Focus 2015
Re: Focus 2015
Täältä taasen säleikkö löytyy, 1.5 TDCi manuaali Titanium.
'15 Focus 1.5 TDCi M6 Titanium wagon
Re: Focus 2015
Ilmeisesti eivät luota säleikön toimintaan, kun eivät uskalla PowerShift-vaihteisiin autoihin tuota laittaa.
Laatikkoöljylle ilmeisesti oma lauhdutin, jonka toiminta halutaan varmistaa.
Omassa joulukuussa valmistuneessa GC-Max 1.5TDCI/Powershiftissä ei säleikköä ole, ja kyyti on kylmää kun täällä on -30 pakkasta.
On se kumma, että vielä 2010-luvulla joutuu virittelemään telttapatjaa talveksi auton keulalle, kun tekniikka olisi olemassa.
Laatikkoöljylle ilmeisesti oma lauhdutin, jonka toiminta halutaan varmistaa.
Omassa joulukuussa valmistuneessa GC-Max 1.5TDCI/Powershiftissä ei säleikköä ole, ja kyyti on kylmää kun täällä on -30 pakkasta.
On se kumma, että vielä 2010-luvulla joutuu virittelemään telttapatjaa talveksi auton keulalle, kun tekniikka olisi olemassa.
Grand C-Max Titanium 1.5TDCI PowerShift. -16
Focus 1.6 Trend HB -02
ex-Fordit
Grand C-Max Titanium 1.6TDCI -11
Galaxy Trend 1.9TDI A -01
Mondeo Trend 1.6 -98
Focus 1.6 Trend HB -02
ex-Fordit
Grand C-Max Titanium 1.6TDCI -11
Galaxy Trend 1.9TDI A -01
Mondeo Trend 1.6 -98
Re: Focus 2015
Meillä on Focus Titanium 163hv Powershift ja automaattinen etusäleikkö löytyy, mutta auotohan on jo vanha, vm 2012. Keväällä meille tulee uusi smanlainen, mutta Titanium business niin milenkiinnolla odotan, että onko säleikköä vai ei.
Täytyykin piruuttaan haastatella automyyjää asian tiimoilta, kun seuraavan kerran ollaan yhteyksissä.
Täytyykin piruuttaan haastatella automyyjää asian tiimoilta, kun seuraavan kerran ollaan yhteyksissä.
Foortti ei oo auto, eikä piika ihminen.
Re: Focus 2015
Nyt on mittarissa reilut 4100km.B-Na kirjoitti:Noniin, vajaa viikko/500km nyt takana uudella Focuksella.
1.5 TDCi 120hv M6 Titanium Wagon
Bi-Xenon
Audio 10
Parking pack 2
Tummat lasit
18" D2UBJ kesäset
Auto on jämäkkä ja hyvä ajettava kaikin puolin. Vaimollekkin kelpaa.
Muutama seikka tosin häiritsee.
- Kääntösäde on tosi iso, en huomannut koeajolla tätä ollenkaan. Vaatii totuttelua.
- Punainen tunnelmavalaistus ei toimi muuten sinisten nappien kanssa, marginaalisen pieni juttu, mutta silti
- Ajovalot saisivat olla karvan verran tehokkaammat
- 2 puhelimen BT-käyttö tökkivää
Eberin kauko-ohjaus jäi ottamatta, mutta tulee varmaan talven aikana asennettua.
Mutta ainakin vielä olen tyytyväinen ostokseen, toimitusaika oli reippaat 11vk.
Kontti ei tosiaan pysy auki kuin aivan yläasennossa näin reiluilla -15 pakkasilla, kerran jo kolahtanut nuppiin jonka jälkeen oppinut varomaan. Onko kukaan vielä ottanut asiaa puheeksi huollossa?
Lisäksi ovien ja kontinluukun väliin kerää ikävästi tuota pakkaslunta. Vastaavaa ei ole vielä aiemmilla autoilla vastaan tullut.
Vaimolta ainut negatiivinen palaute on tullut ajovalokatkaisijan sijainnista, hänellä kun tuppaa vasen jalka ilmeisesti ottamaan herkästi rullaan autoon istuessa ja poistuttaessa. Itse en tästä ole vielä kärsinyt.
Edelleen kuitenkaan en ostosta kadu. Meno on hiljaista ja tukevaa, ainakin nyt talvirenkailla (HKPL R2).
'15 Focus 1.5 TDCi M6 Titanium wagon
Re: Focus 2015
Maanantaille varattu aika takaluukun pumppujen tutkimiseen.
Ikävästi menee lunta luukun ja katon väliin eikä voi avata luukkua kokonaan kun alkaa rutisemaan. Toivottavasti ei tule maalivaurioita.
Ikävästi menee lunta luukun ja katon väliin eikä voi avata luukkua kokonaan kun alkaa rutisemaan. Toivottavasti ei tule maalivaurioita.
Re: Focus 2015
Eilen tuli haettua uusi Focus ajoon. Ensivaikutelma 40 km matkalta on varsin positiivinen. Auto on -20 asteen pakkasella lämmin, jämäkkä ja hiljainen nastarenkainkin (HKPL 8). Vielä ei ole kulkupuolesta paljon sanottavaa kun auto ja renkaat "sisäänajossa" ja kelit aika liukkaat.
Ettei menisi täydellisyyden puolelle niin rengaspainevaroitusjärjestelmä alkoi herjaamaan virhettä hetken ajon jälkeen kun auto ajettiin lämpimästä hallista pakkaseen. Ohjekirjan mukaan tulee tarkistaa paineet ja resetoida järjestelmä. Katsotaan korjaantuuko. Mielestäni passiivinen paineenvalvontajörjestelmä ilman antureita on käyttäjäystävällisempi.
- Autossani on tuo aktiivinen etusäleikkö (1.5 ecoboost manual)
- Autossa luultavasti PTC-elementti ilmakanavassa kun lämmintä alkaa tulemaan melkein heti ja kabiinissa tarkenee vaikka moottori kylmä.
- Takaluukku pysyy vielä auki -20 pakkasessa.
- Lunta jää varmasti luukun ja korin väliin. Näin tapahtuu myös MK1 Focuksessa ja MK3 V70:ssä. Tosin koskaan ei ole tullut maalivaurioita. Muistaa vain sillon tällöin putsata raon lumesta ja jäästä.
- Tilasin myös tavaratilan maton Saksasta
- Kuljettajan kumimatto tässä uudessa mallissa mallia pieni, eli ei ylety polkimien taakse niin kuin vanhemmissa malleissa.
Ettei menisi täydellisyyden puolelle niin rengaspainevaroitusjärjestelmä alkoi herjaamaan virhettä hetken ajon jälkeen kun auto ajettiin lämpimästä hallista pakkaseen. Ohjekirjan mukaan tulee tarkistaa paineet ja resetoida järjestelmä. Katsotaan korjaantuuko. Mielestäni passiivinen paineenvalvontajörjestelmä ilman antureita on käyttäjäystävällisempi.
- Autossani on tuo aktiivinen etusäleikkö (1.5 ecoboost manual)
- Autossa luultavasti PTC-elementti ilmakanavassa kun lämmintä alkaa tulemaan melkein heti ja kabiinissa tarkenee vaikka moottori kylmä.
- Takaluukku pysyy vielä auki -20 pakkasessa.
- Lunta jää varmasti luukun ja korin väliin. Näin tapahtuu myös MK1 Focuksessa ja MK3 V70:ssä. Tosin koskaan ei ole tullut maalivaurioita. Muistaa vain sillon tällöin putsata raon lumesta ja jäästä.
- Tilasin myös tavaratilan maton Saksasta
- Kuljettajan kumimatto tässä uudessa mallissa mallia pieni, eli ei ylety polkimien taakse niin kuin vanhemmissa malleissa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Samoin pimputti rengaspaineita kun auton hain. Mutta niinhän sen kuuluukin toimia, hallissa +20 laitettu paineet ja ulkona -20. Tarkoittaa 0.4bar tiputusta.
Meilläkin takaluukku pysyi auki ekan viikonlopun pakkaset mutta ei enää.
Kuskinmatto on säälittävä.
Meilläkin takaluukku pysyi auki ekan viikonlopun pakkaset mutta ei enää.
Kuskinmatto on säälittävä.

Re: Focus 2015
Kyllä näin se meneeEeroH kirjoitti:niinhän sen kuuluukin toimia, hallissa +20 laitettu paineet ja ulkona -20. Tarkoittaa 0.4bar tiputusta.

Saa nähdä kauan luukku pysyy ylhäällä.
Tänään kokeilin Eberiä ja vartti -18 pakkasessa niin auton sisätilat oli jo plussan puolella. Tehokas laite. Muistaa myös ajaa autolla..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Tuli nyt tilattua tuo Venäjän poikien tekemä autoplugin, pelkästään netistä luetun perusteella. Toivottavasti ens viikolla jo tulisi. Raportoin siitä sitten.
'15 Focus 1.5 TDCi M6 Titanium wagon
Re: Focus 2015
Onkos muilla ollut ongelmia hälyttimen kanssa? Useamman kerran alkanut huutamaan ja vilkuttamaan itsekseen nyt näillä kovemmilla pakkasilla. Täytyy nyt seurailla tekeekö vielä, kun kelit tästä lauhtuu. Aiemmin syksyllä ja alkutalvesta ei ole tuota tehnyt. Eikä kyllä varmaankaan murtoyrityksestä ole kyse, kun emännän työpaikalla on kameravalvonta ja siinä ei ollut mitään liikettä auton ympärillä näkynyt 

Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Re: Focus 2015
Sisätilan lämppäri?Tuksu kirjoitti:Onkos muilla ollut ongelmia hälyttimen kanssa? Useamman kerran alkanut huutamaan ja vilkuttamaan itsekseen nyt näillä kovemmilla pakkasilla. Täytyy nyt seurailla tekeekö vielä, kun kelit tästä lauhtuu. Aiemmin syksyllä ja alkutalvesta ei ole tuota tehnyt. Eikä kyllä varmaankaan murtoyrityksestä ole kyse, kun emännän työpaikalla on kameravalvonta ja siinä ei ollut mitään liikettä auton ympärillä näkynyt
Re: Focus 2015
Samaa mietin, mutta joka päivähän tuo sisätilan lämppäri on ollut päällä. Emäntä sanoi että joku teksti oli info ruudussa kerran ollut, mutta ei muistanut mikä. Ohjekirjasta pari hälytintä koskevaa infotekstiä löytyy, toinen koski hälyttimen häiriötilaa ja toinen pyytää tarkistamaan auton murron varalta. Täytyy nyt seurailla ja viedä tarpeen mukaan huoltoon, jos vielä jatkossa tekee tuota.EeroH kirjoitti: Sisätilan lämppäri?
Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Re: Focus 2015
Pääseekö auton menua selaamaan ilman että laittaa virrat päälle? Eli jos haluan ohjelmoida Eberin tai laittaa sen heti lämmittämään?
Ainut havaitsemani keino on laittaa kohmeiseen autoon virrat päälle niin, että puhallin alkaa puhaltamaan, mittaristoon tulee merkkivalot ja auto valmistautuu käynnistymään. Vanhemmassa mallissa menua pääsi selaamaan kun avasi lukituksen.
Ohjekirjassa kyllä selvitetään menun rakenne ja miten ohjelmoidaan lämmitysajat/heti lämmitys mutta ei muuta..
Ainut havaitsemani keino on laittaa kohmeiseen autoon virrat päälle niin, että puhallin alkaa puhaltamaan, mittaristoon tulee merkkivalot ja auto valmistautuu käynnistymään. Vanhemmassa mallissa menua pääsi selaamaan kun avasi lukituksen.
Ohjekirjassa kyllä selvitetään menun rakenne ja miten ohjelmoidaan lämmitysajat/heti lämmitys mutta ei muuta..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Nope.Focus_2.0 kirjoitti:Pääseekö auton menua selaamaan ilman että laittaa virrat päälle?
Re: Focus 2015
No niinpä näyttää olevan. Omalta kannalta hieman harmi kun tuli ostettua ST bensa-farkku viime keväänä ja nyt tuollaisen hinta on näköjään laskenut nelisen tonnia.Simprider kirjoitti:Onkos kukaan huomannut että ST hinnat ovat laskeneet 2016 -> ?
Nyt bensa lähtee 37k€ ja diisseli 31k€ eli Skodan hintaetu on mennyttä
Silloin laittelinkin Fordille palautetta ylihinnoista ja kovasti olivat tuolloin sitä mieltä, että ST on hinnoiteltu hyvin järkevästi eikä muutoksia ole odotettavissa. Veikkaanpa, että varsinkin bensamallin kauppa on käynyt varsin hitaasti, ei noita liikenteessä juuri näe kun taas Octavia RS:iä tulee vastaa päivittäin, usein montakin päivässä.
Fiesta ST 2019
Re: Focus 2015
On.Tuksu kirjoitti:Onkos muilla ollut ongelmia hälyttimen kanssa? ...
Sisätilan lämppäri kun lämmittää sisätilaa tarpeeksi lämpimäksi niin vissiin ilma alkaa väreilemään tms. ja hälytys laukeaa. Eikä taida kotikonstein saada hälytintä pysyvästi pois päältä vaan joka kerta pitää muistaa erikseen ottaa sisätutka pois.
Fiesta ST 2019
Re: Focus 2015
Eikö se ole parempi ettei tule joka kadunkulmassa vastaan..Portti kirjoitti: No niinpä näyttää olevan. Omalta kannalta hieman harmi kun tuli ostettua ST bensa-farkku viime keväänä ja nyt tuollaisen hinta on näköjään laskenut nelisen tonnia.
Silloin laittelinkin Fordille palautetta ylihinnoista ja kovasti olivat tuolloin sitä mieltä, että ST on hinnoiteltu hyvin järkevästi eikä muutoksia ole odotettavissa. Veikkaanpa, että varsinkin bensamallin kauppa on käynyt varsin hitaasti, ei noita liikenteessä juuri näe kun taas Octavia RS:iä tulee vastaa päivittäin, usein montakin päivässä.

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus 2015
Juu on. Kuten sanoin niin omalta kannalta harmi että hintaa laskettin tässä vaiheessa reilusti. Tuon pihassa olevan STn jälleenmyyntiarvo laski yhdessä hujauksessa.focst kirjoitti: Eikö se ole parempi ettei tule joka kadunkulmassa vastaan...
Fiesta ST 2019
Re: Focus 2015
Nuo hinnan muutokset kun tietäs etukäteen ni vois säästää paljon..Portti kirjoitti: Juu on. Kuten sanoin niin omalta kannalta harmi että hintaa laskettin tässä vaiheessa reilusti. Tuon pihassa olevan STn jälleenmyyntiarvo laski yhdessä hujauksessa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus 2015
Ostitte kaksi uutta?
Nuo tarvikevanteet näyttää aina yhtä kauhealta olipa ne missä autossa tahansa, saa kaikki autot näyttämään samalta. Saisiko niihin edes Ford logo keskilätkät?

Nuo tarvikevanteet näyttää aina yhtä kauhealta olipa ne missä autossa tahansa, saa kaikki autot näyttämään samalta. Saisiko niihin edes Ford logo keskilätkät?
Re: Focus 2015
Valkonen on liisari ja kun itse ajellut 10v samalla omalla mondeolla niin päätin sitten vaihtaa senkin kun kontrasti rupesi olemaan liian iso (lue laskettu kisapumpuilla ja uretaanipuslilla oleva alusta ei enää ollutkaan niin pop kuin aikanaan)EeroH kirjoitti:Ostitte kaksi uutta?![]()
Nuo tarvikevanteet näyttää aina yhtä kauhealta olipa ne missä autossa tahansa, saa kaikki autot näyttämään samalta. Saisiko niihin edes Ford logo keskilätkät?
Ja totta, tarvikevanteet on mitä on mutta hintaero ns foordin leimalla olevaan melkeen saman tehtaan tuotoksiin oli liian iso sekä halusin omassani renkaan tulevan ulommaksi rengasholvista mitä se "ford" vanteilla tekisi
Liisarin valssit on taas liisausfirman valitsemat ja halvempia suorasovitteisia ei markkinoilta saa. Ulkonäöllisesti 6,5" leveä ja ET55 vanne vaan on jotain surkuhupaisan ja hirveän valimaastossa kun puolat tulevat tuuman renkaan ulkoreunan ylitse

Kesällä sitten omaan alle OZ ulraleggerat koska jousittamattoman massan minimointi on se juttu joka tuntuu ajossa ja kukkarossa
Re: Focus 2015
Nyt kun olen muutaman viikon ja reilu tuhannen kilometriä ehtinyt ajella omalla 1.0l + powershift Focuksellani niin ajattelin kertoa omia kokemuksia ja näkemyksiä. Auto on siis 5D Titanium varusteltu ja tilattu seuraavilla lisävarusteilla:
Toimituksessa vierähtikin sitten jokunen tovi, mutta se sikseen. Joskus niin vain käy. Auto oli kuitenkin odottamisen arvoinen.
Muutamia selkeästi havaittuja kohtia uudessa verrattuna vanhaan
+hiljaisempi kuin vanha Focus, sisälle tulee paljon vähemmän moottorin ja renkaiden melua ja tuulen suhinaa
+ei nitise / natise
+ovet sulkeutuvat "arvokkaammin". ei nyt sentään mitkään mersun "imaisevat" ovet, mutta kuulostavat paremmalta suljettaessa
+etu-tutkat ja sivu-tutkat oikeasti hyvät, auttaa hahmottamaan tiloja ahtaissa parkkihalleissa
+lämmitettävä ohjauspyörä on loistava pakkasilla, suosittelen kaikille
-audiojärjestelmä ei minusta ole niin hyvä kuin mitä vanhassa oli nimenomaan äänen suhteen. Vanhassa oli myös Sonyn soitin ja kaiuttimet + subi takaluukussa.
-moottori lämpenee hitaammin, tai ainakin mittariston neula on tätä mieltä, en ole tosin mitannut esim. laser-lämpömittarilla lohkon todellista lämpötilaa
-kulutus on suurempi, mutta tämä tasaantunee kun kilsoja tulee (1000 km vs. 40000 km)
Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen uuteen Focukseeni. Kovimmilla pakkasilla (ulkolämpömittari -27 astetta) auto käynnistyy moitteetta, mutta vaihteisto on todellä hyhmeessä. Vaihteisto antaa moottorin nostaa kierrokset melkein 4000 r/min ennen kuin vaihtaa. Tämä on hieman outoa. Vaihteistolle voisi olla hyväksi myös jonkinlainen lämmitin. Jotkut ovat maininneet että auton Xenon-valot eivät olisi kovin hyvät. Itse pidän valoja vähintään riittävinä, eivätkä valot ole minulla jääneet jumiin tai toimineet muuten oudosti edes kovilla pakkasilla. Minusta on mukavaa että valot kääntyvät mutkassa ja valaisevat todelliseen menosuuntaan.
Ainoa asia, joka autossani ärsyttää on TPMS-järjestelmä. En voi käsittää miksi tuon pitää olla väkisin päällä, eikä kuljettajan pois kytkettävissä. Toivottavasti saan tämän ongelman kierrettyä toisella tapaa, koska antureita ei minulle talvirenkaisiin tule.
- Parkin pack 2
Audio 14: Sony CD-SD Premium Sound System, Navigointijärjestelmä
Ajovalot: Bi-Xenon
Metalliväri: Deep Impact Blue
Varapyörä, pienikokoinen
Ohjauspyörä: Lämmitettävä
Lämpöpaketti: Lohko + sisäpistoke + Defa sisätilalämmitin
Toimituksessa vierähtikin sitten jokunen tovi, mutta se sikseen. Joskus niin vain käy. Auto oli kuitenkin odottamisen arvoinen.
Muutamia selkeästi havaittuja kohtia uudessa verrattuna vanhaan
+hiljaisempi kuin vanha Focus, sisälle tulee paljon vähemmän moottorin ja renkaiden melua ja tuulen suhinaa
+ei nitise / natise
+ovet sulkeutuvat "arvokkaammin". ei nyt sentään mitkään mersun "imaisevat" ovet, mutta kuulostavat paremmalta suljettaessa
+etu-tutkat ja sivu-tutkat oikeasti hyvät, auttaa hahmottamaan tiloja ahtaissa parkkihalleissa
+lämmitettävä ohjauspyörä on loistava pakkasilla, suosittelen kaikille
-audiojärjestelmä ei minusta ole niin hyvä kuin mitä vanhassa oli nimenomaan äänen suhteen. Vanhassa oli myös Sonyn soitin ja kaiuttimet + subi takaluukussa.
-moottori lämpenee hitaammin, tai ainakin mittariston neula on tätä mieltä, en ole tosin mitannut esim. laser-lämpömittarilla lohkon todellista lämpötilaa
-kulutus on suurempi, mutta tämä tasaantunee kun kilsoja tulee (1000 km vs. 40000 km)
Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen uuteen Focukseeni. Kovimmilla pakkasilla (ulkolämpömittari -27 astetta) auto käynnistyy moitteetta, mutta vaihteisto on todellä hyhmeessä. Vaihteisto antaa moottorin nostaa kierrokset melkein 4000 r/min ennen kuin vaihtaa. Tämä on hieman outoa. Vaihteistolle voisi olla hyväksi myös jonkinlainen lämmitin. Jotkut ovat maininneet että auton Xenon-valot eivät olisi kovin hyvät. Itse pidän valoja vähintään riittävinä, eivätkä valot ole minulla jääneet jumiin tai toimineet muuten oudosti edes kovilla pakkasilla. Minusta on mukavaa että valot kääntyvät mutkassa ja valaisevat todelliseen menosuuntaan.
Ainoa asia, joka autossani ärsyttää on TPMS-järjestelmä. En voi käsittää miksi tuon pitää olla väkisin päällä, eikä kuljettajan pois kytkettävissä. Toivottavasti saan tämän ongelman kierrettyä toisella tapaa, koska antureita ei minulle talvirenkaisiin tule.
Re: Focus 2015
Audio14 paketissa nyt subihan on kontinpohjassa. Kun aiemmin oli käsittääkseni siinä sivussa.tummeli kirjoitti:Nyt kun olen muutaman viikon ja reilu tuhannen kilometriä ehtinyt ajella omalla 1.0l + powershift Focuksellani niin ajattelin kertoa omia kokemuksia ja näkemyksiä. Auto on siis 5D Titanium varusteltu ja tilattu seuraavilla lisävarusteilla:
Vaihdoin siis alle kolme vuotta vanhan Focus 5D 1.0l manuaalin tähän nykyiseen oikeastaan siitä syystä, että halusin jälleen automaattivaihteisen auton. Tuota Focusta ennen käytössä oli automaattivaihteistolla varustettu Honda. Vanhassa Focuksessani ei siis ollut mitään vikaa, mutta jäin kuitenkin kaipaamaan automaattia niin paljon, että heti kun tuota 1.0l ecoboostia alkoi saamaan powershiftillä, kävin laittamassa auton tilaukseen.
- Parkin pack 2
Audio 14: Sony CD-SD Premium Sound System, Navigointijärjestelmä
Ajovalot: Bi-Xenon
Metalliväri: Deep Impact Blue
Varapyörä, pienikokoinen
Ohjauspyörä: Lämmitettävä
Lämpöpaketti: Lohko + sisäpistoke + Defa sisätilalämmitin
Toimituksessa vierähtikin sitten jokunen tovi, mutta se sikseen. Joskus niin vain käy. Auto oli kuitenkin odottamisen arvoinen.
Muutamia selkeästi havaittuja kohtia uudessa verrattuna vanhaan
+hiljaisempi kuin vanha Focus, sisälle tulee paljon vähemmän moottorin ja renkaiden melua ja tuulen suhinaa
+ei nitise / natise
+ovet sulkeutuvat "arvokkaammin". ei nyt sentään mitkään mersun "imaisevat" ovet, mutta kuulostavat paremmalta suljettaessa
+etu-tutkat ja sivu-tutkat oikeasti hyvät, auttaa hahmottamaan tiloja ahtaissa parkkihalleissa
+lämmitettävä ohjauspyörä on loistava pakkasilla, suosittelen kaikille
-audiojärjestelmä ei minusta ole niin hyvä kuin mitä vanhassa oli nimenomaan äänen suhteen. Vanhassa oli myös Sonyn soitin ja kaiuttimet + subi takaluukussa.
-moottori lämpenee hitaammin, tai ainakin mittariston neula on tätä mieltä, en ole tosin mitannut esim. laser-lämpömittarilla lohkon todellista lämpötilaa
-kulutus on suurempi, mutta tämä tasaantunee kun kilsoja tulee (1000 km vs. 40000 km)
Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen uuteen Focukseeni. Kovimmilla pakkasilla (ulkolämpömittari -27 astetta) auto käynnistyy moitteetta, mutta vaihteisto on todellä hyhmeessä. Vaihteisto antaa moottorin nostaa kierrokset melkein 4000 r/min ennen kuin vaihtaa. Tämä on hieman outoa. Vaihteistolle voisi olla hyväksi myös jonkinlainen lämmitin. Jotkut ovat maininneet että auton Xenon-valot eivät olisi kovin hyvät. Itse pidän valoja vähintään riittävinä, eivätkä valot ole minulla jääneet jumiin tai toimineet muuten oudosti edes kovilla pakkasilla. Minusta on mukavaa että valot kääntyvät mutkassa ja valaisevat todelliseen menosuuntaan.
Ainoa asia, joka autossani ärsyttää on TPMS-järjestelmä. En voi käsittää miksi tuon pitää olla väkisin päällä, eikä kuljettajan pois kytkettävissä. Toivottavasti saan tämän ongelman kierrettyä toisella tapaa, koska antureita ei minulle talvirenkaisiin tule.
Autossasi on varmasti Fordin jo tehtaalla ajama korjaus adaptiiviseen bi-xenon järjestelmään koska se tulee tuotannossa oleviin varmasti samantien kun ongelma on havaittu ja korjaus tehty. Eli itse vielä sitä odotan / tai se tehdään määräaikaishuollon yhteydessä. Viasta ei siis ole kyse vaan ihan kylmyyden aiheuttamasta ongelmasta.

Kokeile laittaa täyden kuorman paineet renkaisiin ja tallenna. Niin ei ilmoita kovillakaan pakkasilla niistä. Tämä on omassa autossa toiminut toistaiseksi.
Mutta onnea ja turvallisia kilometrejä!