mondeo 1.8 vm. 98 pytty pimeänä
mondeo 1.8 vm. 98 pytty pimeänä
Heps.. Poikien mondeosta katosi vääntö ja käynti epätasaista. Irroittelin tulpanjohtoja ja kakkos/ tai kolmospytyn kohdalla käyntiääni ei muutu vaikka johto on poissa, vaihdoin tulpan toiseen sylinteriin ja toimii, sitten kokeilin (nelos tai ykköspytyn) johtoa ja sama ongelma eli käynti ääni ei muutu.. onk menny venttiili, mäntä vai voiko olla vika tuossa virranjakajassa vika..
Niin en tiedä kuinka päin woortin sylinterit lasketaan.. siksi tuo arpominen
Kiitos avusta
Niin en tiedä kuinka päin woortin sylinterit lasketaan.. siksi tuo arpominen
Kiitos avusta
Re: mondeo 1.8 vm. 98 pytty pimeänä
Etupäästä ne pääasias lasketaan. Kokeile vaihtaa tulpanjohtoja 2-3 välillä, jos vika siirtyy niin puola hajalla. (Edis puolas ei ole väliä jos vaihtaa samalla iskulla olevien pyttyjen johtojen paikkaa.)
Palanu venttiilikin on hyvin mahdollista.
Palanu venttiilikin on hyvin mahdollista.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: mondeo 1.8 vm. 98 pytty pimeänä
Puola? onko joka pytyllä omansa... kuinka testaan sen toiminnan
Re: mondeo 1.8 vm. 98 pytty pimeänä
Ai... voiko todella noin tehdä siis vaihtaa 2 ja 3 pytyn piuhat ja käynnistää... Miulla ollut diesel auto piiitkän aikaa ja tämä mondeo on poikien käytössä. Ei ole tuttu tämä puola juttu (mihin lie virranjakaja kadonnu )
Re: mondeo 1.8 vm. 98 pytty pimeänä
Ne mihin tulpan johdot menee se mötikkö moottorin oikealla puolen.. on EDIS puola. Siinä on kaksi käämiä eli kaksi sylinteriä on yhdessä käämissä.. se on siis hukkakipinäpuola eli kipinä tulee puristus että poistotahdin kohdalla.
Virranajakaksi enemmän haukutaan sitä mekaanisesti toimivaa systeemiä.. ns. kärjellinensytytys.
Kiitän pasleh:ia sillä itse en enään muistanu yhtään mitkä pytyt ne oli.
Virranajakaksi enemmän haukutaan sitä mekaanisesti toimivaa systeemiä.. ns. kärjellinensytytys.
Kiitän pasleh:ia sillä itse en enään muistanu yhtään mitkä pytyt ne oli.
Jepulis korjaan väitettäni.. kyllähän noita onkin. Eletkroniikalla ohjattuja TFI moduuleita.Löytyy sitä virranjakajaa myös kärjettömänä, terveisin entinen Nissan Sunny B11 omistaja. Noissa muuttui kärjertömään sytytykseen 1980-luvun puolessa välissä.
Viimeksi muokannut Xanthe_, 04 Elo 2015 02:49. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: mondeo 1.8 vm. 98 pytty pimeänä
Pamauttaa siis kipinän yhtä aikaa 1 ja 4 ja toisella kierroksella 2 ja 3. Ykkönen on jakopään puoli.
Fiestat:
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80
Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80
Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
Re: mondeo 1.8 vm. 98 pytty pimeänä
Mondeot tuntuvat kuluttavan puolanjakajia, omassa 2.0l bensakoneella olevassa versiossa puolanjakaja halki. Tämä tuli ilmi vasta irroittamalla osa. Eihän tuo ole kuin 40-50€ osa ja kannattaa vaihtaa samalla tulpat ja tulpanjohdot. Poistetaan mahdollisia ongelmia.
Re: mondeo 1.8 vm. 98 pytty pimeänä
Löytyy sitä virranjakajaa myös kärjettömänä, terveisin entinen Nissan Sunny B11 omistaja. Noissa muuttui kärjertömään sytytykseen 1980-luvun puolessa välissä.Xanthe_ kirjoitti:Virranajakaksi enemmän haukutaan sitä mekaanisesti toimivaa systeemiä.. ns. kärjellinensytytys.
Re: mondeo 1.8 vm. 98 pytty pimeänä
No niin Kiiitos suuri testasin kuten neuvottiin ja puolahan se oli rikki. Motonetistä "halpis" osa paikalleen ja taas pojat pääsee kylille pärräämään. Kiitos avusta.