Menin lopulta ostamaan kans kyseiset renkaat koossa 205/50/17" (mk2,5 Focuksen normikoko). Ei varmaan sais valittaa, kun oli niintuomaz kirjoitti:Eli tämän kesän olen ajellut Ling Long Greenmaxeilla,
Yllättävän hiljainen, hiljaisin kesärengas mitä mulla on focuksessa ollut.
Suoraan ajettaessa toimii hyvin, mutta tiukoissa käännöksissä ja terävissä kaistanvaihdoissa tuntuu olevan vähän vetelä. Tehtaan ilmoituksen mukaiset ilmanpaineet sisällä 2.9 baaria, todella usein olen kylmänä nakit tarkastanut eli sen osalta paineet kunnossa. Parkissa seistessään kumit näyttää silti kuin olisi pikkasen vajaat?
Sitten kun vedetään oikein lujaa tiukkaan kurviin, tuntuu vähän kuin sortuisivat alle. Fokkerin alusta antais periksi antaa kovemminkin monoa, mut renkaat on se eka heikko lenkki mikä antaa myöten =)
Sitä en tiedä onko vika renkaissa, painemittareissa vai renkaiden asentajassa mutta ilmanpaineet katoaa satunnaisesti eri renkaista pikkuhiljaa. Joskus saattaa olla viikkojakin että kaikissa paineet ok, sitten seuraavalla viikolla yhdestä kumista on kadonnutkin 0.4bar muiden ollessa kohdillaan. Alussa vika oli toisessa eturenkaassa, mutta nyt tuntuu että se on mennyt ohi ja siirtynyt takarenkaaseen? Muutaman viikon välein kun tsekkaa paineet niin ei haittaa ajoa.
Näitä muutamaa negatiivista juttua lukuunottamatta olen todella tyytyväinen LingLongiin. Asennettuna maksoi yhteensä muistaakseni 300e, hintaansa nähden oikein pätevä. Ihan päivittäisessä normiajossa oikein toimiva rengas, miinukset tulee esiin sitten kun rupeaa kuskia lapsettamaanJos sporttisuutta hakee, niin tämä ei ole oikea valinta.
sairaan halvat renkaat (kirjaimellisesti saa mitä tilaa), 234 euroa postikuluineen. Ei tarvinnut pitkää testilenkkiä tehdä, että pystyn täysin
allekirjottaa nuo Tuomaksen yllä kertomat asiat. Oon itseasiassa hinnasta huolimatta pettynyt noihin. On kyllä ihan mahottoman vetelät
renkaat. Asia valkeni jo, kun pitelin niitä kädessä ja puristelin "sidewallia" käsin. Arvasin, että tästä ei kyllä hyvää seuraa ja niinhän se oli.
Hirvee viive ja Focuksen tarkka ohjaus piloilla. Asia pahenee mitä kovempaa ajaa. Moottoritiellä 120Km/h vaihdissa jo luokkaa:
ohjausliike -> melkein sekunnin viive liikkeeseen.
Kaikesta huolimatta voin kuvitella, että 90% suomalaisista asiakkaista on noihin tyytyväisiä. Itte arvostan sitä tarkkuutta ja napakkuutta
niin paljon, että virhe tuli tehtyä ku menin ostamaan nuo.