Pohdiskelen tässä eri moottorivaihtoehtoja Sierraan. Illan näitä selanneena tuo 2,3 litranen Scorpion 16v kuulostaisi periaatteessa hyvältä, mutta vähän huonosti sitten kuitenkaan löysin siitä tietoa. Onko nämä kuinka kestäviä koneita (kansineen) ja onko näissä jotakin kompastuskiviä? Onko kellään kokemusta ahtokäytöstä, onko jotain syytä olla ahtamatta? Lohkossa on ilmeisesti tasapainoakselit ja sen myötä syvempi öljypohja, vaikuttaako Sierraan asennettaessa haittaavasti? Mitä nyt luin, niin niiden poistamisesta ei olisi mitään haittaa, mutta kai ne sinne hyvästä syystä kuitenkin on laitettu? Spekseiltään vaikuttaa ainakin hyvältä, kun tehoa on 145hv ja vääntöä 210Nm litraväännön ollessa ~91Nm, mikä on oman mäkemykseni mukaan "ihan ok" määrä markettikoneissa.
Ja saako näihin edes enää varaosia, kuten esimerkiksi kampuran laakereita tai kannen osia? Jostakin olen kuullut, että esim. -03 koppaseen Mondeoon ei enää (ja se trendi nykypäivänä varmaan onkin) saisi juurikaan yksittäisiä moottorin sisäisiä osia, vaan käytännössä jos kone leipoo, niin tilalle vaihdetaan kokonaan uusi mylly?
Moottorinohjaus eikä imusarjat tai mikään muu moottorin ulkopuolella oleva ei aiheuta ongelmia, jos vaan itse kone kestää
Mites tommosen 2,3 16v mulkosilmäscorpparin voimansiirto sitten? Kestääkö manulaatikko tai perä vääntöä ja onko noita varustettu lukkoperillä? Ei tässä nyt mitään 600 hevosvoimaa olla hakemassa, mutta olisi se mukava ettei ihan heti antautuisi.