Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
MarkoL
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2016 19:15

Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

Ongelma alkoi ensimmäisen kovan pakkasyön jälkeen.
1. Käynnistin auton ja jätin lämpenemään
2. Tulin 15 min kuluttua ja huomasin että käy kolmella pytyllä
3. Vastasi kaasuun viivellä ja bokserityyppinen ääni ei päivän aikana kadonnut paljossakaan ajossa lisäksi bensanhajua. Tehot tuntuivat olevan hukassa.
4. Siirsin auton kauppakeskuksen parkkihalliin ja annoin olla yhden yön sisällä. Aamulla ei mitään muutosta tilanteeseen.
5. Yksi yö lisää parkkihallissa ja tänään vaihdoin uudet tulpat.
6. Tulppien vaihdon yhteydessä huomasin että tuoretta moottoriöljyä valui kaikista tulpista.
7. Uusien tulppien kanssa auto ei nyt pysy käynnissä kuin muutaman sekunnin ja sammuu heti.
8. Pakoputkesta tuntuisi tulevan harmaahkoa kevyesti, haisee "kärähtäneeltä".
9. Jäähdytinnesteet eivät olleet öljyiset
10. Öljyn mittatikku oli puhtaan öljyn näköinen
11. Mitään silmäm. vuotoja ei ole auton alla eikä päältä tule mitään.

Tätä ei nyt voi ajaa enää mihinkään kun se ei halua edes pysyä käynnissä. Kaasuun koskeminen hellästi ja kaasun lisääminen nostaa kierroksia vain hieman ja sitten lakkaa kuin leikkaamalla. Olin lisännyt öljyä litrasen päivää ennen, mutta voiko se olla että olinko täyttänyt liikaa? Syynä että nousee tulpille saakka? Mutta kolmepyttyisyys ei kadonnut.

Help.

t. Marko
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Puola/lat tulpanjohdot vaihtoon.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
MarkoL
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2016 19:15

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

anon1 kirjoitti:Puola/lat tulpanjohdot vaihtoon.
Tulpat olivat öljyssä sytytyskärkien puolelta, eli koneen sisältä palotilan puolelta. Miksi ne olisivat kaikki öljyssä?
Ei siis bensassa vaan tuoreessa öljyssä - kaikki.

t. Marko
MarkoL
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2016 19:15

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

MarkoL kirjoitti: Tulpat olivat öljyssä sytytyskärkien puolelta, eli koneen sisältä palotilan puolelta. Miksi ne olisivat kaikki öljyssä?
Ei siis bensassa vaan tuoreessa öljyssä - kaikki.

En nyt oikein jaksa uskoa että tulpan johdot vaikuttavat asiaan niin paljon että tulpat ovat öljyssä...

Mites puola vaikuttaa tulppien öljyisyyteen?

t. Marko
yritäedes
Viestit: 2187
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

MarkoL kirjoitti:Tulpat olivat öljyssä sytytyskärkien puolelta, eli koneen sisältä palotilan puolelta. Miksi ne olisivat kaikki öljyssä?
Kun vaihdoit tulppia, niin kurkistitko sinne "kaukaloon". Jos siellä lilluu paljon öljyä, kastelee se tulpat ovelasti irrotusvaiheessa.
Toinen mahdollisuus tulee mieleen, että jos silloin pakkasaamuna öljyiset huohottimet jäätyivät umpeen ja paine työnsi öljyä palotilaan. Jos lisäsit öljyä liikaa, niin se tehostaa tapahtumaa.
Mutta... jos koko ongelma johtuisi öljystä, pitäisi savun ja käryn olla sitä luokkaa, että ei jää huomaamatta.
Kaikki muut oireet sitten sopiikin sytytyskatkoksiin (puola, tulpanjohdot.).
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja nestori »

yritäedes kirjoitti: Kun vaihdoit tulppia, niin kurkistitko sinne "kaukaloon". Jos siellä lilluu paljon öljyä, kastelee se tulpat ovelasti irrotusvaiheessa.
...
Mutta... jos koko ongelma johtuisi öljystä, pitäisi savun ja käryn olla sitä luokkaa, että ei jää huomaamatta.
Kaikki muut oireet sitten sopiikin sytytyskatkoksiin (puola, tulpanjohdot.).
Komppaan tätä. Joko öljyä (en tiedä mistä sitä kylläkään pääsisi siihen kaukaloon) tai sitten jäähdytysnestettä + paskaa -> näyttää mahdollisesti öljyltä. Jäähdytysnestettä voi päästä siihen kaukaloon sen pohjalla olevista propuista, mitkä saattaa ajan kanssa hapettua ja alkaa fuskata.


Tuossa keskustelua:
viewtopic.php?f=3&t=19206
Kuga PHEV
MarkoL
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2016 19:15

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

yritäedes kirjoitti: Kun vaihdoit tulppia, niin kurkistitko sinne "kaukaloon". Jos siellä lilluu paljon öljyä, kastelee se tulpat ovelasti irrotusvaiheessa.
Toinen mahdollisuus tulee mieleen, että jos silloin pakkasaamuna öljyiset huohottimet jäätyivät umpeen ja paine työnsi öljyä palotilaan. Jos lisäsit öljyä liikaa, niin se tehostaa tapahtumaa.
Mutta... jos koko ongelma johtuisi öljystä, pitäisi savun ja käryn olla sitä luokkaa, että ei jää huomaamatta.
Kaikki muut oireet sitten sopiikin sytytyskatkoksiin (puola, tulpanjohdot.).
Moi. Kiitos replystä. Mielestäni kaukalossa ei ollut öljyä eli huomasin tuoreen öljyn tulppien kärjissä vasta kun nostin ne pois.
Auto on ollut lämpöisessä nyt muutaman päivän.
Kokeilin tänään ja focus ei käy kuin sekunnin pari enää. Eli tulppien vaihdon jälkeen homma vain paheni.
Savutusta ei putkesta tule eikä höyryä sellaista kun kansipalo jutuissa yleensä (on aiempaa kokemusta parista autosta).

Jos uudetkin tulpat saavat itsensä öljyisiksi niin eihän se auto voi kai kovin hyvin käydä. Vikavalo ei pala, mutta järjestelmä oli rekisteröinyt jo ennen tulppien vaihtoa koodin P1120.

Mutta se kuinka vanha tuo koodi on en tiedä. Lisäksi se nollattiin ja nyt sen jälkeen ei ole luettu kun lukulaite jäi sinne firmaan missä se luettiin ja auto on Lippulaivan parkkihallissa Espoossa.

Miltä näyttää vokuksen tulevaisuus mielestänne?

t. Marko
MarkoL
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2016 19:15

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

nestori kirjoitti: Komppaan tätä. Joko öljyä (en tiedä mistä sitä kylläkään pääsisi siihen kaukaloon) tai sitten jäähdytysnestettä + paskaa -> näyttää mahdollisesti öljyltä. Jäähdytysnestettä voi päästä siihen kaukaloon sen pohjalla olevista propuista, mitkä saattaa ajan kanssa hapettua ja alkaa fuskata.


Tuossa keskustelua:
viewtopic.php?f=3&t=19206
Moi, kiitos replystä. Kopsaan tähän yhden jo kirjoittamani replyn alle ja kysymyksen että jos öljytys on päässyt tapahtumaan niin jääkö se öljy tuonne väärään paikkaan/jnestesekoitus niin pysyvästi? Tai jos falskutus ruikkii edelleen sitä sisään niin tekeekö tällä autolla enää mitään? Se ei siis todella enää käy kuin sekunnin kaksi. Ja sammuu.
Moi. Kiitos replystä. Mielestäni kaukalossa ei ollut öljyä eli huomasin tuoreen öljyn tulppien kärjissä vasta kun nostin ne pois.
Auto on ollut lämpöisessä nyt muutaman päivän.
Kokeilin tänään ja focus ei käy kuin sekunnin pari enää. Eli tulppien vaihdon jälkeen homma vain paheni.
Savutusta ei putkesta tule eikä höyryä sellaista kun kansipalo jutuissa yleensä (on aiempaa kokemusta parista autosta).

Jos uudetkin tulpat saavat itsensä öljyisiksi niin eihän se auto voi kai kovin hyvin käydä. Vikavalo ei pala, mutta järjestelmä oli rekisteröinyt jo ennen tulppien vaihtoa koodin P1120.

Mutta se kuinka vanha tuo koodi on en tiedä. Lisäksi se nollattiin ja nyt sen jälkeen ei ole luettu kun lukulaite jäi sinne firmaan missä se luettiin ja auto on Lippulaivan parkkihallissa Espoossa.

Miltä näyttää vokuksen tulevaisuus mielestänne?
MarkoL
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2016 19:15

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

Jos joku maksaa autosta aluvanteineen ja hyvine talvirenkaineen 150 eur niin saa hakea?
Auto on hopeanvärinen ja siisti.
Vaihteensiirtäjistä pakki ja viitosvaihde eivät löydy. 4 vaihdetta toimivat moitteetta.
EIY-819

t. Marko
MarkoL
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2016 19:15

HAE POIS 150 EUR ALUVANTEILLA JOSSA 205-TALVIRENKAAT!

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

HUOM!

Jos joku maksaa autosta aluvanteineen ja hyvine talvirenkaineen 150 eur niin saa hakea?
Auto on hopeanvärinen ja siisti.
Vaihteensiirtäjistä pakki ja viitosvaihde eivät löydy. 4 vaihdetta toimivat moitteetta.
Minun pitää kiireesti päästä tästä autosta, parkkihallissa ei saa säilyttää pitkään.
Hinaamalla voi viedä ellei osaa paikanpäällä korjata.
EIY-819

SOITA: 046 657 50 88 jos kiinnostuit.

t. Marko
MarkoL
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2016 19:15

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

Voisiko joku ehtiessään tulla autoa katsomaan, näkisi ne tulpat kanssa?

Olisi hyvä kun saisi tietää pitääkö auto hakea kierrätykseen vai saako tästä vielä Fordin.

Espoonlahti, Lippulaiva kauppakeskus parkkihalli sijainti.

Rekisteri EIY-819

Puh: 046 657 50 88

t. Marko
MarkoL
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2016 19:15

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

Voisiko joku ehtiessään tulla autoa katsomaan, näkisi ne tulpat kanssa?

Olisi hyvä kun saisi tietää pitääkö auto hakea kierrätykseen vai saako tästä vielä Fordin.

Espoonlahti, Lippulaiva kauppakeskus parkkihalli sijainti.

Rekisteri EIY-819

Puh: 046 657 50 88

t. Marko
Jheinonen
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Tammi 2014 15:37
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja Jheinonen »

Niinkuin yllä mainittu, kokeilisin vielä uudella puolalla ja tulpanjohdoilla, maksaa n.80e.
Vikakoodi on P1120 Kaasuläpän asentotunnistin..voi vaihtaa senkin.
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Ota johtosarja irti kaasuläpän asentoanturilta ja kokeile sit käymään... Noissa on ollut jonkun verran vikaa..
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja nestori »

MarkoL kirjoitti:
Moi, kiitos replystä. Kopsaan tähän yhden jo kirjoittamani replyn alle ja kysymyksen että jos öljytys on päässyt tapahtumaan niin jääkö se öljy tuonne väärään paikkaan/jnestesekoitus niin pysyvästi? Tai jos falskutus ruikkii edelleen sitä sisään niin tekeekö tällä autolla enää mitään? Se ei siis todella enää käy kuin sekunnin kaksi. Ja sammuu.
Ei se sieltä oikein poiskaan pääse. Omastani löysin tuulilasinpesunestetta siitä kaukalosta, kun pissapojan suuttimet vuosivat. Oireena oli käynti kolmella. Putsasin ottamalla tulpanhatut pois ja sitten paineilmaa -> neste roiskuu tulpanreistä ulos ja sitten kuivailin minkä sain tunkemalla pyyhkeen palaa ruuvarilla sinne. Tulpanhatunreikien lisäksi omassani oli ainakin kaksi kumihatuilla tulpattua reikää. Otin kumit pois pariksi päivää niin loput nesteet haihtui koneen lämmön vaikutuksesta.

Kato taskulampun kanssa tulpanhatunreistä sisään, että onko siellä nestettä? Tai tunge jotain pyyhkeen kulmaa sinne että näet tarttuuko siihen jotain märkää.
Kuga PHEV
Tessu
Viestit: 1750
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja Tessu »

No jo on hyvä moottori vastaa iha nTojon tekemää -70 luvulla missä tulpat piti tilkitä venttiilikopan läpi,ei hyvä!
Joha nsiellä on sitten pyttyihinkin päässy kaiken moiset nesteet ja hiekanjyvät kun tulppia rassaa eestaas,saati sitten tulpan alumiiniset jengat vetelee viimesiä kun on hiekkaa ja rojua välissä.
Että se niistä hyvisä Zetekeistä,ei se ole tarkotettu että sytytystulpat ulkoapäinkään on öljyllä ja muulla nesteeteellä voideltu,varmasti lyövät läpi.
Eipä oleitellä yhtää Zetekkiä ja nyt tuntuu etrtä ei taida tullakkaan,ei mulla missään autoissa ole tulpat öljynalla uineet!
Tuntuu vaan että mitä uudenmpiin mennään niin kertakäyttösyys lisääntyy ja jos tuossa on jo PYTYISSÄ öljyä on se peli menetetty ja purkaamo kutsuu!
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Mun focuksesta kun meni puola, niin se kävi silleen et ensiks kävi hyvin ku anto kiekkaa, sit alko käymään huonosti ja lopulta ei enää käynnistynyt ollenkaan. Pari päivää meni näissä vaiheissa. Sit pistin uudet tulpat, piuhat ja puolan, alko toimimaan. Helppo homma vaihtaa, maksaa toki jonkun verran rahaa.

Vuotava venttiilinkopan tiiviste ruikki myös mulla öljyä tulppien juuriin. Myös vuotava proppu sylinterinkannessa päästeli pakkasnestettä samaan tilaan ja siitähän mukava koktaili tuli. Eli nämä on ihan mahdollisia, niinkuin aiemmin vinkattiin. Myöskään huohottimen jäätyminen ei kai ole poislaskettua, just viikolla tutun tuoreehkosta tojotasta tuli öljyt pihalle reijistä, joista ei kuuluisi tulla, ilmeisesti juurikin pakkasesta johtuen.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
MarkoL
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2016 19:15

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

Moi! Kiitoksia kaikista replyistä =) Tulee hyvä fiilis kun huomaa että välitätte!

Sen verran tein lisää että ostin neuvojen mukaan uuden johtosarjan Motonetistä ja vaihdoin paikalleen. Sitä ennen katsoin uudelleen tulpat, jotka olin juuri äskettäin siis vaihtanut ja yritellyt käynnistää.

Nyt huomasin että jos järjestys on 1-2-3-4 niin 2-3 tulppien kärjissä oli bensaa karstaa ja öljyä, 1-2 jotakuinkin puhtaat?? Laitoin tulpat takas ja uusillakaan johdoilla se ei käynnistynyt eikä oikeastaan pyöri kunnolla kuin starttimotilla eli ihan kuin ei saisi kipinää. Puhdistin toki tulpat kaikki ennenkuin laitoin takas.

Voisiko nyt olla niin että jos vielä vaihdan sen mustan virranjakajamötikänkaisenytoli mihin ne tulpilta menevät niin voisiko vielä auto hyrähtää käyntiin?
Onko se "puola" vai "virranjakaja" vai molemmat ? =/

Muuta nestettä pakkasyms enlöytänyt tulpista. Voisin kokeilla "johtosarja irti kaasuläpän asentoanturilta", jos tietäisin missä on kaazuläpytin :/

t. Marko :ford:
yritäedes
Viestit: 2187
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

MarkoL kirjoitti:Voisiko nyt olla niin että jos vielä vaihdan sen mustan virranjakajamötikänkaisenytoli mihin ne tulpilta menevät niin voisiko vielä auto hyrähtää käyntiin?
Onko se "puola" vai "virranjakaja" vai molemmat ? =/

Kyllä tässä aika vahvaa konsensusta on, että "puolajakaja" on tiensä päässä. Se on oikeastaan molemmat,
puola ja jakaja. Hukkakipinäpuola on yksi nimitys, sisällä on kaksi "puolaa" jotka ampuu vuorotellen.
MarkoL kirjoitti:Nyt huomasin että jos järjestys on 1-2-3-4 niin 2-3 tulppien kärjissä oli bensaa karstaa ja öljyä, 1-2 jotakuinkin puhtaat??
Tuokin viittaa samaan, sillä tulpat 2 ja 3 saavat kipinän samalta "puolalta", joka siis on täysin pimeä. Toinen puoli, eli 1 ja 4 (kirjoitusvirhe?) on vielä jonkinlaista kipinää antanut.
Puola vaihtoon, pidämme peukkuja!
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Jheinonen
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Tammi 2014 15:37
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja Jheinonen »

Perkeles, itellä on ylimääräinen puola autossa hanskalootassa mukana. Harmivaan että ei tule pyörittyä Espoon alueella, että olis voinu testata. Pakko pitää varapuolaa mukana, kun taannoin nyki niin vietävästi focus ihan yöstä, otin irti ja vaihdoin puolan, oli se täynnä jotain sinistä geeliä..ikinä ennen nähny moista efektiä, oli ajettu uudella puolalla 20tkm..
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Kaasuläppäkotelo löytyy sen sytytyspuolan ala/etupuolelta. Tuossa kuvassa se on juuri poistettu ja kaasuvaijeri töröttää irrallaan. Kaasuläpän asentoanturi on siinä samassa murikassa mihin kaasuvaijeri kiinnittyy.
Kuva
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
MarkoL
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2016 19:15

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

Moi kaikki! (updatea ja videolinkki viestin lopussa!)

Kiitos replyistä =) taas kerran ja kuvastakin oikein postattu selkeä sellainen. Tuo arvio sen perusteella että tosiaan, ja minulla oli kirjoitusvirhepaholainen päässyt mukaan, eli 1 ja 4 tulpat jotakuinkin puhtaat, 2 ja 3 eivät. Eli siis voisi mennä siihen puolanvaihtosuuntaan.

Katsokaas tässä videota 4 minuuttia kun yritän autoa käynnistää kaivettuani naftaliinista vanhan Saab 900:ni ja sain siitä lisävirtaa akkuun joka aloi Fordissa huveta jo yrittämisen jälkeen. Eli Saab on vuodelta 1985 :)

Huomatkaa sellainen juttu tuossa että tulpat siis vaihdettu ja vielä irrotettu puhdistettu (mutta oli se 1-4 puhdas ja 2-3 likaisena -tulpat-juttu).
Ja sytkäkaapelit myös uudet. Puola siis ei ole uusi vielä vaan se vanha. Bensaa lisätty varmuuden vuoksi 5 litraa lisää ja 1 pullo masinolia eli kokonaisuudessaan tankissa ainakin 15 litraa polttoainetta.

Ja myös huom että aluksi yritän käynnistää autoa niin että sieltä edestä on yksi osa irrotettu näkyy sitten kun näytän puolivälissä ja laitan sen kiinni takaisin. Sellainen huomio oli että luulin että tuo voisi olla se osa joka käskettiin irrottaa ja kokeilla ilman ja jos se on niin mielestäni hieman edes yritti kun se ei ollut kiinni, mutta kun työnsin takaisin niin loppukerroilla ihan ei halunnut edes. Merkitystä?

Mutta jos tästä vielä kommenttia?

Ja sitten tosiaan jos jollain vaikkei liiku pk-seudulla olisi lainata se osa niin jos Saab kestää niin voisin yrittää hakea kauempaakin. Uusi puola maksaa aika paljon ja mitäs jos vika ei silläkään ratkea?

Videolinkki: https://youtu.be/lu3Eq_VoQS4

t. Marko
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja futura68 »

No ensinnäkin, nuo kaapelit joutaa romukoppaan, niistä ei ollut juurikaan apua... Ladata niillä ehkä voi fordin akkua, ei muuta... Bensaa on oletettavasti jo liikaa palotiloissa, joten senkin tähden ei oikein motti pyöri... Olisin irroittanut liittimen siitä kaasuläpän asentoanturista, silloin siitä olisi ollut jotain hyötyä...
MarkoL
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2016 19:15

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

No ensinnäkin, nuo kaapelit joutaa romukoppaan, niistä ei ollut juurikaan apua... Ladata niillä ehkä voi fordin akkua, ei muuta... Bensaa on oletettavasti jo liikaa palotiloissa, joten senkin tähden ei oikein motti pyöri... Olisin irroittanut liittimen siitä kaasuläpän asentoanturista, silloin siitä olisi ollut jotain hyötyä...
Moi,
Ok - mitä noissa kaapeleissa sitten - tarkoititko niitä virtakaapeleita? Akku oli mennyt huonoksi kun pyörittänyt kokoajan konetta ilman että olisi kyennyt latautumaan - siksi apukaapelit olivat käytössä.

Tarkoitatko että tulpat kastuneet vai että missä muissa "palotiloissa" bensaa on ja haittaako se jatkossakin että vaikka vaihtaisi tulpat ja ehkä sitten sen puolan/virranjakajan niin ei auttaisi enää välttämättä..?

Mikä nyt tarkalleen on kaasuläpän asentoanturi? Se minkä kokeilin siinä videolla että on kiinni niin se on ollut aiemmin irti eikä ole käynnistymiseen yhtään vaikuttanut...

t. Marko
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: Tulpat öljyssä - Focus -99 ztec 1.6 manuaali

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Ehkä olis helpompi selittää puhelimitse... soita huomenna o4o-5860965/Pekka
Vastaa Viestiin