Ps. Kyllä logiikassa on yleensäkin toivomista. Nyt kun sadetunnistin on aktivoitunut (joskus ajon aikana), niin vaihteen siirtäminen D:ltä P:lle R:än kautta aiheuttaa takalasipyyhkimen kertapyyhäisyn...
Itse olen paikallistanut omassani resonoinnin katossa olevaan paneeliin, jossa aurinkolasikotelo, valokytkimet jne. Siinä on ristikko, jossa kait mikrofoonit, niin se resonoi. Loppuu, kun ristikko-osasta kevyesti painaa. En tiedä voisiko sinne saada jotain lisätäytettä tai muuten kiristettyä.Hapepa kirjoitti:Auto on aika melun ja siksi korvaa ärsyttää kirkas pärinä, , joka tulee jostain resonanssista kovassa vauhdissa. Toinen harmi on takaluukku, jonka automaattinen sulkumekanismi ei toimi. Aika usein luukku ponnahti takaisin auki, jonka jälkeen se pitää käsin sulkea.
KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!avvifor kirjoitti:On muuten ihan pelleilyä noi luvatut toimitusajat. Mulle on luvattu kohta kolmen viikon ajan auto saapuvaksi parin kolmen päivän sisällä. Viimeksi auton piti tulla tänään, mutta aamulla myyjä soitti ettei turun varustelussa ollut tietoja päivitetty oikein ja saapuminen onkin vasta keskiviikkona... En enää usko siihenkään. Ei tosiaan turhaan kannata tiedustella ja kysellä, kun ei niihin aikatauluihin voi mitään luottaa. Eikä tämäkään tietenkään myyjän vika ole, siellä varustelussa ollaan nyt vain harrastelijoita.
Laskeutuukohan sulla tuo levy vähän vinossa paikalleen, kun liikkuu luukun mukana. Varmista, että se on kunnolla kiinnikkeissään. Mulla ei ole ongelmaa ollut, mutta huomasin, että sovitus on tosi tarkka.Hapepa kirjoitti: Takaluukun ongelma paikallistui hattuhyllyyn. Alaslaskiessa hattuhylly tahmaa nähtävästi johonkin reunaan joskus ja luukku ponnahtaa sen takia takaisin auki. Kuvittelee kait, että joku on jättämässä näppejään väliin. Jos hattuhylly on alhaalla, eli ei nouse luukun mukana, niin takaluukku toimii moitteettomasti.
Juuri näin meidän Mondeossa tapahtuu. Laskeutuu toiselle kantille ja se riittää sulkumekanismin "varotoimenpiteeseen". Ensi viikolla on huolto ja pyysin tekemään asialle jotain. Jos eivät itse keksi, niin poistan todennäköisesti itse hattuhyllyn kanteilla olevat kumituppulat. Niistähän se aina ensimmäisenä hankaa.Henry F. kirjoitti: Laskeutuukohan sulla tuo levy vähän vinossa paikalleen, kun liikkuu luukun mukana. Varmista, että se on kunnolla kiinnikkeissään. Mulla ei ole ongelmaa ollut, mutta huomasin, että sovitus on tosi tarkka.
Ota sit kuva, ei uskota muuten!avvifor kirjoitti:No nyt vaikuttaisi siltä, että kyllä se jo autonkuljetusrekan kyydissä on! Ja huomenna aamulla nouto.
Äkikseltään kuulostaa, että myyjä hiukka väistelee. Ymmärrykseni mukaan ketju toimii seuraavasti: Autot Vuosaareen satamaan -> Rekalla Turkkuseen ja siellä "varustellaan" irtopalikat eli matot, ohjekirjat jne. -> Rekalla jälleenmyyjälle, joka tekee Suomivarustelun, huollon jne.avvifor kirjoitti:Oulun veholta tiasin. Eihän se niiden vika ole. Saivat vain monta kertaa väärää tietoa turun varustelusta, kun toimitusaikaa kysyin. Ilmeisesti turuuus päivitetään aika manuaalisesti kaikki systeemeihin ja oisko vielä kesäloma-aika sotkenut lisää tätä. Ja vielä kyselin aika tiuhaan sitä asiaa tässä loppumetreillä. On niin monta liikkuvaa palasta ja kaikki vaikuttaa kaikkeen niin hyvä tietää karkeasti tuleeko auto parin päivän sisään vai parin viikon sisään.
Joo laitan kuvan, jos osaan hyvän tavan tänne lisätä sellaisen!
Länsi-Euroopan kartasto on vakiona.avvifor kirjoitti:Tuleeks tossa mukana tulevassa navissa euroopan kartat mukana? Ajatus lähteä aika pian pikku reissulle....
Siinä on vaan etumatkustajan turvatyynyn status. Ei pääse unohtumaan pois päältä, kun loistaa siinä myös kanssamatkustajalle.Kettu kirjoitti:Mondeossa on se pienenpieni näyttö tms. keskellä kojetaulua melkein tuulilasissa kiinni.
Mikähän se on? En ole käyttiksestä löytänyt tuohon vastausta.
Räminä poistuu poistamalla muutama kiinnike auton alla olevista muovisista ilmanohjaimista. Tästä on olemassa korjausohjeet Fordilla. Saavat kyllä tuon kuntoon takuukorjauksena, kunhan muistaa mainita huollossa korjausohjeesta.Hapepa kirjoitti: Täytyy toivoa, että huoltomies keksii tuon räminän aiheuttajankin. Ääni on samanlainen kuin pärisyttelisi viivotinta pulpetinkanteen eli jostain kohti muovirakennelma on todennäköisesti löysällä. Ainahan muoviosista jotain natinaa kuuluu, mutta tällä kertaa tuo pärinä tai räminä on häiritsevää. Jos tuo ääni on uuden Fordin "ominaisuus" ja kuuluu asiaan, niin sitten tämä Mondeo on ensimmäinen ja myös viimeinen Foordi meidän perheessä.