Sierra 2.0i DOHC tupsauttaa savut käynnistettäessä!
Sierra 2.0i DOHC tupsauttaa savut käynnistettäessä!
Missä vika? Venttiilivarren kumit vaihtoon? Onkoha kalliski remppa? Ite en rupee purkamaan.. 

"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
-
Kyllä sitä savua tuprauttelee mullakin käynnistettäessä ja pikku tuoksut myös
Vaikka autolla tuli just vasta 200tkm täyteen ja öljyt on vaihdettu aina ajallaan. En ainakaan itse ala mihinkään kannen huolto toimenpiteisiin paitsi sitten kun alkaa ihan älyttömästi venttiilit raksuttamaan tai kone lykkäämään sinistä sauhua. Auto on sama kun sigussa

Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
Joo.. Niin multaki tosiaan savua ja tuoksua käynnistäessä tulee..Lep-1 kirjoitti:Kyllä sitä savua tuprauttelee mullakin käynnistettäessä ja pikku tuoksut myösVaikka autolla tuli just vasta 200tkm täyteen ja öljyt on vaihdettu aina ajallaan. En ainakaan itse ala mihinkään kannen huolto toimenpiteisiin paitsi sitten kun alkaa ihan älyttömästi venttiilit raksuttamaan tai kone lykkäämään sinistä sauhua. Auto on sama kun sigussa

Kannattaakohan tolle kuitenkaa tehdä viel mitää? Ja jos ei nii millon kannattais?
OT Oon uus Ford-kuski ja näköjään erittäin asiallista porukkaa tääl foorumil!

Mul on ollu toi auto ny n.4viikkoa jos en väärin muista ja erittäin tyytyväinen oon ollu..
Meilläkin mamman ajokki pukkaa pienet sievät siniset käynnistettäessä, tosin dokkilaisella on jo takana 450tkm
200 tonnin korvilla edellinen omistaja teetättänyt kansirempan, eli varmaan ohjurin kumitkin vaihdettu. Sen jälkeen ollut vain kovaa ajoa, 10tkm välein öljyt vaihdeltu ja kone toiminut kuin kello. Nyt alkaa jo pikkasen tuon käynnistyskäryn lisäksi nostimet naputtamaan.. Tosin öljyä ei vaihtovälillä tartte lisäillä. On se vaan ihme pata tuo DOHC.. Päästöt edelleen uuden auton luokkaa (lambdan joutui leimaan vaihtamaan vihdoinkin).

2021 Tesla Model 3 LR
Re: Sierra 2.0i DOHC tupsauttaa savut käynnistettäessä!
Huoltoon vaan, ettei käy niinkuin minulle, kun tuumin ei tuo haittaa mitään, paitsi sitten tuossa eilen 4-pytystä kaksi hiljeni. "Viisaana miehenä" epäilin tulppia/tulpanjohtoja ja vaihdoin ne, mutta ei käy kuin kahella ja saatanan moisella revityksellä neljällä. Kituutus huoltoon, testeri kiinni ja kiva toteamus: 8-venttiilistä neljä on hiljaa ja pakokaasuissa happea yli 12%.Jubi kirjoitti:Missä vika? Venttiilivarren kumit vaihtoon? Onkoha kalliski remppa? Ite en rupee purkamaan..
Loppui autolla ajelu sitten siihen vähäksi aikaa, ellen saa maanantaina huoltopuljun tirehtöörin kanssa sovittua osamaksulla maksamisesta. 1000 euroa kun on "varovainen" arvio.
Arvatkaa, mikä on mieliala...

Jos ne on entiset ja ongelmilla on yleensä tapana alkaa jostain pienestä joka sitten paisuu suuremmaksi.VesQ kirjoitti:Juu u, mutta kuinkas se tuohon venttiilinvarren kumien vaihtoon liittyy

Ongelmani on ilmeisesti alkanut kannentiivisteen vuodolla ja sitten menny venttiilin varsien tiivarit, joihin karsta on sitten tarttunut ja sen jälkeen burn, baby, burn.
Ketuttaa, olisi pitänyt huollattaa ajoissa.

Siinä samalla tekevät 300tkm huollon ja tuo tonttu oli arvio "worst case scenarion"-mukaan, mikä taasen tarkoittaa minun tuurilla laskun loppusummaa.Sierrain kirjoitti:jos tuollaisesta rempasta TONNIN saa

Tänää varasin ajan paikalliselle korjaamolle ja vaihtavat sitte tulevan viikon torstaina ne venttiilivarren kumit.. Hintaa korjaukselle tulee noin 160 euroo ja osat päälle..
Ei kiva!
Ja ihmetyttää miten toi veden nestepinta vaihtelee.. En viiti siihen toiseen topicciin kirjottaa ku kaikkia joita asia kiinnostaa lukevat saman varmasti tältäkin topicilta..
Tänä aamuna oli paisuntasäiliössä taas vettä maximiin asti.. Ja just samassa paikassa viimeks katoin ku vesi oli melkein minimissä..??

Ja ihmetyttää miten toi veden nestepinta vaihtelee.. En viiti siihen toiseen topicciin kirjottaa ku kaikkia joita asia kiinnostaa lukevat saman varmasti tältäkin topicilta..

Tänä aamuna oli paisuntasäiliössä taas vettä maximiin asti.. Ja just samassa paikassa viimeks katoin ku vesi oli melkein minimissä..??
no ainakin se paisunta säiliö sitten toimii..
ei välttämättä vikaa ollenkaan.
eikä toi 160 ehkä ole kumminkaan paha hinta,paikallisella romiksella lupasivat tehdä mun V-kutoseen noin satasella sen homman,tuntivelotus
35..ja kansia irrottamatta.
mutta jos noi tuntivelotukset on yleensä 50-60..?vai missä mahtavat mennä..
tietysti aina on ikävä luopua rahoistaan ,varsinkin jos sitä ei liiemmälti ole.
ei välttämättä vikaa ollenkaan.
eikä toi 160 ehkä ole kumminkaan paha hinta,paikallisella romiksella lupasivat tehdä mun V-kutoseen noin satasella sen homman,tuntivelotus
35..ja kansia irrottamatta.
mutta jos noi tuntivelotukset on yleensä 50-60..?vai missä mahtavat mennä..
tietysti aina on ikävä luopua rahoistaan ,varsinkin jos sitä ei liiemmälti ole.
ei sieltä mitään junia t...
Samaa minäkin ihmettelin tuolla omalla kipollani. Noh, ensi viikolla olen sitten paljon viisaampi ja köyhempi, kun auto menee pajalle.Jubi kirjoitti:Tänä aamuna oli paisuntasäiliössä taas vettä maximiin asti.. Ja just samassa paikassa viimeks katoin ku vesi oli melkein minimissä..??
Pelottaa ajatella, mitä kaikkea sieltä on mennyt paskaksi asenteeni(=jos se käy ja liikkuu, sillä ajetaan) takia.