Ford Mondeo mk5 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
mulla on vielä Volvo ja se näyttää keskikulutusta 4,8-5,2 riippuen tankillisesta, matkaa ajan pääasiassa, Todellinen kulutus on litran enemmän mitä se näyttää. Viimeisen vajaan vuoden todellinen keskikulutus on 6,67 (sis veneen vetoa ym.). Pistän ne aina tuohon spritmonitoriin niin siitä on hyvä seurata.
Rangen se näyttää kans ihan päin honkia, polttoaine vähissä se saattaa näyttää 230km jäljellä ja seuraavan 20km matkalla se saattaa näyttää jo että olis 80km jäljellä.
Minkä verran sun diesel mondeo vie normaalisti (jos lasket sen) ja mitä näyttää ajotietokone?
Oma mondeo oli tullu liikkeeseen ja perjantaina saan haettua sen
Rangen se näyttää kans ihan päin honkia, polttoaine vähissä se saattaa näyttää 230km jäljellä ja seuraavan 20km matkalla se saattaa näyttää jo että olis 80km jäljellä.
Minkä verran sun diesel mondeo vie normaalisti (jos lasket sen) ja mitä näyttää ajotietokone?
Oma mondeo oli tullu liikkeeseen ja perjantaina saan haettua sen
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Niinpä, kummallisesti kyllä tuo tietokone mittailee...Kesällä oli kulutus 6-7,5 välillä. Nyt on ollut 5,2-6,5 välillä. Voihan tietysti talvirajoituksetkin vaikuttaa..mutta ero suuri kun kuitenkin kun nyt on weba usein käytössä. Täytyypä oikein muistaa laskea itse kulutus..avvifor kirjoitti:
Nyt pakkasella näkyy fuulaavan ihan täysin tuo kulutus. Range näyttää 100-200 kilsaa pidempää kuin keskikulutuksella olisi edes teoriassa mahdollista saavuttaa ja oikea kulutus tietty osin webankin takia litran ainakin isompi.
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
1.6 TDCi:n kuluttaa tankkauksista mitattuna 4,2 - 4,6 l/100km. Webasto ei ole ollut syksystä lähtien käytössä (sulake irti), viime keväänä oli vielä käytössä. Auton oma kulutusmittari valehtelee keskimäärin 0,4 l/100km. Tuntuu että talvella valehtelee enemmän. Olisiko syynä sitten talvilaatu?Tomipa78 kirjoitti:Minkä verran sun diesel mondeo vie normaalisti (jos lasket sen) ja mitä näyttää ajotietokone?
Oma mondeo oli tullu liikkeeseen ja perjantaina saan haettua sen
http://www.fuelly.com/car/ford/mondeo/2 ... /fuelchart
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Toissa päivänä webasto laitettu kauko-ohjaimella käyntiin. Kun tulin autoon, se ilmoitti ettei lisälämmitintä ole voitu käynnistää akun alhaisen jännitteen takia. Kumma kyllä ikkunat olivat silti sulat
Tänään ei sitten webasto ollut lähtenyt oikeasti käyntiin, vaan startin jälkeen tuli mittaristoon oikea värisuora:
- Hill start assist not available
- Pre-collision assist not available
- ESC Service required
- Steering assist malfunction Service required
Aioin lähteä ajamaan suoraan "pajalle", mutta ratti oli todella jäykkä, miltei mahdoton kääntää. Lisäksi ajonvakausjärjestelmä oli poissa pelistä joten soitin sitten huoltoon. Neuvona oli että starttaa auto pari kertaa uudestaan, niin eiköhän se vika siitä poistu
Onneksi yksi boottaus riitti (nyt uskon että Microsoftilla on jotain tekemistä tämän auton ohjelmiston kanssa )
Varattu aika toiseen korjaamon, katsotaan löytiskö ne jotain järkevää selitystä tuohon.
Tänään ei sitten webasto ollut lähtenyt oikeasti käyntiin, vaan startin jälkeen tuli mittaristoon oikea värisuora:
- Hill start assist not available
- Pre-collision assist not available
- ESC Service required
- Steering assist malfunction Service required
Aioin lähteä ajamaan suoraan "pajalle", mutta ratti oli todella jäykkä, miltei mahdoton kääntää. Lisäksi ajonvakausjärjestelmä oli poissa pelistä joten soitin sitten huoltoon. Neuvona oli että starttaa auto pari kertaa uudestaan, niin eiköhän se vika siitä poistu
Onneksi yksi boottaus riitti (nyt uskon että Microsoftilla on jotain tekemistä tämän auton ohjelmiston kanssa )
Varattu aika toiseen korjaamon, katsotaan löytiskö ne jotain järkevää selitystä tuohon.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Voihan pr.. kyllä Sulle on osunut oikea maanantai kappale!! Tsemppiä. Mulle välipäivinä varattu 60 tkm. huolto. samalla ihmetellään minne jäähdytysneste oikein pikkuhiljaa katooa..Tuulilasi on muuten kanssa aikaa heikkoa tekoa..2 kunnon nastan iskemää ja kahdesta kohtaa halki... Skodassa paukkui nastoja ja kiviä lasiin 4 vuotta, eikä yhtään halkemaa. Firman Transun lasi meni kanssa hiljattain vaihtoon, muutamasta kiveniskemästä...
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Volvo on lähdössä vaihtoon joten emännän autoa ajaneena ajattelin jos ottaisin itselle mondeo nelivetoisena ja tehokkaammalla diesel koneella.
Hinta ei vaan hymyile kun netissä tein pikalaskelman. Tässä nopea laskelma eri vaihtoehdoista kaikki suurinpiirtein samoilla varusteilla.
Mondeo 59400 euroa superb 54600 ja insignia ihan kokeeksi 53500 eli aika tyyris tuo neliveto malli. Vertailun vuoksi vähän pienempi jaguar xe
noin 62500 euroa tosin miinuksena nelivedon puute mutta olisi portfolio varuste tasolla. Täytyy käydä ihan kokeeksi ajamassa toi jaguar.
Meillä on ollut kyllä toi mondeo tosi vähävikainen mitä täällä seuraa joidenkin painimista uuden auton kanssa. Lähinnä
mikä on ärsyttänyt on toi ilmastoinnin automatiikka ei oikeastaan muuta.
Hinta ei vaan hymyile kun netissä tein pikalaskelman. Tässä nopea laskelma eri vaihtoehdoista kaikki suurinpiirtein samoilla varusteilla.
Mondeo 59400 euroa superb 54600 ja insignia ihan kokeeksi 53500 eli aika tyyris tuo neliveto malli. Vertailun vuoksi vähän pienempi jaguar xe
noin 62500 euroa tosin miinuksena nelivedon puute mutta olisi portfolio varuste tasolla. Täytyy käydä ihan kokeeksi ajamassa toi jaguar.
Meillä on ollut kyllä toi mondeo tosi vähävikainen mitä täällä seuraa joidenkin painimista uuden auton kanssa. Lähinnä
mikä on ärsyttänyt on toi ilmastoinnin automatiikka ei oikeastaan muuta.
Volvo v90 d4 Inscription vm 17
Tulossa Ford Fiesta Active III
Ex Volvo xc-60 oceanrace D5 vm 12
Ex Ford mondeo 1,6 ecoboost edition vm 14
Ex Ford mondeo 1,5 ecoboost titanium at vm 15
Tulossa Ford Fiesta Active III
Ex Volvo xc-60 oceanrace D5 vm 12
Ex Ford mondeo 1,6 ecoboost edition vm 14
Ex Ford mondeo 1,5 ecoboost titanium at vm 15
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Nyt pakkasella (-20) en ole vielä ehtinyt laskea. Mittarista päätellen yli 6 kun ajotietokone näyttää 5,3. Huvittaa kun edes range ja keskikulutuslukema eivät keskenään pysty synkassa. Kun nollaan tripin ja sen keskikulutusnäytön tankkauksen jälkeen, niin huvittaa seurata kun range näyttää keskikulutustakin optimistisempaa. Toisaalta rangenäytön laskennan täytyy perustua johonkin melko lyhyeen matkaan taaksepäin, koska se aika helposti muuttuu joko optimistiseen tai pessimistisesn suuntaan.Tomipa78 kirjoitti:mulla on vielä Volvo ja se näyttää keskikulutusta 4,8-5,2 riippuen tankillisesta, matkaa ajan pääasiassa, Todellinen kulutus on litran enemmän mitä se näyttää. Viimeisen vajaan vuoden todellinen keskikulutus on 6,67 (sis veneen vetoa ym.). Pistän ne aina tuohon spritmonitoriin niin siitä on hyvä seurata.
Rangen se näyttää kans ihan päin honkia, polttoaine vähissä se saattaa näyttää 230km jäljellä ja seuraavan 20km matkalla se saattaa näyttää jo että olis 80km jäljellä.
Minkä verran sun diesel mondeo vie normaalisti (jos lasket sen) ja mitä näyttää ajotietokone?
Oma mondeo oli tullu liikkeeseen ja perjantaina saan haettua sen
Kesällä todellinen kulutus pyörinyt 5,6-60 aika maantievoittoisessa ajossa. Takana nyt 28tkm
Toi mun auto on suorastaan hillittömän hidas lämpee ilman webaa. Vaimo oli ajanut tässä tankin niin tyhjäksi, ettei weba enää käynnistynyt automaatillakaan, millä se siis käynnistyy aina normaalisti. Lähdin siis kylmiltään lämmittämättömällä autolla liikenteeseen kun ei ole lohkolämääkääm. Ajoin motaria yli 10 kilsaa ja auto oli kaikkiaan varmaan 20 minsaa käynnissä, eikä lämmöt ehtineet normalisoitua. Ja siis silloin oli aste tai kaks vain pakkasta no, weba tietty lähti taas päälle kun tankkasin.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Onhan tämä ikävää ja käsittämätöntä. Jälkiviisana voisi sanoa että olisi kannattanut jatkaa superbin parissaSalesman1966 kirjoitti:Voihan pr.. kyllä Sulle on osunut oikea maanantai kappale!! Tsemppiä. Mulle välipäivinä varattu 60 tkm. huolto. samalla ihmetellään minne jäähdytysneste oikein pikkuhiljaa katooa..Tuulilasi on muuten kanssa aikaa heikkoa tekoa..2 kunnon nastan iskemää ja kahdesta kohtaa halki... Skodassa paukkui nastoja ja kiviä lasiin 4 vuotta, eikä yhtään halkemaa. Firman Transun lasi meni kanssa hiljattain vaihtoon, muutamasta kiveniskemästä...
Kulkine on menossa huomenna toiseen korjaamon, toivotaan että siellä osataan muutakn kun pyöritellä silmiä
Yksi havanto taas Mondeon oudosta logiikasta: Tiedättekö miten mittaristosta saa häviämään sen tien liukkaudesta varoittavan merkkivalon ?
No, ainakin vaihtamalla rattiläpyskällä vaihe pykälää pienemmälle, niin merkkivalo-osioon ilmestyy vihreä ylöspäin osoittava nuoli (osoittamaan että kannattaisi vaihtaa isommalle), mutta vaikka tämä merkki ei tule samaan kohtaan kuin liukkausvaroitusmerkki, niin jälkimmäinen merkki häviää ? Onko tämä tukittavissa niin kun vaihtaa pienemmälle pykälälle, niin tien liukkaus häviää
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 16 Joulu 2015 21:22
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Listaan tähän ongelmia, joita minulla on ollut uuden Mondeon kanssa:akk1965 kirjoitti:Toissa päivänä webasto laitettu kauko-ohjaimella käyntiin. Kun tulin autoon, se ilmoitti ettei lisälämmitintä ole voitu käynnistää akun alhaisen jännitteen takia. Kumma kyllä ikkunat olivat silti sulat
Tänään ei sitten webasto ollut lähtenyt oikeasti käyntiin, vaan startin jälkeen tuli mittaristoon oikea värisuora:
- Hill start assist not available
- Pre-collision assist not available
- ESC Service required
- Steering assist malfunction Service required
Aioin lähteä ajamaan suoraan "pajalle", mutta ratti oli todella jäykkä, miltei mahdoton kääntää. Lisäksi ajonvakausjärjestelmä oli poissa pelistä joten soitin sitten huoltoon. Neuvona oli että starttaa auto pari kertaa uudestaan, niin eiköhän se vika siitä poistu
Onneksi yksi boottaus riitti (nyt uskon että Microsoftilla on jotain tekemistä tämän auton ohjelmiston kanssa )
Varattu aika toiseen korjaamon, katsotaan löytiskö ne jotain järkevää selitystä tuohon.
- SYNC meni täysin sekaisin
- herjasi nesteen määrää ja valoja paloi kuin joulukuusessa
- sisälämpötila heittelee
- radion äänen taso nousee itsekseen
- paljon muita pieniä yllätyksiä, joista tällä palstalla on kirjoiteltu
Autolla on ajettu 17 000 km ja taas on aika varattuna pajalle, joka on tullut liiankin tutuksi viime kuukausina. Usko alkaa olla aika kovilla Mondeon suhteen.
Jatkan tähän tuota vikalistaa (nyt mittarissa 22 000)
- akkujuttuja
- Webaston kenkkuilua
- radion äänen taso nousi järkyttävän suureksi eikä mitkään keinot hiljentämiseen tehonneet
- SYNC päivitettiin radion takia
- sama vika toistua päivityksen jälkeen eli volyymit kaakossa pyytämättä
- seuraavana SYNCin vaihto kun osat saadaan maahan (taitaa olla tyyppivika?)
Mitähän vielä?
Viimeksi muokannut Punainen mondeo, 08 Helmi 2016 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Yksi havanto taas Mondeon oudosta logiikasta: Tiedättekö miten mittaristosta saa häviämään sen tien liukkaudesta varoittavan merkkivalon ?
No, ainakin vaihtamalla rattiläpyskällä vaihe pykälää pienemmälle, niin merkkivalo-osioon ilmestyy vihreä ylöspäin osoittava nuoli (osoittamaan että kannattaisi vaihtaa isommalle), mutta vaikka tämä merkki ei tule samaan kohtaan kuin liukkausvaroitusmerkki, niin jälkimmäinen merkki häviää ? Onko tämä tukittavissa niin kun vaihtaa pienemmälle pykälälle, niin tien liukkaus häviää [/quote]
No kyllä Sulla on siinäkin vikaa.. Mulla symboli siirtyy kilometrimittarin toiselle puolelle!!On koko ajan näkyvissä..
No, ainakin vaihtamalla rattiläpyskällä vaihe pykälää pienemmälle, niin merkkivalo-osioon ilmestyy vihreä ylöspäin osoittava nuoli (osoittamaan että kannattaisi vaihtaa isommalle), mutta vaikka tämä merkki ei tule samaan kohtaan kuin liukkausvaroitusmerkki, niin jälkimmäinen merkki häviää ? Onko tämä tukittavissa niin kun vaihtaa pienemmälle pykälälle, niin tien liukkaus häviää [/quote]
No kyllä Sulla on siinäkin vikaa.. Mulla symboli siirtyy kilometrimittarin toiselle puolelle!!On koko ajan näkyvissä..
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ Pitänee katsoa uudestaan jos se merkki jossakin luuraisi, mutta outoa ettei jökötä siinä samassa paikassa.
Kummitteluiden syíden selvittely on ainakin edennyt: ohjausvaihde/tehostin on viallinen, uusi osa tulossa saksasta. Tämä on voinut myös sotkea väylää ja aiheuttanut näitä vikailmiöitä. Mutta katsellaan kunhan osa saadaan vaihdettua. Kannatti ainakin vaihtaa korjaamoa
Kummitteluiden syíden selvittely on ainakin edennyt: ohjausvaihde/tehostin on viallinen, uusi osa tulossa saksasta. Tämä on voinut myös sotkea väylää ja aiheuttanut näitä vikailmiöitä. Mutta katsellaan kunhan osa saadaan vaihdettua. Kannatti ainakin vaihtaa korjaamoa
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Punainen mondeo kirjoitti: Listaan tähän ongelmia, joita minulla on ollut uuden Mondeon kanssa:
- SYNC meni täysin sekaisin
- herjasi nesteen määrää ja valoja paloi kuin joulukuusessa
- sisälämpötila heittelee
- radion äänen taso nousee itsekseen
- paljon muita pieniä yllätyksiä, joista tällä palstalla on kirjoiteltu
Autolla on ajettu 17 000 km ja taas on aika varattuna pajalle, joka on tullut liiankin tutuksi viime kuukausina. Usko alkaa olla aika kovilla Mondeon suhteen.
Radion tasohan vaihtelee nopeuden mukaan ja sen saa säädettyä että onko päällä vai ei.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
40000km takana ja tässä autossa on kolme Fordia minulle. Ensimmäinen, ainoa ja viimeinen. Auto on vieraillut pajalla enemmän mitä edelliset 11 autoa yhteensä. Harmittavintahan tässä on, että vikoja ei saada korjatuksi, eli pajakäynnit ovat turhia. Tällä hetkellä ongelmana: tuuletin vinkuu ja uutta tuuletinta odotettu 3 viikkoa ja vinguntaa ei voi peittää radion volyymiä nostamalla, koska radio ei kuulu hyvin. Rätisee ja kohisee, eikä siksi tule pidettyä päällä. Tällä viikolla lakkasi toimimasta valojen automaattitoiminto, eli valoja vaihdetaan nyt käsin.Punainen mondeo kirjoitti: Listaan tähän ongelmia, joita minulla on ollut uuden Mondeon kanssa:
- SYNC meni täysin sekaisin
- herjasi nesteen määrää ja valoja paloi kuin joulukuusessa
- sisälämpötila heittelee
- radion äänen taso nousee itsekseen
- paljon muita pieniä yllätyksiä, joista tällä palstalla on kirjoiteltu
Autolla on ajettu 17 000 km ja taas on aika varattuna pajalle, joka on tullut liiankin tutuksi viime kuukausina. Usko alkaa olla aika kovilla Mondeon suhteen.
Mutta ei ne puheet Fordista ihan tuulesta ole temmattu ja taivaspaikka liennee saatu.
Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tässä on nyt selvinnyt, kun näitä vikakoodeja on tullut kohdalle useampi, niin että suurin osa (tai valtaosa) näistä vikakoodeista on ns. alustavia, eli ne eivät jää auton vikamuistiin. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä että jos vika ilmaantuu, on auto ajettava saman tien pajalle (ilman sammutusta) jotta voivat lukea tuon vikakoodin/koodit. Minusta tämä on kyllä Fordilta käsittämätön aivopieru, miksi sitten niitä vikailmoituksia / merkkivaloja pitää näytellä käyttäjälle, jos niillä ei ole mitään väliä eikä niitä voi jäljittää ?
Nyt on muuten sijaisautona Mondeo Ecobuusti, ilmeisesti Trend-varustetulla. Ei mitään pahaa sanottavaa, mutta tuo keskikonsoli radion ja lämmityslaitteiden nappien osalta on kyllä tässä aika sekava, jos vertaa Titanium / Sony- yhdistelmään.
Nyt on muuten sijaisautona Mondeo Ecobuusti, ilmeisesti Trend-varustetulla. Ei mitään pahaa sanottavaa, mutta tuo keskikonsoli radion ja lämmityslaitteiden nappien osalta on kyllä tässä aika sekava, jos vertaa Titanium / Sony- yhdistelmään.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Mulla on kans eka ja vika Ford nyt käytössä. Vikalista kun ei vaan meinaa loppua. Alkaa nyt pikkuhiljaa ne kaikki positiiviset ajatukset autosta olemaan kuopattu.
Ajettu nyt 32tkm ja vikalista seuraavanlainen: (jos nyt edes muistan kaikki)
- Ilmastointi. Ensiksi lämpötila vaihteli -> Päivityksen jälkeen ilmestyi uusi ongelma, eli huurtuminen mitä aikaisemmin ei ollut
- Start Stop päivitetty kun ei oikein toiminut kunnolla. Mäkilähdössä auto lähti valumaan taaksepäin reilusti. Meinasi tulla pari kolaria jos en olisi hypännyt jarrun päälle
- Molemmat vetarit hajosi 20tkm kohdalla
- Kaksi kertaa jättänyt tien päälle vaihteisto/voimansiirto vian takia (toisella kertaa oli ainakin joku RAM -muistikortti hajonnut)
- Kerran on ratin kaikki nappulat ja viikset lopettanut toiminnan lukuunottamatta vilkkuja
- Bluetooth kaiutin temppuilee välillä (puhelimen toisessa päässä kuuluu vain armotonta kohinaa)
- Etuvaloja jouduttu säätämään ylöspäin kun ei niillä näe pimeällä mihinkään
- Park assistiin ei voi enää luottaa. Useasti olisi halunnut väkisin ajattaa taskuparkissa sisäänajovaiheessa keulan edellä olevan perään. Kääntää liian aikaisin sisään.
- Nyt laitettiin juuri takaluukun uudet pumput tilaukseen. Edelliset on rikki ja luukun joutuu voimalla työntämään ylöspäin.
Että näin...
Ajettu nyt 32tkm ja vikalista seuraavanlainen: (jos nyt edes muistan kaikki)
- Ilmastointi. Ensiksi lämpötila vaihteli -> Päivityksen jälkeen ilmestyi uusi ongelma, eli huurtuminen mitä aikaisemmin ei ollut
- Start Stop päivitetty kun ei oikein toiminut kunnolla. Mäkilähdössä auto lähti valumaan taaksepäin reilusti. Meinasi tulla pari kolaria jos en olisi hypännyt jarrun päälle
- Molemmat vetarit hajosi 20tkm kohdalla
- Kaksi kertaa jättänyt tien päälle vaihteisto/voimansiirto vian takia (toisella kertaa oli ainakin joku RAM -muistikortti hajonnut)
- Kerran on ratin kaikki nappulat ja viikset lopettanut toiminnan lukuunottamatta vilkkuja
- Bluetooth kaiutin temppuilee välillä (puhelimen toisessa päässä kuuluu vain armotonta kohinaa)
- Etuvaloja jouduttu säätämään ylöspäin kun ei niillä näe pimeällä mihinkään
- Park assistiin ei voi enää luottaa. Useasti olisi halunnut väkisin ajattaa taskuparkissa sisäänajovaiheessa keulan edellä olevan perään. Kääntää liian aikaisin sisään.
- Nyt laitettiin juuri takaluukun uudet pumput tilaukseen. Edelliset on rikki ja luukun joutuu voimalla työntämään ylöspäin.
Että näin...
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ompas teillä ollut epäonnea lämmityslaite puhaltaa kovalla pakkasella aika lattiavoittoisesti. Mut lämpöä riittää webaston kanssa ja thats good.
Mulla olivat tuulilasin vaihdon yhteydessä säätäneet pyyhkijät huonosti, jolloin ne kopsahtivat toisiinsa vissiin siinä lepoasentoon palatessa. Mutta säätivät takaisin määräaikaishuollon yhteydessä....
Mä olen hyvin vakavasti miettimässä sähköautoiluun siirtymistä kuitenkin joktap. 50-60k€ polttisauto on kokonaiskustannuksiltaan hyvin äkkiä kalliimpi kuin esimerkiksi tesla...
Mulla olivat tuulilasin vaihdon yhteydessä säätäneet pyyhkijät huonosti, jolloin ne kopsahtivat toisiinsa vissiin siinä lepoasentoon palatessa. Mutta säätivät takaisin määräaikaishuollon yhteydessä....
Mä olen hyvin vakavasti miettimässä sähköautoiluun siirtymistä kuitenkin joktap. 50-60k€ polttisauto on kokonaiskustannuksiltaan hyvin äkkiä kalliimpi kuin esimerkiksi tesla...
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
avvifor kirjoitti: Mä olen hyvin vakavasti miettimässä sähköautoiluun siirtymistä kuitenkin joktap. 50-60k€ polttisauto on kokonaiskustannuksiltaan hyvin äkkiä kalliimpi kuin esimerkiksi tesla...
Millä perusteella, jos lasket polttoainekulut 200.000km niin se tekee nykyautolla about 20.000€
jos 60-20=> 80k€
Teslan alkaen hinta on jotain 130k€ Suomessa. eroa tulee vaikka miten lasket päälle 50k€.
Teslaan saat päälle vielä käyttövoimaveron.... puhumattakaan huolloista. Kyllä se Tesla on
kalliimpi huoltaa kuin Mondeo. Käyttövoima vero on 1.5snt/kg/päivä elikä teslalle
0.015*2000*365=>110€/vuosi + sähkölatauksen hinta heitetään nyt vaikka 200€ vuosi hatusta.
Jos 200.000km tulee mittariin 10 vuodessa niin kuluja tulee 110€*10+200*10=>3100€.
Vakuutusmaksukin on Telalla kalliimpi kuin Mondeolla, joten nyt olet kyllä ihan Trolli.
Telan ostohinta pitää saada tippumaan 50% ja käyttövoimavero pois, että se olisi
Suomessa edes kilpailukykyinen.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 05 Elo 2015 18:08
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Moi vaan! Tänään koitti vihdoin päivä jolloin oli Mondeon luovutus toukokuusta saakka sitä odotettiinkin .Nyt on 40 kilometriä ajettu ja kaikki toimii , kyl on mukava peli
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Itsellä nyt toukokuun 26 pvä luovututettu ja mittarissa 17tkm. Mitään varsinaista vikaa ei ole tullut eikä ylimääräisiä ääniäkään ole kuultavissa.
Ainoa minkä nyt pistäny merkille kun kääntää pihaa tai ihan mihin vaan esim parkkiin ja tarvii kääntää jyrkästi oikealle niin semmonen tärinä tuntuu käsiin? vasemmalle käännettäessa tuota ei esiinny.
Muuten ei mitään moitittavaa *kop* kop*
Ainoa minkä nyt pistäny merkille kun kääntää pihaa tai ihan mihin vaan esim parkkiin ja tarvii kääntää jyrkästi oikealle niin semmonen tärinä tuntuu käsiin? vasemmalle käännettäessa tuota ei esiinny.
Muuten ei mitään moitittavaa *kop* kop*
Ford Mondeo 1.5 Ecoboost Titanium Business Hatchback A6 2015 Deep Impact Blue
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Neliveto Tesla n.92k€ -alennukset ja takavetona n.85k€.Möhkö kirjoitti: Teslan alkaen hinta on jotain 130k€ Suomessa.
Pikaisesti ja karkeasti laskien Tesla kuluttaa n.23kwh/100km, vastaava nelivetoinen bensa-auto 9l/100km. 25tkm vuodessa Tesla säästää ~2500€, 10vuodessa 25k€. Käyttövoimaveroa en laskenut koska päästöpohjainen ajoneuvovero on kuitenkin reilusti pienempi kuin bensassa. Huollon hinnat kysyin, ei ne muistaakseni olleet kovin kummoiset. Huollot ei ole pakollisia vaan takuu säilyy ilmankin. Huollossahan ei mitään huolleta vaan lähinnä tarkistellaan. Jos akkupaketit menee vaihtoon 10v päästä maksaa nyky hinnoilla n.30k€, tulevaisuuden hinnoilla n.10k€.
Kuitenkin vastaavasti kiihtyvä neliveto bensa-auto maksaa... jaa-a, 150-200k€?
Edit: jatketaan sähköauto ketjussa niin ei sotketa tätä?
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ottaisit ensin asioista selvää. Tehokkaimmallakin akulla hinnat alkaen on 105k€. Käytännössä 85kwh akku riittää ja se nelivetoisena parilla tärkeimmällä lisävarusteella muodostaa hinnaksi 105-110k€. Pienimmällä akulla hinnat lähtee 90k€.Möhkö kirjoitti:
Millä perusteella, jos lasket polttoainekulut 200.000km niin se tekee nykyautolla about 20.000€
jos 60-20=> 80k€
Teslan alkaen hinta on jotain 130k€ Suomessa. eroa tulee vaikka miten lasket päälle 50k€.
Teslaan saat päälle vielä käyttövoimaveron.... puhumattakaan huolloista. Kyllä se Tesla on
kalliimpi huoltaa kuin Mondeo. Käyttövoima vero on 1.5snt/kg/päivä elikä teslalle
0.015*2000*365=>110€/vuosi + sähkölatauksen hinta heitetään nyt vaikka 200€ vuosi hatusta.
Jos 200.000km tulee mittariin 10 vuodessa niin kuluja tulee 110€*10+200*10=>3100€.
Vakuutusmaksukin on Telalla kalliimpi kuin Mondeolla, joten nyt olet kyllä ihan Trolli.
Telan ostohinta pitää saada tippumaan 50% ja käyttövoimavero pois, että se olisi
Suomessa edes kilpailukykyinen.
Polttoainesäästö reilummilla ajomäärillä on vain yksinkertaisesti niin mieletön. Tuolla 200tkm matkalla teslan sähköihin menisi noin 4k€ vaikka et saisi ilmaista sähköä, kuten käytännössä teslaankin monesti saa.
Teslan huolto on puolet halvempaa. Käyttövoimavero on dieselissänikin. Mulla menee polttoaineeseen vuodessa 6500-7000€, teslalla menisi noin 1500. Dieselissä rupeaa porsimaan hiukkassuodatin ja suuttimet ja automaattivaihteisto, jos ajan 300tkm niin niihin pitää varata 10000 ylimääräistä korjausta.
Teslalla on 8 vuoden kilometrirajaton takuu voimansiirrolle ja akulle. Muuten neljä vuotta tai 80tkm. Alustahan siinäkin joutuu tiukille ja sen joutuu varmasti 300tkm aikana kerran huoltamaan täysin.
Vakuutus on vuodessa täysillä bonareilla vain 1400 euroa, mondeossa noin 900 vastaavilla kaikilla herkuilla.
Esim, mun mondeo maksoi 45ke ja se tulee jo nyt kalliimmaksi kuin vastaava 70-80tkm vuosittainen ajo teslalla. Mietipä sitä. Teslaan kärsii 400tkm aikana vaihtaa kerran vaikka omillaan 25k€ akusto ja silti se ei olisi kalliimpaa kuin polttisautoilu. Ja oikeampi hinta olisi verrata tehokkainta mondeota nelivetona, ero kasvaisi vielä rajummin, koska kulutus lisäisi äkkiä esim mondeon kulut ihan poskettomiksi.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Jep, oli vaan niin pahasti faktat hukalla tällä yhdellä. Olen tosiaan laskeskellut että omilla runsailla ajomäärillä tesla olisi erittäin edullinen.EeroH kirjoitti: Neliveto Tesla n.92k€ -alennukset ja takavetona n.85k€.
Pikaisesti ja karkeasti laskien Tesla kuluttaa n.23kwh/100km, vastaava nelivetoinen bensa-auto 9l/100km. 25tkm vuodessa Tesla säästää ~2500€, 10vuodessa 25k€. Käyttövoimaveroa en laskenut koska päästöpohjainen ajoneuvovero on kuitenkin reilusti pienempi kuin bensassa. Huollon hinnat kysyin, ei ne muistaakseni olleet kovin kummoiset. Huollot ei ole pakollisia vaan takuu säilyy ilmankin. Huollossahan ei mitään huolleta vaan lähinnä tarkistellaan. Jos akkupaketit menee vaihtoon 10v päästä maksaa nyky hinnoilla n.30k€, tulevaisuuden hinnoilla n.10k€.
Kuitenkin vastaavasti kiihtyvä neliveto bensa-auto maksaa... jaa-a, 150-200k€?
Edit: jatketaan sähköauto ketjussa niin ei sotketa tätä?
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Se on totta, että pienillä ajomäärillä polttoaineensäästö ei ehdi tienata teslaa, mutta puhuinkin kokoajan kilometrimääristä, joita isoilla diesel-autoilla ajetaan. Esim jokin e-mese tai vitossarjan bemmi on äkkiä 60k€. Sillä jos ajat vuodessa yli 50tkm niin ei kovin kummoista matikkapäätä tarvitse, kun ymmärtää sähköautoilun edullisuuden.Möhkö kirjoitti:
Millä perusteella, jos lasket polttoainekulut 200.000km niin se tekee nykyautolla about 20.000€
jos 60-20=> 80k€
Teslan alkaen hinta on jotain 130k€ Suomessa. eroa tulee vaikka miten lasket päälle 50k€.
Teslaan saat päälle vielä käyttövoimaveron.... puhumattakaan huolloista. Kyllä se Tesla on
kalliimpi huoltaa kuin Mondeo. Käyttövoima vero on 1.5snt/kg/päivä elikä teslalle
0.015*2000*365=>110€/vuosi + sähkölatauksen hinta heitetään nyt vaikka 200€ vuosi hatusta.
Jos 200.000km tulee mittariin 10 vuodessa niin kuluja tulee 110€*10+200*10=>3100€.
Vakuutusmaksukin on Telalla kalliimpi kuin Mondeolla, joten nyt olet kyllä ihan Trolli.
Telan ostohinta pitää saada tippumaan 50% ja käyttövoimavero pois, että se olisi
Suomessa edes kilpailukykyinen.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Sain oman mondeoni eilen eikä vielä ainakaan harmita tai mietitytä.
Yhtenä vaihtoehtona oli myös tuo Tesla mutta kyllä se jäi ajomatkan takia kauppaan.
Ajan vuodessa 70-80 tkm kilsaa ja joka viikko 300-400 kilsan matkoja putkeen, pari kertaa kuussa pitää taittaa matkaa 700-1000 kilsaa yhdeltä istumalta ja noihin ei Tesla pysty.
Kun tulee malli mille luvataan 1500-2000 kilsaa yhdellä latauksella niin sitte minut löytää patteriautokaupasta
Yhtenä vaihtoehtona oli myös tuo Tesla mutta kyllä se jäi ajomatkan takia kauppaan.
Ajan vuodessa 70-80 tkm kilsaa ja joka viikko 300-400 kilsan matkoja putkeen, pari kertaa kuussa pitää taittaa matkaa 700-1000 kilsaa yhdeltä istumalta ja noihin ei Tesla pysty.
Kun tulee malli mille luvataan 1500-2000 kilsaa yhdellä latauksella niin sitte minut löytää patteriautokaupasta
Mondeo 2.0 TDCi 180 A Titanium Business AWD
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
On täällä parille foorumilaiselle osunut melkoinen maanantaikappale..tiedän tunteen tasan tarkkaan, kun ennen Fordiin siirtymistä oli VAGgine, ja se tarina vaatisi ihan oman sivuston. En vieläkään tahdo uskoa, että sellaista vikamäärää voi osua yhteen autoon. Vaikka maahantuoja/myyjäliike tulivatkin korjauksissa 2v takuuajan jälkeen vastaan, auton hinnaksi korjauksineen tuli...en halua edes ajatella.
Itsekin sain Mondeon vihdoin alle, ja hyvältähän se tuntuu ja näyttää. Mahtava ajettava. Jos pääsen ongelmien suhteen yhtä vähällä kuin C-maxin kanssa, niin ei voi todellakaan valittaa. Viiden vuoden takuu oli tämän uuden kohdalla ehdoton edellytys, ja se, että myyjäliike on sopivalla etäisyydellä ja työmatkan varrella, jos ongelmia sitten tulee.
Itsekin sain Mondeon vihdoin alle, ja hyvältähän se tuntuu ja näyttää. Mahtava ajettava. Jos pääsen ongelmien suhteen yhtä vähällä kuin C-maxin kanssa, niin ei voi todellakaan valittaa. Viiden vuoden takuu oli tämän uuden kohdalla ehdoton edellytys, ja se, että myyjäliike on sopivalla etäisyydellä ja työmatkan varrella, jos ongelmia sitten tulee.
Ford Mondeo 150hv TDCi Powershift -15
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11