Mikä mäntä/kanki/lohko?
Mikä mäntä/kanki/lohko?
Elikkäs ohc koneen sisältä löytyneet männät/kanget, vakiot vai jotkut muut?
Männän halkasia pikkusen yli 90mm ja männän "alta" löytyy merkinnät: MAHLE 90D1 ja 5kpl "+" merkkejä. Kuntohan on näillä aika paska mutta ihan mielenkiinnon takia kyselen kun en noista mitään maksanutkaan. Selvästi "haitek raisinki kanget" kun oikein pitänyt kiillottaa?
Sitten vielä sellanen että mistä tunnistan mikä lohko on kyseessä, tässä yksilössä kun ei juuri mitään lue?
Männän halkasia pikkusen yli 90mm ja männän "alta" löytyy merkinnät: MAHLE 90D1 ja 5kpl "+" merkkejä. Kuntohan on näillä aika paska mutta ihan mielenkiinnon takia kyselen kun en noista mitään maksanutkaan. Selvästi "haitek raisinki kanget" kun oikein pitänyt kiillottaa?
Sitten vielä sellanen että mistä tunnistan mikä lohko on kyseessä, tässä yksilössä kun ei juuri mitään lue?
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
lohkosta pitäs löutyä perinteiset2litraset: 20(taunus,cortina,2000rs) 202 (pensa transit) 205(sierra) 1.8 litranen 185(sierra) myös sama isku mutta pienempi poraus. veiveinä noissa käytettiin tietty vakio, ns F, saab, opel, bmw. mäntä näyttäs vakio taunus johon tehty kuoppa (turpo käyttö?) mutta lukkosokkaa ford ei käyttänyt kun tapit oli puristus sovitteella veiveihin. ja veivin merkit kyllä oudot muuten näyttää kiillotetulta taunus veiviltä. mutta veikkaus on ettei nuo foordista ole. tv janne
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
onko taunus veivissä muka tuo öljysuihku kanava?jansix kirjoitti: ja veivin merkit kyllä oudot muuten näyttää kiillotetulta taunus veiviltä
Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
Kakskymppisen kangethan nuo on.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
vois olla myös sorvatut p100:sen männät. onko noissa tapin sokat vai näyttääkö vaan? mulla oli jossain koneessa F-veivit joista yhdestä puuttu F merkintä..
Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
Veivit näyttäis olevan vanhanliiton takoset ajalta ennen F:iä. Männät matala ruttuiset, eli varmaan jostain -70 luvun lopun ransiitista.
Lohkon tunnistaa repsikan puolen keskimmäisen kehäpultin vieressä olevasta 2 tai 3 kirjaimisesta koodista. Alkaa N:llä jos on 2 litranen.
Lohkon tunnistaa repsikan puolen keskimmäisen kehäpultin vieressä olevasta 2 tai 3 kirjaimisesta koodista. Alkaa N:llä jos on 2 litranen.
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
Löytyy sokan uratjepuflex kirjoitti:onko noissa tapin sokat vai näyttääkö vaan?
Luultiin että ne on leikanneet kiinni kun männäntappi ei kangessa liiku mutta ei ne sitte vissiinkään ole.jansix kirjoitti: lukkosokkaa ford ei käyttänyt kun tapit oli puristus sovitteella veiveihin
Lohkossa merkinnät:
Virranjakan luona: 2 2 2 2 3c12
Toisella puolella (ei virranjakajan puolella) :
EB (kolmospytyn kohdalla, ei muuta kun EB "kolmion" sisällä)
70HM-6205-A-A
13A73
Tekeekö tollasella lohkolla mitään turbokäytössä? Ei mitään kolmen kilon paineita vaan ihan alta 0.5?
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
Männän koko mitataan helmoista. Pitäis näyttää jotakuinkin 90.8mm
Lohkon osanumero tais mennä väärin? Keskellä pitäis olla numero 6010, Esim 75HM-6010-(pari kirjainta). 6205 numero tarkoittaa kiertokankia.
Kankia ja mäntiä epäilisin vanhaksi transiitiksi.
Kunhan seokset ja sytty on kunnos, niin eiköhän se kestä.
Lohkon osanumero tais mennä väärin? Keskellä pitäis olla numero 6010, Esim 75HM-6010-(pari kirjainta). 6205 numero tarkoittaa kiertokankia.
Kankia ja mäntiä epäilisin vanhaksi transiitiksi.
Kunhan seokset ja sytty on kunnos, niin eiköhän se kestä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
Mitähän mie oon taas kirjotellu.. Tosiaan siinä lukee 70 HM 6015 A-A. Tosiaan helmoista noin 90.8mm, ovat vain hiukan elämää nähneet niin levätköön romukopassa.
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
Niin 6015:hän se lohkon numero oli... pitkä aika kun viimeksi näitä tuli räknättyä...
Toi A-A viittais kuitenkin 1.6:seen, 2 litraisissa on yleensä B-A. 90.8mm on kuitenkin 2.0 std koko, mutta jos se on 1.6:sen lyhemmällä iskulla (66mm) niin se ei oo kuin 1.7l.
Toi 90.8mm on aikalailla maksimi mihin sen vanhan 1.6:sen kehtaa porata, joten jos se on kulunu, niin se on aika pitkälti romurautaa. Jos se taas on 2.0, niin sitten on vielä varaa.
Siinä tuon osanumeron yläpuolellako ei ole mitään numeroa tyyliin 13, 16, tai 20? Olisko siitä lohkosta kuvaa?
E: Nyt kun katton tarkemmin tuota mäntä-kiertokanki kuvaa, niin näyttäähän tuo kanki aika lyhkäiseltä, eli 1.6...? Onko muut samaa mieltä?
E2: Tuossa kuva 1.6 (16) lohkosta (1.3:ssa myös samaa näköä). Dekkitason reunat on tuollaiset aaltoilevat, ja vaihdelaatikon ylimmästä pultista on lyhkäinen matka dekkiin.
http://image.nettix.fi/extra/partimg/18 ... dafebd.jpg
Ja tuossa 2litrainen (4wd cossun 200 lohko, mutta ulkonäkö tarpeeksi lähellä 20:stä). Reunat suoremmat, ja korkeampi
http://www.tvracing.net/images/200%20lo ... ein%20.JPG
Toi A-A viittais kuitenkin 1.6:seen, 2 litraisissa on yleensä B-A. 90.8mm on kuitenkin 2.0 std koko, mutta jos se on 1.6:sen lyhemmällä iskulla (66mm) niin se ei oo kuin 1.7l.
Toi 90.8mm on aikalailla maksimi mihin sen vanhan 1.6:sen kehtaa porata, joten jos se on kulunu, niin se on aika pitkälti romurautaa. Jos se taas on 2.0, niin sitten on vielä varaa.
Siinä tuon osanumeron yläpuolellako ei ole mitään numeroa tyyliin 13, 16, tai 20? Olisko siitä lohkosta kuvaa?
E: Nyt kun katton tarkemmin tuota mäntä-kiertokanki kuvaa, niin näyttäähän tuo kanki aika lyhkäiseltä, eli 1.6...? Onko muut samaa mieltä?
E2: Tuossa kuva 1.6 (16) lohkosta (1.3:ssa myös samaa näköä). Dekkitason reunat on tuollaiset aaltoilevat, ja vaihdelaatikon ylimmästä pultista on lyhkäinen matka dekkiin.
http://image.nettix.fi/extra/partimg/18 ... dafebd.jpg
Ja tuossa 2litrainen (4wd cossun 200 lohko, mutta ulkonäkö tarpeeksi lähellä 20:stä). Reunat suoremmat, ja korkeampi
http://www.tvracing.net/images/200%20lo ... ein%20.JPG
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
Onhan siinä "laturin takana" suhteellisen isot kohonumerot jotka kertoo onko 1.6 (16) vai 2.0 (20).
Kyllähän tuo kangen numerosarjan loppu A-A viittais juu 1.6:seen.
Kyllähän tuo kangen numerosarjan loppu A-A viittais juu 1.6:seen.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
Putsailin maaleja pois ja näyttäs siltä että joku on viilannut tosta ton numeron pois, ja ulkonäöllisesti samanlainen kun 1.6 lohko. Porauksenhan tuo olisi vaatinut, mutta nyt siitä taitaa tulla veneeseen ankkuri..
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
Se on ollu jossain 1.3 taunukses tms., ja numerot viilattu pois, ettei inssi huomaisi hirveää viritystä. Suht yleistä ennenmuinoin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
mun veikkaus on että tämä on ollut stokkan turbo sierran pellin alla laittomana isolohkona nehän tehtiin 1.3 oharista, oli raju peli aikonaan, semmosta joskus nuorena mopo miehenä ihmeteltiin, että tommosenko sais sitte ku kortin saa turpo ja kaikki
Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?
Stockmann turboja oli ihan 2 litraiseen asti, ja joidenkin huhujen mukaan olisivat laittaneet turbosarjojaan jopa iS:iin. 1.3 taitaa mk1:stä olla kyllä yleisin, ja mk2:sta 1.6.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala