EI TÄTÄ KETJUA SAA POISTAA, nimittäin päädyin tähän itsekin heti Googlella
Tismalleen samaa räminää omassa Connectissa, 2005 TDCi 90 hp malli ja ajettu 220 000 km. 1500...2000 rpm kohdalla kiihdyttäessä rämisee, muutoin käy tosi siististi. Joku vinkkas brittien Connectifoorumillakin, että vaihteiston takakannake kannattaa tarkistaa, oli kuulemma aiheuttanu jotain epämäärästä kolinaa, ja samalta foorumilta löytyy tämmöinenkin ketju connectin ongelmiin ja niiden korjauksiin:
http://fordtransit.org/forum/viewtopic. ... 4&t=124877
siellä lukee jotta:
11/30/05 Transmission noise or knocking, scratching noise from behind the engine rear mount
Transmission noise or knocking, scratching noise (knocking, scratching noise from behind the engine rear mount, occurs especially with the engine at operation temperature after abrupt gear changes, acceleration in 2nd gear or during rapid acceleration in 1st or reverse gear), the probable cause is an insufficient clamping force of the engine support insulator to subframe bolt owing to tolerances being exceeded. Failure of the rubber insulator will allow the normal acceptable Noise, Vibration and Harshness (NVH) levels to be transmitted to the subframe and body structure. The noise cannot be reproduced with the vehicle stationary or when raised on a vehicle lift. Please make sure the engine support insulator is inspected before any parts are renewed.
To rectify this concern, the engine support insulator has to be removed, inspected and if there are witness marks on the isolator due to contact a new engine support insulator and a new engine support insulator to subframe bolt should be installed. If there are no marks indicating contact, install the original engine support insulator and continue the diagnosis.
Eli vapaasti suomennettuna koliseva ääni, joka esiintyy kiihdytyksessä ja vaihteiden vaihdossa. Takakannatin pitää irrottaa että voidaan tutkia. Jos näkyy merkkiä että olis kolissu apurunkoon tai kannatinpulttiin liian ison välyksen takia, niin kannatin ja apurungon kiinnityspultti menis uusiksi.
Täytyy omassa ainakin kurkata tuo kannatin samalla, kun vetoakselin vaihdan uuteen. Käytetty vetoakseli oli kuskin puolella niinku vanhakin käytetty. Pakkasella kalisee tyhjäkäynnillä paikoillaan ja kytkin pohjassa lakkaa kalinat. Nyt ostin tarvikkeen uutena, katotaan loppuuko tuo tyhjäkäynnin kalina. Sitten vielä ihmetellään miten tuon räminän kanssa käy. Olis nimittäin mukavampi surruutella menemään, jos äänet sais vaimenemaan.
