Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Hola!
Alkaa olemaan niin monta vihjettä siitä että naftasuuttimet alkavat tarvitsemaan jonkinlaista huoltotoimea. Onko näitä suuttimia yleisesti mahdollista huoltaa täysin ja onko se jopa itse tehtävissä vai onko parempi ajatus käyttää jossain alan pajalla korjattavana? Minkälaisia hintoja moisista operaatioista on odotettavissa?
VAI ostanko kylmästi kaikki neljä vaihtosuutinta ebay:sta ja vaihdan itse?
Alkaa olemaan niin monta vihjettä siitä että naftasuuttimet alkavat tarvitsemaan jonkinlaista huoltotoimea. Onko näitä suuttimia yleisesti mahdollista huoltaa täysin ja onko se jopa itse tehtävissä vai onko parempi ajatus käyttää jossain alan pajalla korjattavana? Minkälaisia hintoja moisista operaatioista on odotettavissa?
VAI ostanko kylmästi kaikki neljä vaihtosuutinta ebay:sta ja vaihdan itse?
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Turun Motonet myy STP Diesel Injector Cleaner ainetta, voisit aloittaa tolla.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Vaan kun en aloita kun selvästi on nähtävissä vuotoa suuttimissa niin antaa cleanereiden jäädä sinne motonetin hyllyille.anon1 kirjoitti:Turun Motonet myy STP Diesel Injector Cleaner ainetta, voisit aloittaa tolla.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Tiiviteiden vaihdon voi suorittaa.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Sinä se melkein vastailet ihan 100% ensimmäisessä viestissäni oleviin kysymyksiin. Kuten tulinko kysyneeksi dieselin lisänaineista? En, koska tiedän ongelmani olevan jo niiden möhnien ulottumattomissta, onko selvä? Ja kyllä, tiivisteiden vaihto on todellakin käynyt mielessä kun kerran vuotavat, mutta on kummiskin melko monimutkainen kapistus tuollainen common railin suutin joten päätin kysyä onko niiden korjaaminen itse mahdollista vai ajaakko suoraan alan liikkeeseen mistä saan varmasti sen tarvitsemani avun. Sitten vielä kysyin onko kenelläkään käsitystä hinnasta.. Noin, toistan jo itseäni mutta jos nyt asia menisi jotenkin takaraivoon asti että mistä olikaan kysymys.anon1 kirjoitti:Tiiviteiden vaihdon voi suorittaa.
Tai sitten voit ottaa nyt verisesti nokkiisi ja haukkua fordit paskoiksi ja itkeä vaihtavasi foorumia.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Muistaakseni ainakin oulun diesel huollossa tuli vanhojen suutinten huolto maksamaan saman verran kun jo kunnostetut suuttimet ja uskoisin että ebay myy niin edullisesti uusia/kunnostettuja että tilaisin sieltä uudet tilalle..eikä ole kummonen homma vaihtaa itse paikalleen.. 

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Kyllä varmaan mekaanisesti pystyy normaali kotitarve remontin korjaaja kotioloissa vaihtamaan uudet tilalle, mutta eikös ne uudet suuttimet pidä "koodata", että alkavat toimimaan? Pitää naputella suuttimien sarjanumerot läppärillä OBD portin kautta sisään.. Sitä en tiedä miten se tehdään ja onnistuuko kuinka helposti ja onko koodaamisen vuoksi kuitenkin nilkutettava hattu kourassa huoltoon.
Mulla lienee kohtapuoliin sama suutinrumba edessä. Alkuperäisillä ajettu jo yli 360 tkm. eivät tosin vieläkään vuoda , mutta varmasti kohta hajoavat. Tiedä sitten kuinka pitkään nuo voivat kestää ja kannattaako noita vaihdella ennalta vai odotella että porsivat.
Mulla lienee kohtapuoliin sama suutinrumba edessä. Alkuperäisillä ajettu jo yli 360 tkm. eivät tosin vieläkään vuoda , mutta varmasti kohta hajoavat. Tiedä sitten kuinka pitkään nuo voivat kestää ja kannattaako noita vaihdella ennalta vai odotella että porsivat.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Itselläni on selvästi huomattavissa aaltoilevaa nakutusta. Kylmänä nakuttaa tietenkin mikä vähenee moottorin lämmetessä. Kiihdyttäessä tapahtuu jossain kohtaan selvästi nakutuksen melkein totaallinen häviäminen mikä sitten palautuu jossain kohtaan ajoa. Siihen kun lisää tämän jo orastavan vuotamisen sekä 280Tkm mittarissa niin alkaa olemaan se hetki kun voisi huolto olla paikallaan. Uskallan kummiskin olettaa että naputetaan jo nakutusanturin rajoilla..
Jokin nyrkkisääntö on vissiin että 100tkm jokin huolto ja 300tkm alkaa olemaan reilumpi remontti, tiedä tuosta mutta käy ihan omaan järkeen kun on kummiskin melko monimutkainen "tappi", minkä sisällä on yllättävän paljon tavaraa.
Jokin nyrkkisääntö on vissiin että 100tkm jokin huolto ja 300tkm alkaa olemaan reilumpi remontti, tiedä tuosta mutta käy ihan omaan järkeen kun on kummiskin melko monimutkainen "tappi", minkä sisällä on yllättävän paljon tavaraa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Kyllä kait niitä voi huoltaa, mutta mulle ainakin vihelällä sanottiin että osat maksaa suomessa saman kuin saksasta kunnostetut vaihtosuuttimet +työt päälle. Meinasi vaan että tilaa saksasta jos uskot että ne pelaa (eli heitti epäilyä että noinkohan ovat kunnolla huollettuja, mutta ainakin tähän asti 1,5v/40tkm pelanneet).
Tätä pajaa mulle kans yks tyyppi suositteli että huoltaisivat: http://personal.inet.fi/yritys/prdiesel/ mutta hintaa ei sitten tullu kysyttyä vaan tilasin vaihtosuuttimet: http://www.eps-turbo.de/shop/manufactur ... facturer=9
Ja tosiaan koodausta tarvii, mutta sitä ilmeisesti voi yrittää obd-mokkullalla ja forscanilla, jos ite tekee. Ja olikohan nyt niin että niiden suutinten irrottamiseen tarvii vielä jonkun erikoishylsyn
Tätä pajaa mulle kans yks tyyppi suositteli että huoltaisivat: http://personal.inet.fi/yritys/prdiesel/ mutta hintaa ei sitten tullu kysyttyä vaan tilasin vaihtosuuttimet: http://www.eps-turbo.de/shop/manufactur ... facturer=9
Ja tosiaan koodausta tarvii, mutta sitä ilmeisesti voi yrittää obd-mokkullalla ja forscanilla, jos ite tekee. Ja olikohan nyt niin että niiden suutinten irrottamiseen tarvii vielä jonkun erikoishylsyn
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Miten olis jos liittyisit mielensäpahottajienkerhoon, etkä ikinä kysyisi neuvoja keltään.Volmari kirjoitti: Sinä se melkein vastailet ihan 100% ensimmäisessä viestissäni oleviin kysymyksiin. Kuten tulinko kysyneeksi dieselin lisänaineista? En, koska tiedän ongelmani olevan jo niiden möhnien ulottumattomissta, onko selvä? Ja kyllä, tiivisteiden vaihto on todellakin käynyt mielessä kun kerran vuotavat, mutta on kummiskin melko monimutkainen kapistus tuollainen common railin suutin joten päätin kysyä onko niiden korjaaminen itse mahdollista vai ajaakko suoraan alan liikkeeseen mistä saan varmasti sen tarvitsemani avun. Sitten vielä kysyin onko kenelläkään käsitystä hinnasta.. Noin, toistan jo itseäni mutta jos nyt asia menisi jotenkin takaraivoon asti että mistä olikaan kysymys.
Tai sitten voit ottaa nyt verisesti nokkiisi ja haukkua fordit paskoiksi ja itkeä vaihtavasi foorumia.

Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Vaikka kysyjän asenne lähentelee haista kettu luokitusta niin vastaanpa asiallisesti...
Henk.koht. EN suosittele EPS:ssän suuttimia. tilasin neljä suutinta jotka kaikki oli jumissa. paikallinen diesel huolto sai herkistelyllä (eli penkkiin, cleanerit sisään paineen kera ja sähköisesti napsuttelivat suutinten venttiileitä että sai auki) kolme heräsi ja neljäs umpi jumissa.
Tilasin suomalaisen diesel huollon kautta uudet sisuskalut suuttimeen jotka kustanti n. 170 egee osat ja n. 60 egee työt johon kuului asennus ja koodaus.
Huoltotoimenpide suuttimille joissa jo ohi vuotoa on juurikin toi korjaussarja mihin kuuluu uudet osat suuttimeen ja uusi kärki. hinta noin 170 euroa kpl.
Jos ostat uudet tai tehdas uusitut niin asennus kyllä onnistuu itsekkin mutta asennuksessa tulee olla erittäin varovainen ettei suutin putkiin, railiin tai suuttimiin pääse mitään epäpuhtauksia koska reiät jotka ovat suuttimen sisällä on aika pieniä

ja tässä on itse suuttimen anatomiaa

Suositukseni on että menet käymään jossain diesel huoltoihin erikoistuneessa liikkeessä ja kysyt korjaussarjoja asennuksineen niin säästää selvästi hermoja ja homma hoituu heti yhdellä kertaa kuntoon.
Itse en varsinais suomen suunnilta tiedä yhtäkään firmaa mutta Seinäjoelta voin lämpimästi suositella Pohjanmaan Dieselhuolto oy nimistä yritystä jossa itse hoidin suuttimet kuntoon.
Henk.koht. EN suosittele EPS:ssän suuttimia. tilasin neljä suutinta jotka kaikki oli jumissa. paikallinen diesel huolto sai herkistelyllä (eli penkkiin, cleanerit sisään paineen kera ja sähköisesti napsuttelivat suutinten venttiileitä että sai auki) kolme heräsi ja neljäs umpi jumissa.
Tilasin suomalaisen diesel huollon kautta uudet sisuskalut suuttimeen jotka kustanti n. 170 egee osat ja n. 60 egee työt johon kuului asennus ja koodaus.
Huoltotoimenpide suuttimille joissa jo ohi vuotoa on juurikin toi korjaussarja mihin kuuluu uudet osat suuttimeen ja uusi kärki. hinta noin 170 euroa kpl.
Jos ostat uudet tai tehdas uusitut niin asennus kyllä onnistuu itsekkin mutta asennuksessa tulee olla erittäin varovainen ettei suutin putkiin, railiin tai suuttimiin pääse mitään epäpuhtauksia koska reiät jotka ovat suuttimen sisällä on aika pieniä

ja tässä on itse suuttimen anatomiaa

Suositukseni on että menet käymään jossain diesel huoltoihin erikoistuneessa liikkeessä ja kysyt korjaussarjoja asennuksineen niin säästää selvästi hermoja ja homma hoituu heti yhdellä kertaa kuntoon.
Itse en varsinais suomen suunnilta tiedä yhtäkään firmaa mutta Seinäjoelta voin lämpimästi suositella Pohjanmaan Dieselhuolto oy nimistä yritystä jossa itse hoidin suuttimet kuntoon.
"harder" is not a very good safeword
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
saksoboy kirjoitti:Vaikka kysyjän asenne lähentelee haista v*ttu luokitusta niin vastaanpa asiallisesti...
Henk.koht. EN suosittele EPS:ssän suuttimia. tilasin neljä suutinta jotka kaikki oli jumissa. paikallinen diesel huolto sai herkistelyllä (eli penkkiin, cleanerit sisään paineen kera ja sähköisesti napsuttelivat suutinten venttiileitä että sai auki) kolme heräsi ja neljäs umpi jumissa.
Tilasin suomalaisen diesel huollon kautta uudet sisuskalut suuttimeen jotka kustanti n. 170 egee osat ja n. 60 egee työt johon kuului asennus ja koodaus.
Huoltotoimenpide suuttimille joissa jo ohi vuotoa on juurikin toi korjaussarja mihin kuuluu uudet osat suuttimeen ja uusi kärki. hinta noin 170 euroa kpl.
Jos ostat uudet tai tehdas uusitut niin asennus kyllä onnistuu itsekkin mutta asennuksessa tulee olla erittäin varovainen ettei suutin putkiin, railiin tai suuttimiin pääse mitään epäpuhtauksia koska reiät jotka ovat suuttimen sisällä on aika pieniä
ja tässä on itse suuttimen anatomiaa
Suositukseni on että menet käymään jossain diesel huoltoihin erikoistuneessa liikkeessä ja kysyt korjaussarjoja asennuksineen niin säästää selvästi hermoja ja homma hoituu heti yhdellä kertaa kuntoon.
Itse en varsinais suomen suunnilta tiedä yhtäkään firmaa mutta Seinäjoelta voin lämpimästi suositella Pohjanmaan Dieselhuolto oy nimistä yritystä jossa itse hoidin suuttimet kuntoon.

Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Kiitoksia, kun olisi heti saanut vastaavaa avustusta niin ei tarttis alkaa ottamaan nokkiinsa. Jos kysyn "mitä ruokaa tekisin jauhelihasta" ja saan vastaukseksi "syö porkkana", ei se kovin paljoa lämmitä mieltä.saksoboy kirjoitti:Vaikka kysyjän asenne lähentelee haista v*ttu luokitusta niin vastaanpa asiallisesti...
Henk.koht. EN suosittele EPS:ssän suuttimia. tilasin neljä suutinta jotka kaikki oli jumissa. paikallinen diesel huolto sai herkistelyllä (eli penkkiin, cleanerit sisään paineen kera ja sähköisesti napsuttelivat suutinten venttiileitä että sai auki) kolme heräsi ja neljäs umpi jumissa.
Tilasin suomalaisen diesel huollon kautta uudet sisuskalut suuttimeen jotka kustanti n. 170 egee osat ja n. 60 egee työt johon kuului asennus ja koodaus.
Huoltotoimenpide suuttimille joissa jo ohi vuotoa on juurikin toi korjaussarja mihin kuuluu uudet osat suuttimeen ja uusi kärki. hinta noin 170 euroa kpl.
Jos ostat uudet tai tehdas uusitut niin asennus kyllä onnistuu itsekkin mutta asennuksessa tulee olla erittäin varovainen ettei suutin putkiin, railiin tai suuttimiin pääse mitään epäpuhtauksia koska reiät jotka ovat suuttimen sisällä on aika pieniä
ja tässä on itse suuttimen anatomiaa
Suositukseni on että menet käymään jossain diesel huoltoihin erikoistuneessa liikkeessä ja kysyt korjaussarjoja asennuksineen niin säästää selvästi hermoja ja homma hoituu heti yhdellä kertaa kuntoon.
Itse en varsinais suomen suunnilta tiedä yhtäkään firmaa mutta Seinäjoelta voin lämpimästi suositella Pohjanmaan Dieselhuolto oy nimistä yritystä jossa itse hoidin suuttimet kuntoon.
Selvästi on nuo suuttimet sen verran monimutkaiset että pitänee vain niellä ylpeys ja viedä nöyrästi auto osaaviin käsiin. Talonyhtiön parkkipaikka ei välttämättä ole se paras paikka alkaa toteuttamaan tuota remonttia.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
Tuossa olen kyllä samaa mieltä langan aloittajan kanssa että vanhoihin common rail suuttimiin ei kannata kokeilla enää mitään tankkiin lisättäviä putsaus aineita. Pahentaa vain tilannetta kun ne kertyneet epäpuhtaudet lähtee liikkeelle jolloin ohivuoto vain suurentuneiden välysten vuoksi lisääntyyVolmari kirjoitti: Vaan kun en aloita kun selvästi on nähtävissä vuotoa suuttimissa niin antaa cleanereiden jäädä sinne motonetin hyllyille.
"harder" is not a very good safeword
Re: Mondeo mk3 2.0 TDCI dieselsuuttimien huolto.
forscan ohjelmalla pystyy laittamaan uudet koodit suuttimista sisään
Koodi on jo valmiiksi painettuna suuttimen tarraan
Tuli vaan mieleen ettei aito vaan olisi kadottanut koodia
Koodi on jo valmiiksi painettuna suuttimen tarraan
Tuli vaan mieleen ettei aito vaan olisi kadottanut koodia