ja tarjottu bensaa ja pilotia, lupaa ehkä ihan vähän enemmän pienen hetken, mutta ei.
-Hengitysoireetkin kävi jo mielessä, joten pakoputki on nyt downpipesta irti.
-Bensanpainetta en käsillä olevalla mittarilla, tai siis puuttuvilla adaptereilla saanut mitattua bensatukilta, mutta pumpulta lähtee 15 baria ja siitä tukin venttiilistä aistinvaraisesti arvioiden matkalla ei paine katoa. Pysyy myös ainakin monta päivää ainakin joku paine siinä.
-Puristukset mitattu, kunnossa.
Että mitä seuraavaksi? Bensatukki ja suuttimet irti, että näkee tuleeko sieltä nyt tavaraa? Miksi ei sitten syty edes suoraan hörppyä antamalla jos ei tulisi? Ennen puolan ja tulppien vaihtamista, mutta vanhoilla johdoilla, oli kipinä jossain piuhassa silmällä katsoen aika huono. Uusilla ei. Testattu siis joka tulppa nyt omalla uudella johdollaan. Voiko silti sattua niin paskat uudet tulpat, että paineen alla ei toimi? Johdotkin siis nyt uudet. Ja pitäisihän niitä viallisia nyt vähintään 2 olla, että ei kävisi ollenkaan?
Se nokan asentoanturin tieto "LOW" nyt vähän kiusaa. Jos sovitaan, että suoraan bensaa tarjoamalla seos on liikaa pielessä niin aiheuttaako tuon anturitiedon puute myös suutinten toimimattomuuden täydellisesti? Silloin alkaisi tulla mieleen, että anturin johdot on jostain poikki. Ainakaan kipinään se ei näytä vaikuttavan. Liittimelle eculta tulevista johdoista toinen on maissa ja toinen "ei missään".
Myydäänkö Biltemassa tai Motonetissa tms noid light kittiä jollain nimellä, mitä en suomeksi saa päähäni? Näkisi helpommin tuleeko suuttimille mitään toivettakaan avautua.