Webaston kulutukselle kaikkinensa (polttoainepumppu, ja auto sisätuulettimen pöyritys) muistelen nähneeni kulutusarvioita 80W. jos autossa olisi 10A laturi kytkettynä, se pystyisi syöttämään webaston kuluttaman virran ilman, että akusta tarvitsee virtaa ottaa. Näin ollen 10A laturilla (n 120W) jännite ei mahdollisesti muuttuisi webaston käydessä, ainostaan webaston käynnistyksen yhteydessä hetkellisesti (jos käynnistyshetken piikkivirta yli 10A ), mutta sen jälkeen jännite palautuisi laturin määrämälle tasolle. Selvittääkö maahantuoja 10A laturin soveltuvuutta mahdollisena ratkaisuna webaston kylmäkäynnistys ongelmiin?akk1965 kirjoitti: Ok, ymmärsinkö oikein että nimen omaan webaston softa päivitettiin ?
Minun ei tarvinnut odotella pakkasia, vaan kyllä 12 astettakin riittääAkku ladattu täyteen, webasto käynnistyi kyllä kauko-ohjauksella, mutta sammui jonkin ajan päästä itsestään. Sitten kun starttasin auton, valitti taas liian alhaisesta jännitteestä, jotta parkheaterin olisi saanut päälle (..mutta kun se käynnistyi jo...) Ajossa sitten meni 10 min/15 km jotta lämpömittarin sai edes siniseltä alueelta pois. Motarilla lämmöt lähes ok, mutta kun vauhti putosi, viisari laski samaa tahtia lähelle sinistä aluetta. Parasta oli kun saavuin työpaikalle (40 min ajoa takana) lämmöt olivat parkissa korkeammalla kuin aiemmin hitaammassa ajossa
Olen ollut yhteydessä Vehoon, ja kaikenlaista ohjetta ja selitystä on tullut, mutta muuta konkreetista ei ole kädessä kuin että softaan olisi tulossa ehkä joku päivitys.
Edit. No nyt on ainakin tilattu uusi lämpötila/kosteusanturi, kun tuota huurtumistaipumusta on ollut kaiken muun hyvän lisäksi.
Edit 2. Selvittelyssä on tällä hetkellä sotkevatko nuo 3.8 A äly/ylläpitolaturit jännitteen tunnistuksen, ja pitäisikö lataukseen käyttää 10 A laturia.
Ford Mondeo mk5 2015
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 08 Maalis 2015 13:51
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Webaston ne vissiin sai kuntoon. Pakkasta aamulla -22C . Weba lähti hienosti käyntiin ja auto lämpenee hyvin.Mutta on sitten toinen ihmeellinen asia tässä Monkun Webassa. se ei lähde päälle jos moottorin lämpötila on yli 60 ast. eli kun käyn asiakkaissa esim. kovalla lumisateella, niin saan putsata ikkunat kun tulen takaisin kun ei Webaa saa lämmitämään. tai jos haluan tehdä autossa töitä kovalla pakkasella, niin on lainvastaisesti käytettävä autoa..On kuulemma väyläohjattu ja sille ei voi huollossa mitään. Skodassa oli hienosti nappi kojelaudassa, josta sait Weban päälle koska tahansa ja sai vielä säätää itse sisälämpötilaa!! Siitä tuli mieleen, että lasin vaihdon ajan mulla oli käytössä tuliterä Skoda Suberb farkku kaikilla herkuilla. Kyllä täytyy sanoa, että on hieno auto. 2 v päästä kun on auton vaihto käsillä, niin kyllä näyttää siltä, että palaan Skodan leiriin..
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009

vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 08 Maalis 2015 13:51
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tuliko webasto kuntoon auton softan tai webaston softan päivityksellä?Salesman1966 kirjoitti:Webaston ne vissiin sai kuntoon. Pakkasta aamulla -22C . Weba lähti hienosti käyntiin ja auto lämpenee hyvin.Mutta on sitten toinen ihmeellinen asia tässä Monkun Webassa. se ei lähde päälle jos moottorin lämpötila on yli 60 ast. eli kun käyn asiakkaissa esim. kovalla lumisateella, niin saan putsata ikkunat kun tulen takaisin kun ei Webaa saa lämmitämään. tai jos haluan tehdä autossa töitä kovalla pakkasella, niin on lainvastaisesti käytettävä autoa..On kuulemma väyläohjattu ja sille ei voi huollossa mitään. Skodassa oli hienosti nappi kojelaudassa, josta sait Weban päälle koska tahansa ja sai vielä säätää itse sisälämpötilaa!! Siitä tuli mieleen, että lasin vaihdon ajan mulla oli käytössä tuliterä Skoda Suberb farkku kaikilla herkuilla. Kyllä täytyy sanoa, että on hieno auto. 2 v päästä kun on auton vaihto käsillä, niin kyllä näyttää siltä, että palaan Skodan leiriin..
Onko teille selvinnyt mitä tarkoittaa continue heating täppä valikossa? Eikö jatka tälläkään komennolla lämmitystä moottorin ollessa yli 60 asteessa?
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Joo tuo kiinnostaisi mitä softaa siellä on päivitetty. Oma menossa parin viikon sisällä anturin vaihtoon, niin tuonkin voisi samalla tehdä ?Kahvikerma kirjoitti: Tuliko webasto kuntoon auton softan tai webaston softan päivityksellä?
Onko teille selvinnyt mitä tarkoittaa continue heating täppä valikossa? Eikö jatka tälläkään komennolla lämmitystä moottorin ollessa yli 60 asteessa?
Tuohan 60 asteen raja tarkoittaa sitä että jos lämpömittarin neula hiukankaan liikahtaa, webasto lakkaa toimimasta...voi pyhä sylvi

En ole kyllä kokeillut tuota "continue heatingia" miten vaikuttaa. Nimimerkki. eipä tänä aamuna juurikaan lämmöt nousseet (viisari pysyi sinisellä alueella) koko 40 minuutin työmatkalla. Pakkasta oli 21. Webasto sentään lähti kaukona käyntiin. Nyt kun kävin lounastauolla, auto lämpeni 10 minuutin ajossa enemmän kuin aamulla 40 min. ajossa

Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Bensamallin webasto on tähän asti toiminut yllätyksettömästi, mitään harmeja ei oo ollut. Auto ei ota käyttölämpöjä ihan yhtä nopeasti kun 09 Focus mutta ihan ok kuitenkin.
Automaatti-ilmastointi hiukan häröilee, varpaat hikoaa ja tuulilasi huurtuu auto-asetuksella ja jos manuaalisesti laittaa lasille ja jalkoihin puhallusta niin sukkahiki pahenee mutta tuulilasi sentään sulaa. Ollaanko normaalin rajoissa?
Automaatti-ilmastointi hiukan häröilee, varpaat hikoaa ja tuulilasi huurtuu auto-asetuksella ja jos manuaalisesti laittaa lasille ja jalkoihin puhallusta niin sukkahiki pahenee mutta tuulilasi sentään sulaa. Ollaanko normaalin rajoissa?

Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Täsmälleen samanlaiset kokemukset tuosta automaatti-ilmastoinnista, vaikka softa sen osalta päivitetty. Varsinkin pidemmillä ajomatkoilla pakko ottaa automaattiasetus pois päältä.larsibald kirjoitti:Bensamallin webasto on tähän asti toiminut yllätyksettömästi, mitään harmeja ei oo ollut. Auto ei ota käyttölämpöjä ihan yhtä nopeasti kun 09 Focus mutta ihan ok kuitenkin.
Automaatti-ilmastointi hiukan häröilee, varpaat hikoaa ja tuulilasi huurtuu auto-asetuksella ja jos manuaalisesti laittaa lasille ja jalkoihin puhallusta niin sukkahiki pahenee mutta tuulilasi sentään sulaa. Ollaanko normaalin rajoissa?
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ei ainakaan mulla jatka, vain jos auto on kylmä. Softa päivitettiin ilmeisesti kummastakin.Kahvikerma kirjoitti: Tuliko webasto kuntoon auton softan tai webaston softan päivityksellä?
Onko teille selvinnyt mitä tarkoittaa continue heating täppä valikossa? Eikö jatka tälläkään komennolla lämmitystä moottorin ollessa yli 60 asteessa?
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009

vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Automaatti-ilmastointi hiukan häröilee, varpaat hikoaa ja tuulilasi huurtuu auto-asetuksella ja jos manuaalisesti laittaa lasille ja jalkoihin puhallusta niin sukkahiki pahenee mutta tuulilasi sentään sulaa. Ollaanko normaalin rajoissa?
[/quote]
Täsmälleen samanlaiset kokemukset tuosta automaatti-ilmastoinnista, vaikka softa sen osalta päivitetty. Varsinkin pidemmillä ajomatkoilla pakko ottaa automaattiasetus pois päältä.[/quote]
Tästä asiasta mä juuri laitoin mailia Veholle. Sieltä sitten soitti oikein iso ukkojumala huollosta ja oli tosi pahoillaan ja lupasi, että asiaa ruvetaan oikein kunnolla vatvomaan Suomen Fordin kanssa, joka on sitten yhteydessä tehtaalle....saa nähdä, mitä tapahtuu ja koska

Täsmälleen samanlaiset kokemukset tuosta automaatti-ilmastoinnista, vaikka softa sen osalta päivitetty. Varsinkin pidemmillä ajomatkoilla pakko ottaa automaattiasetus pois päältä.[/quote]
Tästä asiasta mä juuri laitoin mailia Veholle. Sieltä sitten soitti oikein iso ukkojumala huollosta ja oli tosi pahoillaan ja lupasi, että asiaa ruvetaan oikein kunnolla vatvomaan Suomen Fordin kanssa, joka on sitten yhteydessä tehtaalle....saa nähdä, mitä tapahtuu ja koska

ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009

vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
ja niin, ei jatka myöskään kaukosta. Teksti tulee kyllä, että Heater Running, mutta mitään ei tapahdu, ainoastaan kylmänä jatkaaSalesman1966 kirjoitti: Ei ainakaan mulla jatka, vain jos auto on kylmä. Softa päivitettiin ilmeisesti kummastakin.
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009

vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Käytin omaani myös huollossa, vaikka tiesin, että webaston ja ylläpitolaturin yhteispelin suhteen ei mitään uutta tietoa vielä olekaan. Jos nyt oikein ymmärsin, niin omassa yksilössä ilmastoinnin softa (oli uusin päivitys jo valmiiksi) ajettiin vain uudelleen sisään, kun muutakaan ei keksitty, ikäänkuin debugging mielessä. En kyllä jäänyt siihen uskoon, että webastolle olisi sinänsä oma, erillinen softansa. Esilämmitys on nyt toiminut jo reilun viikon, en ole ladannut defalla viime viikon maanantain jälkeen.
Ford Mondeo 150hv TDCi Powershift -15
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Kokeilin tuossa kotimatkalla pistää "continue heating"-päälle, ei ollut havaittavaa vaikutusta lämpöihin, lämmöt pysyi ajossa jatkuvasti noin 3/4 normaalista. Mielestäni kyllä minulla webasto "tohisee" automaattisesti vaikka lämpötila on selvästi yli 60 (n. 75). Sitä en tiedä lämmittääkö se sitten ollenkaan, ilmeisesti ei.Salesman1966 kirjoitti: ja niin, ei jatka myöskään kaukosta. Teksti tulee kyllä, että Heater Running, mutta mitään ei tapahdu, ainoastaan kylmänä jatkaa
Muutoinkin tämä moottorin lämpötilaseilaus on minulle pieni mysteeri. Aamulla oli esilämmityksessä, töihin menomatkalla (40 min.) lämpömittari pysyi miltei koko ajan kuuden kympin paikkeilla, juurikaan nousematta aivan vasemmasta laidasta. Sitten täsmälleen sama matka illalla kotiin ilman esilämmitystä. lämpömittari näytti n. 75 (n. 3/4 normaalista). Ok pakkasta oli muutama aste vähemmän (18) ja enemmän motariajoa. Mutta ero on huomattava. Tästä voisi päätellä että auto lämpenee paremmin kun sitä EI esilämmitä

Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Näin se menee myös itselläni, jos haluan ajaa lämpimällä autolla niin silloin ei voi esilämmittää. Ilman esilämmitystä lämmöt nousevat normaalille tasolle, mutta jos esilämmittää ja lähtee ajamaan, lämmöt eivät nouse siniseltä alueelta.akk1965 kirjoitti: Kokeilin tuossa kotimatkalla pistää "continue heating"-päälle, ei ollut havaittavaa vaikutusta lämpöihin, lämmöt pysyi ajossa jatkuvasti noin 3/4 normaalista. Mielestäni kyllä minulla webasto "tohisee" automaattisesti vaikka lämpötila on selvästi yli 60 (n. 75). Sitä en tiedä lämmittääkö se sitten ollenkaan, ilmeisesti ei.
Muutoinkin tämä moottorin lämpötilaseilaus on minulle pieni mysteeri. Aamulla oli esilämmityksessä, töihin menomatkalla (40 min.) lämpömittari pysyi miltei koko ajan kuuden kympin paikkeilla, juurikaan nousematta aivan vasemmasta laidasta. Sitten täsmälleen sama matka illalla kotiin ilman esilämmitystä. lämpömittari näytti n. 75 (n. 3/4 normaalista). Ok pakkasta oli muutama aste vähemmän (18) ja enemmän motariajoa. Mutta ero on huomattava. Tästä voisi päätellä että auto lämpenee paremmin kun sitä EI esilämmitä
Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ Vähän on ristiriitainen olo, voishan tuon esilämmityksen jättää pois että lämpiäisi paremmin, mutta sitten on todenäköistä ettei saa koko kotteroa käyntiin, varsinkin jos pakkasta alkaa olla yli 20 
Tässä alkaa kohta kaipaamaan ammattiauttajaa, jos eivät keksi miten nämä saa pelamaan edes sinnepäin oikein

Tässä alkaa kohta kaipaamaan ammattiauttajaa, jos eivät keksi miten nämä saa pelamaan edes sinnepäin oikein

Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Havaintoja "wepaston" toiminnasta. Jos autoa käynnistettäessä on lisälämmitin päällä niin ajon aikana ei lämppäri syty ollenkaan, jos taas ennen käynnistystä sammuttaa lämppärin ratin vasemmasta ok:sta niin lämmitin käynnistyy ajon aikana normaalisti ja lämmintä riittää kohtuullisesti. En tiedä onko sen tarkoitus toimia noin, mutta mulla se pelittää näin.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Hyvin se lähtee vielä -25 asteessa.. Rumaa kolinaa se tosin pitää, mutta onpahan lämminakk1965 kirjoitti:^ Vähän on ristiriitainen olo, voishan tuon esilämmityksen jättää pois että lämpiäisi paremmin, mutta sitten on todenäköistä ettei saa koko kotteroa käyntiin, varsinkin jos pakkasta alkaa olla yli 20
Tässä alkaa kohta kaipaamaan ammattiauttajaa, jos eivät keksi miten nämä saa pelamaan edes sinnepäin oikein

Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 08 Maalis 2015 13:51
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Havaintoni mukaan (tai ainakin luullakseni) logiikka taitaa olla seuraava. Jos auto on esilämmityksessä (silloin kun se siis toimii) ja lähtee ajamaan ennen kuin 1/2 tuntia lämmitystä on tullut täyteen, tällöin käynnistyksen jälkeen webasto sammuu heti kun tuo 1/2 tuntia tulee täyteen, riippumatta siitä, minkä lämpötilan moottori on saavuttanut sitä ennen.Hapero79 kirjoitti: Näin se menee myös itselläni, jos haluan ajaa lämpimällä autolla niin silloin ei voi esilämmittää. Ilman esilämmitystä lämmöt nousevat normaalille tasolle, mutta jos esilämmittää ja lähtee ajamaan, lämmöt eivät nouse siniseltä alueelta.
Jos taas tekee niin, että esilämmittää täyden puolitunnin ja lähtee liikkeelle kun webasto on täysin sammunut (myös webaston tuuletus loppunut, tästä en tosin ole ihan varma). Jos nyt käynnistää moottorin, webasto lähtee normaalisti päälle, ellei esilämmityksen aikana moottori ole saavuttanut 60 astetta, JA

Tällä tavalla auton saa edes kerran matkan aikana käymään normaalissa lämpötilassa. Sitten kun se sammuu (normaalilämmön saavutettuaan) ja jos ajo on kevyttä, lämmöt toki tippuvat jälleen ja ilmeisesti uudelleenkäynnistystä ei tapahdu ennen kuin ollaan taas alle 60 asteen.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Kun asoita tarpeeksi kaivelee, niin ne alkavat selvitäKahvikerma kirjoitti: Havaintoni mukaan (tai ainakin luullakseni) logiikka taitaa olla seuraava. Jos auto on esilämmityksessä (silloin kun se siis toimii) ja lähtee ajamaan ennen kuin 1/2 tuntia lämmitystä on tullut täyteen, tällöin käynnistyksen jälkeen webasto sammuu heti kun tuo 1/2 tuntia tulee täyteen, riippumatta siitä, minkä lämpötilan moottori on saavuttanut sitä ennen.
Jos taas tekee niin, että esilämmittää täyden puolitunnin ja lähtee liikkeelle kun webasto on täysin sammunut (myös webaston tuuletus loppunut, tästä en tosin ole ihan varma). Jos nyt käynnistää moottorin, webasto lähtee normaalisti päälle, ellei esilämmityksen aikana moottori ole saavuttanut 60 astetta, JAwebasto lämmittää niin kauan kunnes moottori saavuttaa normaali lämpötilan (lämpömittarin neula noin puolessa välissä normaalialuueen asteikolla. Huoltonäytöstä muistaakseni näytti tuossa tilanteessa 80 asteen tai jopa 85 asteen lämpötiloja.)
Tällä tavalla auton saa edes kerran matkan aikana käymään normaalissa lämpötilassa. Sitten kun se sammuu (normaalilämmön saavutettuaan) ja jos ajo on kevyttä, lämmöt toki tippuvat jälleen ja ilmeisesti uudelleenkäynnistystä ei tapahdu ennen kuin ollaan taas alle 60 asteen.

Eilen minulla oli auto esilämmityksessä, mutta toden totta läksin liikkeelle kun vielä webasto oli käynnissä !
Nyt pitäisi vielä selvittää auttaako tähän esilämmityksen katkaisu a) mittaristosta; sehän tarjoaa parkheaterin sammuttamista "ok":lla kun astuu autoon. b) kaukosäätimellä.
Joka tapauksessa tämä on erittäin hyvä ja mielenkiintoinen havainto

Fordia ei voi kyllä kiittää, sillä tässähän ei ole mitään logiikkaa käyttäjän kannalta, mitähän ne nörtit ovat oikein ajatelleet, tai jättäneet ajattelematta


Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tervehdys
Palaan jälleen Mondeo kantaan Audi Q5 jälkeen.

Auto on jo valmistunut 8.1.2016 ja luovutus olisi ehkä 13.2.2016...pitkiä viikkoja
Rastitin listalta seuraavat varusteet - eiköhän noilla pärjää...
- business Pack
- metalliväri
- winter Pack
- ultimate Pack
- active city stop
- alcantara nahkapenkit
- kattokaiteet
- lämmittimen ajastin
- sähköinen takaluukku
- tummennetut ikkunat
- sähköinen vetokoukku
Tämän pitäisi olla vuoden 2016 mallia, eli siinä on pieniä muutoksia sisälle ja ulos
Palaan jälleen Mondeo kantaan Audi Q5 jälkeen.
Auto on jo valmistunut 8.1.2016 ja luovutus olisi ehkä 13.2.2016...pitkiä viikkoja

Rastitin listalta seuraavat varusteet - eiköhän noilla pärjää...
- business Pack
- metalliväri
- winter Pack
- ultimate Pack
- active city stop
- alcantara nahkapenkit
- kattokaiteet
- lämmittimen ajastin
- sähköinen takaluukku
- tummennetut ikkunat
- sähköinen vetokoukku
Tämän pitäisi olla vuoden 2016 mallia, eli siinä on pieniä muutoksia sisälle ja ulos

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Kuulostaa siltä, että on aika monta VAG leiristä tullutta. Noissahan moottorinlämpö näyttää tasaista 90 astetta vaikka moottorinlämpö heittelee niissäkin 60-100 välillä oikeasti. Silläpä tätä samaa keskustelua ei tuolla VAG leirissä nähdäkään. Siellä ihmetellään vain huonoa lämpenemistä. Fordin lämpömittari näyttää ilmeisesti oikeita lukemia koko ajan.
Mutta on kyllä ihmeteltävä Webaston huonoa toimintaa Mondeossa. C-Maxin eberin kanssa ei tuollaista ihmettelyä tarvita. Ainoa ongelma on, että akun varausken takia ei lähde käyntiin tai tankissa on pidettävä se yli 10 litraa vähintään, jotta lämmitin käy. Heikosti kyllä lämpiää yli -20 pakkasilla ja moottorilämpö pysyy noin 75 asteessa moottoritie ajossakin.
Mutta on kyllä ihmeteltävä Webaston huonoa toimintaa Mondeossa. C-Maxin eberin kanssa ei tuollaista ihmettelyä tarvita. Ainoa ongelma on, että akun varausken takia ei lähde käyntiin tai tankissa on pidettävä se yli 10 litraa vähintään, jotta lämmitin käy. Heikosti kyllä lämpiää yli -20 pakkasilla ja moottorilämpö pysyy noin 75 asteessa moottoritie ajossakin.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 05 Elo 2015 18:08
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Moi! 18.1 tuli kuukausi täyteen ja kilometrejä 2500 ,ihan hyvin on mennyt alun lämpöongelmien jälkeen
webastoa on käytetty kaukosäätimellä ja ajastimella hyvin on kummallakin toiminut
continue heating on aina laitettu päälle kun on lähdetty ajamaan! Yhden kerran taajama ajossa vaihteisto hyppäsi vapaalle ja tuli vaihteisto häiriö ilmoitus ja moottorin lämpötila häiriö ....Koko lämpötila viisari hävisi ruudusta
siitä ajoi lähimmälle parkkipaikalle ja sammutin koko häristimen ja odotin muutaman minuutin, uuden käynnistyksen jälkeen kaikki oli taas OK
Esimmäinen öljynvaihtohuolto on 29.01 ,täytyy siinä kysyä näkyykö mitään vikakoodeja kyseisestä tapahtumasta
Kokonais kulutus on 2500km matkalla 6.63 l .Ilmastointi on toiminut hyvin, tuulilasin alareuna meinaa välillä ruveta huurtumaan mutta sen saa pidettyä aisoissa kun hetken pitää MAX asetusta päällä noin 1min





Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Joo onhan noita Vagin rakkineita myöskin ollut (passatteja ja superb), niissä tosiaan lämpömittari laitetaan väkisin näyttämään "normaalia", kun lämpötila todellisuudessa huitelee mitä huitelee. Volvon V70:ssä ei edes ollut lämpömittaria mitä ihmetelläkahe kirjoitti:Kuulostaa siltä, että on aika monta VAG leiristä tullutta. Noissahan moottorinlämpö näyttää tasaista 90 astetta vaikka moottorinlämpö heittelee niissäkin 60-100 välillä oikeasti. Silläpä tätä samaa keskustelua ei tuolla VAG leirissä nähdäkään. Siellä ihmetellään vain huonoa lämpenemistä. Fordin lämpömittari näyttää ilmeisesti oikeita lukemia koko ajan.
Mutta on kyllä ihmeteltävä Webaston huonoa toimintaa Mondeossa. C-Maxin eberin kanssa ei tuollaista ihmettelyä tarvita. Ainoa ongelma on, että akun varausken takia ei lähde käyntiin tai tankissa on pidettävä se yli 10 litraa vähintään, jotta lämmitin käy. Heikosti kyllä lämpiää yli -20 pakkasilla ja moottorilämpö pysyy noin 75 asteessa moottoritie ajossakin.

Lisätään vielä tiedoksi että maahantuojalle on saatettu tiedoksi tänään tuo webaston [outo] toiminta "kahvikerman" kuvaamana

Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Mitä mittariston test mode näyttää moottorin lämmöksi verrattuna mittariin?
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Hyvä...Mulle sitten jos soitettiin Fordilta..tekninen asiantuntija, joka ajaa itse myös Mk5 Monkulla. Sitten vastauksia:akk1965 kirjoitti: Joo onhan noita Vagin rakkineita myöskin ollut (passatteja ja superb), niissä tosiaan lämpömittari laitetaan väkisin näyttämään "normaalia", kun lämpötila todellisuudessa huitelee mitä huitelee. Volvon V70:ssä ei edes ollut lämpömittaria mitä ihmetellä
Lisätään vielä tiedoksi että maahantuojalle on saatettu tiedoksi tänään tuo webaston [outo] toiminta "kahvikerman" kuvaamana
- Ilmastointilaite ei toimi tällä hetkellä automatiikan avulla pakkasilla kunnolla, vaan pitää käyttää manualisesti. Tämä sama vaiva on hänenkin Monkussa. Jos on huurtumisongelmia, niin huoltoon päivitykseen ja lämpö/kosteusanturin vaihtoon. Seurataan nyt sitten mitä tapahtuu kun pakkaset laskee. e
- Webaston toiminta: Kun esilämmitätte autoa, joko sitten kaukolla tai ilman, niin kun tulette autoon, niin Weba pitää sammuttaa, jos se vielä käy, eli kesken lämmityssyklin ei saa lähteä ajamaan, koska se voi se sekoittaa sen toiminnan. Kovalla pakkasella ei tosiaan välttämättä lähde, koska akkuvahti haluaa jättää virtaa auton käynnistämiseen. Jos sinne jää vikakoodi päälle, niin sitten se ei toimi enää kunnolla ja vaati pajakäynnin. Toinen ongelma voi olla, että kiertovesi pumppu on viallalinen. Continue heat nappista tosiaan pitäisi saada auto lämpiämään, kun käy esim. asiakkailla, mutta se rupee puhaltaa kuumaa vasta sitten kun moottorilämpö putoaa alle 60 ast. Tämä pitää vielä kokeilla..
- Alhainen jännite. Se on tosiaan jättänyt vikakoodin päälle, eikä auta vaikka kuinka latais akkua. Sinne pohjoisessa asuville suositellaan akun lämmitintä ja niitä on esim. Wetteri jo asentanut. Se on varmaan tulossa myös lisävarusteluetteloon, kuten myös viimasuoja...kyllä..viimasuoja suositellaan kovissa pakkasissa. Mutta jos tosiaan auto ei lämpene pikkupakkasilla, niin johtuu vikatilasta tai kiertovesipumpusta, tai molemmista.
Sitten yksi juttu. Kun ajatte paljon maantieajoa,niin laturi lataa akkua vain 80% teholla. Johtuen näistä päästöistä, eli parhaiten akku latautuu sekalaisessa ajossa, jolloin tulee paljon moottorijarrutuksia, ja silloin laturi toimii 100% teholla.!!
Että näin. Katsotaan nyt sitten ens viikolla miltä näyttää. Onpahan ainakin maahantuoja herätetty! ja niin te jotka asutte pohjosessa...taisi tulla väärä auto
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009

vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ Hyvä
Tässähän näitä vikoja ja ominaisuuksia alkaa summantumaan mukavasti. Ei voi muuta todeta että kyllä tämä malli on tänne talvimaahan todella keskeneräisenä laitettu, eikä tarvitse asua edes pohjoisessa, kyllä uudenmaan korkeus riittää

Tässähän näitä vikoja ja ominaisuuksia alkaa summantumaan mukavasti. Ei voi muuta todeta että kyllä tämä malli on tänne talvimaahan todella keskeneräisenä laitettu, eikä tarvitse asua edes pohjoisessa, kyllä uudenmaan korkeus riittää

Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17