Focus 2015
Re: Focus 2015
Kokemuksia eri huolloista? Täällä paikallinen PP-Auton huolto kuulemma vältettävä, joten ajattelin Espoon Vehoa. Onko nuo hinnat samaa tasoa kuin muuallakin?
http://www.veho.fi/globalassets/veho/hu ... rduusi.pdf
http://www.veho.fi/globalassets/veho/hu ... rduusi.pdf
Re: Focus 2015
Sellainen huomio että 1.5l diisseli ja powershift nykäisee huomattavan paljon enemmän lähdössä kuin 2.0 powershift Kuga. Liekkö 1.5l huonompaa alavääntöä tasoitellaan kun kierrokset nousevat pikkasen ennenkuin kytkin ottaa täysin kiinni.
Re: Focus 2015
Tulenpa hieman sotkemaan itsekin ketjua.
Ostin mondeon, autossa on pari pientä vikaa. Sovittiin että liike korjaa puutteet ja toimittaa auton minulle.
Sain siksi aikaa käyttöön uuden esittely Focuksen ennakko asenne oli "litranen kone, noh kait minä tolla pärjään muutaman päivän. Tuskaahan sillä on ajella".
Mutta kun lähdin liikkeestä oli auto melkoinen yllätys
Alavääntöähän tossa pikku koneessa ei ole, mutta kun auton saa liikkeelle niin moottorihan on loistava! Motarillakin pärjäsi mukavasti. Tosin motarinopeuksissa kulutus on sama mitä ostamassani 2litraisessa Flexfuel mondeossa...
Voisin hyvin vaihtaa muutaman vuoden vanhan mondeon tähän uuteen focukseen jos budjetti sallisi moisen
Kosketusnäytöstä en pidä, myöskin ajotietokoneen käyttö on sekavaa, liian monta valikkoa jota selata
Ostin mondeon, autossa on pari pientä vikaa. Sovittiin että liike korjaa puutteet ja toimittaa auton minulle.
Sain siksi aikaa käyttöön uuden esittely Focuksen ennakko asenne oli "litranen kone, noh kait minä tolla pärjään muutaman päivän. Tuskaahan sillä on ajella".
Mutta kun lähdin liikkeestä oli auto melkoinen yllätys

Voisin hyvin vaihtaa muutaman vuoden vanhan mondeon tähän uuteen focukseen jos budjetti sallisi moisen
Kosketusnäytöstä en pidä, myöskin ajotietokoneen käyttö on sekavaa, liian monta valikkoa jota selata
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Re: Focus 2015
Pahoitteluni heti alkuun että menee mainostuksen puolelle, mutta nyt nopealle ostajalle 2015 mallinen 21tkm ajettu focus todella edullisesti. Huippuvarustein. Ainoita Suomessa joissa xenonit.
Tämä menee maanantaina liikkeeseen vaihdossa joten nyt lähtee ko. kulkupeliä kaipaavalle hyväntekeväisyyshintaan. Seuraavaksi tämä on tarjolla liikkeessä todnäk. +2000e hintalapulla.
Lisätietoja:
http://m.nettiauto.com/ford/focus/7724385
Tämä menee maanantaina liikkeeseen vaihdossa joten nyt lähtee ko. kulkupeliä kaipaavalle hyväntekeväisyyshintaan. Seuraavaksi tämä on tarjolla liikkeessä todnäk. +2000e hintalapulla.
Lisätietoja:
http://m.nettiauto.com/ford/focus/7724385
Re: Focus 2015
Mihin vaihdat? Mitä oot autosta tykännyt?Andyks kirjoitti: Tämä menee maanantaina liikkeeseen vaihdossa
Re: Focus 2015
Olen kyllä autosta tykännyt. Tuo moottori on kyllä aivan huippu. Koko tuon 21tkm ajalta keskilulutus 5.7l/100km. Ja silti voimaa riittää normaaliin ajoon hyvin. Xenonit hakkaa halogenit tuossa mennen tullen ja lämmitettävä ratti+tuulilasi huippuvarusteita talvella. Kertaakaan en ole jääskrapaa autolle vielä näyttänyt ja hanskat kädessä ei tarvitse ajella.EeroH kirjoitti:
Mihin vaihdat? Mitä oot autosta tykännyt?

Tilalle tulee käytetty Volvo XC60. Vaihtoon oikeastaan kaksi syytä. Välillä on tarvetta maavaralle ja nelivedolle (ja ei, en ole focuksen pohjia missään kolistellut, nyt näihin paikkoihin on menty väkisin talouden 2005 mallisella vajaavetoisella V70:llä). Suurempi syy vaihtoon kuitenkin se että työmatkaa tulee päivittäin n. 110km ja autossa tulee istuttua 1.5-2.5h per päivä. Focus on kuitenkin pikkuauto ja ajoasentoa ei oikein saa mukavaksi. Kuvittelin että Focuksessakin pärjää, mutta nyt lähes vuoden ajojen ja erinäisten selkävaivojen jälkeen täytyy saada tilalle auto jossa parempi ajoasento ja automaattivaihteet.
Re: Focus 2015
Oletko verrannut halogen ja xenoneita? Xenoneissa ei ole lisäpitkää kuten halogeeneissä, luulisin halogeenien pitkien olevan paremmat. Halogeenejä on muuten kahta malli tässä uudessa Focuksessa, joten jos valoja vertaa kannattaa katsoa kummat siellä on.Andyks kirjoitti:
Kuulostaa pahalta tuo penkki juttu. Olen pitkä ja selkävammainen, aiemmassa Bemarissa oli täyssähköiset comfortit hieronnalla ja edellisessä Audissa sportpenkit jotka oli aika hyvät. Focukseen ei saanut edes rahalla kunnon penkkiä, ohjekirja tuntee sähkösäätöjakkaran jossa pers osan kallistus, mutta sitä ei myydä Suomessa. Suunnittelin jos ebaystä ostaa ST:n penkit viewtopic.php?f=5&t=49831 Koeajoin Focusta aika paljon, ei se penkki hyvä ole mutta ehkä sillä pärjää. Jos ei niin onko se mentävä ostamaan uusi Astra

Re: Focus 2015
Ei varsinaista kokemusta, kun omakin auto vasta vajaa puoli vuotta ollut, mutta voisin kuvitella että 250e molemmin puolin vuosihuollon hinnat pyörivät varsinkin PK-seudulla. Rinta-Joupilta auton oston yhteydessä huoltohintoja tiedustelin ja myyjä lupaili 200euron luokkaan ensimmäisen 2 vuoden huoltoja.EeroH kirjoitti:Kokemuksia eri huolloista? Täällä paikallinen PP-Auton huolto kuulemma vältettävä, joten ajattelin Espoon Vehoa. Onko nuo hinnat samaa tasoa kuin muuallakin?
http://www.veho.fi/globalassets/veho/hu ... rduusi.pdf
Re: Focus 2015
Ensimmäisen sadankilsan aikana minäkin huomasin että Focuksen penkki on liian lyhyt pitkälle kuskille. Itse olen hieman alle 190cm ja penkin reisituki jää vajaaksi. Jos penkin etu ja takareuna korkeutta saisi säädettyä erikseen saisi paremman ajo-asennon.
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Re: Focus 2015
Tänään änkesin 192cm ruotoni takapenkille ja löin puhelimesta BT:n kautta John Cougar Mellencampin soimaan.habbe kirjoitti:Kovasti odottelen kommentteja, jos joku vastaavan audiopaketin omaava viitsisi kuunnella oman autonsa "saundeja". Kuskina tuota ei huomaa, mutta kun istahtaa takapenkille, asia on kyllä selkeästi havaittavissa.
Kyllä, takapenkillä soundi on vaisumpi selkeästi, niin laadultaa kuin myös äänenvoimakkuudeltaan. Säädin fader:lla kaikki taakse, niin hyvin tuli ilmi takakaiuttimien heikko äänenlaatu. Ääni tuli kuin jogurttipurkista. Vaikuttaa siltä, että takakaiuttimien rooli auton äänentoistossa on lähinnä kokonaisuuden tukeminen, eipä muuta.
Itseäni ei moinen haittaa kun suurimmaksi osaksi yksikseni autolla ajelen. Lisäinfona mainittakoon, että paras (vähiten huono) ääni mielestäni on asetuksella "optimize all".
Edellinen auto Ford Focus 1.5 TDCi Wagon Powershift Titanium Business '15.
Re: Focus 2015
Tänään kun pakkasta oli mukavasti, niin säädin auton lämpenemisajaksi 35min Eberin kaukolla. Saavuin autolle noin 6min ennen ohjelmoimaani lähtöaikaa. Odottelin hetken ja Eberi sammui 5min ennen asettamaani lähtöaikaa eli 30min lämmityksen aloituksesta.habbe kirjoitti:Uusia kysymyksiä.
3)
Onko kokemuksia Eberspächer remote plus+ -kaukosäätimestä ja uudesta Focuksesta? Oletteko saaneet kaukosäätimellä tehtyä lämmitystä toimimaan yli 30 min ajan? Kirjoittelin tänään Eberspächerin edustajalle ja kyselin tällaisesta.
Nyt on käynyt useampanakin kertana niin, että olen laittanut kaukosäätimellä auton lämpenemään klo 7.55 mennessä, lämmitysajaksi olen valinnut 40 min. Kun olen saapunut autolla noin klo 7.50, webasto on sammunut. Kuitenkin ikkunat ovat olleet osittain sulaneet, mutta muutoin sisällä ei ole kovinkaan lämmin. Eberspächerin edustaja epäili, voisiko autossa olla asetettu tehtaalla max. lämmitysajaksi 30 min, jota ei pysty ylittämään. Siksi tuo asettamani 40 min olisikin todellisuudessa 30 min ja selittäisi ehkä, miksi lämmitys on loppunut tavallista aiemmin.
Eli taitaa olla todellakin niin, että 30min on maksisi lämmitysaika. Ainakin Eberin kaukolla käytettäessä.
Ajotietokoneen kautta jos ohjelmoinnin tekee, niin onkohan siinä joku rajoitus? Siellä valitaan ainoataan lähtöaika, ei lämmitysaikaa.
Edellinen auto Ford Focus 1.5 TDCi Wagon Powershift Titanium Business '15.
Re: Focus 2015
Ennen tuon ko. auton luovutusta oli käytössä pariin otteeseen halogeenillinen versio yön yli. En tiedä kumpaa mallia oli, mutta valoteho xenoneissa oli mielestäni selvästi parempi. Mutta täytyy kyllä myöntää että edellisen auton (Volvo V70 -08) xenoneihin verrattuna nämä olivat etenkin pitkien osalta pettymys. Johtunee siitä että Volvossa on aivan huippuluokan valot (bi-xenon + halogen apupitkät). V70 valoja referenssinä käyttäen oma mutu on että Focuksen halogenit ovat huonot ja xenonit käyttökelpoiset. Sanoisin että Focuksen pitkissä ongelmana on se että kytkettäessä pitkät päälle tulee lähelle edelleen liikaa valoa suhteessa kauempana olevan valon määrään. Muutamaan otteeseen on tullut ajettua vahingossa pitkät päällä vastaantulijoita vastaan, kun ei ole valokuviosta tajunnut ajavansa pitkät päällä.EeroH kirjoitti: Oletko verrannut halogen ja xenoneita? Xenoneissa ei ole lisäpitkää kuten halogeeneissä, luulisin halogeenien pitkien olevan paremmat. Halogeenejä on muuten kahta malli tässä uudessa Focuksessa, joten jos valoja vertaa kannattaa katsoa kummat siellä on.
Itsellä on pituutta vain 182cm ja mielestäni raajani ovat aivan normaalipituiset. Focuksessa ongelmaksi tulee se että otettaessa penkki riittävän taakse että kytkinjalka lepää mukavasti lepuutustuella, ei kädet yllä enää riittävän hyvin rattiin että ajaminen olisi tarkkaa ja mukavaa. Ja silti tästä huolimatta reisi jää irti istuinosasta ja selkänoja on turhan pystyssä...EeroH kirjoitti: Kuulostaa pahalta tuo penkki juttu. Olen pitkä ja selkävammainen, aiemmassa Bemarissa oli täyssähköiset comfortit hieronnalla ja edellisessä Audissa sportpenkit jotka oli aika hyvät. Focukseen ei saanut edes rahalla kunnon penkkiä, ohjekirja tuntee sähkösäätöjakkaran jossa pers osan kallistus, mutta sitä ei myydä Suomessa. Suunnittelin jos ebaystä ostaa ST:n penkit viewtopic.php?f=5&t=49831 Koeajoin Focusta aika paljon, ei se penkki hyvä ole mutta ehkä sillä pärjää. Jos ei niin onko se mentävä ostamaan uusi Astra, siihen saa paremmat penkit kohtuu rahalla?
Itsekin koeajelin focusta paljon ja ajattelin että ei se penkki hyvä ole mutta ehkä sillä pärjää... Nyt kuitenkin kelien viilennyttyä ja selkäjumien pahennuttua on tullut mitta täyteen. Nimim. 2h ajo emännän V70:ssä mukavasti, mutta vartti Focuksessa vääntelyä ja kääntelyä ja jatkuvaa jalottelutaukoa...
Re: Focus 2015
Noinhan siinä just käy, vasenta jalkaa ei saa mukavasti minnekkään kun tila loppuu jalkatilasta. Automaatti hiukan helpottaisi kun saisi jalan kytkinpolkimen reikään. Ratissa saisi olla enemmän pituussäätöä.Andyks kirjoitti: Focuksessa ongelmaksi tulee se että otettaessa penkki riittävän taakse että kytkinjalka lepää mukavasti lepuutustuella, ei kädet yllä enää riittävän hyvin rattiin että ajaminen olisi tarkkaa ja mukavaa. Ja silti tästä huolimatta reisi jää irti istuinosasta ja selkänoja on turhan pystyssä...
No tiistaina auton nouto joten katsotaan miten käy.
Re: Focus 2015
Ei liike tuosta 25ke saa kun uuden saa vähän kalliimmalla.Andyks kirjoitti:
Tämä menee maanantaina liikkeeseen vaihdossa joten nyt lähtee ko. kulkupeliä kaipaavalle hyväntekeväisyyshintaan. Seuraavaksi tämä on tarjolla liikkeessä todnäk. +2000e hintalapulla.
Lisätietoja:
http://m.nettiauto.com/ford/focus/7724385
http://www.levoranta.fi/view_tarjous.php?id=2411
Re: Focus 2015
Ei saa ei. Ymmärsin että liikkeen pyynti tullee olemaan n. 24600-25000. Myyntihinta sitten tonnin vähemmän käteiskaupalla.EeroH kirjoitti: Ei liike tuosta 25ke saa kun uuden saa vähän kalliimmalla.
http://www.levoranta.fi/view_tarjous.php?id=2411
Tuosta Levorannan hinnasta tuskin saa enää kuitenkaan pois senttiäkään.
Noh, osasyynä vaihdolle on myös se että saan mielestäni hyvän hyvityksen focuksesta. Osa kysytyistä hyvityksistä on ollut jo nyt niin naurettavia ettei uskalla lykätä vaihtoa enää myöhempään.
Toisaalta liikkeen on myös helppo myydä tehdastakuullinen auto pienellä katteella, koska riskiä ei käytännössä ole.
Re: Focus 2015
Sain Laakkoselta kutakuinkin vastaavan vähän halvemmalla mitä tuo Levorannan tarjous on, lisäksi tohon ei enää saa romurahaa jonka viime vuoden puolella tilattuun sai. Kannatti muuten lykätä luovutuspäivä vuodenvaihteen yli vaikka auto oli valmis jo kk sitten, vero tippui ihan mukavasti eikä ole heti vuoden vanhaAndyks kirjoitti:
Ei saa ei. Ymmärsin että liikkeen pyynti tullee olemaan n. 24600-25000. Myyntihinta sitten tonnin vähemmän käteiskaupalla.
Tuosta Levorannan hinnasta tuskin saa enää kuitenkaan pois senttiäkään.

Re: Focus 2015
Kiitoksia kovasti testauksestaTerpiili kirjoitti:Tänään änkesin 192cm ruotoni takapenkille ja löin puhelimesta BT:n kautta John Cougar Mellencampin soimaan.
Kyllä, takapenkillä soundi on vaisumpi selkeästi, niin laadultaa kuin myös äänenvoimakkuudeltaan. Säädin fader:lla kaikki taakse, niin hyvin tuli ilmi takakaiuttimien heikko äänenlaatu. Ääni tuli kuin jogurttipurkista. Vaikuttaa siltä, että takakaiuttimien rooli auton äänentoistossa on lähinnä kokonaisuuden tukeminen, eipä muuta.

"Hei Janne,
kiitos videosta. Tuo fader tapaus ei kyllä vaikuta normaalilta, joten teemme tuosta myös tuoteraportin tehtaalle. Voimme varmaan myös lisätä tuon videon / linkin raporttiin?
Meillä ei ole tosiaan tuollaista vastaavaa autoa tällä hetkellä talossa, mutta testaan tänään Mondeossa vielä tuota fade asiaa (auto on kylläkin 12 kaiuttimella)."
Jos muita kiinnostaa katsoa tuo esitys, niin löytyy täältä:
https://camber.kapsi.fi/ford_audio/Focu ... toisto.mp4
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
Sain tähänkin vahvistuksen tänään Suomen Fordilta:Terpiili kirjoitti:Tänään kun pakkasta oli mukavasti, niin säädin auton lämpenemisajaksi 35min Eberin kaukolla. Saavuin autolle noin 6min ennen ohjelmoimaani lähtöaikaa. Odottelin hetken ja Eberi sammui 5min ennen asettamaani lähtöaikaa eli 30min lämmityksen aloituksesta.
Eli taitaa olla todellakin niin, että 30min on maksisi lämmitysaika. Ainakin Eberin kaukolla käytettäessä.
Ajotietokoneen kautta jos ohjelmoinnin tekee, niin onkohan siinä joku rajoitus? Siellä valitaan ainoataan lähtöaika, ei lämmitysaikaa.
"Lämmityksen maksimi aika on 30 minuuttia, joten tätä ei pysty kasvattamaan jälkiasenteisellakaan kaukosäätimellä."
Joten tuo 30 minuuttia on tosiaan maksimiaika, jota ei tosin mainita missään manuaaleissa. Autohan laskee itse tuon lämmitysajan, joten ehkä en ole vain aiemmin kiinnittänyt sen kestoon huomiota. Nyt kun Eberin kaukosäätimellä pitää lämmitysaika erikseen määritellä, tuon havaitsee helpommin. 30 min tuntuu aika lyhyeltä ajalta kovilla pakkasilla, kun miettii, että perinteistä lohkoa suositellaan pitämään 2h. Mutta tuolla 30 minuutilla on sitten mentävä.
Eberinhän saa myös laskemaan automaattisesti sen lämmitysajan, mutta ainakaan jälleenmyyjän edustaja ei sitä suosittele (perustuen juuri tuohon 30min rajoitukseen):
"...En suosittele automaattista lämmitysajan laskentaa käytettäväksi, koska Focuksen järjestelmä estää lämmityksen yli 30 minuutin osalta..."
Tuossa voisi ilmeisesti käydä niin, että Eberi ajattelee lämmittävänsä autoa 45 minuuttia, mutta Fordin oma systeemi katkaiseekin lämmityksen 30 min kohdalla. Tällöin lämmitys jäisi kesken.
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
Tässä nippelitietoa ajovalojen käyttäytymisestä, jos miettii, käyttäisikö On- vai Auto-asentoa (nimenomaan pimeään aikaan, jolloin ajovalot palavat myös Auto-asennossa). Päivällä toki eri tilanne, jos haluaa ajovalot päälle pakotetusti. Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin käyttää On-asentoa.
"Valojen suhteen ”Auto” asennossa on aina käytössä ns. mukautuvat ominaisuudet eli valokuvio kääntyy – nousee/laskee automaattisesti olosuhteiden, käännösten ja nopeuden mukaisesti. Jos valokatkaisija käännetään manuaalisesti ajovaloasentoon, niin silloin valokuvio on kiinteä eli ei käänny mutkissa eikä nouse/laske nopeuden mukaisesti eli säätö on ylimmillään. Ainoastaan kuorman mukaan tapahtuva säätö on tällöin käytössä. Myöskään automaattiset kaukovalot (mikäli autossa on) eivät toimi ”on” tilassa eli toimivat ainoastaan, kun käyttää ”auto” asentoa.
Jos ajaa pimeällä metsätiellä alhaisella nopeudella lähivaloilla, niin ”on” asennossa valokuvio on korkeammalla kuin ”auto” asennossa. Suuremmilla nopeuksilla eroa ei ole, mutta ”pimeät mutkat” näkyy paremmin ”auto” asennossa, koska valokuvio kääntyy. Pitkien valojen kanssa hajavaloa tulee ympäristöön kyllä molemmilla tavoilla."
Tiedot saatu Suomen Fordin asiakaspalvelusta.
"Valojen suhteen ”Auto” asennossa on aina käytössä ns. mukautuvat ominaisuudet eli valokuvio kääntyy – nousee/laskee automaattisesti olosuhteiden, käännösten ja nopeuden mukaisesti. Jos valokatkaisija käännetään manuaalisesti ajovaloasentoon, niin silloin valokuvio on kiinteä eli ei käänny mutkissa eikä nouse/laske nopeuden mukaisesti eli säätö on ylimmillään. Ainoastaan kuorman mukaan tapahtuva säätö on tällöin käytössä. Myöskään automaattiset kaukovalot (mikäli autossa on) eivät toimi ”on” tilassa eli toimivat ainoastaan, kun käyttää ”auto” asentoa.
Jos ajaa pimeällä metsätiellä alhaisella nopeudella lähivaloilla, niin ”on” asennossa valokuvio on korkeammalla kuin ”auto” asennossa. Suuremmilla nopeuksilla eroa ei ole, mutta ”pimeät mutkat” näkyy paremmin ”auto” asennossa, koska valokuvio kääntyy. Pitkien valojen kanssa hajavaloa tulee ympäristöön kyllä molemmilla tavoilla."
Tiedot saatu Suomen Fordin asiakaspalvelusta.
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
Onko kenelläkään kokemusta muista kuin Fordin omista tavaratilan kumi/muovimatoista? Vaimon Focuksessa on Fordin tarvikematto, joka on niin muovisen liukas, että tavarat huitelee ympäri takakonttia. Olisiko vinkkiä jostain hyvästä tarvikematosta tavaratilaan, jossa olisi materiaali sellainen että tavaroiden seilailu vähenisi?
Fiesta ST 2019
Re: Focus 2015
Mä olen käyttänyt parissa aiemmassa Fordissa Aristarin kaukalomattoja. Niissä on keskellä tuollainen "tahmaisempi" osio (kts. kuva alla), joka pitää kamat hyvin paikallaan. Tosin se repeää aika helposti, jos siihen osuu joku terävä reuna tms.Portti kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta muista kuin Fordin omista tavaratilan kumi/muovimatoista? Vaimon Focuksessa on Fordin tarvikematto, joka on niin muovisen liukas, että tavarat huitelee ympäri takakonttia. Olisiko vinkkiä jostain hyvästä tarvikematosta tavaratilaan, jossa olisi materiaali sellainen että tavaroiden seilailu vähenisi?
Ootko siis käyttänyt nimenomaan Fordin omia mattoja vai jotain tarvikemattoja (kolmannen osapuolen)?
Tässä kuva sellaisesta, mitä oon ite käyttänyt (esimerkin matto C-Maxiin, joten reunoissa/mitoissa hieman eroa, mutta muutoin samannäköinen):

Ja tässä Fordin alkuperäinen tavaratilanmatto:

Mä oon luullut, että noissa Fordin matoissa nuo "kohoumat" olisivat kumia, jotka estäisivät liukumisen...
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
Kiitos vastauksesta habbe.
Tuollainen alemman kuvan mukainen Fordin oma tarvikematto on tällä hetkellä ja se on tosiaankin hyvin liukas. Kohoumat ovat samaa liukasta materiaalia kuin muukin osa mattoa.
Noita Aristarin mattoja tuli vastaan googlaillessakin ja kuvien perusteellakin näyttää hieman sellaisilta, että kun keskiosassa on tuollainen päälleliimatun näköinen pala, niin sen reuna voi olla hankala kun tavaroita siirtelee kontissa.
Onko mitään muita valmistajia tiedossa? Kokemuksia niistä?
Tuollainen alemman kuvan mukainen Fordin oma tarvikematto on tällä hetkellä ja se on tosiaankin hyvin liukas. Kohoumat ovat samaa liukasta materiaalia kuin muukin osa mattoa.
Noita Aristarin mattoja tuli vastaan googlaillessakin ja kuvien perusteellakin näyttää hieman sellaisilta, että kun keskiosassa on tuollainen päälleliimatun näköinen pala, niin sen reuna voi olla hankala kun tavaroita siirtelee kontissa.
Onko mitään muita valmistajia tiedossa? Kokemuksia niistä?
Fiesta ST 2019
Re: Focus 2015
Uusi Focus haettu tänään ja ajettu jo n.80km. Mukavasti puhaltaa tulikuumaa vaikka aika rapsakka pakkanen, nopeat ja tehokkaat penkinlämppärit+loistava ratinlämmitin.
Muutama kysymys johon ei ohjekirja ainkaan heti antanut vastausta:
Hdlight delay?
Rain light?
Peruutuskameran viive, mistä sen saa päälle?
Muutama kysymys johon ei ohjekirja ainkaan heti antanut vastausta:
Hdlight delay?
Rain light?
Peruutuskameran viive, mistä sen saa päälle?
Re: Focus 2015
Onnittelut uudesta autosta!EeroH kirjoitti:Muutama kysymys johon ei ohjekirja ainkaan heti antanut vastausta:
Hdlight delay?
Rain light?
Peruutuskameran viive, mistä sen saa päälle?

Hdlight delay (Ajovalojen sammutusviive):
Jätetäänkö ajovalot palamaan kuinka pitkäksi aikaa, kun sammutat moottorin. Noita kutsutaan jossakin myös lähestymis-/saapumisvaloiksi. Ajatus kai, että valaisevat pimeää ympäristöä, kunnes pääset kotiovelle tms. Ne saa jäämään palamaan joko ennaltamääritetyksi ajaksi tai sitten voi valita vaihtoehdon Manual. Se toimii seuraavasti:
"Kun sytytysvirta on katkaistu, ajovalot voidaan kytkeä päälle vetämällä suuntavilkkuvipua kuljettajaan päin. Lyhyt äänimerkki kuuluu. Ajovalot sammuvat automaattisesti kolmen minuutin kuluttua, jos jokin ovi on auki, tai 30 sekuntia viimeisen oven sulkemisen jälkeen. Tämä toiminto voidaan peruuttaa vetämällä suuntavilkkuvipua uudelleen kuljettajaan päin tai kytkemällä sytytysvirta päälle."
Rain light:
Laitetaanko aina ajovalot päälle, jos pyyhkimet pyyhkivät säännöllisesti.
Suomenkielisestä manuaalista:
"Tuulilasinpyyhinten aktivoimat ajovalot
Kun ajovalojen kytkin automaattivalot-asennossa, tuulilasinpyyhinten aktivoimat ulkoiset valot kytkeytyvät päälle 10 sekunnin sisällä siitä, kun tuulilasinpyyhkimet on kytketty päälle. Ne kytkeytyvät pois noin 60 sekuntia tuulilasinpyyhkimien poiskytkennän jälkeen.
Tämä toiminto ei kytke ulkoisia valoja päälle seuraavissa tilanteissa:
• Yksittäisen pyyhkäisyn aikana.
• Pyyhinten puhdistaessa pesunestettä pesutilassa.
• Pyyhinten ollessa automaattisessa tai tihkuasennossa.
Huom: Kun automaattivalot ja automaattiset pyyhkimet ovat käytössä, ajovalot kytkeytyvät päälle automaattisesti tuulilasinpyyhinten toimiessa jatkuvasti."
Tuo on hieman epäselvästi ohjeistettu, koska ensin kolmas pois sulkeva kohta kertoo, että jos on pyyhkimet automaattiasennossa samoinkuin valot, ajovalot eivät menisi päällä. Kuitenkin heti seuraavassa lauseessa kerrotaan, että jos on tuollainen kombo, niin silloin ne menevätkin päälle. Mutta tuo asetus kannattaa mielestäni pitää kyllä aktivoituna.
Peruutuskameran viive:
Asetus löytyy muistaakseni valitsemalla kosketusnäytön alalaidasta ratas-ikoni ja sieltä olisiko ollut Vehicle -settings.
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)