Ford Mondeo mk5 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ei se niin paljon enemmän rasitu jos nostaa 80->100 että vaikuttaisi merkittävästi lämpenemiseen. Tai en ainakaan usko. Silloinhan pitäisi kulutuksenkin nousta selvästi? Kokeile ajaa 80 kolmosella? Kiihdyttelyt erikseen, niissä lämpenee eri tavalla.
Eikös kaihtimen pitäisi sulkeutua juuri noissa nopeuksissa?
Eikös kaihtimen pitäisi sulkeutua juuri noissa nopeuksissa?
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Vaikea sanoa kun en itse koskenut koko A/C nappulaanjanti kirjoitti: Ei taida siellä kompressori kuitenkaan pyöriä näillä keleillä.
"Huom: Ilmastointi toimii vain, kun lämpötila on yli 4°C." http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... 7637&div=f


Viimeksi muokannut akk1965, 27 Tammi 2016 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Minä ainakin ymmärsin huoltoliikkeen puheista että se kaihdin sulkeutuu sekä (ulko)lämpötilan että ajonopeuden mukaan.EeroH kirjoitti:Ei se niin paljon enemmän rasitu jos nostaa 80->100 että vaikuttaisi merkittävästi lämpenemiseen. Tai en ainakaan usko. Silloinhan pitäisi kulutuksenkin nousta selvästi? Kokeile ajaa 80 kolmosella? Kiihdyttelyt erikseen, niissä lämpenee eri tavalla.
Eikös kaihtimen pitäisi sulkeutua juuri noissa nopeuksissa?
Ja sen olen kanssa käsittänyt että se sulkeutuminen suurissa nopeuksissa (>100 km/h ?) tehtäisiin ilman vastuksen takia.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Mulla ei ole mitään faktaa aiheesta, mutta jos itse tekisin tollaisen kaihtimen, niin se olisi aina kiinni, paitsi silloin kun moottoria tarvitsee jäähdyttää.akk1965 kirjoitti:Minä ainakin ymmärsin huoltoliikkeen puheista että se kaihdin sulkeutuu sekä (ulko)lämpötilan että ajonopeuden mukaan.
Ja sen olen kanssa käsittänyt että se sulkeutuminen suurissa nopeuksissa (>100 km/h ?) tehtäisiin ilman vastuksen takia.
Nykyinen Ford Mondeo 2.0 Tdci M6 Titanium business, tilattu 21.9.2015, valmistunut 18.11.2015, luovutettu 22.1.2016
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Edes Ford ei Suomen päässä näytä tietävän tarkkaa kaihtimen toimintaa. Paitsi että "etusäleikön ohjelmistoa on muutettu viime vuosina. Säleikkö saattaa jäädä hieman raolleen monesta eri syystä." blaa, blaaEeroH kirjoitti:Lämpenee paremmin kun ajaa satasta, johtuuko siitä että kaihdin keulalla menee kiinni.

Eli se sulkeutuu jo heti kun käynnistää auton talvella ja aukeaa kun sammuttaa. Kesällä sulkeutuu sateella (pyyhkijät aktiiviset). Sulkeutuu myös ihan jo 40km/h nopeudella (pitäisi avautua jos S&S pysähdys). Käsitykseni mukaan toiminnot on Mondeoissa tuon suhteen aikalailla samat.
Hyödythän ovat:
Pienempi ilmanvastus/ilmanohjaus tietyllä tavoin ja vähemmän pyörteilyä.
Moottorin nopeampi lämpeneminen/optimaalisen lämpötilan ylläpitäminen.
Lisänä ei tule sinne konetilaan niin paljon kaikkea pölyä.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ok, mutta mitä tarkoittaa "kesällä", kesäkuun alusta vaiVrjssa kirjoitti: Edes Ford ei Suomen päässä näytä tietävän tarkkaa kaihtimen toimintaa. Paitsi että "etusäleikön ohjelmistoa on muutettu viime vuosina. Säleikkö saattaa jäädä hieman raolleen monesta eri syystä." blaa, blaakuin poliitikot.
Eli se sulkeutuu jo heti kun käynnistää auton talvella ja aukeaa kun sammuttaa. Kesällä sulkeutuu sateella (pyyhkijät aktiiviset). Sulkeutuu myös ihan jo 40km/h nopeudella (pitäisi avautua jos S&S pysähdys). Käsitykseni mukaan toiminnot on Mondeoissa tuon suhteen aikalailla samat.
Hyödythän ovat:
Pienempi ilmanvastus/ilmanohjaus tietyllä tavoin ja vähemmän pyörteilyä.
Moottorin nopeampi lämpeneminen/optimaalisen lämpötilan ylläpitäminen.
Lisänä ei tule sinne konetilaan niin paljon kaikkea pölyä.

Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Nyt kun lämpötila on noin 0 astetta, lämmityslaite tuntuu Auto-asennossa toimivan paremmin. Johtunee varmaan siitä, että kun sen ei tarvitse puhaltaa niin kuumaa ilmaa, niin jaloille ei sitä myöskään tunnu tulevan liikaa.
Jotenkin tuntuu siltä, että suunnittelijoilla on ollut 3 lämpötilaa, joissa lämmityslaitteen jotkin perusasetukset muuttuvat hieman jyrkemmin. Ja ne lämpötilat ovat -10, 0 ja +10.
Lämmitys- ja viilennysmoodit ovat aika tavalla erilaiset ainakin ilmansuuntausten osalta. Kesällä puhalletaan keskisuuttimista selvästi eniten, talvella taas jaloille.
Jotenkin tuntuu siltä, että suunnittelijoilla on ollut 3 lämpötilaa, joissa lämmityslaitteen jotkin perusasetukset muuttuvat hieman jyrkemmin. Ja ne lämpötilat ovat -10, 0 ja +10.
Lämmitys- ja viilennysmoodit ovat aika tavalla erilaiset ainakin ilmansuuntausten osalta. Kesällä puhalletaan keskisuuttimista selvästi eniten, talvella taas jaloille.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Oma Mondeo tuli juuri äsken ilmastointihuollosta. Oli vaihdettu joku tunnistin ja ajettu uusi ohjelma sisään. Nyt antaa sitä lämpötilaa mitä pyydetään. Ongelmana oli esim jos lämpötilan pyynti on 17 astetta, niin pian huomasi istuvansa saunassa.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Hyvä kuulla. Itsekin odottelen samanlaista remonttia, jahka se anturi saapuuLuigi kirjoitti:Oma Mondeo tuli juuri äsken ilmastointihuollosta. Oli vaihdettu joku tunnistin ja ajettu uusi ohjelma sisään. Nyt antaa sitä lämpötilaa mitä pyydetään. Ongelmana oli esim jos lämpötilan pyynti on 17 astetta, niin pian huomasi istuvansa saunassa.

Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
EeroH kirjoitti:Ei se niin paljon enemmän rasitu jos nostaa 80->100 että vaikuttaisi merkittävästi lämpenemiseen. Tai en ainakaan usko. Silloinhan pitäisi kulutuksenkin nousta selvästi? Kokeile ajaa 80 kolmosella? Kiihdyttelyt erikseen, niissä lämpenee eri tavalla.
Eikös kaihtimen pitäisi sulkeutua juuri noissa nopeuksissa?
Kyllä se vaan vaikuttaa. Oon reilun kuukauden aikana kelannut 10tkm maantieajossa ja riittävän kylmällä motin lämmöt alkaa tippumaan kun tiputan vakkarista nopeuden 110->90. Vaikuttaahan se maantiekulutukseenkin jotain puollitraa, jos jatkuvasti ajaisi 90 vs tuo 110.
Automaatilla on vittumainen rampata vaihdetta kokoajan pienemmälle, kun ei se siellä pysy kuin hetken. Ja ihan samallalailla se nostaa kulutusta kuin nopeudenkin lisääminen.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ei pysy kuin hetken? Eli valittu vaihde vaihtuu itsestään? WTF?avvifor kirjoitti:
Automaatilla on vittumainen rampata vaihdetta kokoajan pienemmälle, kun ei se siellä pysy kuin hetken. Ja ihan samallalailla se nostaa kulutusta kuin nopeudenkin lisääminen.

Tottakai nostaa kulutusta, lähinnä sitä mietin että jos et voi ajaa kovempaa kuin 80 ja alkaa palelemaan niin tuleeko lämpöä jos tiputtaa pari vaihdetta pienemmälle? Kone ei juurikaan kovemmin työskentele silloin, vain kierroksia enemmän ja vesipumppu kierrättää kovemmin.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Eikös se lämpöenergia ole lähtöisin polttoaineesta ? Eli mitä isompi kulutus sen enemmän tuottaa myös lämpöä. Näin isommilla kierroksilla (pienemillä vaihteilla) lämpöä tulisi enemmänEeroH kirjoitti: Ei pysy kuin hetken? Eli valittu vaihde vaihtuu itsestään? WTF?![]()
Tottakai nostaa kulutusta, lähinnä sitä mietin että jos et voi ajaa kovempaa kuin 80 ja alkaa palelemaan niin tuleeko lämpöä jos tiputtaa pari vaihdetta pienemmälle? Kone ei juurikaan kovemmin työskentele silloin, vain kierroksia enemmän ja vesipumppu kierrättää kovemmin.

Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
EeroH kirjoitti: Ei pysy kuin hetken? Eli valittu vaihde vaihtuu itsestään? WTF?![]()
Tottakai nostaa kulutusta, lähinnä sitä mietin että jos et voi ajaa kovempaa kuin 80 ja alkaa palelemaan niin tuleeko lämpöä jos tiputtaa pari vaihdetta pienemmälle? Kone ei juurikaan kovemmin työskentele silloin, vain kierroksia enemmän ja vesipumppu kierrättää kovemmin.
Joo. Ei automaattivaihteisessa tuo manuaalisesti valittu vaihde pysy kuin alle puolminsaa päällä ja sit menee väkisellä automaatille ja isompi tai pienempi vaihde silmään. En oo tainnu sporttiasennosta heittää manuaalille että toimiiko toisin.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
EeroH kirjoitti: Ei pysy kuin hetken? Eli valittu vaihde vaihtuu itsestään? WTF?![]()
Tottakai nostaa kulutusta, lähinnä sitä mietin että jos et voi ajaa kovempaa kuin 80 ja alkaa palelemaan niin tuleeko lämpöä jos tiputtaa pari vaihdetta pienemmälle? Kone ei juurikaan kovemmin työskentele silloin, vain kierroksia enemmän ja vesipumppu kierrättää kovemmin.
Tulee, mutta ikävä kuunnella koneen huudattamista

Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Huomasin saman asian kun välillä leikin ratin läpsyköjen kanssa. Ei mene kauaa kun heittää manuaaliasennosta takaisin automaatille jos ei aktiivisesti käytä noita vaihteita. Samaa kärsimättömyyttähän on myös nopeusrajoituksen tunnistamisessa : jos ei ala uutta merkkiä löytyä parinsadan merin jälkeen edellisestä, niin automatiikka ottaa sen navigaattorin tiedoista (joka on usein päin ..)avvifor kirjoitti:
Tulee, mutta ikävä kuunnella koneen huudattamistamanuaalivaihteisella helpompi tehdä. Tai sit joissakin automaattivaihteisissa taitaa manuaaliasento pysyä päällä. Fordissa se ei pysy.

Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tuossa nopeusrajoitusilmoituksessa pitäisi pystyä valitsemaan että käyttääkö pelkkää navia vai kameratunnistusta. Siihenhän riittäisi että 80 tai 60 vauhdista ylöspäin toimisi kameran mukaan ja alemmissa nopeuksissa navin tiedon mukaan. Silloin tuosta talvellakin olisi jotain iloa. Vaikka ei se navitieto aina taajamassakaan kohdallaan ole.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Jep tuolle olisi hyvä olla joku valinta menussa. Omalla kotitiellä , omakotialueella taajamassa, nopeusnäyttö vaihtelee pienellä matkalla 80/50/40-välillä. En kyllä käsitä mistä edes navi noita tietoja löytääavvifor kirjoitti:Tuossa nopeusrajoitusilmoituksessa pitäisi pystyä valitsemaan että käyttääkö pelkkää navia vai kameratunnistusta. Siihenhän riittäisi että 80 tai 60 vauhdista ylöspäin toimisi kameran mukaan ja alemmissa nopeuksissa navin tiedon mukaan. Silloin tuosta talvellakin olisi jotain iloa. Vaikka ei se navitieto aina taajamassakaan kohdallaan ole.

Tuonhan saa pakotettua kameratunnisteiseksi kun vetää keskilokerosta sen SD-kortin pois (kiitos hyvästä vinkistä entiselle huoltoliikkeelle


Oletteko muuten yrittänyt raksia start-stop - toimintoa pois valikosta ? Joo, saahan sen raksin pois mutta seuraavan käynnistyksen yhteydessä se on taas siellä aktivoitu. Eli napista vaan pitää painella jos haluaa deaktivoida.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
akk1965 kirjoitti: Jep tuolle olisi hyvä olla joku valinta menussa. Omalla kotitiellä , omakotialueella taajamassa, nopeusnäyttö vaihtelee pienellä matkalla 80/50/40-välillä. En kyllä käsitä mistä edes navi noita tietoja löytää![]()
Tuonhan saa pakotettua kameratunnisteiseksi kun vetää keskilokerosta sen SD-kortin pois (kiitos hyvästä vinkistä entiselle huoltoliikkeelle) No, sitten ei kyllä toimi navigaattori eikä kameratolppa varoitukset
![]()
Oletteko muuten yrittänyt raksia start-stop - toimintoa pois valikosta ? Joo, saahan sen raksin pois mutta seuraavan käynnistyksen yhteydessä se on taas siellä aktivoitu. Eli napista vaan pitää painella jos haluaa deaktivoida.
Eihän se start/stop edes pakkasella ole muutenkaan käytössä. Itse tykkään siitä. Turhaa saastuttamista liikennevaloissa tyhjäkäyttää jne. Pidän autoa vuoden tai maks kaks niin yks lysti, joutuuko startti koville.
Mä en oo saanu sitä kameratolppavaroitusta päälle.... Tai en muista oonko isommin edes yrittäny. Pitääki ottaa se muistikortti pois... Karttapohjiin on ohjelmoitu nopeustieto, siksi se sieltä tulee.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^Kyllähän se start-stop ilmastoa säästää, mutta kun on ollut näitä akku- sun muita alijännitetapauksia, niin olen halunnut pitää virran kulutuksen minimissä.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
akk1965 kirjoitti:^Kyllähän se start-stop ilmastoa säästää, mutta kun on ollut näitä akku- sun muita alijännitetapauksia, niin olen halunnut pitää virran kulutuksen minimissä.
ei se sitä edes paljoa käytä jos taajamassa ajelee. Eli on siinäkin aika herkkä jännitteen putoamiselle. Eikä muutenkaan käytä jos pakkasta enemmän kuin 2-3 astetta. Aamulla laski taas lämpötila -10 asteeseen ja paskaweba ei lähtenyt päälle. Onhan tuo värkki ihan käsittämätöntä kuraa. Noh, motissa oli täyslämmöt reilussa 5 minuutissa kun annoin hevoselle kauraa...
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ Voihan vitura
Itsellä on nyt lähtenyt webasto käyntiin kolmena aamuna peräkkäin, lämpötila on ollut tosin sitten lähellä nollaa. En tiedä hurratakko tässä vai mitä tehdä
Huomasin myös että nyt parina aamuna paljon puhuttu automaattinen takalasin lämmitys EI ole lähtenyt päälle ollenkaan. Tänään oli lämpöä tasan nolla, joten teoriassa sen olisi pitänyt toimia. Onko tuo sitten ulkolämpötilariippuvainen vai riippuuko siitä että esilämmitys oli päällä ?
Senkin huomasin vahingossa että kun puhallus oli jäänyt eilen illalla tuulilasille, esilämmitys oli aika hyvin kirkastanut ikkunat tänä aamuna.
Eli jatkossa kannattanee suunnata puhallus tuulilasille kun autosta lähtee.

Itsellä on nyt lähtenyt webasto käyntiin kolmena aamuna peräkkäin, lämpötila on ollut tosin sitten lähellä nollaa. En tiedä hurratakko tässä vai mitä tehdä

Huomasin myös että nyt parina aamuna paljon puhuttu automaattinen takalasin lämmitys EI ole lähtenyt päälle ollenkaan. Tänään oli lämpöä tasan nolla, joten teoriassa sen olisi pitänyt toimia. Onko tuo sitten ulkolämpötilariippuvainen vai riippuuko siitä että esilämmitys oli päällä ?
Senkin huomasin vahingossa että kun puhallus oli jäänyt eilen illalla tuulilasille, esilämmitys oli aika hyvin kirkastanut ikkunat tänä aamuna.
Eli jatkossa kannattanee suunnata puhallus tuulilasille kun autosta lähtee.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ja sisäkierto päälle niin lämpee nopeammin.akk1965 kirjoitti: Eli jatkossa kannattanee suunnata puhallus tuulilasille kun autosta lähtee.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
joo ja eniten tuossa virran "vähyydessä" ihmetyttää se, että eilenkin illalla ajoin 160 kilsaa maantietä putkeen ja vaimo kävi vain 2 kilsan päässä salilla autolla. Ei pitäisi yks lyhyt reissu vaikuttaa noin paljoa.akk1965 kirjoitti:^ Voihan vitura![]()
Itsellä on nyt lähtenyt webasto käyntiin kolmena aamuna peräkkäin, lämpötila on ollut tosin sitten lähellä nollaa. En tiedä hurratakko tässä vai mitä tehdä![]()
Huomasin myös että nyt parina aamuna paljon puhuttu automaattinen takalasin lämmitys EI ole lähtenyt päälle ollenkaan. Tänään oli lämpöä tasan nolla, joten teoriassa sen olisi pitänyt toimia. Onko tuo sitten ulkolämpötilariippuvainen vai riippuuko siitä että esilämmitys oli päällä ?
Senkin huomasin vahingossa että kun puhallus oli jäänyt eilen illalla tuulilasille, esilämmitys oli aika hyvin kirkastanut ikkunat tänä aamuna.
Eli jatkossa kannattanee suunnata puhallus tuulilasille kun autosta lähtee.
Eli automaatti-ilmastoinnissakin webaston kanssa käytettäessä voi periaatteessa manuaalisesti jättää puhaltaa minne haluaa? että weba puhaltaa esimerkiksi esilämmittäessä juurikin noin. Mulla toki ei ikkunoiden kanssa ongelmia muutenkaan kun katoksen alta lähtö.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
soittelin muuten vehon huoltotyönjohtajalle ja kyselin tuosta. Ei tosiaan vielä ole ratkaisua tuohon akkuprobleemiin. En tajua miten voi olla niin vaikeeta olla korjaamatta sitä alhaisen akun varauksen rajaa raakasti vain erilaiseksi ja sillä siisti. Tuossa on vain 80Ah akku, mikä on aika pienen oloinen minusta. Ja ei kuulema ole tuossa sellaista toimintoa että lataisi enemmän moottorijarrutuksissa, eli lataa tappiin aina.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tuo on kyllä käsittämätöntä. Vaatiiko sen jonkinmoisen testauksen, jotta alkavat parametria muuttelemaan ? Tosin ei taida epsanjassa olla tarpeeksi pakkasta tällä hetkelläavvifor kirjoitti:soittelin muuten vehon huoltotyönjohtajalle ja kyselin tuosta. Ei tosiaan vielä ole ratkaisua tuohon akkuprobleemiin. En tajua miten voi olla niin vaikeeta olla korjaamatta sitä alhaisen akun varauksen rajaa raakasti vain erilaiseksi ja sillä siisti. Tuossa on vain 80Ah akku, mikä on aika pienen oloinen minusta. Ja ei kuulema ole tuossa sellaista toimintoa että lataisi enemmän moottorijarrutuksissa, eli lataa tappiin aina.

Mulla on kyllä 75 Ah, Ford / Varta-akku. Tuon sain kesällä tilalle kun akku purkaantui tuntemattomasta syystä (virran syöjä osoittautui myöhemmin vialliseksi koukun ohjausyksiköksi) . Taisi vaan käydä vahinko eli sain vanhan p**** akun hyllystä tilalle.
Tuon lataushomman huomasinkin, kun katsoin akun varaustilaa huoltonäytön kautta ajaessa, pysyy koko ajan lukemissa 14,5-14,6 V. Eipä taida muutkaan tiedot täällä (tai foordilla) pitää paikkaansa, mm. ilmastoinnin rajalämpö (alle 4 C ei lähde ?), etukaihtimien avautuminen / sulkeutuminen ja automaattinen takaikkunan lämmitys.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17