sierran automaatti temppuilee..
sierran automaatti temppuilee..
missähän vika kun sierran automaattilaatikko ei heitä ollenkaan nelosta silmään vaan jättää kolmoselle...?? muuten laatikko toimii moitteittomasti..
ja sitten tyhjäkäynti heijjaa yleensä PALJON... mistä etsiä vikaa näihin??
sierra 2.0dohc aut. -90
ja sitten tyhjäkäynti heijjaa yleensä PALJON... mistä etsiä vikaa näihin??
sierra 2.0dohc aut. -90
ford sierra 2.0 dohc -90
Zaarin kirjoitti:Laatikon ongelma saattaa ratketa lisäämällä öljyä askiin. Toinen vaihtoehto on koittaa puhdistaa laatikon kyljessä olevan VSS-anturin liitin liasta.
Heijjaako tyhjäkäynti vaihde/vapaa/parkki päällä vai aina kun seisotaan paikallaan? Millä rpm välillä heijaa?
EDIT: Hiton IE.
pitääpä kokeilla ensin noita.. mistähän tuon VSS-anturan löytää?
tyhjäkäynti heijjaa lähinnä vaihde päällä.. ja kun vielä on automaatti niin jarru pohjassa paikallaan perä laskee ja nuosee tyhjä käynnin mukana..


ford sierra 2.0 dohc -90
tyhjäkäyntiventtiili on vaihdettu/kokeiltu varmasti toimivaa mutta apua ei ollut. alipaine letkuista en sitten tiedä...Sine kirjoitti:Ettei vain olisi alipaineputkissa joku vuoto.
Viallinen/likainen tyhjäkäyntiventtiili eli lisäilmaluisti saattaa vaikuttaa tyhjäkäynnin heijaamiseen.
ford sierra 2.0 dohc -90
Zaarin kirjoitti: Hanslaakarin puolella auton alla laatikon kyljessä. Johtoja seuraamalla pitäisi löytyä.
Oletko tarkistanut moottorin takaosan ja tulipellin välissä menevän letkun? Itselläni Scorpparista halkesi kyseinen 5 sentin mittainen letkun pätkä.
pitää kattoo tuo VSS-antura joku päivä kuhan kerkeää...
tänään kokeilin powerfiltteri sierraan nii että se ohittaa kokonaan ilmamääräanturan ja tyhjäkäynti toimi toitteettomasti.. onko mitää haittaa pitemmän päälle? jos houhotinletkulle ja lisäilmaletkulle pistää vielä jonkun suodattimen... muuta ideoita?
ford sierra 2.0 dohc -90
Tuosta päättelisin, että ilmamääräanturasi on rikki/likainen ja aiheuttaa tyhjäkäynnin heijaamisen.riesa kirjoitti:tänään kokeilin powerfiltteri sierraan nii että se ohittaa kokonaan ilmamääräanturan ja tyhjäkäynti toimi toitteettomasti.. onko mitää haittaa pitemmän päälle? jos houhotinletkulle ja lisäilmaletkulle pistää vielä jonkun suodattimen... muuta ideoita?
Itse pistin palan pesusientä nippusiteellä kiinni huohotinletkulle filtteriksi, kun rusikoin kartiofiltterin paikoilleen. Pitäisi vielä reikänauha+rautalanka kiinnityspatentti tehdä paremmaksi...
Ai niin... etsin pitkään Scorpiossa syytä, miksi tyhjäkäynti väillä veivaa. Lopulta asia taisi korjaantua, kun kävin päivän läpi sähköliittimiä puhdistaen ne kaikki kuten myös kävin läpi kaikki alipaineputket. Kaiken kruunasi välillä temppuileva ilmastoinnin painekytkin, joka haittasi diagnoosia. Nyt onkin sitten melkein toiminut "kuin kello".
luin tuossa tuommosen: http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... timoottori
eli onko se sittenkin tyhjäkäyntimoottori eikä ilmamääräventtiili?
eli onko se sittenkin tyhjäkäyntimoottori eikä ilmamääräventtiili?
ford sierra 2.0 dohc -90
Kyllä ilmamäärämittari pitää olla, eihän se muuten tajua kaasua. Kerran moottoritilaa siistiessäni unohdin laittaa suht tärkeät piuhat kiinni. Hyvin kävi tyhjäkäyntiä, mutta kun painoi kaasua => meinasi sammua tyyliin booaaaa.... Oli jo sellainen "mitä vi**ua" olotila, kun sitten tajusin ilmamäärämittarien johtojen roikkuvan irti (V6:ssa vielä kaksin kappalein).riesa kirjoitti:jeps... pitää pitää tarkistella kaikki nuo jutut... vaikuttaako tuo vapari mitenkää pakokaasu päästöihin? ja onko siinä pakko olla välissä se ilmamääräantura?
Taitaa olla sama asia eri nimillä. No, tietynlainen moottorihan sitä lisäilmaluistia työntää eli lisäilmaventtiiliäriesa kirjoitti:luin tuossa tuommosen: http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... timoottori
eli onko se sittenkin tyhjäkäyntimoottori eikä ilmamääräventtiili?
