Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Fordisti kirjoitti:Mulla kävi vielä parempi tuuri! Ilmoittivat että Tammikuun lopulla tilattu auto on noudettavissa 13.4! Siitä jäi uupumaan sähköinen vetokoukku jonka vuoksi auton toimitus olisi viivästynyt jonnekin kesään. Asennetaan kuulemma myöhemmin huoltoliikkeessä paikoilleen kunhan niitä tulee toimittajalta. Toivon että koukku voidaan asentaa jälkikäteen ilman että koko auto revitään auki..
Jahas, todennäköisesti automme ovat samalla Espanja - Suomi risteilyllä. Omani luovutus on (toivottavasti) 10.4. Vastaavia vetokoukkutarinoita on aika monta Saksan foorumilla. Aika monelle on ilmeisesti kaupattu manuaalistakin koukkua.
Mites näkyykö etis tiedoissasi With Trailer Sway Control (TSC) ?
ja vastaavasti etisin moduulilistoilla TRM Perävaunumoduli (TRM) ?
Itselleni ei tule nyt koukkua eikä tuota moduuliakaan luonnollisesti ole. Lähinnä mieti onnistuukohan moduulin asennnus jälkikäteen. Moduuli ilmeiseti huomioi perävaunun ajonhallintajärjestelmässä.
Fordisti kirjoitti:Mulla kävi vielä parempi tuuri! Ilmoittivat että Tammikuun lopulla tilattu auto on noudettavissa 13.4! Siitä jäi uupumaan sähköinen vetokoukku jonka vuoksi auton toimitus olisi viivästynyt jonnekin kesään. Asennetaan kuulemma myöhemmin huoltoliikkeessä paikoilleen kunhan niitä tulee toimittajalta. Toivon että koukku voidaan asentaa jälkikäteen ilman että koko auto revitään auki..
Mielenkiintoisia nämä sähköisen koukun toimitusongelmat.
Itselleni on tulossa ja molemmat moduuli ja lisätieto löytyvät etisistä, tilattu 19.1. ja valmistunut 9.3.
Liekö tulossa samalla laivalla kuin edellä mainitutkin..
Eli ei ole tätä ainakaan viivästyttänyt.
BigMike kirjoitti:
Ei ole tainnut minun Foordeissa koskaan toimia tuo kellon siirto.
Olishan se kiva jos jo nyt osais RDS tai GPS signaalin kautta hakea...
Jep, ei toiminut automaattisesti. Manuaalisesti muutos oli todella helppo ilman manuaaliakin, joten ei tuosta juuri ollut haittaa.
Ford Mondeo 2,0 TDCi 150 hv A6 Titanium Business Wagon, vm. 2015
Poikkesin tänään liikkeessä ja kertoivat että sähköisellä vetokoukulla tilattuja Mondeoita on luvattu aikaisintaan kesäkuussa tehtaalta. Siellä seisoo kuulemma monta Mondeota jonossa odottamassa koukkua. Suomeen oli jo tullut niitä mutta niissä oli kuulemma jotakin vikaa tullessaan. Eli siksi kestää. Tutkivat varmaan parhaillaan mikä vikana.
Brittilästä on kantautunut myös huhuja, että
Titanium 180 HP 2.0 TDCI Powershift
yhdistelmän autoihin on valmistumispäiviin tullut lykkäyksiä. Joku oli vaihtanut laatikon manuaaliseen ja toimitusta oli saanut aikaisemmaksi.
janti kirjoitti:
Itse yllätyin nyt positiivisesti miten vähällä uusi Mondeo Econetic kulkee. Odotukset olivat että pääsisi samoihin kuin vanha mk4 Econetic. Tuo 4,2 l/100 km oli minulle kyllä yllätys! Pitää nyt seurailla useampi tankkausväli, jotta näkee pysyykö kulutuslukemat nyt saavutetuissa, vai tuliko virhetankkaus.
Tänään tuli tankattua auto uudelleen ja kyllä tuo Teboilin tankkaus oli "virhetankkaus" eli tankki ei ollut tullut aivan täyteen. Nyt tuli kyllä varmasti aivan täyteen. Näiden kahden tankkauksen keskikulutus oli 4,6 l/100km.
Nostin eilen ilmanpaineita renkaissa ja se kyllä kannatti. Ajettavuus parani ja meno vakavoitui. Kitkoissa oli aiemmin 2,3-2,4 bar, nyt laitoin eteen 2,8 bar ja taakse 2,6 bar, samat paineet kuin aiemmin mk4 Econeticissa oli.
Hapero79 kirjoitti:
alkuhuuman jälkeen jäänyt koko ääniohjaus unholaan, turhan hidas omaan makuun.
Näinhän tässä voi käydä. Pikaisella manuaalin vilkuilullakaan ei mitään kovin ylivoimaista pompannut silmiin. Maailmalla ilmeisesti puheluissa ja navigoinnissa käyttävät jonkin verran, mutta eihän nuo Suomalaisilla nimillä toimi. Tai täytyy Jaskan nimeksi vaihtaa Jack - no ehkä ei.
Jos muistaisi USB tikulla olevia biisejä ja tai artisteja niin siinä voisi ehkä käyttää. Itse just alkuviikosta tallentelin tikulle jotain uutta, eikä nyt tule yhtään biisin nimeä mieleen, eli se siitä.
Mutta jos joku on löytänyt helpon puhekomennon jollekin, joka valikoista vaatii sen seitsemän klikkausta - vinkkejä saa vapaasti heitellä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
MKV2015 kirjoitti:Takaluukku reistaa mutta lienee korjattavissa.
Ei nyt välttämättä auta, mutta itsellä on ollut mk4 mondeon kanssa ongelmia koko talven. Se on pitänyt laittaa kiinni hyvin varovaisesti. Se on mennyt kiinni vain, kun luukun on pudottanut kiinni omalla painollaan aika läheltä, noin 10-20 cm etäisyydeltä.
Mutta puolen vuoden kärvistelyn jälkeen vilkaisin hieman lukkoa - siinä en nähnyt mitään säätömekanismia, säädön täytyisi ilmeisesti tapahtua itse luukun kiinnikkeistä. Läimäytin luukun pari kertaa kiinni normaalia kvempaa ja yllätyksekseni se pysyi kiinni. Testailin pari kertaa ja paukuttelin normaalia kovemmin kiinni muutaman kerran. Tuon jälkeen luukku on mennyt kiinni voimasta riippumatta aina.
Hapero79 kirjoitti:Kysymys pyyhkijöijöihin liittyen. Eli onko fordin ominaisuus, että pyyhkijät eivät mene alas asti? Itselläni pyyhkijät jäävät tihkuasennossa noin 5cm korkeammalle, kuin lepoasennossa olessaan eivätkä mene missään vaiheessa alas asti. Jatkuvassa moodissa pyyhkijät jäävätkin jo n.10-15cm ala-asennosta. Aiemmin en ole havainnut moista missään muussa autossa, kuin tässä.
Miten uuden fakku Mondeon takalasin pyyhin käyttäytyy? Eli jos pyyhijät päällä ja laittaa peruutusvaihteen päälle, pyyhäiseekö takalasin pyyhin vai ei. Jos lähtee pyyhkimään, niin mahtaako moisen toiminnon saada kytkettyä pois päältä.
Fordisti kirjoitti:Miksi tuo ominaisuus pitäisi saada pois?
Ettei tulisi epähuomiossa pyyhittyä takalasia, joka esim.hiekkatiellä ajamisen jälkeen saattaa olla "muurautunut" umpeen tai sopivalla talvikelillä kun lasilta valuva loska jäätyy siihen pyyhkijän varren ja pyyhkijänmoottorilta tulevan akselin juureen estäen sen tominnan.
Uudessa Focuksessa ainakin on ko. ominaisuus eikä sitä saa pois. Veikkaan että Mondeossa sama juttu. Todella ärsyttävä ominaisuus Pitää ainakin opetella se ettei "unohda" lasinpyyhkijöitä automaattiasentoon ettei takalasia aivan kuivalla kelillä raavittaisi turhaan...