Ford Mondeo mk5 2015

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

^ itsekin otin ultimate pacin, joten mukava kuulla kokemuksia näin etukäteen. Sähköpenkin säädöt kiinnostaa: mitä kaikkea niillä siis saa säädettyä ?
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
MJR18
Viestit: 149
Liittynyt: 15 Elo 2011 22:41

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja MJR18 »

Onkos vielä hybrideistä kokemuksia? eroaako kuinka muuten esim varusteilta jne normaaliin titanium businessiin? bensan kulutus? Latauksen tarve? jne jne kaikki kokemukset kiinnostais.
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja fordever »

akk1965 kirjoitti:^ itsekin otin ultimate pacin, joten mukava kuulla kokemuksia näin etukäteen. Sähköpenkin säädöt kiinnostaa: mitä kaikkea niillä siis saa säädettyä ?
Penkkiä eteen/taakse, istuinosan etu- ja takareuna ylös/alas erikseen, selkänojan kallistus, ristiselän tuki. Nuo säädöt sähköisesti. Ja kuten sanottu pääntuen säätäminen helppoa ja säätövara parempi kuin Mk4:ssa.

Ultimate packissa tulevasta aktiivisesta ja säädettävästä alustasta/jousituksesta vielä sen verran, että vaikka todella jyrkät reunat tuntuvatkin olevan hieman myrkkyä sille, on se muuten todella hyvä ja antaa tosiaan pelivaraa säätöjen ansiosta. Täytyy muistaa se aktiivinen puoli eli käsittääkseni siihen liittyy ohjelmistolla ohjattua jatkuvaa säätymistä. Esimerkiksi kaarteissa alusta tiukkenee, vaikka valittuna olisi Comfort-asetus. Toisin sanoen alusta siis säätyy ajon aikana automaattisesti tilanteista riippuen.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja calculus »

Penkkiä eteen/taakse, istuinosan etu- ja takareuna ylös/alas erikseen, selkänojan kallistus, ristiselän tuki. Nuo säädöt sähköisesti. Ja kuten sanottu pääntuen säätäminen helppoa ja säätövara parempi kuin Mk4:ssa.
Juurikin tuo istuinosan etu- ja takareunan erikseen ylös/alas -säätö oli mulle tärkeä, kun olen 192-senttinen ja nimenomaan pitkäjalkainen. Vaimo puolestaan 170-senttinen ja pitkäselkäinen. Nyt kumpikin meistä tulee saamaan asiallisen reisituen, vaikka istuinosa voisi olla mun mielestä vähän pidempikin. Edelleen paras penkki, missä olen istunut koeajolla oli Insignian urheilujakkara erillisellä reisituella.

Transit connectissa oli ko. Mondeota vastaavat manuaalisäädöt kuskin penkissä, ja vaikka siinäkin oli lyhyt istuinosa, niin ihan puutumatta jaksoi harrastaa kytkinjumppaa parhaimmillaan 2 tuntia putkeen, kun liikenne tökki. ;)
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

^ Nimenomaan. Itsellä kanssa pituus yli 190 cm, ja kun tuon alaselän kanssa on ollut ongelmia, niin hyvin säätyvä penkki on kyllä elinehto :)
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
HdCe
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Kesä 2015 21:39

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja HdCe »

Piti oikein rekisteröityä palstaa nyt kun auton vaihto alkaa olla ajankohtainen. Luettua palstalaisten kokemuksia tuli jo 2012 vuonna kun C-Maxi oli hankinnassa.

Eli nyt himottaisi laitta C-Max kiertoon ja hommata uusi Mondeo. Koska kyseessä on itselleni ensimmäistä kertaa työsuhdeauto niin verotusarvoa tulee katseltua kovasti. Kävin jo titanium varustellun 1,5 ecoboostin A6-vaihteistolla koe-ajamassa, kuten myös titanium business mallin 2.0tdci 150hv powershiftin. Nuukana ihmisenä mietin vielä kuitenkin Trend varustetasoa ja tuleeko se tuntumaan liian huonolta nykyisen C-Maxin jälkeen. C-Maxissa on aikanaan otettu ksenonit ja pysäköistiavustin paketti.
Mondeon Trend varusteluun en ole vielä päässyt tutustumaan, mutta se 1,5ecoboostilla M6 askilla olisi houkuttelevan edukas vaihtoehto.

Ensimmäiset mieleen tulevat "heikkoudet" Trendissä, joihin haluaisin saada teidän kommentteja, on :
* Ajovalot vs nykyiset ksenonit kaarrevaloilla.
* Penkkien tuntuma kun trndissä esitteiden mukaan heikommat jakkarat
* Takapenkin tilat vs C-Max, mahduttava turvavyöistuin ja kaksi koroketta

Muutenkin kommentit kiinnostaa
Nykyiset Fordit :
2012 Grand C-Max Titanium 1,6tdci Econetic
2007 Maverick XLT 3.0i V6
Tulossa :
2015 Mondeo 5D 1,5ecoboost Trend Style
MKV2015
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Maalis 2015 22:32

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja MKV2015 »

Tämän auton lämmitys/tuuletus/ilmastointilaite on kyllä varsinainen tuhisija. En ole oikein päässyt selville sen sielunelämästä. Nelosessa se kun laittoi lämpötilan kohdalleen ja asetti puhallusvoimakkuuden niin ei tarvinnut sen jälkeen hulehtia. Tämä saattaa alkaa puhista kuin riivattu ilman mitään syytä. Miksi toimivia laitteita pitää mennä muuttelemaan.
Avatar
janti
Viestit: 494
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja janti »

MKV2015 kirjoitti:Tämän auton lämmitys/tuuletus/ilmastointilaite on kyllä varsinainen tuhisija. En ole oikein päässyt selville sen sielunelämästä. Nelosessa se kun laittoi lämpötilan kohdalleen ja asetti puhallusvoimakkuuden niin ei tarvinnut sen jälkeen hulehtia. Tämä saattaa alkaa puhista kuin riivattu ilman mitään syytä. Miksi toimivia laitteita pitää mennä muuttelemaan.
Samaa mieltä! Kyllä tähän pitäisi joku korjaus saada softaan. Itse ajelen nykyisin puhallus manuaali 2-nopeudella ja AC off. Jos tarvitaan jäähdytystä, niin sitten AC-päälle ja AUTO-asennolle. Tuntuu että jos ei ole pajon jäähdytystarvetta niin aina välillä kääntyy lämmittämään. :? Kyllä mk4 AUTO-asetus olisi huomattavasti parempi.
Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja fordever »

janti kirjoitti: Samaa mieltä! Kyllä tähän pitäisi joku korjaus saada softaan. Itse ajelen nykyisin puhallus manuaali 2-nopeudella ja AC off. Jos tarvitaan jäähdytystä, niin sitten AC-päälle ja AUTO-asennolle. Tuntuu että jos ei ole pajon jäähdytystarvetta niin aina välillä kääntyy lämmittämään. :? Kyllä mk4 AUTO-asetus olisi huomattavasti parempi.
Nyt on viitteitä siitä, että Fordilla olisi ilmastointi/lämmityslaitteeseen vaikuttava ohjelmistokorjaus saatavilla FCIM-moduuliin. Saksan foorumilla joku oli napannut kuvan Fordin järjestelmästä, jossa oli kai jonkinlainen "huoltotiedote" ja siinä aika tuttu kuvaus ilmastoinnin/lämmityksen pikku erikoisuuksista tai ominaisuuksista ja että korjaus on FCIM-moduulin vaihto uudempaan. Varmaankin jo nyt valmistuvat Mondeot tulevat uudella ohjelmistolla. Itsellä ETIS:iin on ilmestynyt tuonkin moduulin päivitysilmoitus. No, vielä tietysti on todistamatta korjauksen vaikutukset. Eli ans kattoo ny.

Tuossa kun ajelin pitempää matkaa ulkolämpötilan ollessa välillä 13 - 18 astetta, niin minulla oli AUTO-asetus päällä, mutta AC pois päältä. Lämpötilapyynti oli 22,5 astetta. Tuolloin ainakin suurimmalta osin puhinat olivat pienempiä ja kuitenkin sisälämpötila oli aika sopiva. Toki tuli tilanteita auringonpaisteen osuessa oikeaan anturiin, että puhkumista esiintyi. Olen sitä mieltä, että Mk5:ssa lopulta jo tällä bugisella ohjelmistollakin sisälämpötila on enemmän se, mitä pyydetään kuin Mk4:ssa. Siinä ainakin itsellä oli talvella asetettava pyynti 21,5 - 22 asteeseen ja kesäkuumilla taas 20 - 20,5 eli ulkolämpötilan mukaan piti kuitenkin säätää manuaalisestikin jos halusi saada kesällä matkustamon lämpötilan alemmas. No, ei ole tietystikään talvikokemuksia vielä Mk5:sta eli saatan puhua puppua.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
HdCe
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Kesä 2015 21:39

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja HdCe »

Tervehdys, piti oikein rekisteröityä.

Autonvaihto mielessä ja yhtenä vaihtoehtona uusi Mondeo. Ensimmäistä kertaa minulle tulossa työsuhdeauto, joten verotusarvot syynissä. Titaniumin ja Titanium Business mallin jo koeajoin, mutta hinnan takia Trend houkuttaa. Onko Trendin penkit kuinka paljon huonommat? Entä millaista valoa on tarjolla noista halogeni projektoreista (nykyisessä C-Maxissa kun on ksenonit kaarrevaloilla).
Nykyiset Fordit :
2012 Grand C-Max Titanium 1,6tdci Econetic
2007 Maverick XLT 3.0i V6
Tulossa :
2015 Mondeo 5D 1,5ecoboost Trend Style
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja fordever »

HdCe kirjoitti:Tervehdys, piti oikein rekisteröityä.

Autonvaihto mielessä ja yhtenä vaihtoehtona uusi Mondeo. Ensimmäistä kertaa minulle tulossa työsuhdeauto, joten verotusarvot syynissä. Titaniumin ja Titanium Business mallin jo koeajoin, mutta hinnan takia Trend houkuttaa. Onko Trendin penkit kuinka paljon huonommat? Entä millaista valoa on tarjolla noista halogeni projektoreista (nykyisessä C-Maxissa kun on ksenonit kaarrevaloilla).
Olen koeistunut Trendissä. Ensinnäkin kangas oli liukkaanoloista. Penkin muotoilu on vähäisempää lähinnä sivutukien osalta. Istuinosa oli löysemmän oloinen. Jos penkki jo nyt askarruttaa eli on tärkeä, kannattaa ottaa Titanium ja mielellään vielä sähkösäätöiset penkit.

Uuden Mondeon halogeenivaloista ei ole kokemusta ja muistaakseni ei ainakaan Suomen autotesteissä ole niitä edes testattu.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Avatar
janti
Viestit: 494
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja janti »

fordever kirjoitti: Olen koeistunut Trendissä. Ensinnäkin kangas oli liukkaanoloista. Penkin muotoilu on vähäisempää lähinnä sivutukien osalta. Istuinosa oli löysemmän oloinen..
Itsekin olin aluksi epäileväinen Trendin penkeistä. Nopeasti noihin on kuitenkin tottunut. Mk4 puolinahka urheilupenkit olivat kyllä liukkaammat ja normaalisti viileämmät. Istuinosa on tässä Trendissä kyllä paljon löysempi kuin nuo mk4 penkit olivat, se toisaalta auttaa peffan paikallaan pysymistä kurveissa. Hieman lyhyempi tuo istuinosa on, ei se kuitenkaan häritse kun vakkarilla ajelee. Portaaton selkänojan kaltevuuden säätö olisi kyllä parempi kuin tämä pykälillä oleva on.
janti kirjoitti: Olisi kiinnostavaa saada tietoja manuaalilaatikolla kulutuksista vertailuksi tuolle uudelle 2.0 TDCi 150 hv tai 180 hv.
=> Onko Powersift (ja isommat renkaat) syyllinen isompiin kulutuslukemiin vai ei?
Ilmeisesti isoin syyllinen korkeampiin kulutuslukemiin on nyt tuo Powesift. Tuulilasissa 6/2015 oli testissä bensafarmarit manuaalilaatikoilla, mukana Mondeo 1.5 Ecoboost 160 hv Titanium Wagon M6. Kilpakumppanina oli Passat Variant Comfortline 1.4 TSI ACT 150 hv M6.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tuore-t ... kkifarkkua
http://www.tuulilasi.fi/tltv/vertailu-y ... rit-tl-615

Passat oli tälläkin kertaa eco-renkailla liikkeellä. Tällä kertaa alla siinä oli 215/60R16 95 V Hankook Kinergy Eco. Mondeossa oli alla sporttiset 235/50R17 96 W Goodyear Eficient Grip.

Kulutusmittauksissa 100 km/h tasaisessa vauhdissa ei renkailla ja auton painolla ollut enään kulutuslukemiin niin isoa vaikutusta ja eroa tuli Passatin eduksi vain 0,1 l/100km, Mondeo kulutti tuossa vauhdissa 7,2 l/100km. Alemmissa nopeuksissa eroa enemmän oli keskinopeuden ollessa 74 km/h +0,8 l/100km ja 33 km/h +1,6 l/100km. Mondeon kulutuslukemat olivat 74 km/h keskinopeudella 6,5 l/100km ja 33 km/h keskinopeudella 8,9 l/100km. Nuo alemman nopeuden keskinopeusmittaukset sisälsivät siis jarrutuksia ja kiihdytyksiä joissa massaero ja renkaat vaikuttavat enemmän.

Vertailumassana Mondeolla oli 1590 kg, kun vastaava ilmoitettu omamassa on 1504 kg eli ylipainoa oli nyt 86 kg. Muiden kilpakumppanien vertailumassat olivat hyvin lähellä valmistajan ilmoittamia omamassoja. Mondeo oli testissä noin 160 kg painavampi kuin passat.
Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
HdCe
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Kesä 2015 21:39

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja HdCe »

Noniin..kiitokset vastauksista.. kävin tutustumassa Trendiin lisää ja nyt on kaupat tehty. Viisiovinen 1,5ecoboost Trend Style versio tulossa. Rahaa säästyi kun ei päässyt vaikuttamaan varusteisiin, koska nuo Trend Stylet ovat jo matkalla Suomeen. Visibility Pack ja sähkökontti jäi sen ansiosta saamatta, mutta ensi kerralla sitten ;)
Nykyiset Fordit :
2012 Grand C-Max Titanium 1,6tdci Econetic
2007 Maverick XLT 3.0i V6
Tulossa :
2015 Mondeo 5D 1,5ecoboost Trend Style
vegelius
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Elo 2006 10:22

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja vegelius »

Onko kenelläkään ajossa jo 1.5tdci monukkaa? Mitenkä tuo pikkudiisseli jaksaa kuljettaa? Onkohan tuolle tulossa powershiftiä ollenkaan?

Ite pähkäilen mondeon ja focuksen välillä että kumman ottaisi. Varustellun fokkerin vai riisutumman mondeon.
Jiim
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Helmi 2015 21:11

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Jiim »

Paremmin pitäisi jaksaa kuljettaa, kun vanhan 1,6 tdci:n. Ainakin lukujen perusteella.

Itse kävin samaa Focus vs Mondeo -painia alkuvuodesta, ja päädyin Mondeoon Trendinä ja muutamalla lisäpaketilla. Anopilla on uusi Focus, jolla olen ajellut, ja täytyy sanoa että ei ole päätös kaduttanut. Itsellöni on tälläkin hetkellä 2009 Focus, ja ainakin omalla kohdalla tuo uusi Focus ei lopulta niin kauhean erilainen ole vanhaan verrattuna.
Ford Focus 1,5 tdci ST-Line 2019

Välissä 3 kpl Volvo

Ford Mondeo 1,5 tdci Econetic 5d 2016
Takapainoinen T
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Syys 2011 04:57

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Takapainoinen T »

Uusi 2.0 TDCI PS Titanium Business -farkku ollut nyt ajossa muutaman päivän ja 500 km mittarissa. Onpas iso loikka laatufiiliksessä otettu 4.5:sta eteenpäin!

Nahka-alcantara jakkarat ovat tyylikkäät ja mukavat istua. Suosittelen.

150 hv moottori on melko nöyrä ja hyvä vääntäjä, muttei edellisen Mondeoni 2.2 koneen veroinen.

Auto on todella hiljainen ajossa ja jykevän oloinen. Sonyn poppikone on myös ilon aihe.

Ainoa asia, missä mielestäni edeltäjä oli parempi, oli ohjaustuntuma.

Auto on myös ilo katsella.

Tosi tyytyväinen.
Hapero79
Viestit: 84
Liittynyt: 28 Marras 2014 09:06

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Hapero79 »

20 000km meni rikki tänään. Matka taittunut ilman ongelmia.
Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon
Avatar
janti
Viestit: 494
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja janti »

Hapero79 kirjoitti:20 000km meni rikki tänään. Matka taittunut ilman ongelmia.
Perästä tullaan 13 000 km nyt mittarissa.

Ainut akuutti ongelma on satunnainen "pärinä" pelkääjän alla yli 100 km/h vauhdissa. Tuntuu siltä että siellä on joku muovi hieman irti/löysällä.
Ilmastoinnin lämmönsäätöongelma ja lisälämmittimen OFF-toiminnon puuttuminen odottelevat josko niihin tulisi ohjelmistopäivityksistä apuja.

Tarjolla olisivat nyt seuraavat ohjelmistopäivitykset ETISin mukaan: Lisälämmittimen ohjausmoduli (AHCM) 20150609-G1743843-2, Kojetaulun mittaristo (IPC) 20150512-G1682989-7, GPS-moduli (GPSM) 20150318-G1738167-12 ja Etusäätimien liitäntämoduli (FCIM) 20150507-G1740721-21

Ja narisihan ne etuistuimien istuinosatkin aina silloin tällöin.
Viimeksi muokannut janti, 16 Kesä 2015 16:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja fordever »

janti kirjoitti: Perästä tullaan 12 000 km nyt mittarissa.

Ainut akuutti ongelma on satunnainen "pärinä" pelkääjän alla yli 100 km/h vauhdissa. Tuntuu siltä että siellä on joku muovi hieman irti/löysällä.
Ilmastoinnin lämmönsäätöongelma ja lisälämmittimen OFF-toiminnon puuttuminen odottelevat josko niihin tulisi ohjelmistopäivityksistä apuja.

Tarjolla olisivat nyt seuraavat ohjelmistopäivitykset ETISin mukaan: Lisälämmittimen ohjausmoduli (AHCM) 20150609-G1743843-2, Kojetaulun mittaristo (IPC) 20150512-G1682989-7, GPS-moduli (GPSM) 20150318-G1738167-12 ja Etusäätimien liitäntämoduli (FCIM) 20150507-G1740721-21
Tuo pärinä saattaa johtua alustan muovisuojista. Itse asiassa tuohon ongelmaan (jos se nyt siis johtuu niistä muovisuojista) on olemassa korjausohje Fordilta. Muistaakseni siinä itse asiassa irrotetaan muutama kiinnike. Kannattaa kysellä.

Brittien foorumilla joku kertoi saaneensa tuohon lämmitys/ilmastointilaitteeseen päivityksen (lienee tuo FCIM). Kertoi että päivitys paransi tilannetta.

Niin että ei muuta kuin pajalle.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
avvifor
Viestit: 188
Liittynyt: 18 Maalis 2015 10:09

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja avvifor »

onkos kellään lähiaikoina Ouluun tulossa Foordia? Itsellä oli viime viikolla matkalla, mutta ei ollut vielä saapunut Suomeen...
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari

Edellinen Volvo S80 D5
Diftongi
Viestit: 39
Liittynyt: 17 Kesä 2015 20:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Diftongi »

Kävin ostamassa uuden Mondeon tänään, olin katellut tommosta ~35k maksavaa varustetasoa, mutta sehän lähti ihan lapasesta kun sai koeajaa titanium-varusteltua automaattia. Tuli kymppitonni lisää hintaa kun innostuin vaikka omasta mielestäni otin vain PAKOLLISET :roll: lisävarusteet...
avvifor
Viestit: 188
Liittynyt: 18 Maalis 2015 10:09

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja avvifor »

Diftongi kirjoitti:Kävin ostamassa uuden Mondeon tänään, olin katellut tommosta ~35k maksavaa varustetasoa, mutta sehän lähti ihan lapasesta kun sai koeajaa titanium-varusteltua automaattia. Tuli kymppitonni lisää hintaa kun innostuin vaikka omasta mielestäni otin vain PAKOLLISET :roll: lisävarusteet...

no niinhän siinä mullakin kävi. Mentiin Octaviaa ostamaan. Siitä Seatin, Golfin ja Focuksen kautta lähdettiin Mondeon tilaus taskussa...
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari

Edellinen Volvo S80 D5
Luigi
Viestit: 125
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tänään oli Vuosaaren satamassa 4 mondeota odottamassa noutoa. Alkuviikosta taisi olla jotain kymmenkunta. Ilmeisesti näitä tulee myös helsingin kautta vai meneeköhän transittina venäjän markkinoille.

Kuva

Kuva
avvifor
Viestit: 188
Liittynyt: 18 Maalis 2015 10:09

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja avvifor »

Luigi kirjoitti:Tänään oli Vuosaaren satamassa 4 mondeota odottamassa noutoa. Alkuviikosta taisi olla jotain kymmenkunta. Ilmeisesti näitä tulee myös helsingin kautta vai meneeköhän transittina venäjän markkinoille.

Kuva

Kuva

Höh, mulla on tosiaan niillä viispuolasilla 18-tuuman kumeilla... Kyl se varmaan pitäs sataman läpi ihan justiin mennä. Viime viikolla ei ollu vielä satamaan saapunut.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari

Edellinen Volvo S80 D5
Landor
Viestit: 158
Liittynyt: 13 Tammi 2015 18:04

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Landor »

Luigi kirjoitti:Tänään oli Vuosaaren satamassa 4 mondeota odottamassa noutoa. Alkuviikosta taisi olla jotain kymmenkunta. Ilmeisesti näitä tulee myös helsingin kautta vai meneeköhän transittina venäjän markkinoille.
Kun keväällä omani rahtitietoja kyselin niin kommenttina oli, että Suomimondeot tulevat ensin Vuosaareen ja siirtyvät sieltä Turkuun, jossa ne vasta tullataan Suomeen ja varustellaan siellä. Siitä sitten matkaavat muualle Suomeen. Mainittakoon, että sain sen käsityksen, että tämä koski vain Mondeoita, eli sen vihjeen mukaan ei esim. samalla Valensian tehtaalla valmistettavia muita Fordeja.
Vastaa Viestiin