Ford Focus Mk1 2.0 -99 P0122/P1120

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Speed_Sprite
Viestit: 51
Liittynyt: 11 Marras 2008 22:40
Paikkakunta: pirkanmaa

Ford Focus Mk1 2.0 -99 P0122/P1120

Viesti Kirjoittaja Speed_Sprite »

Eli kyseinen kapistus hetken nikotellu ja tänään käytin focuksen vikakoodin luvussa(Moottorin vikavalo ei oo palanu/vilkkunu missään vaiheessa) ja anto otsikon mukaset vikakoodit ja nää viittais kaasuläpän asentotunnistimeen hetken tossa googletin ja löysin tollaset --> http://engine-codes.com/p0122_ford.html. http://engine-codes.com/p1120_ford.html http://www.focusfanatics.com/forum/gene ... 2-tps.html eli kaks ekaa linkkiä viittais suoranaisesti vaan kaasuläpän tunnistimen vikaan MUTTA toi focusfanaticsin p1120 vois viitata myös ilmamäärämittariin? ja nyt ku tää alkuteoria on tässä runoiltu läpi niin auto oireilee näin : kaasua painettaessa kuuluu jostain suhinaa mikä viittais johonkin alipaine/imuvuotoon. ja 1500-3500 kierroksen välissä pitää semmosta ihme nykimistä tasakaasulla ja mikäli kiihdyttää hiljasesta vauhdista niin kiihtyy hyvin laiskan olosesti. Tekee myös tasakaasulla ajaessa sitä että vauhti vaan alkaa hiipumaan itestään? Nyt tarttis vähä neuvoja että mikä kaikki noi oireet ja vikakoodit voi aiheuttaa ennen ku alkaa uusia antureita tilaileen :lol: ja autoon siis vaihdettu entisen omistajan toimesta kaikki sytytyspalikat alkukesällä ilmansuodatin vaihdettu ja bensapumppu vaihdettu. ja sen verran vielä,että ku vikakoodit luettiin ne nollattiin sen jälkeen. Sitten auto käyntiin ja kokeiltiin eri kierrosalueilla ja molemmat koodit heti takasi,ja tämä kyseinen herra joka nää koodit luki teki siinä auton käynnissä ollessa sellasen havainnon että ku kaasuläpän liikettä siinä reaaliajassa prosentuaalisesti luettiin nii siinä oli JOKA suuntaan viivettä ja paljon kaasupolkimen liikkeeseen verrattuna. :?
:ford:
Speed_Sprite
Viestit: 51
Liittynyt: 11 Marras 2008 22:40
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Ford Focus Mk1 2.0 -99 P0122/P1120

Viesti Kirjoittaja Speed_Sprite »

mikäli joku pohtii jossain vaihees samaa asiaa nii ongelmat ratkes kaasuläpän asentotunnistimen vaihdolla lukuunottamatta imu/alipainevuotoo :D :thumbup:
:ford:
Vastaa Viestiin