Fiestaan konetta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pasianssi71
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Huhti 2015 13:03

Fiestaan konetta

Viesti Kirjoittaja pasianssi71 »

Tervehdys, olen uusi foorumilla ja tuli haettua tuollainen kulkine kun halvalla sai Ford2D FIESTA 1.1I CL-FBJ/245 vm.94 moottori on joku HCS 1.1 CFI (ei kerro mulle juurikaan mitään).
Eli tämä on maaliskuussa katsastettu ja olis tarkoitus tehdä tehdä tästä työmatkakulkine satunnaiseen käyttöön.
Ongelma vaan on että kone kolisee jonkin verran ja välillä palaa öljyvalo, olisko öljypumppu sanonut sopimuksen irti tai joku öljykanava tukossa? tosiaan aika kova meteli silloin kun öljyvalo palaa muuten rauhallisella ajolla suht hiljainen.
Pohdinnan alla onkin että vaihdanko koneen vai kunnostan vanhan.
Lähinnä kiinnostaa mitkä olis vaihtoehdot moottoriksi, onko esim jossain escortissa sama kone ja voisko tuohon sovittaa esim 1.3:sen koneen.
Mitään ruiskukonetta tms. suurempia muutoksia vaativaa konetta en ala tähän sijoittamaan.
Saa myös tarjota jos sattuu löytymään Varsinais-Suomen alueelta toimivaa konetta.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Fiestaan konetta

Viesti Kirjoittaja emax »

1.1 CFI on yksipisteruisku. Vähäpäästöisyys rajoittaa moottorivaihtoehtoja vielä aikalailla.
Mk3 fiestan 1.3 kone on myös CFI. Tarvit sen koneen lisäksi vähintään ainakin 1.3 fiestan ecun. Pahimmillaan kaikki imu-, ja pakosarjat, pakoputken, ruiskutusyksikön, ja koko johtosarjan moottorinohjauslaitoksineen.
Ja se 1.3 kone pitää olla HCS kuten se 1.1:kin on. Sarjat ei sovi vanhempaan Valenciaan, eikä Valenciaa ole cfi:nä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
pasianssi71
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Huhti 2015 13:03

Re: Fiestaan konetta

Viesti Kirjoittaja pasianssi71 »

Kiitos tiedoista, tosiaan aika uusi aihe itselle tämä Ford.
Yksipisteruisku? äkkikatsomalta näytti kyllä aivan kaasuttimelta :shock:
Mutta joo etsitään sitten vaan samanlaista vaihtomoottoria niin pääsee helpommalla, toki jos tuon koneen remontoi niin noin 200€
riittä jo varmaan aika pitkälle kun itse tekee, tuokin tuntuu kyllä paljolta kun auto maksoi tasan 100€ :)
Mutta vähän tähän kannattaa panostaa kun tuota leimaakin on vielä runsaasti ja koppa ei ole ihan kaikkein huonoin,eli vois pari kolme vuotta vielä ajella.
Edelleenkin otetaan tarjouksia koneesta jos lähistöltä löytyy ja mitään apulaitteita ei tarvita.
pasianssi71
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Huhti 2015 13:03

Re: Fiestaan konetta

Viesti Kirjoittaja pasianssi71 »

No nyt on hommattu elintenluovuttajaksi tuollainen 1.3 ja purku jo aloitettu, muuten näyttäis ihan helpolta mutta mikä on linkin mukainen osa ? 1.1 koneessa ei tuota ole tosin ei tuntunut kauheesti käyntiin vaikuttavan kun nyppäsin letkun irti.http://s1313.photobucket.com/user/pasia ... v.jpg.html jos tämän haluaa toimintaan niin pitääkö koko johtosarja ottaa tuosta luovuttajasta?
Tessu
Viestit: 1850
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Fiestaan konetta

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Tuo laitos syöttää happea kylmänä pakopuolelle että katalysaattori lämpenis nopeammin toiminta kuntoseksi,itsellä oli Sierrassa tuossa jotain hämärää kun se kokoajan ilmaa työnti ja poistin koko laitoksen käytöstä.
Mutta jotain muutakin hämärää mulla on kun ei meinannu leimaa hellitä,seos oli liian laiha?
pasianssi71
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Huhti 2015 13:03

Re: Fiestaan konetta

Viesti Kirjoittaja pasianssi71 »

pasianssi71 kirjoitti:No nyt on hommattu elintenluovuttajaksi tuollainen 1.3 ja purku jo aloitettu, muuten näyttäis ihan helpolta mutta mikä on linkin mukainen osa ? 1.1 koneessa ei tuota ole tosin ei tuntunut kauheesti käyntiin vaikuttavan kun nyppäsin letkun irti.http://s1313.photobucket.com/user/pasia ... v.jpg.html jos tämän haluaa toimintaan niin pitääkö koko johtosarja ottaa tuosta luovuttajasta?
Noniin homma etenee 1.3 kone nokalla ja tuli todettua että tarvitsee tosiaankin tuon 1.3 koneen ecun kuten emax tuossa aiemmin jo totesikin, pelaa tosin tuolla 1.1 ecullakin mutta aika heikosti (tuli koetettua) johtosarja on vielä 1.1:sen oma ja tässä ei ole muuta eroa kuin tuo Tessun mainitseman hapensyöttölaitoksen johdot puuttuvat, eli varmaan kun sopiva hetki koittaa niin askartelen vielä tuon moottorin johtosarjan paikoilleen.
Onneksi tuli hommattua kokonainen luovuttaja-auto niin ei tarvinnut osia metsästää pitkin maakuntaa ja varaosiakin löytyy pitkäksi aikaa :lol:
Vastaa Viestiin