mondeo mk4 madallus
mondeo mk4 madallus
Mondeoon olisi tulossa 235/40 18" rengastus ja vakio alustallahan se ei näytä niin kovin kivalta. Ajattelin vaihtaa alle tämän alustan http://www.ebay.com/itm/EIBACH-BILSTEIN ... 43b3b79e07 Kysymys kuuluukin, onko arvon ford tietäjillä ehdottaa vastaavan laatuista alustaa halvemmalla??
Re: mondeo mk4 madallus
Osta vaan tuo, on sitte hyvä viimeisen päälle ajaa. Itellä oli sama mutta tuo ei madalla kovin paljoa kuitenkaan. Econeticin tehdas madallus oli persiistä suht saman korkuinen mutta keula putosi pari sentii noilla eibachin jousilla. Siis farkkuja oli mulla.
Iskarit on bertta 8:t.
Iskarit on bertta 8:t.
Ford #11
Re: mondeo mk4 madallus
bilsteinistä tuli mieleen tämmönen mainossähköposti mikä mulle tuli...
http://www.tuningstudio.fi/supersport_n ... n_bilstein
http://www.tuningstudio.fi/supersport_n ... n_bilstein
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: mondeo mk4 madallus
No tuo supersport olis kyllä hiukan halvempi mutta on oikeesti laadultaan samaa tasoa kuin bilstein/eibach?? kun ei viitsis mitään paskaa alustaan laittaa vaan sen takia että saa autoa pikkusen matalammaksi. Mitä muuten tarkoittaa noiden alustasarjojen yhteydessä ilmenevät B4Y, B5Y ja BWY merkinnät??
Re: mondeo mk4 madallus
Bwy = farkku. Jatkakoon joku viisaampi. Autowikistä voisi mondeon kohdalta löytyä jos itse haluat kaivaa.
Edit. B4y = neliovinen ja B5y = yllättäin viisovinen.
Edit. B4y = neliovinen ja B5y = yllättäin viisovinen.
Mondeo 130 tdci -02
Re: mondeo mk4 madallus
Aika naurettava tuo bilsteinin & Eibachin madallus, jää aika reippaasti luvatusta.tuomaz kirjoitti:bilsteinistä tuli mieleen tämmönen mainossähköposti mikä mulle tuli...
http://www.tuningstudio.fi/supersport_n ... n_bilstein
Tosin Eibachistahan tuo on kiinni, mutta jos halvempi setti arpoo millin sisään madalluksen.
Bilsteinistä vain kuullut huonoa kestävyyden osalta talvella. Saattaa heittää öljyt mäkeen.
Re: mondeo mk4 madallus
Onkos jollakin autossa konin settia kiinni?? tarkemmin koni sport.
Re: mondeo mk4 madallus
Mondeo MK3-kuskina haluan mainita, että B4Y, B5Y ja BWY ovat korityyppejä kuten jyha mainitsi (sedan, viistoperä ja farmari). Mutta nuo ovat MK3 Mondeon korityypit. MK4 Mondeolla on vain yksi: BA7. Lähde: http://de.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeomatti1983 kirjoitti:No tuo supersport olis kyllä hiukan halvempi mutta on oikeesti laadultaan samaa tasoa kuin bilstein/eibach?? kun ei viitsis mitään ulostetta alustaan laittaa vaan sen takia että saa autoa pikkusen matalammaksi. Mitä muuten tarkoittaa noiden alustasarjojen yhteydessä ilmenevät B4Y, B5Y ja BWY merkinnät??
Tämä viisastelu vain siksi, ettei kukaan tilaa MK neloseen MK kolmosen sarjaa ja sitten suutu raadille kun se ei sovi...
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Re: mondeo mk4 madallus
Kuun lopusssa olisi nyt tarkoitus tilailla tuo alusta satsi ja sen verran on mieli muuttunut että nyt olisi kiikarissa korkeussäädettävä alusta. Pikaisella tutkimisella löysin ainoastaan weiteciltä ja KWeeltä satsin tuohon autoon, tiedättekö joitakin muita valmistajia joilta löytyy säädettävää alustaa hintaluokkaan max 1000e?. Nii juu ja miksi noissa sarjoissa pystyy säätämään vain keulan korkeuden mutta perä on kiinteällä madalluksella?
Re: mondeo mk4 madallus
Onks sun mondeo farmari?matti1983 kirjoitti:Nii juu ja miksi noissa sarjoissa pystyy säätämään vain keulan korkeuden mutta perä on kiinteällä madalluksella?
Mondeoita en tunne, mut mun focus farmarissa takaiskarit ja takajouset on erikseen, ilmeisesti muissa korimalleissa takapää on joustintukimallinen. Veikkaisin et siitä syystä takapää on kiinteällä madalluksella.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: mondeo mk4 madallus
Juu on farmarituomaz kirjoitti: Onks sun mondeo farmari?
Mondeoita en tunne, mut mun focus farmarissa takaiskarit ja takajouset on erikseen, ilmeisesti muissa korimalleissa takapää on joustintukimallinen. Veikkaisin et siitä syystä takapää on kiinteällä madalluksella.
Re: mondeo mk4 madallus
Oikea veikkaus. Siellä farmarin peräpäässä jouset ja iskarit on erikseen, siksi niihin on vain se yksi säätö. Pätee siis MK3 Mondeoon ja Focuksiin...tuomaz kirjoitti: Onks sun mondeo farmari?
Mondeoita en tunne, mut mun focus farmarissa takaiskarit ja takajouset on erikseen, ilmeisesti muissa korimalleissa takapää on joustintukimallinen. Veikkaisin et siitä syystä takapää on kiinteällä madalluksella.
Mutta BA7 Turnierin kohdalla taakse näyttää saavan säädön:
https://www.n2o-tuning.com/k-sport-gewi ... /a-790275/
Tuossa K-Sportissa olisi säädöt eteen ja taakse: Tieferlegung: 35-65/35-65mm
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Re: mondeo mk4 madallus
Minkäs laatuisia nuo k-sport satsit on? Itse en ole koskaan kuullutkaat niistä.
Re: mondeo mk4 madallus
Ei meinaa mitään tuo onko jousi erillään vai iskarin ympärillä tuohon korkeus säätö mahdolmisuuteen. Samalla lailla korkeussäätö onistuu vaikka jousi olis erillään.
Farkkuun taitaa olla tuo kw ainut korkeus säädettävä molemmista päistä. K-sport ei sovi farkkuun, ainaki par vuotta sit oli näin kun omaan etin. Jossain netissä oli speksattu myös farkkuun mutta todellisuudessa se on vain sedan ja hb:n setti. Eikä ole tuv lappuja muistaakseni sen mukana
Edit: näyttäis ehkä sittenki k-sportilla olevan käypänen setti myös farkkuun ja tuv laputki seuraa nykyään mukana. Laadusta ei tietoa...
Farkkuun taitaa olla tuo kw ainut korkeus säädettävä molemmista päistä. K-sport ei sovi farkkuun, ainaki par vuotta sit oli näin kun omaan etin. Jossain netissä oli speksattu myös farkkuun mutta todellisuudessa se on vain sedan ja hb:n setti. Eikä ole tuv lappuja muistaakseni sen mukana
Edit: näyttäis ehkä sittenki k-sportilla olevan käypänen setti myös farkkuun ja tuv laputki seuraa nykyään mukana. Laadusta ei tietoa...
Ford #11
Re: mondeo mk4 madallus
Kurkin auton alle niin kyllähän siellä vain on jousi iskarin ympärillä, hyvä kun tuli puheeksi että tuo BA7 eikä BWY niin kuin aluksi luulin. Sarjaksi on näillä näkymin tulossa KW variante 1 inox, toinen vaihtoehto oli BC racing br mutta kun kalastelin tietoja tuosta alustasta niin kävi ilmi että kovin monella on ollut ongelmia sen alustan leimaamisessa.
Re: mondeo mk4 madallus
Tämä olikin uutta tietoa mulle, mimmonen systeemi tuo sitten on? Minkälaisella mekanismilla sitä korkeutta säädetään? Omassa kotterossa olis melkein enempi tarvetta korkeussäädettävälle takapäälle, kuin etupäällesvart kirjoitti:Ei meinaa mitään tuo onko jousi erillään vai iskarin ympärillä tuohon korkeus säätö mahdolmisuuteen. Samalla lailla korkeussäätö onistuu vaikka jousi olis erillään.

Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: mondeo mk4 madallus
Jousen alle tai yläpuolelle vaan tulee vastaavat kierteelliset säätö lautaset kuin esim. noissa ns. kynäjousissa.
Säätökin on ihan yhtä helppo suorittaa. Mm. farkku Focus II:ssa tuo säätölautanen tuli jousen alapuolelle ja vitos koppasessa Golf farkussa jousen yläpuolelle
Säätökin on ihan yhtä helppo suorittaa. Mm. farkku Focus II:ssa tuo säätölautanen tuli jousen alapuolelle ja vitos koppasessa Golf farkussa jousen yläpuolelle
Ford #11
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 26 Elo 2006 16:58
Re: mondeo mk4 madallus
matti1983 kirjoitti:Kurkin auton alle niin kyllähän siellä vain on jousi iskarin ympärillä, hyvä kun tuli puheeksi että tuo BA7 eikä BWY niin kuin aluksi luulin. Sarjaksi on näillä näkymin tulossa KW variante 1 inox, toinen vaihtoehto oli BC racing br mutta kun kalastelin tietoja tuosta alustasta niin kävi ilmi että kovin monella on ollut ongelmia sen alustan leimaamisessa.
joko on alustaa tilailtu?
kokemuksia kaipaillaan, pitäs kans tilata farkkuun setti.
tosin taidan ottaa perinteiset Supersportit, itellä ei niistä ole huonoa sanottavaa.. 8)
Cosworthi Fordi Tuo Pohjolan Skyline.
Re: mondeo mk4 madallus
Noihin takapään säätöjuttuihin heräs kiinnostus. Pystyykö sellaiset laittamaan tavallisiin madallusjousiin, vai pitääkö niiden kanssa tilailla omanlaisensa jouset? Ja toisekseen, onko tietoa mistä noita saa, pikaisella googletuksella ei omaan silmään osunut?svart kirjoitti:Jousen alle tai yläpuolelle vaan tulee vastaavat kierteelliset säätö lautaset kuin esim. noissa ns. kynäjousissa.
Säätökin on ihan yhtä helppo suorittaa. Mm. farkku Focus II:ssa tuo säätölautanen tuli jousen alapuolelle ja vitos koppasessa Golf farkussa jousen yläpuolelle
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: mondeo mk4 madallus
Pitää olla omajousensa tietenkii. Saattaishan se ehkä tuurilla sopiakkin jonkun toisen madallusjousen kanssa mutta eihän sillä olisi muuta hyötyä kuin korotus sarjana sitten.
Esim. Otetaan jousi jossa on vaikka -30mm madallus, laitat sinne tuollaset lautaset väliin jos sattuisivatkin muuten sinne käymään, noh ne on about. 15mm paksut niin silloin madallusta jää enää vakioalustaan nähden -15mm. Ja siitä sitten vaikka 30mm säätö alue niin ollaan vakioon nähden -15mm - +15mm säätö alueella. Eli jousen pitää olla lyhempi noissa säädettävissä alustoissa kuin kiinteissä jotta tuo säätölautasetkin mahtuu vielä väliin ja saadaan saatä alue esim. tuonne -20mm - 50mm luokkaan.
Toivottavasti sai ees mitään selvää tuosta
Esim. Otetaan jousi jossa on vaikka -30mm madallus, laitat sinne tuollaset lautaset väliin jos sattuisivatkin muuten sinne käymään, noh ne on about. 15mm paksut niin silloin madallusta jää enää vakioalustaan nähden -15mm. Ja siitä sitten vaikka 30mm säätö alue niin ollaan vakioon nähden -15mm - +15mm säätö alueella. Eli jousen pitää olla lyhempi noissa säädettävissä alustoissa kuin kiinteissä jotta tuo säätölautasetkin mahtuu vielä väliin ja saadaan saatä alue esim. tuonne -20mm - 50mm luokkaan.
Toivottavasti sai ees mitään selvää tuosta

Ford #11
Re: mondeo mk4 madallus
http://www.alufelgenland.de/store/Gewin ... 12391.html
Vaikka tuolta kahlaat läpi
...ja ps. tekaseppa tuolle ykköskoppaselle focuksella vaikka oma topicci jos ei jo ole ennestään ja jatketaan siellä kun tämä on tuolle mk4 mondeolle niin ei poiketa liiaksi otsikosta ja aiheesta
Vaikka tuolta kahlaat läpi
...ja ps. tekaseppa tuolle ykköskoppaselle focuksella vaikka oma topicci jos ei jo ole ennestään ja jatketaan siellä kun tämä on tuolle mk4 mondeolle niin ei poiketa liiaksi otsikosta ja aiheesta
Ford #11
Re: mondeo mk4 madallus
Morjensta vaan tännekin taas. Mondeo on edelleen madaltamatta ja rupee pahasti näyttämään siltä että en saa sitä alusta settiä minkä olisin halunnut eli KWeen korkeus säädettävän. Tässä on nyt sitten alkanut kiinnostamaan pelkkien madallusjousien osto H&R tai eibach, kuinkas paljon vakio iskareilla uskaltaa autoa pudottaa? H&R olisi 40mm pudottava sarja ja eibachilla olisi tarjolla sarja joka pudottaa edestä 30mm ja takaa 25-30mm, ompahan eibachilla myös sarja mikä pudottaa edestä 45mm ja takaa 35mm. Mikä näistä olisi sopivin teidän mielestä?
Re: mondeo mk4 madallus
Viikko sitten selailin googlen löytämänä tanskan fordin lisävarustekatalogia ja siellä oli Mondeoon
Fordin osanumerolla Bilsteinin iskaria. Eli samalla idealla, kuin myyvät Eibach-jousia Fordin osanumerolla.
Ne iskarit oli samalla sivulla, kuin noi Eibachin jouset idealla, että kävisivät niiden kanssa.
Harmi vaan, että tällä viikolla se tiedosto oli poistettu ja en enää löydä mistää lisätietoa niistä. Oli ihan
ajan tasalla oleva katalogi...
Enivei, vakioiskarit ei oo tarkotettu toimimaan reippaammin madalletussa autossa. Toki useimmat jousivalmistajat
mielellään myyvät madallusjousia OEM-iskareiden pariksi, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että ne
iskarit toimii ns "väärällä alueella" madallettuna. Ton lisäks yhteistoiminta napakempien jousien kanssa
voi olla kyseenalaista. Moni niitä on kuitenkin asentanut ja kehunut. Paljon on myös ollu verkossa
kommenttia, että vakioiskarit kuluu aika nopeasti loppuun madallusjousien kanssa. Tosta mikä madallus on
liikaa vakioiskareille ni kaippa se pyörii jossain siinä -35 - -40mm mitä noi Eibachin ja H&R oem-iskareille
suunnatut setit on.
Fordin osanumerolla Bilsteinin iskaria. Eli samalla idealla, kuin myyvät Eibach-jousia Fordin osanumerolla.
Ne iskarit oli samalla sivulla, kuin noi Eibachin jouset idealla, että kävisivät niiden kanssa.
Harmi vaan, että tällä viikolla se tiedosto oli poistettu ja en enää löydä mistää lisätietoa niistä. Oli ihan
ajan tasalla oleva katalogi...
Enivei, vakioiskarit ei oo tarkotettu toimimaan reippaammin madalletussa autossa. Toki useimmat jousivalmistajat
mielellään myyvät madallusjousia OEM-iskareiden pariksi, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että ne
iskarit toimii ns "väärällä alueella" madallettuna. Ton lisäks yhteistoiminta napakempien jousien kanssa
voi olla kyseenalaista. Moni niitä on kuitenkin asentanut ja kehunut. Paljon on myös ollu verkossa
kommenttia, että vakioiskarit kuluu aika nopeasti loppuun madallusjousien kanssa. Tosta mikä madallus on
liikaa vakioiskareille ni kaippa se pyörii jossain siinä -35 - -40mm mitä noi Eibachin ja H&R oem-iskareille
suunnatut setit on.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: mondeo mk4 madallus
Saa niitä ihan Suomen fordin tiskiltäkin. Mull on suomen kielinen mondeon lisävarustegatalogi jossain missä oli myös nuo eibachin jouset ja bilsteinit.
Ford #11