
Koneestahan on hiottu kampiakseli, ja on korkeapaineöljypumppua jne...
Nyt kun tuli puheeksi niin ongema tosiaan alko sen jälkeen kun käytin virranjajakan irti o-renkaan vaihdon vuoksi, mutta eikö se kuusiokolo-käyttöakseli mene sinne vain yhteen kohtaan vai mitenkä se pääsee hyppimään ja ennen kaikkea miksiemax kirjoitti:Mekaaniset viat mitkä tulee mieleen on että ylipaineventtiili ei jostain syystä mee välillä kunnolla kiinni, tai öljypumpun tanko hyppii yli. Mutta anturia tai mittaria silti epäilisin.
Tarkista ny kuitenkin se tanko ekana, ettei tule turhia yllätyksiä.
Aikanaan ostin uutena Fordilta kun koneen kasasin toki siitä on jo 3 vuotta. Saa nyt sitten nähdä onko pumpusta se kolo nuljaantunut johon akseli tulee...emax kirjoitti:Joskus on vaan ollu niin kulunukki että on hyppiny yli. Onko sulla sielä orginelli, vai joku kuusiokoloavaimen pätkä?
Eihän sitä koskaan voi tietää mutta... mistä se sinne noin vaan tulisi? Koneesta ei muuten kuuluu mitään epämääräistä naputusta tai muutakaan mekaanista normaalista poikkeavaa ääntä.p3 kirjoitti:Metallilastu paineventtiilin välissä.
Jos se hyppisi niin paineet katoaa kokonaan ja kone laukee jos ajaa... se ei hypi montaa kertaa yli...emax kirjoitti:Mekaaniset viat mitkä tulee mieleen on että ylipaineventtiili ei jostain syystä mee välillä kunnolla kiinni, tai öljypumpun tanko hyppii yli. Mutta anturia tai mittaria silti epäilisin.
Tarkista ny kuitenkin se tanko ekana, ettei tule turhia yllätyksiä.
Saattaa olla niinkin.NiceMan kirjoitti: Jos se hyppisi niin paineet katoaa kokonaan ja kone laukee jos ajaa... se ei hypi montaa kertaa yli...
99% on näin... kuvittelle kuuskolo pultti ja avain... kun avain pyörähtää "yli" niin jompi kumpi on silloin korkannut...Saattaa olla niinkin.
Vannomatta paras. En tiedä ohceestä, mutta esim osassa vag:n pumppusuutinkoneita on sama systeemi, että 6mm kuusikulmatanko pyörittää öljypumppua. Ensimmäinen oire sen korkkaamisesta on että tyhjäkäynnillä ok, mutta kierroksilla syttyy valo. Todettu moneen kertaan. Autolla pystyy ajammaan pienillä kierroksilla viikon tai pari taksi käytössä kunhan ei liiemmin revittele, jonka jälkeen valo syttyy kokoajan herkemmin. Tikku vaihtoon ja taas pääsee.NiceMan kirjoitti: 99% on näin... kuvittelle kuuskolo pultti ja avain... kun avain pyörähtää "yli" niin jompi kumpi on silloin korkannut...