1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Kyytsis
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Loka 2008 17:48

1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Missä suodatin asuu? Ei kai tankissa?

Auto nykii hieman varsinkin kylmänä ja lievää tehottomuutta varsinkin pienemillä kierroksilla. Yli 4000rpm vetää selvästi paremmin. Suodattimen vaihdosta ei ole havaintoja niin jos aloittaisi siitä.

t.Ville
corttiina san petso
Viestit: 88
Liittynyt: 24 Loka 2011 19:07

Re: 1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja corttiina san petso »

aloitappa vaikka siitä, myös ilmansuod. tulpat ehkäpä myös johdot.
Kyytsis
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Loka 2008 17:48

Re: 1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Näinpä, mutta onko suodattimen sijainnista näkemystä? Kun ei pikaisella etsinnällä löytynyt.
yritäedes
Viestit: 2442
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: 1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Kyytsis kirjoitti: onko suodattimen sijainnista näkemystä
Joo näkemystä on, ei varmaa tietoa: yksi kuva näyttää bensansuodattimen ja kannakkeen, jollainen on tankin vieressä
auton pohjassa. Kurkistele sinne.
Jos ei löydy, niin sitten se on viety tankin sisälle.
PS: Minäkin epäilen jotain muuta ongelmaa, mutta hyvähän se bensansuodatinkin on vaihtaa.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Kyytsis
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Loka 2008 17:48

Re: 1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Kiitos, nyt löysin itsekin tuon kuvan. Kai se siellä sitten on, pitää konttailla lisää.

Torque:lla katsoin vikakoodeja ja niitä ei ollut. Vacuum pomppii jonkin verran, viittaa varmaan imuvuotoon? Toinen mielenkiintoinen on throtteposition jonka minimi on 20%... Tuo on vielä uusi anturi.

Tulpat ja sytytysjohdot voisi vaihdella mielenrauhan takia. Ja MAF putsata varmaan samaan piikkiin.

t.Ville
Kyytsis
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Loka 2008 17:48

Re: 1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Suodatin löytyi, on apukuskin puolella, takarenkaan etupuolella suunnilleen takapenkin alla. Edessä on peltinen "pohjapanssari".

Näyttää vanhalta. Miten nuo liittimet avataan, veikkaus olisi että vetämällä, mutta vaatiiko työkalua? Focuksessa oli erilaiset..
Kyytsis
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Loka 2008 17:48

Re: 1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Putsasin MAF eilen ja sillä oli kyllä iso vaikutus; nyt toimii jo paljon paremmin. CRC putsausaineella oli helppo homma. Tai olisi ollut jos MAF ruuvit ei olisi olleet niin jumissa. Onneksi kuumailmapuhallin oli käsillä.

Katselin ajaessa arvoja Torquella;
Throttle näyttää hyvää käyrää, mutta ei mene 0%, jää 20% minimissään. Jostain luin ettei haittaa koska ECU osaa tuon silti tulkita
MAF näyttää hyvää käyrää ja seuraa kaasua ilman viivettä. Ei hyppyjä
O2voltage (bank 1, sensor 1) hyppii ympäriinsä
O2voltage (bank 2, sensor 1) näyttää maksimiarvoa koko ajan

--> olisiko lambda pimeänä? Ei kyllä ole vikakoodia siitäkään.

t.Ville
yritäedes
Viestit: 2442
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: 1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Kyytsis kirjoitti:O2voltage (bank 1, sensor 1) hyppii ympäriinsä
O2voltage (bank 2, sensor 1) näyttää maksimiarvoa koko ajan
Eikos tuo ole kuten pitäisikin? Etummainen (sensor 1) jännite hyppii eli lambda toimii.
Bank 2 näyttää maksimia, koska sitä ei ole olemassakaan. Tuskin siellä kahta rinnakkaista kattia on?

Muuten, niistä pa-linjan liittimistä. Jos niissä ei ole mitään, mitä painaa/vetää/puristaa systeemiä näkyvillä, niin sitten voi olla se sileän metallimuhvin näköinen malli, jota pitää työkalulla tai omatekemällä hylsyllä painaa liittimen ja liitosputken väliseen rakoon, että irtoaa.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Kyytsis
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Loka 2008 17:48

Re: 1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Noita o2 antureita ihmettelin koska OBD näyttää neljää eri anturia, ihan kuin olisi bank 1 ja 2 sekä anturit 1 ja 2 molemmille. Toisaalta pakosarjassa noi menee jo yhteen ja siellä on vain yksi katti... Eli yksi lambda ennen kattia ja yksi jälkeen.

Pakosarja...
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... T010349301

ja katti + putki
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... T010205804

Fuel Trim taas löytyy bank1 ja bank2 ja molemmista tulee dataa ulos. Jos siellä ei ole erikseen labdaa niin mistä tuo data tulee?
Kyytsis
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Loka 2008 17:48

Re: 1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Nyt vaihdettu se suodatin ja oli vanha, luultavasti alkuperäinen. Ei kuitenkaan isoa vaikutusta mihinkään. Lisäksi vaihdettu puolan jakaja, vanha oli kovin tuomisessa kunnossa. Osa nykimisestä katosi, mutta yhä lämpimänä kun vedättää pienillä kierroksilla, eli alle 1500, niin saattaa pätkiä.

Yksi päivä tuli vikakoodi 1. Misfire, mutta ei ole uusinut. Sittemmin vaihdettu tuo puola.

Mitäs sitten vaidettaisiin..

Ville
yritäedes
Viestit: 2442
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: 1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Kyytsis kirjoitti:Mitäs sitten vaidettaisiin.
Vaikka tulpat ja johdot.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Kyytsis
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Loka 2008 17:48

Re: 1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Nyt vaihdoin MAFin ja tulpanjohdot. Matalilla kierroksilla ollut nykiminen katosi ja vedot parani. Silti ruuhkassa jonottaessa tarjosi taas p301 vikakoodin.. Tulpat on laitettu helmikuussa, puolajakaja myös uusi.

Mitäköhän sitä keksisi?
Jheinonen
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Tammi 2014 15:37
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 1.8 Zetec 2005 Tourneo Bensasuodatin?

Viesti Kirjoittaja Jheinonen »

Nopeesti ulkomainsivuilta: Faulty spark plug or wire Faulty coil (pack) Faulty oxygen sensor(s) Faulty fuel injector Burned exhaust valve Faulty catalytic converter(s) Running out of fuel Poor compression Defective computer
Vastaa Viestiin