Hapero79 kirjoitti:
Kyllä sieltä myös itselläni jotain erikoista kuuluu kiihdytettäessä, mutta en ole vaivautunut huoltoon asti...
Mutta onhan tämä viimeistely kokonaisuudessaan jotain surullisen ja huvittavan välillä, jos vertaa esim. kilpailijoihin. Omassani häiritsee:
- ovet. kuskin ovi menee kiinni ok, mutta kaikki muut ovet vaativat voimaa
- radio kohisee ja rätisee, kun auto liikkuu... Paikallaan ollessa ääni ok
- penkit natisee
- sähköinen käsijarru jumittaa, toisinaan lähtee pois kun painaa kaasua, toisinaan ei.
- sisävalot jäävät päälle, jos ovet/luukut eivät ole kunnolla kiinni, eli aika usein koska omalla jälkikasvulla ei ole riittävästi voimaa sulkea ovia autosta poistuessaan.
Jos jotain positiivista, niin 10 000 km kasassa ja nuo ovat olleet alusta lähtien vaivana eikä uusia ole tullut.
Kannattaa antaa huollolle mahdollisuus edes yrittää korjata. Jos vaikka jokin noista korjaantuisi softapäivityksellä. Ja joistakin voisi vaikka valua infoa valmistajalle päin ja sitä kautta sitten aikanaan me muutkin saisimme hyötyä huoltojen korjausohjeista. Mukana kun saattaa olla tyyppiviankin oloisia. Jokainen toki lähestyy vikoja ja ominaisuuksia omalla tavallaan. Itse mielellään huollon kauhistukseksi yrittää selvittää kaikki mieltä painavat viat ja ominaisuudet juurta jaksaen.
Tarkastelin ETIS:stä kahden Mondeon softatietoja ajoneuvo/auton ohjelmisto/yhteenveto -kohdasta, joka on siis eri kuin se mistä näkee onko moduleihin päivityksiä. Toki niillä on yhteys, mutta tuosta näki jotenkin enemmän. Valmistuspäivien väli oli n. 3 viikkoa helmikuun aikana ja jo sinä aikana softassa oli tapahtunut selvää muutosta eli kyllä softa ainakin elää voimakkaasti ja siksikin kannattaa yrittää päivityksiä saada omaan autoonsa tasaisin väliajoin. Tällaista se vaan taitaa olla uuden mallin kanssa alkuvaiheessa.
Alitajuntaan oli manuaalista jäänyt sisäänajo-kohdasta tällainen moottorin ääneen liittyvä huomautus. Voi liittyä tai olla liittymättä asiaan:
Ajoneuvot, joissa on dieselmoottori
Ensimmäisen 2 000 mailin (3 000
kilometrin) aikana saatatte kuulla
tikittävää ääntä auton nopeutta
hidastettaessa. Tämä johtuu uuden
dieselmoottorinne säätymisestä ja on
normaalia.