Anturin kytkenta ja puhatimen esivastistus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
TubrboFordtransit
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Loka 2015 00:21

Anturin kytkenta ja puhatimen esivastistus

Viesti Kirjoittaja TubrboFordtransit »

Terve!

Olen laittamassa kuntoon vm. 1996 TD transitia, lucas epicilla. Muutama kysymys.

Sisäilma lämmitin oli kytketty niin jännäll tavalla ja niin moneen rosvoliittimen kautta, että oli helpomi otta purkutransitista puhaltimeen tuleva johtosarjan pätkä ja motonetista uusi esivastus. Vastuksen vein lähelle alkuperäista paikkaa konepellin alle oikean umpion viereen. Puhallin toimii mutta kakkos ja ykkös nopeudet ovat toinen toises sijalla. Motonetin esivastustuksessa on yksi, alin liitin tyhjä, se on sillatu vastuksessa liittimeen mihiin tulee valkoine/vihreä johto. Sähkökaaviossa esivastuksessa on vain kolme liitinta. Jos joku tietää miten saan 1 ja 2 nopeudet omille paikoille, olis hyvää tietää, mutta ei se maailma kaadu niihin nopeuksiin, puhallin toimii ja se on tärkein.
Kuva esivastuksesta:

Kuva

Enemmän aiheutta huolta imusarjan päällä oleva, onko se imuilman lämpötilan anturi, minkä johdot on katkaistu.
Alfamern korjauskirjan sähkökaaviossa se liitty:
a. pumpun ja moottoriohjausyksikön väliin ruskean/punaiseen johtoon. Luultavasti saisi rosvoliittimella liitettty,
b. toinen pää menee mootorinohjaus yksikköön liitin nro 15. Kuva anturista:
Kuva

Sen moottoriohjausyksiköm kanssa on kysymys, missä on se on? Onko se alumiininen boksi apukuskin jalkatilan edessa koelaudan alla? Muistaakseni sen liittimet on moottoritilaa päin?

Se imuilman lämpötila anturi, mitää se tekee? Muuttako se lucas epicissa ennakkoa kylmilla kelieilla ja vähentää päästöja, vai onko joku tärkeämpi virka? Että tarteeko/kannataako menna entisöimaan?

Kiitokset etukäteen neuvoista.
Tessu
Viestit: 1751
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Anturin kytkenta ja puhatimen esivastistus

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Samalta näyttää etuvastus kuin MK4 EScossa, 1-nopeus menee vastuksen läpi muut numerot ilman sitä,ja se 1-nopeus yleensä just loppuu kun lanka palaa poikki tai pätkii prässäyksestä.
Liekö siellä entinen omistaja tehny omat kytkennät?
Vastaa Viestiin