Ford Mondeo mk5 2015

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

Akun vähäisestä varaustilasta vielä:

1) Minusta on selvä että liian pienen laturin (4A) käyttö sotkee jännitemittauksen ja/tai suorastaan purkaa akkua. Jos lataa, niin kannattaa se tehdä vähintään 10 A laturilla (en ole itse kokeillut vielä tätä). Joka tapauksessa minulla on ollut aina ongelmia webaston esilämmityksen kanssa kun auto on ollut "latauksessa" 3.8A laturin kanssa.

2) Tarpeeksi pitkä ajo lataa akkua, mutta vaikka ajan päivittäin 40+40 minuuttia työmatkaa + jotakin lyhyttä ajoa päälle, se ei kylmillä (sanotaanko alle -10) riitä, vaan tulee herjaa alhaisesta akkujännitteestä kun weabstoa yrittää käynnistää.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Klammis
Viestit: 74
Liittynyt: 13 Maalis 2011 22:08

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Klammis »

Webasto-ongelma ei ilmeisesti prioriteettilistalla ole tarpeeksi korkealla, koskettaa vain kylmyydessä asuvia, joita Mondeon omistajista lienee aika pieni osa kuitenkin. Sama oli volkkarilla aikoinaan; talviongelmat korjattiin verkkaisesti, jos korjattiin. Sitten kun vika koskee kaikkia liikkeellä olevia autoja, korjaus tehdään yleensä nopeasti.
Ford Mondeo 150hv TDCi Powershift -15
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja fordever »

Klammis kirjoitti:Webasto-ongelma ei ilmeisesti prioriteettilistalla ole tarpeeksi korkealla, koskettaa vain kylmyydessä asuvia, joita Mondeon omistajista lienee aika pieni osa kuitenkin. Sama oli volkkarilla aikoinaan; talviongelmat korjattiin verkkaisesti, jos korjattiin. Sitten kun vika koskee kaikkia liikkeellä olevia autoja, korjaus tehdään yleensä nopeasti.
Vaikka (ikuinen) bensa-autoilija olenkin, niin sen verran näiden dieseleiden ympärillä leijuva lämpöenergia- ja ties mikä ongelmavyyhti kiinnostaa, että kävin huvikseni lukemassa muutaman muun merkin foorumeita. Ei niissä kauan tarvitse selailla, kun löytyy ihan yllättävän samanlaista juttua mm. webastosta jne., siis ongelmista.

On varmaan itse Fordinkin vehkeissä jotain ongelmaa, jos esimerkiksi moottorin lämpötila ja sitä kautta lämmöntuotto matkustamoon putoaa nopeuden laskiessa. Itselle tulee mieleen tietenkin ajoviima ja sen kontrollointi vaikkapa sillä paljon puhutulla aktiivisella etusäleiköllä. No, siinähän ihmettelemme, kun Ford ei todellakaan informoi auton ja vehkeiden toimintalogiikoista, parametreista yms. oikeastaan yhtään mitään.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
avvifor
Viestit: 188
Liittynyt: 18 Maalis 2015 10:09

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja avvifor »

fordever kirjoitti: Vaikka (ikuinen) bensa-autoilija olenkin, niin sen verran näiden dieseleiden ympärillä leijuva lämpöenergia- ja ties mikä ongelmavyyhti kiinnostaa, että kävin huvikseni lukemassa muutaman muun merkin foorumeita. Ei niissä kauan tarvitse selailla, kun löytyy ihan yllättävän samanlaista juttua mm. webastosta jne., siis ongelmista.

On varmaan itse Fordinkin vehkeissä jotain ongelmaa, jos esimerkiksi moottorin lämpötila ja sitä kautta lämmöntuotto matkustamoon putoaa nopeuden laskiessa. Itselle tulee mieleen tietenkin ajoviima ja sen kontrollointi vaikkapa sillä paljon puhutulla aktiivisella etusäleiköllä. No, siinähän ihmettelemme, kun Ford ei todellakaan informoi auton ja vehkeiden toimintalogiikoista, parametreista yms. oikeastaan yhtään mitään.

Nämä akun jännitteen vahtimisesta syntyneet ogelmat on vaan näissä uusissa. Tämä on eka auto jota tuo vaivaa. Aiemmissa autoissa sai weballa ajettua auton akun tyhjäksi, mikä on toki kiusallista sekin... :D että kumpi lie sit parempi, tyhjä akku vai esilämmittämätön auto. Nuo vehkeethän kyllä käyntiin lähtee suomen lämpötiloissa aina jos hehkut on kunnossa, vaikka ei olisi lämmitettykään, jos akussa on vaan virtaa.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari

Edellinen Volvo S80 D5
avvifor
Viestit: 188
Liittynyt: 18 Maalis 2015 10:09

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja avvifor »

akk1965 kirjoitti: Tuo on kyllä käsittämätöntä. Vaatiiko sen jonkinmoisen testauksen, jotta alkavat parametria muuttelemaan ? Tosin ei taida epsanjassa olla tarpeeksi pakkasta tällä hetkellä :D

Mulla on kyllä 75 Ah, Ford / Varta-akku. Tuon sain kesällä tilalle kun akku purkaantui tuntemattomasta syystä (virran syöjä osoittautui myöhemmin vialliseksi koukun ohjausyksiköksi) . Taisi vaan käydä vahinko eli sain vanhan p**** akun hyllystä tilalle.

Tuon lataushomman huomasinkin, kun katsoin akun varaustilaa huoltonäytön kautta ajaessa, pysyy koko ajan lukemissa 14,5-14,6 V. Eipä taida muutkaan tiedot täällä (tai foordilla) pitää paikkaansa, mm. ilmastoinnin rajalämpö (alle 4 C ei lähde ?), etukaihtimien avautuminen / sulkeutuminen ja automaattinen takaikkunan lämmitys.
Hei, ilmastoinnin rajalämpö on jokaikisessä ilmastoidussa autossa ollut aikojen alusta asti. Se kompura menee kai paskaks tms jos se pakkasella pyörisi, tai ainakin se olisi ihan turhaa ja jäätyisihän siinä kondenssiveden poisto ainakin......

Etukaihtimien avautumisessa kylmällä ei oo mitään järkeä. Maskin tukkiminenkin vähentää niin vähän moottorin jäähtymistä ettei maskin kaihdinautomatiikassa olisi mitään mieltä miinuskeleillä aueta, ellei auto yrittäisi kiehua.

Takaikkunan lämmitys kyllä toimii automaattisesti, sen rajalämpötilasta en oo hajulla, lukee todnäk ihan käyttöohjekirjassakin.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari

Edellinen Volvo S80 D5
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 201

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

^ Tuo ilmastoinnin toimiminen tässä autossa on minulle täysi mysteeri. Kuitenkin oletan että kun a/c-merkkivalo palaa, se siis toimii.
Jos edellinen pitää paikkansa, olen saanut toimimaan ilmastoinnin melkein 30 asteen pakkasessa...vähän aikaa, kunnes merkkivalo on sammunut. Toisaalta taas automatiikka on pistänyt ilmastoinnin päälle itse kun lämpötila on ollut nollan paikkeilla. Kyllä se ilmastointi pelaa pakkasillakin, pyöriihän nuo ilmalämpöpumputkin noin 20 asteen pakkaseen saakka.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
avvifor
Viestit: 188
Liittynyt: 18 Maalis 2015 10:09

Re: Uusi Mondeo mk5 201

Viesti Kirjoittaja avvifor »

akk1965 kirjoitti:^ Tuo ilmastoinnin toimiminen tässä autossa on minulle täysi mysteeri. Kuitenkin oletan että kun a/c-merkkivalo palaa, se siis toimii.
Jos edellinen pitää paikkansa, olen saanut toimimaan ilmastoinnin melkein 30 asteen pakkasessa...vähän aikaa, kunnes merkkivalo on sammunut. Toisaalta taas automatiikka on pistänyt ilmastoinnin päälle itse kun lämpötila on ollut nollan paikkeilla. Kyllä se ilmastointi pelaa pakkasillakin, pyöriihän nuo ilmalämpöpumputkin noin 20 asteen pakkaseen saakka.

Ei se autonkompura pakkasella lähde päälle. Tietysti jos hetkellisesti anturiin on tullut lämpöä että se luulee olevansa plussan puolella. Mutta kompura ei varmasti lähde pakkasella päälle. Kompuran päälläolemista ei tiedä kuin kuuntelemalla ulkona, merkkivalo on ihan toinen juttu, sen kai saa palamaan kelillä kuin kelillä. Ilmalämpöpumpuissa vähän eri asia kun sen tarkoitus on tuottaa lämpöä. Autoissa tuskin on lämmitystä ilmastoitilaitteen kondenssiveden poistolle, eli pakkasella se jäätyy ja menee paskaksi.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari

Edellinen Volvo S80 D5
Sulattolisko
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Elo 2015 18:08

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Sulattolisko »

Terve !Tänään Mondeo kävi ensimmäisessä huollossa kilometrejä 3000 ,vaihettiin öljyt ja suodatin jotka maksoi 116€ ,työstä ei veloiteta kun se kuului tarjouslappuun mikä tuli auton luovutuksen yhteydessä :) samalla katsottiin kaiuttimen resonointi ,ei löytynyt fyysistä vikaa kaikki oli kunnossa ;) sanoivat kalibroineen taajuuskorjaimen :roll: mutta eipä se ole kuin sen kerran säristellyt. Mitä vaihteiston tekemään häiriö käyttäytymiseen ,jostain läpistä se puhu että olis pakkasella häiriön aiheuttanut :shock: tiedä sitte mikä oli ,eipä ole enää oireillut ja vikakoodeja ei ollut muistissa :lol: Palvelu on kyl tosi hyvää ja olipa penkille jätetty kahvipaketti missä oli tarra, jossa oli auton huoltaneen nimi ja terveiset :thumbup: eihän se paljon tommonen firmalle maksa ,mut kyl siitä kiva fiilis tuli :D .
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 201

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

avvifor kirjoitti:
Ei se autonkompura pakkasella lähde päälle. Tietysti jos hetkellisesti anturiin on tullut lämpöä että se luulee olevansa plussan puolella. Mutta kompura ei varmasti lähde pakkasella päälle. Kompuran päälläolemista ei tiedä kuin kuuntelemalla ulkona, merkkivalo on ihan toinen juttu, sen kai saa palamaan kelillä kuin kelillä. Ilmalämpöpumpuissa vähän eri asia kun sen tarkoitus on tuottaa lämpöä. Autoissa tuskin on lämmitystä ilmastoitilaitteen kondenssiveden poistolle, eli pakkasella se jäätyy ja menee paskaksi.
Joo ei sen kompuran pakkasilla pitäisi autossa paljoakaan pyöriä, ainakaan jatkuvasti. En tiedä miksi se merkkivalo sitten tässä palaa. Jossainhan on suositeltu että tuota ilmastointia käyttäisi pakkasilla vähän aikaa päällä, jotta tiivisteet tms. eivät menisi epäkuntoon, koska talviaikana ilmastointi on pitkiä aikoja käyttämättömänä. Luin tuossa jostain että esim. Audilla menee kompura automaattisesti päälle vähäksi aikaa käynnistyksen yhteydessä kun pakkasta on ennemmän kuin 6 astetta.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

Sulattolisko kirjoitti:Terve !Tänään Mondeo kävi ensimmäisessä huollossa kilometrejä 3000 ,vaihettiin öljyt ja suodatin jotka maksoi 116€ ,työstä ei veloiteta kun se kuului tarjouslappuun mikä tuli auton luovutuksen yhteydessä :) samalla katsottiin kaiuttimen resonointi ,ei löytynyt fyysistä vikaa kaikki oli kunnossa ;) sanoivat kalibroineen taajuuskorjaimen :roll: mutta eipä se ole kuin sen kerran säristellyt. Mitä vaihteiston tekemään häiriö käyttäytymiseen ,jostain läpistä se puhu että olis pakkasella häiriön aiheuttanut :shock: tiedä sitte mikä oli ,eipä ole enää oireillut ja vikakoodeja ei ollut muistissa :lol: Palvelu on kyl tosi hyvää ja olipa penkille jätetty kahvipaketti missä oli tarra, jossa oli auton huoltaneen nimi ja terveiset :thumbup: eihän se paljon tommonen firmalle maksa ,mut kyl siitä kiva fiilis tuli :D .
Mulla on jäänyt vissiin viisi huoltoa väliin kun 3tkm:n välein pitää huolattaa :D
Ei sinne mitään vikakoodeja jää ne on kaikki vaan väylähäiriöitä :thumbup:
Mutta hyvä että toimii taas...
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
avvifor
Viestit: 188
Liittynyt: 18 Maalis 2015 10:09

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja avvifor »

Mä mietin tuossa, että voisin sanoa ajaneeni ehjiä kilsoja fordilla alle 5000. Siis kun tuulilasin pyyhkijät kopisee edelleen palatessaan lähtöasentoon. Ja tuulilasi vaihdettiin joskus 10tkm jälkeen ja nyt on jo 38tkm. Kahdesti sitä on veholla säädetty, mutta kohdilleen se ei oo löytänyt. Edelleen, pieniä juttuja, mutta aiemmissa ei tämmösiä oo ollu.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari

Edellinen Volvo S80 D5
Kettu
Viestit: 68
Liittynyt: 21 Heinä 2015 09:43

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Kettu »

^Kuka ostaa auton kun sitä noin vuolaasti kehut? :D

Kovin paljon on ollut ongelmia Mondeon omistajilla, mutta onko vielä tullut vastaan yhtään vikaa/vaivaa, jota ei ole hoidettu,
tai pyritä ratkaisemaan? Vrt. Volkswagen konserni.
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

^ Täytyy sanoa että näissä yksilöissä on turhan paljon laatueroja. Omassa takalasin pyyhin pitää lasia vasten sellaista meteliä, kuin koivuhalolla pyyhkisi. Samoin kuskin puolen sulka alalaidastaan "lepattaa" koko ajan, eikä luonnollisesti pyyhi tuolta alueelta kunnolla vaan jättää rantuja lasiin. Sijaisautossa (ecoboost trend) mikä minulla vähän aikaa oli, ei ollut mitään ongelmia näissä, ja jopa yleisolemukseltaan oli paljon jämäkämpi, vaikka oli reilu 5000 km enemmän ajettu.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
avvifor
Viestit: 188
Liittynyt: 18 Maalis 2015 10:09

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja avvifor »

Kettu kirjoitti:^Kuka ostaa auton kun sitä noin vuolaasti kehut? :D

Kovin paljon on ollut ongelmia Mondeon omistajilla, mutta onko vielä tullut vastaan yhtään vikaa/vaivaa, jota ei ole hoidettu,
tai pyritä ratkaisemaan? Vrt. Volkswagen konserni.

Kyllähän se veho ne korjaa jos jaksaa autoa siellä käyttää. Itte ei enää jaksa siellä kulkea. Tuo pyyhkijöiden säätökin parani hiukan edellisellä kerralla. Se on vaan niin keljumainen saada toistumaan se tilanne. Nytkin meni melkein 2kk kun tuli semmoset ajokelit että se ääni toistuu. Eli tarvi lasinpesuria käyttää.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari

Edellinen Volvo S80 D5
Hapero79
Viestit: 84
Liittynyt: 28 Marras 2014 09:06

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Hapero79 »

Kettu kirjoitti:^Kuka ostaa auton kun sitä noin vuolaasti kehut? :D

Kovin paljon on ollut ongelmia Mondeon omistajilla, mutta onko vielä tullut vastaan yhtään vikaa/vaivaa, jota ei ole hoidettu,
tai pyritä ratkaisemaan? Vrt. Volkswagen konserni.
Hehheh... ei se harmittaisi, jos se kuntoon tulisi, mutta kun ei tule. Eikä jaksa olla päivästä toiseen viemässä autoa korjaamolle. Mutta tässäpä listaa minun auton vioista, jotka eivät ole tulleet kuntoon vuoden aikana:
- radion kuuluvuus
- auton lämpöongelmat
- valot
- tuuletin vinkunut nyt 3 kuukautta, vika tuuletinmoottorissa mutta osaa ei ole vielä varaosana.

Että semmoista... Jos ei olisi liisari niin olisin vaihtanut aikapäiviä sitten
Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon
ynjevi
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Kettu kirjoitti:^Kuka ostaa auton kun sitä noin vuolaasti kehut? :D

Kovin paljon on ollut ongelmia Mondeon omistajilla, mutta onko vielä tullut vastaan yhtään vikaa/vaivaa, jota ei ole hoidettu,
tai pyritä ratkaisemaan? Vrt. Volkswagen konserni.
Toi on kyllä paha juttu, jos nyt kuvittelee hankkivansa parin vuoden kuluttua käytetyn mk5 Mondeon. Ei juuri houkuta, jos on sellaisella käyttäjällä ollut, joka ei ole kaikkia ongelmia hoitanut pois.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Boosteri
Viestit: 56
Liittynyt: 16 Loka 2014 21:14

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Boosteri »

akk1965 kirjoitti: Huomasin saman asian kun välillä leikin ratin läpsyköjen kanssa. Ei mene kauaa kun heittää manuaaliasennosta takaisin automaatille jos ei aktiivisesti käytä noita vaihteita. Samaa kärsimättömyyttähän on myös nopeusrajoituksen tunnistamisessa : jos ei ala uutta merkkiä löytyä parinsadan merin jälkeen edellisestä, niin automatiikka ottaa sen navigaattorin tiedoista (joka on usein päin ..) :thumbup:
Ainakin Ford malliston pienemmässä päässä, sport puolella pysyy valittu vaihde silmässä "loputtomiin"
Ex. Fiesta Titanium A6
Nykyinen Fiesta Vignale A6
kimmoro
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Maalis 2015 11:35

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja kimmoro »

Pistetäänpä itsekin hiukan kokemuksia tänne, toinen mk5 mondeo nyt alla. Ensimmäinen oli 1.6 tdci econetic titanium business wagon, jolla tuli ajettua 40tkm. Ainut isompi vika oli 2016 alussa tullut, auto ei käynnistynyt ollenkaan. Huollossa vaihdettiin ABS moduuli, jonka jälkeen pelasi taas normaalisti. Nyt ajossa 1.5 tdci (ei econetic) titanium business 5d. Oletin, että kulutuksessa ei juurikaan eroja ole vanhaan, mutta alustavasti vaikuttaisi vievän lähes litran vähemmän tämä peli. Ensimmäinen pidempi reissu heitetty, ajotietokoneen mukaan 4.2l/100km kulutuksella. Vanhalla meni talvella vähintään 5l. Matkanopeus n. 85-90km/h. Ehkäpä valehtelee ajotietokone enemmän tässä uudessa :-)

Onko kenelläkään tietoa tuosta "pre collision assist" systeemistä? Tuleeko se vain automaattivaihteiston tai jonkun muun paketin mukana? Ei ole ainakaan tässä 12/2015 valmistuneessa pikkudieselissä mukana. Ei toki ollut edellisessäkään. Loogista toki olisi, että tulisi automaatin yhteydessä.. Ei erityisen tarpeellinen järjestelmä, lähinnä kiinnostaa, että missä tapauksessa tuo mondeosta löytyy.
avvifor
Viestit: 188
Liittynyt: 18 Maalis 2015 10:09

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja avvifor »

ynjevi kirjoitti: Toi on kyllä paha juttu, jos nyt kuvittelee hankkivansa parin vuoden kuluttua käytetyn mk5 Mondeon. Ei juuri houkuta, jos on sellaisella käyttäjällä ollut, joka ei ole kaikkia ongelmia hoitanut pois.

No näissä on aika pitkät takuut. Ittellä se 5 vuotta tai 150tkm niin väkisellä siinä jää seuraavallekin omistajalle takuuta. Tuli muuten uuden volvo s90 hinnastokin, ei yhtään paha vaihtoehto sekään, kun en farmaria vielä tarvii...
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari

Edellinen Volvo S80 D5
avvifor
Viestit: 188
Liittynyt: 18 Maalis 2015 10:09

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja avvifor »

75Ah akku se näkyy mullakin olevan. Huollon piällikkö pyöristi sen 80 een puhelimessa..... Tollanen ruohonleikkurin akku :D
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari

Edellinen Volvo S80 D5
avvifor
Viestit: 188
Liittynyt: 18 Maalis 2015 10:09

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja avvifor »

Se täytyy mondeon hyväksi sanoa, että jos ei halua farkkua vaan tälläsen 5d version, niin aika vähän siellä potentiaalisia vaihtoehtoja muuten edes on. Ja onhan tuossa paljon hyvääkin. Just tänäänkin tuossa ajellessa mietin, kuinka hyvin tuo automaatti pelaa liikkeelle lähdön jälkeen. Mutta niinhän toki kaksoiskytkinlaatikot pelaa.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari

Edellinen Volvo S80 D5
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja 69dude »

avvifor kirjoitti:
No näissä on aika pitkät takuut. Ittellä se 5 vuotta tai 150tkm niin väkisellä siinä jää seuraavallekin omistajalle takuuta. Tuli muuten uuden volvo s90 hinnastokin, ei yhtään paha vaihtoehto sekään, kun en farmaria vielä tarvii...
Jos Fordiin ei ole tyytyväinen niin tokkopa sitä juuri Volvoon kannata vaihtaa. Eikös ne ole nykyään aika pitkälti yks ja sama auto eri kuosissa...?
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja EeroH »

69dude kirjoitti:Eikös ne ole nykyään aika pitkälti yks ja sama auto eri kuosissa...?
Ei.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Geely
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Vai oliks se niin et Ford myi Volvon kiinalaisille :idea:
Ei muisti vanhall toimi enää...

Edit. Joo,nyt vasta hokasin ton sun linkin :thumbup:
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

kimmoro kirjoitti:Pistetäänpä itsekin hiukan kokemuksia tänne, toinen mk5 mondeo nyt alla. Ensimmäinen oli 1.6 tdci econetic titanium business wagon, jolla tuli ajettua 40tkm. Ainut isompi vika oli 2016 alussa tullut, auto ei käynnistynyt ollenkaan. Huollossa vaihdettiin ABS moduuli, jonka jälkeen pelasi taas normaalisti. Nyt ajossa 1.5 tdci (ei econetic) titanium business 5d. Oletin, että kulutuksessa ei juurikaan eroja ole vanhaan, mutta alustavasti vaikuttaisi vievän lähes litran vähemmän tämä peli. Ensimmäinen pidempi reissu heitetty, ajotietokoneen mukaan 4.2l/100km kulutuksella. Vanhalla meni talvella vähintään 5l. Matkanopeus n. 85-90km/h. Ehkäpä valehtelee ajotietokone enemmän tässä uudessa :-)

Onko kenelläkään tietoa tuosta "pre collision assist" systeemistä? Tuleeko se vain automaattivaihteiston tai jonkun muun paketin mukana? Ei ole ainakaan tässä 12/2015 valmistuneessa pikkudieselissä mukana. Ei toki ollut edellisessäkään. Loogista toki olisi, että tulisi automaatin yhteydessä.. Ei erityisen tarpeellinen järjestelmä, lähinnä kiinnostaa, että missä tapauksessa tuo mondeosta löytyy.
Pre-Collision assistant tuli ainakin ultimate packin mukana. En tiedä liittyykö se lähemmin tuohon adaptiivseen vakionopeuden säätimeen.


Edit: ihan hyvä varuste, yhden kerran on pelastanut varmalta peräänajolta hälytyksellään.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Vastaa Viestiin