Ford Mondeo MK4 2011 Powershift, Vaihdelaatikko-ongelma?
Ford Mondeo MK4 2011 Powershift, Vaihdelaatikko-ongelma?
Morjens!
Onko muilla ollut ongelmana, kun hiljentää vauhtia ja vaihdelaatikko vaihtaa pienemmälle, niin auto nykäsee/ei mene nätisti
vaihde sisään?
Ei tee aina, mutta esim jos täydestä 100 km/h hiljennät niin vika ilmenee pahemmin.
Ja myös välillä kaupunki ajossa, kun tulee liikennevaloihin, tai hiljentää risteykseen.
Mikähän mahtaa olla vikana/onko kuinka vakavaa?
Auto tosiaan Ford Mondeo 2.2TDCI 200hv 2011vm, Powershift 200tkm ajettu.
Onko muilla ollut ongelmana, kun hiljentää vauhtia ja vaihdelaatikko vaihtaa pienemmälle, niin auto nykäsee/ei mene nätisti
vaihde sisään?
Ei tee aina, mutta esim jos täydestä 100 km/h hiljennät niin vika ilmenee pahemmin.
Ja myös välillä kaupunki ajossa, kun tulee liikennevaloihin, tai hiljentää risteykseen.
Mikähän mahtaa olla vikana/onko kuinka vakavaa?
Auto tosiaan Ford Mondeo 2.2TDCI 200hv 2011vm, Powershift 200tkm ajettu.
Re: Ford Mondeo MK4 2011 Powershift, Vaihdelaatikko-ongelma?
Onko öljyt ja suodatin laatikkoon milloin vaihdettu?
Omassa mondeossa oli kierrosten humppausta tasakaasulla ajaessa. tehdastakuuna uusivat venttiilipöydän laatikkoon, sen jälkeen pelannu. Fordilla sanoivat että kun vikaa etsivät autostani ( 4 päivää oli auto siellä 5kk aikana) että öljyt olisi vaihdettu kolmesti ja softat myös uusittu.
Kierrosten humppausta ilmeni kuitenkin noin 50tkm rempan jälkeen ja vaihdoin öljyt ja suodattimen niin laatikko rupesi pelaamaan taas täysin ja vaihdot niin ylös ja alas pehmeni eikä niitä juurikaan huomaa nyt.
Omassa mondeossa oli kierrosten humppausta tasakaasulla ajaessa. tehdastakuuna uusivat venttiilipöydän laatikkoon, sen jälkeen pelannu. Fordilla sanoivat että kun vikaa etsivät autostani ( 4 päivää oli auto siellä 5kk aikana) että öljyt olisi vaihdettu kolmesti ja softat myös uusittu.
Kierrosten humppausta ilmeni kuitenkin noin 50tkm rempan jälkeen ja vaihdoin öljyt ja suodattimen niin laatikko rupesi pelaamaan taas täysin ja vaihdot niin ylös ja alas pehmeni eikä niitä juurikaan huomaa nyt.
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Re: Ford Mondeo MK4 2011 Powershift, Vaihdelaatikko-ongelma?
200hv 2.2tdci normi automaatti ei powershift laatikko..kannattaa lähtä vaihteisto öljyn vaihdosta liikkeelle ja mielellään huuhdella laatikko puhtaalla öljyllä läpi..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Ford Mondeo MK4 2011 Powershift, Vaihdelaatikko-ongelma?
Paremmalla puoliskolla on myös -11 mallinen 2.2tdci mondeo automaatilla.
Auto on ostettu kuukausi sitten ja sen vaihteisto on ollut kulmikkaan oloinen alusta asti, ajattelin ensin että vaihteisto
on oppinut hätäisemmät vaihdot koska auto oli liikkeessä myynnissä. Koeajoilla on varmasti jokainen kaasutellut enemmän
kuin normaalissa arkiajossa? Mittarissa on 100tkm joten en usko että olisi vielä mitään kovin vakavaa kulumista tai rikkoontumista
tapahtunut. Mulla on itsellä ollut kaksi mk4 2.0tdci automaattia aikanaan, ajoin niillä yhteensä reilut 500tkm ja molempiin vaihdettiin
uusi vaihteisto 200tkm:n paikkeilla.
Niissä esiintyi liiallista luistoa sekä tärinää vaihtotapahtuman aikana, tämän auton kohdalla oireet ovat ihan erilaisia.
Melkein uskallan vaittää että nämä ongelmat ovat seuraamusta siitä että öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan?
Nyttemmin on kokemuksia 2.0tdci + powershift yhdistelmästä 200tkm:n matkalta eikä vaihteistossa ole ollut mitään vikaa,
tähän tosin kuuluu öljyn ja suodattimen vaihto 60tkm:n välein
Auto on ostettu kuukausi sitten ja sen vaihteisto on ollut kulmikkaan oloinen alusta asti, ajattelin ensin että vaihteisto
on oppinut hätäisemmät vaihdot koska auto oli liikkeessä myynnissä. Koeajoilla on varmasti jokainen kaasutellut enemmän
kuin normaalissa arkiajossa? Mittarissa on 100tkm joten en usko että olisi vielä mitään kovin vakavaa kulumista tai rikkoontumista
tapahtunut. Mulla on itsellä ollut kaksi mk4 2.0tdci automaattia aikanaan, ajoin niillä yhteensä reilut 500tkm ja molempiin vaihdettiin
uusi vaihteisto 200tkm:n paikkeilla.
Niissä esiintyi liiallista luistoa sekä tärinää vaihtotapahtuman aikana, tämän auton kohdalla oireet ovat ihan erilaisia.
Melkein uskallan vaittää että nämä ongelmat ovat seuraamusta siitä että öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan?
Nyttemmin on kokemuksia 2.0tdci + powershift yhdistelmästä 200tkm:n matkalta eikä vaihteistossa ole ollut mitään vikaa,
tähän tosin kuuluu öljyn ja suodattimen vaihto 60tkm:n välein

Re: Ford Mondeo MK4 2011 Powershift, Vaihdelaatikko-ongelma?
Okei, eli ei ole powershift.focst kirjoitti:200hv 2.2tdci normi automaatti ei powershift laatikko..kannattaa lähtä vaihteisto öljyn vaihdosta liikkeelle ja mielellään huuhdella laatikko puhtaalla öljyllä läpi..
No voi olla, että kun tuossa on oppiva laatikko, niin edellinen omistaja oli pommittanu vähän kovemmin autolla, ja
laatikko oli " herkempi" nyt tuntuu parin viikon ajon jälkeen, että vaihtaa paljon sievemmin..Laatikkoöljyt vaihdettu huuhtelemalla
10tkm sitten.
Re: Ford Mondeo MK4 2011 Powershift, Vaihdelaatikko-ongelma?
Ensi Tiistaina emännän Mondeo menee pajalle, oli käynyt tänään näyttämässä ja vaihteiston öljynlauhduttimen putkien liitännöissä märkää.
Vuoto korjataan ja vaihteistoöljy vaihdetaan huuhtelemalla jotta kaikki öljy saadaan vaihdettua. Saas nähdä auttaako vaivaan vai täytyykö laatikkoa alkaa purkamaan?
Eilen oli moottorin vikavalo syttynyt ja kattelin lukijalla että ilmoitti ilmamäärämittarin vikaa, nollasin sen eikä vielä tänään ollut syttynyt uudelleen...
Vuoto korjataan ja vaihteistoöljy vaihdetaan huuhtelemalla jotta kaikki öljy saadaan vaihdettua. Saas nähdä auttaako vaivaan vai täytyykö laatikkoa alkaa purkamaan?
Eilen oli moottorin vikavalo syttynyt ja kattelin lukijalla että ilmoitti ilmamäärämittarin vikaa, nollasin sen eikä vielä tänään ollut syttynyt uudelleen...
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: Ford Mondeo MK4 2011 Powershift, Vaihdelaatikko-ongelma?
No vaihdettiinko niitä öljyjä kun laatikko porsi 200tkm? Öljynvaihto pitää tehdä vähintään 80tkm välein tai oireet ovat juuri kuvaillut, luistaa, nykii ja tärisee ja sitten menee koko laatikko...jamo kirjoitti:Paremmalla puoliskolla on myös -11 mallinen 2.2tdci mondeo automaatilla.
Auto on ostettu kuukausi sitten ja sen vaihteisto on ollut kulmikkaan oloinen alusta asti, ajattelin ensin että vaihteisto
on oppinut hätäisemmät vaihdot koska auto oli liikkeessä myynnissä. Koeajoilla on varmasti jokainen kaasutellut enemmän
kuin normaalissa arkiajossa? Mittarissa on 100tkm joten en usko että olisi vielä mitään kovin vakavaa kulumista tai rikkoontumista
tapahtunut. Mulla on itsellä ollut kaksi mk4 2.0tdci automaattia aikanaan, ajoin niillä yhteensä reilut 500tkm ja molempiin vaihdettiin
uusi vaihteisto 200tkm:n paikkeilla.
Niissä esiintyi liiallista luistoa sekä tärinää vaihtotapahtuman aikana, tämän auton kohdalla oireet ovat ihan erilaisia.
Melkein uskallan vaittää että nämä ongelmat ovat seuraamusta siitä että öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan?
Nyttemmin on kokemuksia 2.0tdci + powershift yhdistelmästä 200tkm:n matkalta eikä vaihteistossa ole ollut mitään vikaa,
tähän tosin kuuluu öljyn ja suodattimen vaihto 60tkm:n välein
Viimeksi muokannut hluukkonen, 08 Touko 2015 08:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: Ford Mondeo MK4 2011 Powershift, Vaihdelaatikko-ongelma?
Jos laatikolla on ajettu 200tkm ilman öljynvaihtoja niin öljynvaihto pistää kaikki paskat liikkeelle ja laatikko hajoaa lopullisesti. tai hajoa ja hajoa, mutta venttiilistö menee jumiin roskista ym. ja vaihdot loppuu kokonaan.jamo kirjoitti:Ensi Tiistaina emännän Mondeo menee pajalle, oli käynyt tänään näyttämässä ja vaihteiston öljynlauhduttimen putkien liitännöissä märkää.
Vuoto korjataan ja vaihteistoöljy vaihdetaan huuhtelemalla jotta kaikki öljy saadaan vaihdettua. Saas nähdä auttaako vaivaan vai täytyykö laatikkoa alkaa purkamaan?
Eilen oli moottorin vikavalo syttynyt ja kattelin lukijalla että ilmoitti ilmamäärämittarin vikaa, nollasin sen eikä vielä tänään ollut syttynyt uudelleen...
Tuossa hyvä kuva kun öljyjä ei vaihdeta, tuo paska kun lähtee liikkeelle niin mikään ei toimi...

Eli vaihtoehtona on purkaa koko laatikko ja putsata...
Re: Ford Mondeo MK4 2011 Powershift, Vaihdelaatikko-ongelma?
Eipä noita öljynvaihtoja tehty koska ei kuulu Fordin huolto-ohjelmaan. Ilman muuta ne pitäisi vaihtaa mutta miksi vaihtaa kun autossa on takuu ja metrejä tulee ammattikäytössä niin paljon että auto vaihtuu uuteen kun takuu päättyy.
Meillä on ollut ajossa useampi Volvo V70 samalla laatikolla, niissä ei ollut ongelmia koska öljynvaihto kuului huolto-ohjelmaan ja vaihto suoritettiin kuten tehdas on määritellyt.
Meillä on ollut ajossa useampi Volvo V70 samalla laatikolla, niissä ei ollut ongelmia koska öljynvaihto kuului huolto-ohjelmaan ja vaihto suoritettiin kuten tehdas on määritellyt.
Re: Ford Mondeo MK4 2011 Powershift, Vaihdelaatikko-ongelma?
Ei kuulu laatikkoöljynvaihto ohjelmaan ei...pitäisi kyllä.
Mulla nyt alla -08 Mondeo Tdci A 140hv, normitomaattilaatikolla ja esiintyi(edelleenkin) myös alaspäin vaihtaessa hitaassa vauhdissa semmosta nykäsyä/kulmikkuutta.
Autolla mittarissa 150tkm eikä mitään mainintaa, että öljyjä olisi vaihdettu koskaan laatikkoon.
Kävin viikko sitten vaihdattamassa litkut, edelleenkin sama "ominaisuus" esiintyy, mutta vähän pehmeni koko alueella vaihtaminen.
Ajattelin uusia vaihdon tossa jonkun ajan päästä vielä, että olisi suht puhtaat liemet sisällä.
Mulla siis 6v AWF21 laatikko, siihen ostin Mobil ATF 3309 öljyt. Täyttää suosituksen Ford WSS-M2-C924A.
Mulla nyt alla -08 Mondeo Tdci A 140hv, normitomaattilaatikolla ja esiintyi(edelleenkin) myös alaspäin vaihtaessa hitaassa vauhdissa semmosta nykäsyä/kulmikkuutta.
Autolla mittarissa 150tkm eikä mitään mainintaa, että öljyjä olisi vaihdettu koskaan laatikkoon.
Kävin viikko sitten vaihdattamassa litkut, edelleenkin sama "ominaisuus" esiintyy, mutta vähän pehmeni koko alueella vaihtaminen.
Ajattelin uusia vaihdon tossa jonkun ajan päästä vielä, että olisi suht puhtaat liemet sisällä.
Mulla siis 6v AWF21 laatikko, siihen ostin Mobil ATF 3309 öljyt. Täyttää suosituksen Ford WSS-M2-C924A.