
Tässä on nyt muutaman kuukauden aikana tullut seuraava ongelma.
Koneen ollessa lämpöinen ja pysähtyessä pihaan tai risteykseen alkaa tyhjäkäynti pomppimaan 200-1000 kierroksen väliä.
Kone sammuu mikäli ei polkaise kaasua. Ongelma poistuu n. 10-30sek päästä kun on nostellut kierroksia.
Montikassa Zetec 1,6 ruisku. Ilmeisesti jokin näistä on vikana, alipaineputken T-haara, EGR tai tyhjäkäyntiventtiili.
Mitä olen asiaa tutkinut niin ilmeisesti tyhjäkäyntiventtiilin jumitus aiheuttaisi myös kierrosten jäämistä liian ylös?
Ainut mikä on tuohon liittyvää on autoa kylmänä käynnistäessä kierrokset hetken ovat n. 1200, mutta tuo ilmeisesti kuuluukin olla kun siitä
putoaa kuitenkin 900 pintaan suht äkkiä.
Mistä tuota kannattaisi lähteä tutkimaan ensimmäisenä ja onko tosiaan puola irroitettava ennenkuin pääsee käsiksi t-haaraan ja muihin
mahdollisiin ongelmakohtiin kun on sen verran ahdasta konehuoneessa ettei silmällä näe sijaintia.
Normaalisti jättänyt kaverille rassattavaksi, mutta kun noita nyt muutama on jo ollut niin varmaan parempi alkaa myös itse harjoittelemaan
enemmän fordin mahtavan tekniikan korjailua
