
Olisko termostaatti jumissa, ei aina aukea. Viime keväänä vaihdettu termari.
tai kannentiiviste eli kuormituksessa tulee painetta vesipuolelle ja kierto estyy, mutta vesipumppu nyt ekana vaihtoon kerta sisälle ei lämmintä tule...oikkari kirjoitti:Kertokaahan mulle viisaammat ku mondeo 07 2.0tdci nostaa lämmöt punaselle mutta laskee takas normaalii ku antaa käyä tyhjäkäynnil tai valuttaa kytkin pohjassa. Ja ei puhalla sisälle lämmintä ilmaa ollenkaan? Oisko termari tai vesipumppu??
Oletko käyttänyt oikeaa jäähdytysnestettä? Duratecciin saa laittaa vain "punaista" joka täyttää vaatimuksen Ford / Jaguar CMR 8229/WSS-M97B44-D. Kaikki muut nesteet saattavat aiheuttaa tuossa alunperin Mazda MZR-moottorissa ongelmia, esim. hyytelöitymistä, vai miten oikeat autoinsinöörit sen ilmaisee. Eri tyyppisiä nesteitä ei voi sekoittaa keskenään.tepi kirjoitti:No illalla vaihdoin termarin, sellaisen ilman pistoketta olevan ja tänään ei havaittu ongelmia lämmöissäOli vanha termari kyllä sen näköinen, että ei ihme jos jumii
Onko jäähdytin nesteissä paljonkin eroa? Nesteet oli puhtaat kun vaihdoin vesipumpun ja samoin termarin vaihdossa mutta termari oli kyllä imenyt itseensä tosi paljon "likaa"
Laitoin marketista ostettua 100% nestettä ja puolet vettä. Miten yleinen on tuo paisarin riikkoontuminen, vesipumpun vaihdon jälkeen huomasin, että tiputtaa nestettä ja sieltä pohjasta vuotaa lämpimänä
Juu, olet oikeassa, mk3mondeon termaria ei voi asentaa kuin yhteen suuntaan. Sen voi kyllä kiristää väärin. Momentti on aika hento, jotain 9 nm.ReiluReiska kirjoitti:Itse jäähdytin ei ole varmasti osittain tukossa sisäisesti tai ulkoisesti? Siis kiertääkö varmasti jäähdytysneste kunnolla jäähdyttimen läpi (jäähdyttimen alaletku myös selvästi kuumana kun mittarin mukaan kone kuumana?) ja ei ole jäähdytin ulkoisesti mutainen eli ilma virtaa hyvin jäähdyttimen läpi? Varmaan harvinaista tänä päivänä kumpikaan versio tukkeutumisesta, mutta voisi hyvin selittää miksi autolla pystyy juuri noin 20km ajaa kunnes ongelmat alkavat.
Varmaa myös ettei uutta termostaattia pysty asentamaan väärinpäin jolloin aukeaa (jos aukeaa) aivan liian myöhään?
Eikä mitään pientä jatkuvaa kuplimista paisuntasäiliössä, joka voisi viitata kansipahvin palamiseen?
Punaista nestettä laitoin, en tiedä täyttikö Foordin vaatimukset, öljyn vaatimuket kyllä ymmärrän mutta vielä nesteetkin pitäis valitaKajS kirjoitti: Oletko käyttänyt oikeaa jäähdytysnestettä? Duratecciin saa laittaa vain "punaista" joka täyttää vaatimuksen Ford / Jaguar CMR 8229/WSS-M97B44-D. Kaikki muut nesteet saattavat aiheuttaa tuossa alunperin Mazda MZR-moottorissa ongelmia, esim. hyytelöitymistä, vai miten oikeat autoinsinöörit sen ilmaisee. Eri tyyppisiä nesteitä ei voi sekoittaa keskenään.
Tuo lika ihmetyttää, jotain sinne vesitilaan on "purkautunut". Sori, tosi mutua, kun ei näissä vehkeissä nyt niin mystisiä vikoja ole.
Paisarin rikkoontuminen on ikääntyneissä mk3mondeoissa kuulemma aika yleistä. Mulla on vielä ehjä '05:ssa (vaikka onhan tuokin jo marketin parkkiksella "vanha" auto...).