Pakkasia piisaa ja Mondeo seisoo kadun varressa lähtemättä käymään, sähkö vähissä. Seisköön sitten siinä lämpimiä odotellessa, mutta akun sähkö kuitenkin vähenee nykyautoissa seistessäkin. Eikä kovaa tarvetta ole jääkylmää (-20C) diisseliä potkia käymään ilman eberin apua.
Mahdollista olisi kytkeä toinen akku rinnalle sisällä olevan tupakinsytyttimen kautta varmistamaan, ettei varsinainen akku menisi liian tyhjäksi ja jäähän. Minkälainen virtarajoitus olisi tarpeen ja mistä moisen värkkäisi? Kun en ainakaan millään 1,5 mm2 johdoilla noita yhteen kytkisi, vaikka palovakuutus autossa onkin.
Niin ja jatkojohtoa en kadulle vedä Ctekiä varten, en myöskään konepelti pystyssä jätä akkuja keskenään kunnon apukäynnistyskaapeleilla. Ja muutkin konstit on jo mietitty, joten toinen kovassa kondiksessa oleva akku jalkatilaan ja siitä varmennus olisi ykkösvaihtoehto. Tai laittaa akku jalkatilaan, siihen perään 230V invertteri ja sitten Ctek ja sen tupsytpistokeella lataus.
Olisinpa älynnyt ajaa auton pihalle ennen paukkupakkasia.
Kaksi akkua rinnakkain, minkälainen virtarajoitus
Kaksi akkua rinnakkain, minkälainen virtarajoitus
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Kaksi akkua rinnakkain, minkälainen virtarajoitus
Pakkaset on kohta ohi, mutta naapuri Mondeollaan diiseli 2013 tms. teki sen virheen, että pisti aina eeperinsä päälle ennen ajoa, no sehän tyhjensi akun eikä auto lähtenyt käyntiin. Sanoin, että koitappas käynnistää ilman eepperiä, joka imee akun tyhjäksi, käyntiin heti ja sitten taas mentiin... 
Mä teen ton niin, kun haluan päästä helpommalla, että kotona on aina yksi vara-akku timmissä kunnossa ja käyn sen sitten laittamassa kaapeleilla kiinni auton akkuun ja siitä se sitten lähtee, jos on lähteäkseen.

Mä teen ton niin, kun haluan päästä helpommalla, että kotona on aina yksi vara-akku timmissä kunnossa ja käyn sen sitten laittamassa kaapeleilla kiinni auton akkuun ja siitä se sitten lähtee, jos on lähteäkseen.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon