
Vanha Nokia Luamiakin menee varmaan vaihtoon samalla, että saa SYNCIN toimimaan spotifyn kanssa. Onko kukaan kokeillut spotifyn toimivuutta äänikomennoilla?
Joo, ja kevään mittaan on tulossa myös Seat Leon ST Cupra (265 hv versiona hinta hieman yli 37 keur) sekä Peugeot 308 SW GT (bensakoneella hinta alkaen n. 34 500 keur). Hieman on siis ST:llä hankala kilpailutilanne...Portti kirjoitti:Paikallinen automyyjä laittoi alkuviikosta uuden Focus ST:n hinnaston tulemaan kun olin sitä pyytänyt lähetettäväksi sitten kun hinnat ovat tiedossa. Fordin sivuilta en vielä tuota hinnastoa löytänyt.
Tuossa hieman hintatietoa:
5-ov bensa, autoveroton hinta = 30.400 eur, autoverollinen hinta = 41.202 eur
farmari bensa, autoveroton hinta = 31.150 eur, autoverollinen hinta = 42.221 eur
5-ov diesel, autoveroton hinta = 29.400 eur, autoverollinen hinta = 35.567 eur
farmari diesel, autoveroton hinta = 30.150 eur, autoverollinen hinta = 36.476 eur
Itseäni kiinnostavan bensa-farkun autoveroton hinta noussut 2.400 eur ja verollinen hinta n. 2.200 eur verrattuna pre-facelift ST:hen. Saksassa vastaava hinnankorotus oli 1.000 eur. Suomen roimempaa hinnankorotusta kylläkin selittää varustemuutokset kun Suomessa vakio-audioksi otettu aiempaa tasokkaampi Sync2 audio 3 kun Saksassa vakiovarustuksessa edelleen enempi perus-audio. Tuon Audio 3:n lisähinta Saksassa 1.050 eur. Lisäksi Suomessa vakiovarusteeksi näyttää tulleen myös vakionopeussäädin, joka on Saksassa aiemman mallin tapaan lisävaruste hintaan 190 eur.
Minusta hieman vaikea kilpailutilanne ST:llä kun Octavia Combi 2.0 TSI RS maksaa 35 teur (sisältäen mm. Xenon-valot, jotka ST:ssä lisävaruste). Seitsemän tonnin hintaero ST-farkkuun on aika kova. Tuo Octavia RS on Suomessa hinnoiteltu erittäin agressiivisesti kun sen autoveroton hinta Suomessa on 26.915 eur, niin Saksan ovh onkin 30.790 eur. Suomessa Focus ST-farkun autoveroton hinta 31.150 eur ja Saksassa 30.800 eur. Ts. Saksassa autot saman hintaisia, mutta Suomessa Octavia nelisen tonnia halvempi ennen autoveroa + siihen vielä pienempien päästöjen tuoma veroetu, niin oho hintaeroa onkin tuo seitsemän tonnia.
Itse en noista VAG-miesten vehkeistä tykkää, mutta melkoisten Ford-lasien läpi pitääkin kyllä katsoa jos meinaa ST Focukseen kallistua.
Samaa piti tulla sanomaan, mutta ehditkin. Mk3 Mondeon peräkontti on sen verran iso, että saa kyllä etsiä isompaa autoa.6007 kirjoitti:no hei, Focus on Focus ja Mondeo on Mondeo, pituus eroa 20cm niin
näkyyhän se nyt jossain
Toki toki. Tuumasin vaan että josko tuo tilaero ei olisi ollu enää niin suuri noiden kahden välillä mutta kyllä se vaan edelleen on.6007 kirjoitti:no hei, Focus on Focus ja Mondeo on Mondeo, pituus eroa 20cm niin
näkyyhän se nyt jossain
2014 Fiestassa ilmoittaa inforuudussa ja merkkiäänellä, että ei löydä antureita, joutuu joka käynnistyksellä kuittaamaan painamalla radiosta OK nappia.Portti kirjoitti:Mitenkäs tuo syksystä saakka ilmeisesti pakollinen rengaspainevahtisysteemi on uudessa facelift-Focuksessa toteutettu? Tuleeko ongelmia (virheilmoituksia tms.) jos autossa käyttää esim. talvirengassettiä, jossa ei ole vahtia?
Kokemuksia kenelläkään?
Milloin tilasit, eli oliko pitkä toimitusaika? Meillä tilaus lähti tammikuun lopulla ja sopimuksessa arvio toimituspäiväksi on 22.4.Andyks kirjoitti:Tänään tuli sitten uusi Focus Wagon 1.0 Ecoboost Titaniumina Panther Blackina pihaan
Toistaiseksi ainakin ollaan ihan tyytyväisiä vaikka hieman rengasmeluun kesärenkailla petyinkin, koeajoauto kitkoilla oli selkeästi hiljaisempi.![]()
Lisäksi hieman harmittaa tuo kun myyjäkin luuli että Xenoneissa tulee aina mukana kaukovaloautomatiikka, mutta nyt asiaa illalla hieman enemmän tutkittuani tuo kaukovaloautomatiikka tulee vasta Driver Assist Packissa (jossa Kaistavahti, BLIS, liikennemerkkien tunnistus, active city stop, yms...). No kyllä nuo adaptiiviset xenonit todella hyviltä vaikuttavat, vaikka itse joutuukin vielä viistä heiluttelemaan pitkille ja pois...
Saatiin hyvä tarjous liikkeen varastossa olleesta ajamattomasta autosta, eli toimitusaika vetokoukun asennuksesta johtuen n. viikko. Muuten on aika pitkälti sellainen jonka olisin tehtaaltakin ottanut mutta tuo väriEgo- kirjoitti:
Milloin tilasit, eli oliko pitkä toimitusaika? Meillä tilaus lähti tammikuun lopulla ja sopimuksessa arvio toimituspäiväksi on 22.4.
Siksi juuri sen valitsin että alarekisteri sois paremmin ja äänet olis muutenkin mahdollisimman laadukkaita. Lieneekö siinä sitten muuta eroa pykälää "huonompaan" soitinversioon kuin pelkkä subwooferi lisäksi.Vrjssa kirjoitti:Oma 1.5 bensa on saapunut liikkeelle ja muutamia varusteita siellä laitetaan vielä.
Itse valitsin Audio 14 paketin myös joten kun saan, auton käsiini niin kirjoitan kokemuksia äänenlaadusta tms. Audio 14 sisältää lisäksi subwooferin joten varmasti jotakin parannusta normaaliin on.