Venäjän bensa??
Venäjän bensa??
Miten luulette venäjän bensan käyvän tonniseen ecoboostiin? Näyttäisi että työn takia joudun itämatkailemaan lähiaikoina. Tietysti kun työnantaja maksaa viisumin, niin saataisi käydä tankkaamassa muutenkin. Kyselyt tutuilta ristiriitaisia. Toiset sanovat että sytytystulppia menee, jotkut ysikyt luvulta saakka käyneet sanovat ettei mitään häiriöitä. Tosin ajavat ne Venäjälläkin Foortilla...
Re: Venäjän bensa??
Me ainakin ollaan ajettu melkein pelkästään venäjän pensalla yli 10 vuotta. Moposta lähtien joka vehkeessä käytetty 92 pensaa. Ei ole muuta ilmenny kuin positiivisia vaikutuksia Pitkän seisonnan jälkeen ei tahdo lähteä suomen pensalla mikään vehe käyntiin mutta ryssäpensalla lähtee oikein hyvin. En tiedä sitten nuista uusista muovi/sähkö ohjuksista miten pellaa niissä. Mutta ajaahan ne sielläkin uusilla autoilla ja miksi möisivät pensaa mikä ei toimi.
Ne jotka eivät koskaan tee virheitä, eivät yleensä tee muutakaan.
Re: Venäjän bensa??
Tankkaat Shellillä tai Nesteellä (itse suosin ensimmäistä) niin ei varmasti tule ongelmia.
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Re: Venäjän bensa??
Joillain asemilla on niitä metallipitoisempia polttoaineita, jotka tekee huonoa tulpille, lambdalle ja katalysaattorille. Sama ongelma kuin esimerkiksi Kanadassa. Siitäkin huolimatta, että myös uutta autokantaa löytyy.
Sytytystulpista kannattaa olla vähiten huolissaan, ne on halpoja vaihtaa. Sytytystulpat kannattaa kuitenkin avata ja tarkistaa parin tankillisen ajon jälkeen. Jos valkoinen keraaminen eriste on vaihtanut väriään keltaiseksi, oranssiksi tai punaiseksi, on bensiinilaatu heikkoa ja lisäaineistus Fordin käyttöohjeiden vastaisesti voimakkaasti metallipitoinen. Värjäymä paljastaa ongelmat ennen kuin niitä ehtii muodostua kalliimpiin osiin. Eristeen värjäymät ovat sähköä johtavia metalleja, minkä vuoksi sytytys voi alkaa temppuilemaan, mutta se on tulevista ongelmista pienin. Metallipitoisempia lisäaineistuksia käytetään halvemmissa polttoainelaaduissa joka puolella, paitsi Suomessa ja monissa muissa EU-maissa joissa on luovuttu niistä kokonaan.
Sytytystulpista kannattaa olla vähiten huolissaan, ne on halpoja vaihtaa. Sytytystulpat kannattaa kuitenkin avata ja tarkistaa parin tankillisen ajon jälkeen. Jos valkoinen keraaminen eriste on vaihtanut väriään keltaiseksi, oranssiksi tai punaiseksi, on bensiinilaatu heikkoa ja lisäaineistus Fordin käyttöohjeiden vastaisesti voimakkaasti metallipitoinen. Värjäymä paljastaa ongelmat ennen kuin niitä ehtii muodostua kalliimpiin osiin. Eristeen värjäymät ovat sähköä johtavia metalleja, minkä vuoksi sytytys voi alkaa temppuilemaan, mutta se on tulevista ongelmista pienin. Metallipitoisempia lisäaineistuksia käytetään halvemmissa polttoainelaaduissa joka puolella, paitsi Suomessa ja monissa muissa EU-maissa joissa on luovuttu niistä kokonaan.
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 18 Huhti 2015 12:52
Re: Venäjän bensa??
En ihan varma ole EcoBoostista, mutta itsellä "normaalilla" moottorilla varustettu Fordini on kestänyt hyvin idän ihmeen bensiinimarkkinoita
Re: Venäjän bensa??
Itsellä oli aiemmin fiesta 1,0 ecoboostilla ja tankkailin myös venäjän puolella. Ei pienintäkään ongelmaa ollut ainakaan sen 60tkm aikana.
Tankkaan siellä ihan säännöllisesti vieläkin, mutta dieseliä. Ei myöskään tuossa huomaa mitään eroa, paitsi lompakossa kun se siellä maksaa noin 0,70e/litra ja ajoa tulee noin 5tkm/kk.
Tankkaan siellä ihan säännöllisesti vieläkin, mutta dieseliä. Ei myöskään tuossa huomaa mitään eroa, paitsi lompakossa kun se siellä maksaa noin 0,70e/litra ja ajoa tulee noin 5tkm/kk.
Kuga -08 2.0tdci Titanium
Fiesta -13 1.0EcoBoost Titanium
Mondeo -01 2.5v6 Ghia
Mondeo -01 2.5v6 Trend
Focus -99 1.6 Ambiente
Fiesta -13 1.0EcoBoost Titanium
Mondeo -01 2.5v6 Ghia
Mondeo -01 2.5v6 Trend
Focus -99 1.6 Ambiente