Romutuskampanja ja hyvityshinnat

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Luigi
Viestit: 125
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Romutuskampanja ja hyvityshinnat

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Pyysin eräältä Ford jälleenmyyjältä tarjousta uuteen Fiestaan ja sainkin sen. Pienen tinkauksen jälkeen myyjä lupasi 400 euroa paremman hyvityshinnan vanhasta Fiestastani. Olin saatuun tarjoukseen tyytyväinen ja kysyin myyjältä, että voinko vaihtoauton lisäksi saada romutuskampanjan mukaisen 1500 euron alennuksen jos toimitan romutustodistuksen. Myyjän mielestä voin saada ainostaan 1000 euron hyvitysen, eli sen mikä on valtion osuus. Maahantuojan osuus 500 eur on jo käytetty aikaisemmin pyytämässäni tarjouksessa, mikä on kuulemma kaupanpäättämistuki.. Tätä asiaa en oikein sulattanut. Sain vielä myyjältä jälkeenpäin viestin, että uuden auton palkkiorakenne muuttuu romutuspalkkion myötä, joten myyjän pitäisi tehdä minulle kokonaan uusi tarjous.

Mitä mieltä raati on. Toimiko myyjä oikein ?
seppo1
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Elo 2013 16:30

Re: Romutuskampanja ja hyvityshinnat

Viesti Kirjoittaja seppo1 »

Minun mielestä romutuspalkkio on täysin irrallinen asia, jota ei edes kannata etukäteen myyjälle kertoa, jos on uutta autoa ostamassa. Sen pitäisi olla täysin käteistä rahaa vastaava, eikä myyjä saa ruveta säveltelemään mitään uutta tarjousta sillä perusteella, että ostossa käytetään romutuspalkkiota. Eli minun käsityksen mukaan saat tinkiä auton hinnasta ihan niin paljon kuin tykkäät, eikä se saa vaikuttaa tähän romutuspalkkion hyvitysmäärään. Voi olla, että olen väärässä.
ahintikka
Viestit: 87
Liittynyt: 25 Huhti 2005 08:50

Re: Romutuskampanja ja hyvityshinnat

Viesti Kirjoittaja ahintikka »

Nimenomaan näin sitä ohjeistetaan käyttämään kun sitä käytit.
Tee kaupat muuten selväksi, sovi väliraha tai ostohinta.
Vasta tämän jälkeen kerrotaan romutussetelistä joka vähentää siis välirahaa tai kauppahintaa 1500 e.
Autokauppiaisiin, myös merkkiliikkeden myyjiin, mahtuu kaikelaisia hui... yrittäjiä ja jokainen kaupalle
tuotu lisäeuro on voittoa.
Vaihda liikettä jos ei romutussetelistä saa 1500 euroa.
Luigi
Viestit: 125
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Romutuskampanja ja hyvityshinnat

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Laitoin aamulla s-postia maahantuojalle ja kyselin heidän mielipidettä asiaan, niin eipä mennyt aikaakaan kun jälleenmyyjä soitti minulle ja kertoi, että täysi 1500€ romutuspalkkio on käytettävissä, mikäli sellaisen hankkisin. Nyt odotellaan vielä parempaa tarjousta, millä kompensoidaan ärtymyksen määrää..
Vastaa Viestiin