Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Fiesta -14 1.0 100hp PS
7513km keskikulutus 6.77l/100km. Tietöitä ja kaupunkiajoa kylmällä koneella suurinosa ajosta.
120km/h asti menohalut riittävät omaan tarpeeseen, mutta kuten aina, ohituskiihtyvyys voisi olla parempi. Huomattavasti karkeampi tyhjäkäynti äänimaailma, kuin Sitikan C1:ssä, muistuttaa omaan korvaan nokivasaran tyhjäkäyntiä, samoin tyhjäkäynti värinät ovat suuremmat kuin sitikassa.
7513km keskikulutus 6.77l/100km. Tietöitä ja kaupunkiajoa kylmällä koneella suurinosa ajosta.
120km/h asti menohalut riittävät omaan tarpeeseen, mutta kuten aina, ohituskiihtyvyys voisi olla parempi. Huomattavasti karkeampi tyhjäkäynti äänimaailma, kuin Sitikan C1:ssä, muistuttaa omaan korvaan nokivasaran tyhjäkäyntiä, samoin tyhjäkäynti värinät ovat suuremmat kuin sitikassa.
Ex. Fiesta Titanium A6
Nykyinen Fiesta Vignale A6
Nykyinen Fiesta Vignale A6
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Tuli tilattua perheen kakkosautoksi Fiesta Titanium 100hv. Tilaus sisään elokuun puolessä välissä, auto valmistunut 8.9.2015 ja luovutus olisi vielä syyskuun aikana. Vanhassa vm. 11 Fiestassa ei mitään pahaa sanottavaa, mutta reilu hyvityshinta uuteen sekä romutuspalkkio, niin olihan se pakko. Romutuspalkkioautoksi hankin kilvissä olevan vanhan Opel Kadetin. Opel haettiin pihasta ilmaiseksi ja muutaman päivän päästä romutustodistus tuli postiluukusta. Nyt sitten odotellaan uutta menopeliä vaimon hellään käsittelyyn..
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Edellinen kärryni, viides Fordini, oli Focus farmari 2004. Kun vaihdoin sen Focus EcoBoostiin vm 2014, niin mittariin oli kertynyt lähes 250 000 km. Luja menopeli, vielä kunnossa kaikkine herkkuineen, paitsi kuskin istuimen lämmitin oli pimeänä ja ajovalojen pissapoika oli hiljainen. Vuosien mittaan tavanomaisten huoltojen ja kulutusosien lisäksi se ei tarvinnut kuin puolan uusimisen...ja sekin on kait kulutusosa. Mutta tuulilasin, jako- ym remmien sekä pakoputken vaihtamiseen ja kynnyksien fiksaamiseen aloin jo varautua. Alusta oli vielä ehjä.Freeze kirjoitti:Normiajon kulutukset heiluu 5,5 - 6 litran välillä. Muutama viikko sitten käytiin ajaan pitkä lapin reissu, niin siellä päästiin hetkittäin nippa nappa alle 5 litran kulutukseen. Ajettu 9000 km tällä hetkellä.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/693739.html
Tein Spritmonitoriin oman haun, jossa mukana tällä teholla olevat Focukset vuosilta 2014 ja 2015. Niiden joukossa olen parhaimmistoa tällä hetkellä
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Nyt tämä uudempi Focus tuntuu ajaessa suuremmalta ja vakaammalta....mistä johtunee...kiihtyvyys kutakuinkin edellisen autoni luokkaa. Näissä 0-27 km ajoissa kulutus on mittarin mukaan pysytellyt 5,3- 5,5 l tietämissä, eli lähes 2 l edellistä autoa pienempi. Pidempiä matkoja en vielä ole ajanut. "Herkut" ovat huomattavasti lisääntyneet. Kai niihin kaikkiin täytyy vielä joskus paneutua.

Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Päivää. Laitetaanpa kokemuksia omasta ecoboostista. Auto siis -12 focus 1.0 Ecoboost wagon. Lyhyesti sanottuna auto on toiminut erittäin hyvin. Nyt mittarissa alkaa olla 60 tkm. Muutama ajovalopoltin palanut -> helppo vaihtaa itse. Muutama ruuvi auki ja umpio lähtee irti.
Kulutus maantieajossa 5 litran pintaan, kaupungissa 7 litran pintaan. Öljyä en ole lisäillyt omatoimisesti koskaan joten ei syö sitä kuten jonkun toisen merkin koneet tuppaa sitä syömään aika ahkerasti.
Viime huollossa säädätettiin myös auraukset koska söi hieman renkaiden sisälaitaa. 70€ rintajoupilla.
Ajettavuudesta sen verran että on uraherkkä kuten kaikki testitkin sen kertovat. Mutta eihän sitä niissä urissa tarvii ajaa
Ja niille jotka vannovat autossa vain väh 200hv nimeen, niin pakko sanoa etten tällä pelillä ole ikinä jäänyt jalkoihin liikenteessä. Enkä jää. Tarpeeksi on jerkkua tuolle pikkumoottorille näillä leveysasteilla. Saa kaupan päälle myös pienet käyttökustannukset
Täyttyy myös ottaa esille koneen kestävyys ja koputtaa puuta samalla, koska omani on toiminut moitteetta tähän päivään saakka. Luin TM-lehdestä volkkarin pikkukoneen jutun jossa mainittiin että näiden pikkuturbojen elinkaaren aikana odotetaan turbon laukeavan ainakin kerran. Mutta on halpoja vaihtaa. Tiiä sit mikä on totuus.
Kaverin kaverilla oli mennyt focuksen työsuhdeautosta turbo noin 100tkm kohdilla. En tiedä siis pitäisikö olla huolissaan vai jatkaa ajuja normaalisti. Epäilen myös että omalla ajotyylillä voi turbiinikin saada rikki joten ei rääkätä niitä koneita
Vielä kokemusta wagonin tiloista. Meille syntyi ennen joulua pikkuinen tyty ja tätä myötä piti hankkia tietty turvakaukalo. Ostettiin maxi-cosi ja siihen isofiksin-telakka. Tuo yhdistelmä vie n 72cm tilaa jolloin etupenkkiläiselle ei jää kummoiset jalkatilat. Onneksi emäntä on lyhytkoipinen
Kyllä auto muutenkin on hieman ahtaanlainen kun takakonttiin tunkee yhdistelmävaunut ja muut matkatavarat mutta pärjätty on. Tosin pykälää isompi auto (esim mondeo) kutkuttelis... 
Kulutus maantieajossa 5 litran pintaan, kaupungissa 7 litran pintaan. Öljyä en ole lisäillyt omatoimisesti koskaan joten ei syö sitä kuten jonkun toisen merkin koneet tuppaa sitä syömään aika ahkerasti.
Viime huollossa säädätettiin myös auraukset koska söi hieman renkaiden sisälaitaa. 70€ rintajoupilla.
Ajettavuudesta sen verran että on uraherkkä kuten kaikki testitkin sen kertovat. Mutta eihän sitä niissä urissa tarvii ajaa

Ja niille jotka vannovat autossa vain väh 200hv nimeen, niin pakko sanoa etten tällä pelillä ole ikinä jäänyt jalkoihin liikenteessä. Enkä jää. Tarpeeksi on jerkkua tuolle pikkumoottorille näillä leveysasteilla. Saa kaupan päälle myös pienet käyttökustannukset

Täyttyy myös ottaa esille koneen kestävyys ja koputtaa puuta samalla, koska omani on toiminut moitteetta tähän päivään saakka. Luin TM-lehdestä volkkarin pikkukoneen jutun jossa mainittiin että näiden pikkuturbojen elinkaaren aikana odotetaan turbon laukeavan ainakin kerran. Mutta on halpoja vaihtaa. Tiiä sit mikä on totuus.
Kaverin kaverilla oli mennyt focuksen työsuhdeautosta turbo noin 100tkm kohdilla. En tiedä siis pitäisikö olla huolissaan vai jatkaa ajuja normaalisti. Epäilen myös että omalla ajotyylillä voi turbiinikin saada rikki joten ei rääkätä niitä koneita

Vielä kokemusta wagonin tiloista. Meille syntyi ennen joulua pikkuinen tyty ja tätä myötä piti hankkia tietty turvakaukalo. Ostettiin maxi-cosi ja siihen isofiksin-telakka. Tuo yhdistelmä vie n 72cm tilaa jolloin etupenkkiläiselle ei jää kummoiset jalkatilat. Onneksi emäntä on lyhytkoipinen


Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Ainoa vika autossa ensimmäisen vuoden aikana oli pysäköintitutkan turha mekkalointi kovilla pakkasilla, sekin hävisi auton lämmettyä. Ostettuna ominaisuutena pissapoika struutaa aineensa hiukan liian matalalle, 10 cm ylöspäin olisi parempi lasinpesun kannalta.
Polttoaineen kulutus, kun autossa on enimmäkseen 2-4 raskasta kyytiläistä:
Muut kustannukset ensimmäiseltä ajovuodelta (4/2015 --> 12/2015) menivät seuraavasti:
Ilman syksyistä kohtaamista neiti Hirvosen kanssa huoltokulut olisivat jääneet 261 euroon, johon sisältyi yksi öljynvaihto 5 000 km kohdalla, renkaanpaikkaus sekä renkaiden vaihto ja kausisäilytys.
Autoilu on kallista, mutta niinhän sen kuuluu ollakin!
Polttoaineen kulutus, kun autossa on enimmäkseen 2-4 raskasta kyytiläistä:
Koodi: Valitse kaikki
Keskiarvo 5,84 l/100 km
Minimi 4,95 l/100 km
Maksimi 6,65 l/100 km
Koodi: Valitse kaikki
Ajomatka 19595 km
euroa per 100 km
Polttoaine 1 791,57 € 9,14 €
Vakuutukset 534,41 € 2,73 €
Ajoneuvovero 105,30 € 0,54 €
Huollot ja korjaukset 401,00 € 2,05 €
Pesu ja huolenpito 127,14 € 0,65 €
Muut 64,74 € 0,33 €
Yhteensä 3 024,16 € 15,43 €
Autoilu on kallista, mutta niinhän sen kuuluu ollakin!

Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
tul laitettua Superchips ohjelma omaan focus litran ecoboostiin. nyt 155hp / 245nm ja rupee jo liikkumaan. Voin suositella.
Kulutus ei koskaan ole ollut ihan sitä mitä odotin. keskikulutus ollut sekalaisessa ajossa, jossa tosin suurin osa matka-ajoa,, 6,2l / 100km. Kulutus pysyy kohtuu alhaisena kun ajetaan tasaisesti korkeintaan 80km/h. Eli pelksätään matka-ajosssa, nätillä ajolla ja niin että vauhtia ei koskaan nosteta yli 90km/h niin voi päästä 5l tai hieman alle tuntumaan. Heti kun vauhtia nostetaan niin kulutus alkaa nousta huimasti.
Parkkitutkat ei tunnu pitävän lainkaan kovista pakkasista vaan aina vähintään yks huutaa omia aikojaan.
Ovien tiivisteet on muuten kiinni kakspuoleisella tarralla ja ainakin yks takaoven tiiviste jo repsottaa alareunasta.
Kovilla pakkasilla, moottori ei jakssa kaupunkiajossa tai tyhjäkäynnillä pitää moottorilämpöjä mittarin mukaan oikealla tasolla, tarviis ehottamasti jonkin sortin ajonaikaisen lisälämmittimen kovilla pakkasilla. sähkövastukset, eber, webasto, jne
tuntuu ilmeisesti litraseen ecoboostiin olevan tarjolla vain säteilylämmitintä, lohkolämmittimen sijaan joka on aivan perseestä
Kulutus ei koskaan ole ollut ihan sitä mitä odotin. keskikulutus ollut sekalaisessa ajossa, jossa tosin suurin osa matka-ajoa,, 6,2l / 100km. Kulutus pysyy kohtuu alhaisena kun ajetaan tasaisesti korkeintaan 80km/h. Eli pelksätään matka-ajosssa, nätillä ajolla ja niin että vauhtia ei koskaan nosteta yli 90km/h niin voi päästä 5l tai hieman alle tuntumaan. Heti kun vauhtia nostetaan niin kulutus alkaa nousta huimasti.
Parkkitutkat ei tunnu pitävän lainkaan kovista pakkasista vaan aina vähintään yks huutaa omia aikojaan.
Ovien tiivisteet on muuten kiinni kakspuoleisella tarralla ja ainakin yks takaoven tiiviste jo repsottaa alareunasta.
Kovilla pakkasilla, moottori ei jakssa kaupunkiajossa tai tyhjäkäynnillä pitää moottorilämpöjä mittarin mukaan oikealla tasolla, tarviis ehottamasti jonkin sortin ajonaikaisen lisälämmittimen kovilla pakkasilla. sähkövastukset, eber, webasto, jne
tuntuu ilmeisesti litraseen ecoboostiin olevan tarjolla vain säteilylämmitintä, lohkolämmittimen sijaan joka on aivan perseestä
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Calixilta löytyy vesiletkuun lämppäri, Defalta öljypohjaan. Mulla on Defan lämppäri ja hyvin lämmittää, parissa tunnissa jäähdytysnesteenlämpö nousi -13->0C, eli konehan on kesäaamu lämmössä.Niewitch kirjoitti:
tuntuu ilmeisesti litraseen ecoboostiin olevan tarjolla vain säteilylämmitintä, lohkolämmittimen sijaan joka on aivan perseestä

Kokemuksia 98 bensan kulutuksesta vrt 95? Aiemmin oli juttua että 98:sia kuluu enemmän, kukaan mittaillut tarkemmin?
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Itseä kanssa kiinnostaa tuo optimointi, (todennäköisesti kuitenkin takuun umpeutumisen jälkeen vasta). Osaatko sanoa kestävätkö vaihteistot ja muu rauta tehonlisäystä miten hyvin? Itsellä 100 heppanen 1,0 ecoboost trend wagonissa ja 5 vaihteinen manuaali. Nopealla googlettamisella ei löytyny vääntökestävyyksiä, mutta luulisi että vaihteistot tehdään kestämään ainakin tuo 150 heppaa..Niewitch kirjoitti:tul laitettua Superchips ohjelma omaan focus litran ecoboostiin. nyt 155hp / 245nm ja rupee jo liikkumaan. Voin suositella.
2012 VW Polo GTI meni vaihdossa fordiin ja viikon omistusaikana tuntuu jo paljon enemmän ajajan autolta vaikka luuskahan tuo on. Käsijarrukäännös toimii toisin kuin volkkarissa ja ohjaus on lähes BMW tasoa. Ford tuntuu tekevän ajajan autoja nykyisin paremmin kuin saksalaiset, nelivetoista hot hatchiä manuaalilla (focus RS) ja listalta löytyy myös V8 murinaa (Mustang).
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Vääntöhän se on mikä vaikuttaa laatikon kestävyyteen ei teho. Focuksen vaihteisto kestää helposti yli 400N vääntöö joten ei mitään ongelmaa. Samojahan on diesel malleissakin. Focuksen 1.0l on otettu yli 200 heppaa ihan fordin itte ottamanakin eri turbolla, Ford Formula 1.0 ecoboost. Lisäksi tuotantomallinakin jo yli 140hv versio. joten varmasti kestää. 160hv kohdalla rupee kyllä tarviimaan jo vähän muutakin, muutosta koneeseen.
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Huollosta sain tuollaisen sijaisautoksi (125 hv vm. 2015 tai 2016 5-ovinen 6-lovisella manuaalilaatikolla). Muutama kymmenen km tuli ajettua erilaisilla teillä ja taajamassa.
Eihän tuo 125-heppainen EcoBoost mikään pirteä ole, mutta kyllä sillä liikenteessä pysyy mukana yllättävän hyvin. Suorituskyky on luokkaa 1,6 tai 1,6+ vaparit, mutta alavääntö on parempi. 2-litrainen mk1-vapari lähtee kuitenkin ihan eri hyvin. Kaasua painettaessa EcoBoost ei nykäise, vaan teho kehittyy pehmeästi. Moottorin äänet on vaiennettu hyvin eikä tärinää tuntunut, itse asiassa äänet ovat aika herkulliset, mutta kuuluvat vain kiihdytettäessä täysillä. Moottorin äänistä (laatu ja hiljaisuus) annan plussaa.
Rengasmelu oli kamala, koska sijaisauto oli pilattu nastarenkailla. Moottoritiellä melua oli aivan eri paljon verrattuna kitkapyörillä varustettuun mk 1 -malliin (2.0 bensa). Nastattomilla tuo uusikin on varmasti ihan siedettävä. Näköjään Fordin sähköinen ohjaustehostin on vienyt ohjaustunnon tai sitten vika on noissa vanhan aikaisissa talvirenkaissa. Focus ei ole enää ajajan auto niin paljon kuin joitakin sukupolvia aikaisemmin, mikä on harmi homma.
Kyllä ottaisin isommalla EcoBoost-koneella, jos olisin autoa vaihtamassa ja jos lisävarusteena saisi hydraulisen ohjaustehostimen, sekin menisi tilaukseen.
Eihän tuo 125-heppainen EcoBoost mikään pirteä ole, mutta kyllä sillä liikenteessä pysyy mukana yllättävän hyvin. Suorituskyky on luokkaa 1,6 tai 1,6+ vaparit, mutta alavääntö on parempi. 2-litrainen mk1-vapari lähtee kuitenkin ihan eri hyvin. Kaasua painettaessa EcoBoost ei nykäise, vaan teho kehittyy pehmeästi. Moottorin äänet on vaiennettu hyvin eikä tärinää tuntunut, itse asiassa äänet ovat aika herkulliset, mutta kuuluvat vain kiihdytettäessä täysillä. Moottorin äänistä (laatu ja hiljaisuus) annan plussaa.
Rengasmelu oli kamala, koska sijaisauto oli pilattu nastarenkailla. Moottoritiellä melua oli aivan eri paljon verrattuna kitkapyörillä varustettuun mk 1 -malliin (2.0 bensa). Nastattomilla tuo uusikin on varmasti ihan siedettävä. Näköjään Fordin sähköinen ohjaustehostin on vienyt ohjaustunnon tai sitten vika on noissa vanhan aikaisissa talvirenkaissa. Focus ei ole enää ajajan auto niin paljon kuin joitakin sukupolvia aikaisemmin, mikä on harmi homma.
Kyllä ottaisin isommalla EcoBoost-koneella, jos olisin autoa vaihtamassa ja jos lisävarusteena saisi hydraulisen ohjaustehostimen, sekin menisi tilaukseen.
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
125hv 1.6 automaatissa on hydraulitehostin, sitä haukuttiin testeissä. Vastaavasti sähköistä on kehuttu. Mk1 ohjaus on todella hyvä, mun mielestä mk3 sähköinen on myös hyvä.
Kitkarenkaat on hyvät veneen ja laiturin välissä
Kitkarenkaat on hyvät veneen ja laiturin välissä

Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Mistä hommasin ton moottorin ohjelmoinnin ja paljonko makso?Niewitch kirjoitti:tul laitettua Superchips ohjelma omaan focus litran ecoboostiin. nyt 155hp / 245nm ja rupee jo liikkumaan. Voin suositella.
Kulutus ei koskaan ole ollut ihan sitä mitä odotin. keskikulutus ollut sekalaisessa ajossa, jossa tosin suurin osa matka-ajoa,, 6,2l / 100km. Kulutus pysyy kohtuu alhaisena kun ajetaan tasaisesti korkeintaan 80km/h. Eli pelksätään matka-ajosssa, nätillä ajolla ja niin että vauhtia ei koskaan nosteta yli 90km/h niin voi päästä 5l tai hieman alle tuntumaan. Heti kun vauhtia nostetaan niin kulutus alkaa nousta huimasti.
Parkkitutkat ei tunnu pitävän lainkaan kovista pakkasista vaan aina vähintään yks huutaa omia aikojaan.
Ovien tiivisteet on muuten kiinni kakspuoleisella tarralla ja ainakin yks takaoven tiiviste jo repsottaa alareunasta.
Kovilla pakkasilla, moottori ei jakssa kaupunkiajossa tai tyhjäkäynnillä pitää moottorilämpöjä mittarin mukaan oikealla tasolla, tarviis ehottamasti jonkin sortin ajonaikaisen lisälämmittimen kovilla pakkasilla. sähkövastukset, eber, webasto, jne
tuntuu ilmeisesti litraseen ecoboostiin olevan tarjolla vain säteilylämmitintä, lohkolämmittimen sijaan joka on aivan perseestä
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
No luotettavinta ja parasta mitä tarjolla on luonnollisesti Superchips bluefin kapulalla. Superchip euroopan suurin viriohjelmien tekijä. Eli briteistä tilasin. Elikkäs postituskuluineen tämän päivän kurssilla 475€. Bluefin versio toimii niin että postissa tulee bluefin laite jonka kytket auton OBD2 portiin jolloin se lataa auton ohjelman siihen. Sitten PC:le kapula usbilla kiinni ja bluefin softan käynnistät niin se lähetää vakio ohjelman Superchipille. jonkun ajan päästä tulee optimoitu versio ja ohjelma lataa sen kapulaan, jonka jälkeen taas autoon kiinni kapula ja se asentaa softan autoon. Yksinkertaisesti parasta just se että voit millon tahansa palauttaa vakioksi ja jälleen asentaa ohjelman uudellen.
http://www.superchips.co.uk/search?make ... riant=2559
http://www.superchips.co.uk/search?make ... riant=2559
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Ilmeisesti tuo toimenpide ainakin virallisesti vaatii myös muutoskatsastuksen ja päästömittauksen? Jos teit nuo niin nousiko paljon autovero?Niewitch kirjoitti:No luotettavinta ja parasta mitä tarjolla on luonnollisesti Superchips bluefin kapulalla. Superchip euroopan suurin viriohjelmien tekijä. Eli briteistä tilasin. Elikkäs postituskuluineen tämän päivän kurssilla 475€. Bluefin versio toimii niin että postissa tulee bluefin laite jonka kytket auton OBD2 portiin jolloin se lataa auton ohjelman siihen. Sitten PC:le kapula usbilla kiinni ja bluefin softan käynnistät niin se lähetää vakio ohjelman Superchipille. jonkun ajan päästä tulee optimoitu versio ja ohjelma lataa sen kapulaan, jonka jälkeen taas autoon kiinni kapula ja se asentaa softan autoon. Yksinkertaisesti parasta just se että voit millon tahansa palauttaa vakioksi ja jälleen asentaa ohjelman uudellen.
http://www.superchips.co.uk/search?make ... riant=2559
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
ohjelmointia ei voi huomata katsastuksessa, eikä pakokaasutesteissä. Joten mitään järkeä ei ole muutos katsastaa. ellei halua maksaa helvetisti extraa sellaisesta
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Saksassa vuokra-autona. Nätisti sanottuna aika p... Vauhtia 140 -150 kulutus vähintäänki riittävä ja ajo ominaisuudet ei. Kovempaa ei uskaltanut ajaa.
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Ite asennutin heti uutena matalammat ja jäykemmät jouset (fordin) ja hyvin pystyy huiteleen menemään. Venäjällä käydessäni ajelin pitkän matkaa about 200km/h (mittari näytti 205km/h) ko oli vedetty uutta tasasta tietä siellä, niin yhen venakon lexuksen kanssa vedettiin perätysten menemään, lexus karkasi suorilla, mutta mutkissa sain sen kiinni ko ei tarvinu nostaa jalkaa kaasulta. Hauskaa oli, en tiedä kuka tyyppi se oli, mutta morjestettiin vain kun käännyin risteyksestä kohti suomea. Ainiin, ja autohan mulla on farmari focus vm2014 ja 125 heppanen, punaset jarrusatulat ja kaikkiheksu kirjoitti:Saksassa vuokra-autona. Nätisti sanottuna aika p... Vauhtia 140 -150 kulutus vähintäänki riittävä ja ajo ominaisuudet ei. Kovempaa ei uskaltanut ajaa.

Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Mulla ollu nyt focus 3vuotta ja 80tkm. GPS antenni korjattu takuuseen ja ajovaloumpiot (xenon) vaihdettu takuuseen. Muuten toiminu helekkarin hyvin. Ajovalot tosiaan jäi ala-asentoon kun pakkasta oli alle -17, oli aika paskamainen vika pimeäällä ajaessa, ekasta talvesta asti valitin asiasta ja nyt takuun umpeutuessa painostin oikein kunnossa, että asialle tehtävä jotakin ja sit vasta tekivät.
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Elleivät päivittäneet ohjelmistoa niin tuskin ongelma korjautui. Itsellä valo-ohjelmiston päivitys auttoi ja umpioita ei autooni vaihdettu. Tiedän tapauksen jossa oli 3xkertaa umpiot vaihdettu ja softaa ei valoille päivitetty - ongelma edelleen päällä.ecoteko kirjoitti:Mulla ollu nyt focus 3vuotta ja 80tkm. GPS antenni korjattu takuuseen ja ajovaloumpiot (xenon) vaihdettu takuuseen. Muuten toiminu helekkarin hyvin. Ajovalot tosiaan jäi ala-asentoon kun pakkasta oli alle -17, oli aika paskamainen vika pimeäällä ajaessa, ekasta talvesta asti valitin asiasta ja nyt takuun umpeutuessa painostin oikein kunnossa, että asialle tehtävä jotakin ja sit vasta tekivät.
Harmi että enää asiaa ei voi todeta kun lämpötilat eivät ole talviset.
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
kettu mitä paskaa. Just ajoin yli 2000km reissun, monta sataa kilometriä yhtäsoittoa 130-160 vaudilla ja kulki kuin juna. Tanskan sileillä teillä oli yhtä juhlaa ajaa kun 150 vauhdissa ei kuulu kuin kevyt tuulen suhina. Kulutus oli koko reissulle 5.8l/100km, sisältää parin tunnin ruuhkassa seisomisen, kaupunki ajot, laivaan jonottomaiset yms.heksu kirjoitti:Saksassa vuokra-autona. Nätisti sanottuna aika p... Vauhtia 140 -150 kulutus vähintäänki riittävä ja ajo ominaisuudet ei. Kovempaa ei uskaltanut ajaa.
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Oli sijaisautona huollon ajan. Ajettavuus mielestäni ok. Rengasäänet tuli läpi- ehkä silti normaalit tämän hintaluokan autossa. Todennäköisesti ranskattaret äänieristetty paremmin..
Moottorin teho ja vääntö kaupunkiolosuhteissa hyvät. Moottoritiellä ajettaessa totuus voimavaroista tuli esiin- tuntui todella ponnettomalta
kun lähti kiihdyttämään kovemmilla nopeuksilla, 5 ja 6 vaihteella ei tapahtunut juuri mitään.
Taitaa vag uusi litrainen 3-sylinterinen olla mittapuu muille tällä hetkellä, jos näiden tsi-koneiden kestävyyttä ei lasketa. Käytännön suorituskyky ja sitkeys paremmat. Varmaan samaa tuotekehityksen "kenttätestiä" kuin aiemminkin
Moottorin teho ja vääntö kaupunkiolosuhteissa hyvät. Moottoritiellä ajettaessa totuus voimavaroista tuli esiin- tuntui todella ponnettomalta
kun lähti kiihdyttämään kovemmilla nopeuksilla, 5 ja 6 vaihteella ei tapahtunut juuri mitään.
Taitaa vag uusi litrainen 3-sylinterinen olla mittapuu muille tällä hetkellä, jos näiden tsi-koneiden kestävyyttä ei lasketa. Käytännön suorituskyky ja sitkeys paremmat. Varmaan samaa tuotekehityksen "kenttätestiä" kuin aiemminkin

Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Minkälaisia kilometrilukemia foorumilaisilla on saavutettuina tällä maitopurkkimoottorilla? Onko ollut huolia tai murheita, etenkin moottorin osalta?
Omalla -16 mallisella Focus 1.0 trend wagonilla olen ajanut nyt 13kuukautta ja 26tkm, ilman mitään ongelmia. Keskikulutus pyörinyt alkukankeuden jälkeen kesällä 6,0-6,5 välillä, talvella pari desiä enemmän. Kaikin puolin ollut tyytyväinen autoon.
Omalla -16 mallisella Focus 1.0 trend wagonilla olen ajanut nyt 13kuukautta ja 26tkm, ilman mitään ongelmia. Keskikulutus pyörinyt alkukankeuden jälkeen kesällä 6,0-6,5 välillä, talvella pari desiä enemmän. Kaikin puolin ollut tyytyväinen autoon.
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Voi olla että toistan itseäni, mutta omassa käytössä oli noita 125hp koneita kahdessa focuksessa peräkkäin (-12 ja -15), olisi vieläkin jos olisi saanut Kugaan... Ekalla 2012 mallilla ajoin 67tkm ja toisella 55tkm ja molemmissa vikoja nolla (siis koneessa), olihan noissa jotain haista p. valon säätö ongelmaa ja parkkitutkaongelmaa, mutta se ei ollut sen maitopurkin vika! Veljellä on 100hp focus vuodelta 2013 ja sillä nyt vähän reilu 100tkm mittarissa, myöskin vikoja nolla. Ei ole syönyt öljyä eikä hermoja! 
Kulutus oli tankkausten mukaan aina yli 5 ja aina alle 6l/100km... Ajelen varovasti!

Kulutus oli tankkausten mukaan aina yli 5 ja aina alle 6l/100km... Ajelen varovasti!

Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Onko kukaan verrannut 1.0 ecoboostia vw:n 1.0 ecotsi:hin?
Re: Ford EcoBoost 1,0 Kokemuksia?
Suunnilleen 63 tkm ajettuHufoordi kirjoitti:Minkälaisia kilometrilukemia foorumilaisilla on saavutettuina tällä maitopurkkimoottorilla? Onko ollut huolia tai murheita, etenkin moottorin osalta?
- Termari vaihdettu 2x uuteen (takuu) viime talvena, vaihtotermari rikki jo valmiiksi
- Moottorilohkossa vaihdettu joku kumitiiviste tihkuvan jäähdytysnestevuoden takia (tehtaan huoltotiedote, takuu) tänä syksynä