Ford Mondeo mk5 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Uusimmassa tekniikan maailmassa oli lisävalovertailu. Oli otettu esimerkiksi uuden mondeon poikkeuksellisen huonot pitkät valot. Aika helposti tuplaantui kantama lisäpitkillä ja leveyttäkin 2x. Löytyis nyt vaan oulustakin joku, joka sais kytkettyä ne...
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
avvifor kirjoitti: uuden mondeon poikkeuksellisen huonot pitkät valot
Oletteko jotain mieltä, mikä noissa halogeenivaloissa mättää? Onko heijastinpinta vain yksinkertaisesti liian pieni vai mikä?Renee kirjoitti:Säilyy henkiriepu kun tottunut siihen että niillä ajovaloilla pitäisi nähdä vaikka olisi vain halogeenit
Onko kukaan kokeillut vaikka Philips X-tream Vision polttimoita? Tai WhiteVision, jos on tottunut xenonien valon sävyyn.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Aluksi kun sen huomasin, niin paisuntasäiliö oli melkein tyhjä..Sitten täytin sen max merkkiin, niin n. 2000 km ajon jälkeen se oli min. viivan kohdalla...fordever kirjoitti: Minkälaisella vauhdilla sitä jäähdytinnestettä hupenee, esim. max-merkistä min-merkkiin, esim. kuinka monta kilometriä ajettu?
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009

vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Aika monta on tullut pienessä ajassa...Mun oli 64 s Mk 5 asiakkaalle luovutettu. Tilattu loka 2014, otettu käyttöön Tammi 2015
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009

vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Viittasin siis tähän edellisessä viestissäDiftongi kirjoitti:Kuinkakohan monta uutta Mondeota on tänä vuonna Suomeen tuotu, tuntuu että joka kerta kun pihasta lähtee niin ainakin yhden näkee![]()
Kuitenkaan en ole yhtään samanväristä (tectonic silver) vielä nähnyt, ruby red tuntuu olevan suosituin, ja trend-varusteluilla tietysti valkoinen.
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009

vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Juu, mulla säädettiin oven lukon vastakappale ja äänet loppu siihen...fordever kirjoitti: Ei ole tuollaisia äänihavaintoja. Muistaakseni Saksan foorumilla on ollut keskustelua ovien tiivisteiden vinksallaan olosta jossain oven yläosissa ainakin. Kannattaa mainita huollossa.
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009

vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
Re: Uusi Mondeo mk5 2015

yritäedes kirjoitti: Oletteko jotain mieltä, mikä noissa halogeenivaloissa mättää? Onko heijastinpinta vain yksinkertaisesti liian pieni vai mikä?
Onko kukaan kokeillut vaikka Philips X-tream Vision polttimoita? Tai WhiteVision, jos on tottunut xenonien valon sävyyn.
En tiedä mondeon halogeenien tehosta. Suurin osa kai noista tulee noilla titanium packin ledivaloilla? Ja noista ledeistä kai tossa teknarin jutussakin oli kyse?!
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Pitäisi viedä auto ekaan huoltoon ja ETIS tietojen mukaan olisi pitkä lista päivityksiä odottamassa, mutta valtuutetun jälleenmyynti & merkkihuoltoliikkeen mukaan päivitysten teko ei ole osa huoltoa vaan ne pitää tilata ja maksaa erillistöinä! Eivät siis ilmeisesti ole edes takuun piiriin kuuluvia (vaikka virheitä kai niissä enimmäkseen korjaillaan ei kai niitä muuten edes julkaistaisi pikku parannusten takia). Fordin sivujenkin mukaan merkkihuollossa on vain "mahdollisuus ohjelmistopäivityksiin". Ymmärrän toki, että niiden ajaminen on työtä siinä missä öljyn tai suodattimien vaihto, mutta jotenkin mättää tuo suhtautuminen - asiakastyytyväisyyteni olisi paremmalla tolalla jos asiakaskokemukseni kiinnostaisi ja Fordilla olisi halua pitää autoni ohjelmistot päivitettynä.
ETIS kuvauksista ei tietenkään käy ilmi mitä nuo päivitykset oikein fixaavat joten vaikeata tietää mitä niistä kannattaa tilata. Täällä listattuja juttuja on mullakin esiintynyt, esim. lämppärin, takaluukun ja start stopin kanssa. Tätä ketjua lukemalla olen ymmärtänyt, että jotain päivityksiä voisi ilmeisesti sitkeällä valituksella saada tehdyksi, jos osaa kuvata asiat riittävän vakaviksi ja häiritseviksi vioiksi, mutta minkäslaisia kokemuksia ja suositumsia teillä ylipäänsä on noista päivityksistä, onko liikkeissä eroja että toiset tekee, toiset pihtaa ja kannattaako niistä satasia maksaa?
ETIS kuvauksista ei tietenkään käy ilmi mitä nuo päivitykset oikein fixaavat joten vaikeata tietää mitä niistä kannattaa tilata. Täällä listattuja juttuja on mullakin esiintynyt, esim. lämppärin, takaluukun ja start stopin kanssa. Tätä ketjua lukemalla olen ymmärtänyt, että jotain päivityksiä voisi ilmeisesti sitkeällä valituksella saada tehdyksi, jos osaa kuvata asiat riittävän vakaviksi ja häiritseviksi vioiksi, mutta minkäslaisia kokemuksia ja suositumsia teillä ylipäänsä on noista päivityksistä, onko liikkeissä eroja että toiset tekee, toiset pihtaa ja kannattaako niistä satasia maksaa?
2. yritys titaanisilla tehovaihtonäppäimillä: 150 hevosta ja tomaattikiisseliä farmarihousuissa
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Aamulla muuten ensimmäisessä kunnon lumisateesaa pimeällä ajaessa adaptiivinen vakkari herjasi jonkin aikaa että anturi peittynyt. Vaikka eikös tääkin anturi ole tuulilasissa. Ajattelin että sakoiko vain niin runsaasti että keila kimposi lumesta. Koska ikkuna nyt oli aika puhdas kun pyyhkijät toimi lähes jatkuvalla syötöllä. Vakkari lähti kuitenkin hetken päästä päälle vaikka sade sakeni. Keli kyllä hieman kylmeni kun lumi rupesi kertymään myös maahan saakka.
Joissakin merkeissähän osa noista ajonaikana käytettävistä etäisyystutkista sijaitsi maskissa?!
Joissakin merkeissähän osa noista ajonaikana käytettävistä etäisyystutkista sijaitsi maskissa?!
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
3,avvifor kirjoitti:Aamulla muuten ensimmäisessä kunnon lumisateesaa pimeällä ajaessa adaptiivinen vakkari herjasi jonkin aikaa että anturi peittynyt. Vaikka eikös tääkin anturi ole tuulilasissa. Ajattelin että sakoiko vain niin runsaasti että keila kimposi lumesta. Koska ikkuna nyt oli aika puhdas kun pyyhkijät toimi lähes jatkuvalla syötöllä. Vakkari lähti kuitenkin hetken päästä päälle vaikka sade sakeni. Keli kyllä hieman kylmeni kun lumi rupesi kertymään myös maahan saakka.
Joissakin merkeissähän osa noista ajonaikana käytettävistä etäisyystutkista sijaitsi maskissa?!
Kyllä se on kuule sun Monkussakin keulassa, etusäleikön alareunassa...Ikkunassa on liikennemerkkikamera ja autom. valojen kamera
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009

vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
- Salesman1966
- Viestit: 126
- Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
- Paikkakunta: Vinkkilä
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
pieni korjaus vielä siellä ikkunassa on toinen antureista joka yhteistyössä etusäleikköanturin kanssa hoitaa Active city stoppia, mutta vakkarin anturi on pelkästään säleikössä. (ohjekirjan sivu 193)
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009

vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Noista ohjelmistojen päivityksistä. Kai tuossakin voi maalasjärkeä käyttää tai sitten ei. Ymmärrän jos vartavasten tulee pajalle ohjelmistopäivitykseen, se voikin maksaa, mutta jos se tehdään muun huollon/korjauksen yhteydessä, miksi maksaa ? Onhan nuo ohjelmistopäivitykset valmistajalle eräänlaista laadunvalvontaa, tai jopa takuukorjausta, jos ohjelmistovian takia joku ei toimi niinkuin pitäisi. Omassa tapauksessa korjaamokäynneillä on ohjelmistot tarkistettu erikseen pyytämättä, joka kerta.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Salesman1966 kirjoitti:3,
Kyllä se on kuule sun Monkussakin keulassa, etusäleikön alareunassa...Ikkunassa on liikennemerkkikamera ja autom. valojen kamera
Perkule. Se on sit käyttökelvoton varuste talvella.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Jo tavallisen vakionopeussäätimen käytöstä talviliukkailla varoitellaan. Itse olen ajatellut kytkeä ainakin adaptiivisuuden pois päältä kun liukkaat kelit alkavat. Kai sitä voi käyttää märiksi suolatuilla valtateillä. Anturin keila on sen verran kapea, että mutkissa se aina joskus kadottaa edellä ajavan. Jos siinä on selvä nopeusero vakionopeussäätimeen asetetun ja edellä ajavan ajoneuvon nopeuden välillä, niin Mondeohan alkaa välittömästi kiihdyttää siinä mutkassa. No, kaipa ajonvakautusjärjestelmä ja luistonesto silti toimivat, mutta saattaa siinä olla aavistuksen orpo olo, kun auto vie isäntää.avvifor kirjoitti:
Perkule. Se on sit käyttökelvoton varuste talvella.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Onko muut havainnut tuulilasin lämmitintä hengettömäksi? (tarkoitan siis tätä vastuslanka systeemiä)
Aikasemmassa vm 2008 Mondeossa se oli alle 4min ja lasista oli jäät sulanu, mutta nyt ei lähde edes pieni iltahuurre yli 5minuutissa ja sitten lämmitin onkin jo lähtenyt itsestään pois.
Aikasemmassa vm 2008 Mondeossa se oli alle 4min ja lasista oli jäät sulanu, mutta nyt ei lähde edes pieni iltahuurre yli 5minuutissa ja sitten lämmitin onkin jo lähtenyt itsestään pois.
Ford Mondeo 1.5 Ecoboost Titanium Business Hatchback A6 2015 Deep Impact Blue 

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Nyt ollaan taas asian ytimessä. Olen saanut sen käsityksen, että jos vikadiagnostiikka antaa ratkaisuksi ohjelmistopäivityksen, se ilmeisesti tehdään takuuna. Jotta päästään vikadiagnostiikkaan, pitää olla vika ja ilmoitus siitä eli vähintään kai pitää siellä tiskin äärellä huoltopäällikölle se vika ilmoittaa. Itse olen valinnut tämän tien, mutta sen konkretisoituminen on vielä tapahtumatta johtuen erinäisistä syistä lähihuollossa. Katsotaan saanko tingattua kaikki päivitykset sitten yhteen könttään.Mukkeli kirjoitti:Pitäisi viedä auto ekaan huoltoon ja ETIS tietojen mukaan olisi pitkä lista päivityksiä odottamassa, mutta valtuutetun jälleenmyynti & merkkihuoltoliikkeen mukaan päivitysten teko ei ole osa huoltoa vaan ne pitää tilata ja maksaa erillistöinä! Eivät siis ilmeisesti ole edes takuun piiriin kuuluvia (vaikka virheitä kai niissä enimmäkseen korjaillaan ei kai niitä muuten edes julkaistaisi pikku parannusten takia). Fordin sivujenkin mukaan merkkihuollossa on vain "mahdollisuus ohjelmistopäivityksiin". Ymmärrän toki, että niiden ajaminen on työtä siinä missä öljyn tai suodattimien vaihto, mutta jotenkin mättää tuo suhtautuminen - asiakastyytyväisyyteni olisi paremmalla tolalla jos asiakaskokemukseni kiinnostaisi ja Fordilla olisi halua pitää autoni ohjelmistot päivitettynä.
ETIS kuvauksista ei tietenkään käy ilmi mitä nuo päivitykset oikein fixaavat joten vaikeata tietää mitä niistä kannattaa tilata. Täällä listattuja juttuja on mullakin esiintynyt, esim. lämppärin, takaluukun ja start stopin kanssa. Tätä ketjua lukemalla olen ymmärtänyt, että jotain päivityksiä voisi ilmeisesti sitkeällä valituksella saada tehdyksi, jos osaa kuvata asiat riittävän vakaviksi ja häiritseviksi vioiksi, mutta minkäslaisia kokemuksia ja suositumsia teillä ylipäänsä on noista päivityksistä, onko liikkeissä eroja että toiset tekee, toiset pihtaa ja kannattaako niistä satasia maksaa?
Yksi asia, joka saattaa hillitä huoltojen halua tehdä ohjelmistopäivityksiä asiakkaan pyynnöstä, on se että korvaus niistä huolloille on kai aika olematon. Ja voihan olla että käytäntöjä on vielä tuostakin kiristetty.
Jos huollossa päivitysvehkeet ja nettiyhteydet ovat heikossa hapessa, niin päivityksiin tuhraantuu yllättävän paljon aikaa, siis tulee kustannuksia.
Kaikenlaistahan tässä voisi esittää emoyhtiölle, maahantuojalle ja huolloille. Ja olisi syytäkin, jos ajatellaan asiakastyytyväisyyttä. Jos valmistaja tuo markkinoille auton, jossa on yhä enemmän ohjelmistoon perustuvia toimintoja, olisi syytä pitää ne myös ajan tasalla, ja korvauksetta. Miksi saman auton puoli vuotta myöhemmin ostavat sitten saavat noilta osin parempia autoja ja muut joutuvat tyytymään huonompaan. Tätä ei voi asiakas ymmärtää.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Itselläni on samanlainen aavistus. Tosin lunta ja jäätä ei ole vielä tarvinnut sulatella, mutta huurteen kanssa tuntui olevan samansuuntaisia kokemuksia. Tosin vastaväitteitäkin kuului. Ihan mielenkiintoinen havainto, kun alkaa pohtia mikä voisi olla syynä tehottomuuteen.wiljis kirjoitti:Onko muut havainnut tuulilasin lämmitintä hengettömäksi? (tarkoitan siis tätä vastuslanka systeemiä)
Aikasemmassa vm 2008 Mondeossa se oli alle 4min ja lasista oli jäät sulanu, mutta nyt ei lähde edes pieni iltahuurre yli 5minuutissa ja sitten lämmitin onkin jo lähtenyt itsestään pois.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ei ole testereiden ikä tai nettiyhteydet ongelma.. Ford on tehnyt vaan niin raskaan nettipohjaisen ohjelman jolla päivitykset on tuskaa..päivityksiä tuskin kukaan tekee jos ei ole asiakas valitusta koska muuten töisevästä päivityksestä ei saa rahaa fordilta..fordever kirjoitti: Nyt ollaan taas asian ytimessä. Olen saanut sen käsityksen, että jos vikadiagnostiikka antaa ratkaisuksi ohjelmistopäivityksen, se ilmeisesti tehdään takuuna. Jotta päästään vikadiagnostiikkaan, pitää olla vika ja ilmoitus siitä eli vähintään kai pitää siellä tiskin äärellä huoltopäällikölle se vika ilmoittaa. Itse olen valinnut tämän tien, mutta sen konkretisoituminen on vielä tapahtumatta johtuen erinäisistä syistä lähihuollossa. Katsotaan saanko tingattua kaikki päivitykset sitten yhteen könttään.
Yksi asia, joka saattaa hillitä huoltojen halua tehdä ohjelmistopäivityksiä asiakkaan pyynnöstä, on se että korvaus niistä huolloille on kai aika olematon. Ja voihan olla että käytäntöjä on vielä tuostakin kiristetty.
Jos huollossa päivitysvehkeet ja nettiyhteydet ovat heikossa hapessa, niin päivityksiin tuhraantuu yllättävän paljon aikaa, siis tulee kustannuksia.
Kaikenlaistahan tässä voisi esittää emoyhtiölle, maahantuojalle ja huolloille. Ja olisi syytäkin, jos ajatellaan asiakastyytyväisyyttä. Jos valmistaja tuo markkinoille auton, jossa on yhä enemmän ohjelmistoon perustuvia toimintoja, olisi syytä pitää ne myös ajan tasalla, ja korvauksetta. Miksi saman auton puoli vuotta myöhemmin ostavat sitten saavat noilta osin parempia autoja ja muut joutuvat tyytymään huonompaan. Tätä ei voi asiakas ymmärtää.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
fordever kirjoitti: Jo tavallisen vakionopeussäätimen käytöstä talviliukkailla varoitellaan. Itse olen ajatellut kytkeä ainakin adaptiivisuuden pois päältä kun liukkaat kelit alkavat. Kai sitä voi käyttää märiksi suolatuilla valtateillä. Anturin keila on sen verran kapea, että mutkissa se aina joskus kadottaa edellä ajavan. Jos siinä on selvä nopeusero vakionopeussäätimeen asetetun ja edellä ajavan ajoneuvon nopeuden välillä, niin Mondeohan alkaa välittömästi kiihdyttää siinä mutkassa. No, kaipa ajonvakautusjärjestelmä ja luistonesto silti toimivat, mutta saattaa siinä olla aavistuksen orpo olo, kun auto vie isäntää.
Olin kuitenkin osittain väärässä. Tänään oli enemmän pakkasta, kuin eilisen 0 - -1 ja tutka toimi hyvin. Oli hieno ajaa kun edessä rekka pöllytti lunta ja ohittamaan ei pystynyt mitenkään. Sai huolettomasti adaptiivisen kanssa mennä, kun edellä ajavat jarruttelivat porojen takia. Elinheti kun on sen verran kylmää, ettei moska keulaan niin tartu, se näkyy toimivan. Työmatka niin suoraa tietä, oulu - kuusamo väliä, ettei tuota mutkaongelmaa esiinny...
Tähän mennessä eniten kauhua on aiheuttanut kaistavahti, kun mutkaisella tiellä rupesi vänkäämään ojaan.... Muuten kyllä tykkään siitäkin varusteesta.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Kaistavahdissa on neljä eri asetusta.
Pois, ravistus, ravistus ja ohjausapu, sekä pelkkä ohjausapu.
Sen lisäksi kolme eri tehokkuutta.
Itsellä käytössä vain ravistus keskiteholla.
Se on ihan hauska, ainakin toistaiseksi.
Mutta ikinä en autooni laittaisi asetusta, että joku muu ohjaa.
Aivan tarpeeksi (lue: liikaa) on näitä erilaisia luistonestoja ym.
Vielä lisäys. Kaistavahtihan ei ravistele silloin kun on vilkku päällä samaan suuntaan, jossa mennään viivojen yli.
Ja vielä, omani sain siis tiistaina, joten kokemusta on laihanlaisesti.
Pois, ravistus, ravistus ja ohjausapu, sekä pelkkä ohjausapu.
Sen lisäksi kolme eri tehokkuutta.
Itsellä käytössä vain ravistus keskiteholla.
Se on ihan hauska, ainakin toistaiseksi.
Mutta ikinä en autooni laittaisi asetusta, että joku muu ohjaa.
Aivan tarpeeksi (lue: liikaa) on näitä erilaisia luistonestoja ym.
Vielä lisäys. Kaistavahtihan ei ravistele silloin kun on vilkku päällä samaan suuntaan, jossa mennään viivojen yli.
Ja vielä, omani sain siis tiistaina, joten kokemusta on laihanlaisesti.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Jep, niin on. Ohjaava kaistavahti on kesällä ja isoilla teillä hyvä. Pikkuteille se ei ohjaavana oikein toimi. Jarrut tuossa ei toimi niin hyvin kuin aiemmissa. Liukkaalla pyrkii liian helposti perä lähtemään sivuun ja tuota saa hätäjarrutuksessa ohjailla aivan liikaa että pysyy kaistalla. Aiemmissa autoissa ei ole tälläistä ollut. Jarruttaa ehkä hitusen liikaa takarenkaita liukkaalla.Kettu kirjoitti:Kaistavahdissa on neljä eri asetusta.
Pois, ravistus, ravistus ja ohjausapu, sekä pelkkä ohjausapu.
Sen lisäksi kolme eri tehokkuutta.
Itsellä käytössä vain ravistus keskiteholla.
Se on ihan hauska, ainakin toistaiseksi.
Mutta ikinä en autooni laittaisi asetusta, että joku muu ohjaa.
Aivan tarpeeksi (lue: liikaa) on näitä erilaisia luistonestoja ym.
Vielä lisäys. Kaistavahtihan ei ravistele silloin kun on vilkku päällä samaan suuntaan, jossa mennään viivojen yli.
Ja vielä, omani sain siis tiistaina, joten kokemusta on laihanlaisesti.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ihmettelin handsfreen toimintaa, kun luurin toisessa päässä olevat eivät välillä saaneet mitään selvää huminalta.
Itselläni auttoi ainakin tähän ongelmaan, kun väänsi ilmastoinnin pienelle.
Itselläni auttoi ainakin tähän ongelmaan, kun väänsi ilmastoinnin pienelle.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Käännä kojelaudan keskisuuttimet alaspäin. Kattoon suunnattuina häiritsevät mikrofoonia. 

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tulipa eilen testattua pimeäajoa, kun jouduin iltareisulle. Kääntyvät valot hyvä mutkatiellä, automatiikka vaihtaa hyvin pitkille ja pois, mutta on ehkä turhan herkkä. Pitkien valojen tehoa ei kyllä voi kehua, mutta kyllä niillä toimeen tulee. Ohituskiihtyvyys on tällä koneella kiitettävä, hyvin lähtee
Kulutus on nyt tippunut talvinopeusrajoitusten ja kitkojen myötä vähän alle kuuden. Tuo siis ajotietokoneen lukema.

Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Löytyykös täältä tietoa, kun ei manuaali juuri mitään kerro.
Mitä tarkoittaa kaistavahdissa teksti override?
Miten tripit 1 ja 2 eroavat toisistaan, jos mitenkään.
On muuten ehkä maailman surkein manuaali. Kertoo kyllä miten säätöjä voi tehdä,
mutta ei lainkaan kerro, mitä se tietty säätö vaikuttaa ja mihin.
Ja vielä uusille tilaajille tiedoksi.
Miettikää tarvitsetteko täysikokoista vararengasta, jos ollenkaan.
Minulla täysikokoinen ja se tarkoittaa selvästi matalampaa tavaratilaa.
Se rengas ei mahdu kokonaan holviinsa ja pohjaa on pitänyt korottaa n. 10 cm styroksitäytteellä.
No on siinä sitten pari onnetonta lokeroa tavaroille, mutta kuka moisia käyttää.
Mitä tarkoittaa kaistavahdissa teksti override?
Miten tripit 1 ja 2 eroavat toisistaan, jos mitenkään.
On muuten ehkä maailman surkein manuaali. Kertoo kyllä miten säätöjä voi tehdä,
mutta ei lainkaan kerro, mitä se tietty säätö vaikuttaa ja mihin.
Ja vielä uusille tilaajille tiedoksi.
Miettikää tarvitsetteko täysikokoista vararengasta, jos ollenkaan.
Minulla täysikokoinen ja se tarkoittaa selvästi matalampaa tavaratilaa.
Se rengas ei mahdu kokonaan holviinsa ja pohjaa on pitänyt korottaa n. 10 cm styroksitäytteellä.
No on siinä sitten pari onnetonta lokeroa tavaroille, mutta kuka moisia käyttää.